Seguiment de les obres de la L9
Re: Seguiment de les obres de la L9
Curiosa forma de promocionar la L9 Sud
Re: Seguiment de les obres de la L9
Els d'aquí tenim a la nostra disposició les eines per no perdre el temps. No cal ser un "friki" per a poder-les usar. A ningú li agrada perdre 20 minuts de la seva vida esperant si podries arribar abans per un altre cantó.premixero wrote:Si, Miquel, eso lo sabes tu y los cuatro frikis que estamos por aqui (en el sentido de que nos gusta, no peyorativo...) pero el 99,99% de la gente no va con la app del movil en plan GPS y menos cuando se va al aeropuerto que precisamente en eso no se va pensando.
por eso creo que hay que ser realistas y hacer los itinerarios logicos, aunque impliquen tiempos de espera.
por ejemplo si ya voy en renfe lo logico es seguir en renfe y luego la lanzadera. Si estoy en BCN segun donde viva cogere el metro y si solo tengo un transbordo seguire en metro.
el aerobus es un servicio en principio pensado para ir al/desde el centro de la ciudad que a los turistas les suele ser muy util porque es una linea sin complicacion, (en metro/tren o bus interurbano siempre hay que estar pendiente de por donde vas, para no pasarte)
el 46 sigue teniendo sentido ya que por el trazado de la L9 para la gente que viva en la zona les es mas comodo ademas de acercar las firas al aeropuerto
Personalment si he de fer 3 correspondències de més per estalviar-me 3, 7 o 10 minuts, les faig molt de gust.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Seguiment de les obres de la L9
tu te crees que por ahorrarte 5 minutos, ni que fuesen 30, vale la pena hacer 3 o 4 transbordos cargados con maletas.......
y si las apps son para todos, los de aqui y los que vienen, pero cuanta gente las usa? y seguro que la usan para ir siguiendo a cada momento donde esta el bus A, el metro B o el tren C y calculando en cada momento si tardas mas o menos?, porque eso que estas proponiendo es un estress y ya vamos demasiado deprisa para complicarse mas la vida.
y si las apps son para todos, los de aqui y los que vienen, pero cuanta gente las usa? y seguro que la usan para ir siguiendo a cada momento donde esta el bus A, el metro B o el tren C y calculando en cada momento si tardas mas o menos?, porque eso que estas proponiendo es un estress y ya vamos demasiado deprisa para complicarse mas la vida.
Re: Seguiment de les obres de la L9
No m'estic referint al cas exclusiu de l'aeroport. Si no en el normal del dia a dia.
Posem el cas que es diumenge, vens per Universitat L1 direcció Fondo i consultes el temps per la V17 direcció Carmel. Veus que l'has perdut. Doncs en comptes d'esperar. Consultes el temps d'arribada a les següents parades. Hi ha possibilitats d'empaitar-lo, així que baixes a Catalunya i canvies a L3. Arribes a Diagonal, mires, l'has perdut, aquí ja comptes, baixar a Fontana seria arriscat, poder Lesseps arribes abans. Tornes a consultar, 5 minuts diu. Amb metro trigues 3-4. Potser es just, tries Vallcarca. L'agafes a temps.
Has fet un enllaç més però has avançat i guanyat 20 minuts de la teva vida. Cadascú te les seves preferències, però jo crec que es més útil sacrificar totalment la comoditat a costa de l'eficència al desplaçar-me, com a mínim jo, que m'ho puc permetre.
Ara mateix vaig a Bellvitge, faré un L3+FGC+LXX/46/65 o un 60+H4/54/75+L9S+LXX/46/65. I al tornar, el mateix però només per espanya Bus+FGC+L1(Si temps espera < 1·2 min)+L3, i tot això és més ràpid que fer un L1+L3.
Posem el cas que es diumenge, vens per Universitat L1 direcció Fondo i consultes el temps per la V17 direcció Carmel. Veus que l'has perdut. Doncs en comptes d'esperar. Consultes el temps d'arribada a les següents parades. Hi ha possibilitats d'empaitar-lo, així que baixes a Catalunya i canvies a L3. Arribes a Diagonal, mires, l'has perdut, aquí ja comptes, baixar a Fontana seria arriscat, poder Lesseps arribes abans. Tornes a consultar, 5 minuts diu. Amb metro trigues 3-4. Potser es just, tries Vallcarca. L'agafes a temps.
Has fet un enllaç més però has avançat i guanyat 20 minuts de la teva vida. Cadascú te les seves preferències, però jo crec que es més útil sacrificar totalment la comoditat a costa de l'eficència al desplaçar-me, com a mínim jo, que m'ho puc permetre.
Ara mateix vaig a Bellvitge, faré un L3+FGC+LXX/46/65 o un 60+H4/54/75+L9S+LXX/46/65. I al tornar, el mateix però només per espanya Bus+FGC+L1(Si temps espera < 1·2 min)+L3, i tot això és més ràpid que fer un L1+L3.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Seguiment de les obres de la L9
ya, pero no es lo normal, la gente no se complica la vida cambiando de transporte por 5 minutos. y mucho menos juega al gato y al raton con los horarios. la gente busca la tranquilidad de la costumbre y planifica de la manera mas sencilla y ya cuenta con esperas.
yo controlaba durante un tiempo el viaje glorias/pallaresa(sta. Coloma), pues sabia que ir andando al metro del clot y desde la pl. de la vila a pallaresa me resultaba muchas veces mas rapido que el B21 que lo cogia en la gran via/bilbao aun teniendolo mas cerca y que lo cogia casi sin espera. Pero todo dependia del dia o de si iba o no con alguien. Pero lo normal es mirar el recorrido mas directo y mas comodo, por cierto el dia que se cuelga la app o no funciona como debiese te deja con el culo al aire.....
yo controlaba durante un tiempo el viaje glorias/pallaresa(sta. Coloma), pues sabia que ir andando al metro del clot y desde la pl. de la vila a pallaresa me resultaba muchas veces mas rapido que el B21 que lo cogia en la gran via/bilbao aun teniendolo mas cerca y que lo cogia casi sin espera. Pero todo dependia del dia o de si iba o no con alguien. Pero lo normal es mirar el recorrido mas directo y mas comodo, por cierto el dia que se cuelga la app o no funciona como debiese te deja con el culo al aire.....
Calcular el trajecte "en directe"
Jo també faig això que diu en Miquel, i m'estalvio bastant de temps. De mitjana trigo 20-25' a fer un trajecte que qualsevol altre trigaria 30-35'. No és cap meravella tampoc, però comptant que el desplaçament és diari, a la setmana sí que m'estalvio més d'una hora bona en viatges.
El meu trajecte és Sant Feliu (Mas Lluí) -> Zona Universitària. Qualsevol usuari estàndard agafaria el tram T3 o els busos L51/L61/L64 sense haver de fer cap transbordament, que comptant que la parada del tram i d'aquestes línies cauen lluny del barri, amb una mica de mala sort pots arribar a trigar més de 40' des que surts de casa fins que arribes.
Doncs en realitat existeixen més de quinze combinacions factibles per a realitzar aquest trajecte, que segons les circumstàncies poden ser més ràpides que el trajecte directe. Per exemple es pot fer L10 fins a Sant Just + T3/JM/63/157/L50/L62 (+T1/T2/T3/63/67/L51/EP2 en el cas d'agafar primer 157/L50/L62); L50/L62 fins a Esplugues + T1/T2/T3/63/67/L51/EP1; R1/R4 fins a Cornellà + T1/T2, o bé L5 fins a Pubilla Cases + L14/T1/T2/T3, o fins a Collblanc + L9; R1/R4 fins a L'Hospitalet + L1 + L9; o fins i tot L52 fins a Sant Joan Despí + L79.
P.D.: Potser el tema de "trajectes inverosímils més ràpids que els habituals" dóna com per a obrir fil propi!
El meu trajecte és Sant Feliu (Mas Lluí) -> Zona Universitària. Qualsevol usuari estàndard agafaria el tram T3 o els busos L51/L61/L64 sense haver de fer cap transbordament, que comptant que la parada del tram i d'aquestes línies cauen lluny del barri, amb una mica de mala sort pots arribar a trigar més de 40' des que surts de casa fins que arribes.
Doncs en realitat existeixen més de quinze combinacions factibles per a realitzar aquest trajecte, que segons les circumstàncies poden ser més ràpides que el trajecte directe. Per exemple es pot fer L10 fins a Sant Just + T3/JM/63/157/L50/L62 (+T1/T2/T3/63/67/L51/EP2 en el cas d'agafar primer 157/L50/L62); L50/L62 fins a Esplugues + T1/T2/T3/63/67/L51/EP1; R1/R4 fins a Cornellà + T1/T2, o bé L5 fins a Pubilla Cases + L14/T1/T2/T3, o fins a Collblanc + L9; R1/R4 fins a L'Hospitalet + L1 + L9; o fins i tot L52 fins a Sant Joan Despí + L79.
P.D.: Potser el tema de "trajectes inverosímils més ràpids que els habituals" dóna com per a obrir fil propi!
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Trajectes inversemblants més ràpids que els habituals
Efectivament, ja s'ha obert: http://www.transport.cat/viewtopic.php?f=8&t=14184Javi M wrote:Potser el tema de "trajectes inverosímils més ràpids que els habituals" dóna com per a obrir fil propi!
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Seguiment de les obres de la L9
En el compte https://twitter.com/Tren_cat de Twitter han penjat un munt de fotos sobre una visita a la L10 Sud.
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Seguiment de les obres de la L9
I al Fòrum de Barcelona Skyscrapercity dedicat al metro de Barcelona, han penjat aquest enllaç a youtube, d'una part del recorregut de la L10 Sud:
https://www.youtube.com/watch?v=6ZxHezd ... e=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=6ZxHezd ... e=youtu.be
Re: Seguiment de les obres de la L9
La L10 no es que sigui una linia que tingui que fer servir gaire, pero com afeccionat m'agrada sortir en superficie.
Sabeu si hi haura cap estació que pugui atreure gent per fer-la servir (cines,Centre comercial,lloc d'interes) es que desconec bastant aquesta zona.
I per ultim les catenaries en superficie les veig una mica debils, com de joguina, es la meva percepció.
Salutacions.
Sabeu si hi haura cap estació que pugui atreure gent per fer-la servir (cines,Centre comercial,lloc d'interes) es que desconec bastant aquesta zona.
I per ultim les catenaries en superficie les veig una mica debils, com de joguina, es la meva percepció.
Salutacions.
- uriol108
- N8
- Posts: 919
- Joined: Sunday 30/12/2007 21:04
- Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
- Location: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
- Contact:
Re: Seguiment de les obres de la L9
Aquest Túnel de la L10 es veu d'un diàmetre molt més estret que el de la L9 esta fet amb tuneladora ?
https://goo.gl/photos/yTGfi6Qo5dNesvdm8
https://goo.gl/photos/yTGfi6Qo5dNesvdm8
Re: Seguiment de les obres de la L9
Es el video que esta deformado
Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
Re: Seguiment de les obres de la L9
Doncs... la zona de Motors està en ple desenvolupament (s'està fent un barri totalment nou), i a la zona de l'estació de Foneria s'instal·laran totes les dependències de la Generalitat, Agència Tributària catalana i d'AGBAR, entre d'altres.ortegote wrote:La L10 no es que sigui una linia que tingui que fer servir gaire, pero com afeccionat m'agrada sortir en superficie.
Sabeu si hi haura cap estació que pugui atreure gent per fer-la servir (cines,Centre comercial,lloc d'interes) es que desconec bastant aquesta zona.
I per ultim les catenaries en superficie les veig una mica debils, com de joguina, es la meva percepció.
Salutacions.
Salut!
#volemL9
#volemL9
El nom "Sant Cosme" molesta a un alcalde d'ICV?
A veure si tenen sort i ho aconsegueixen...davroca5 wrote:La Vanguardia (17/05/2016)
La llegada del metro a Sant Cosme da sus primeros frutos
Tres meses después del estreno de la L9, esta luchadora barriada de El Prat de Llobregat percibe las primeras mejoras
[...]
Parc Nou, nombre con polémica
Si bien no hay vecino molesto con la llegada del metro, si los hay, y bastantes, con el nombre de la parada. Se llama Parc Nou, en honor al inmenso parque que hay en un extremo de la barriada. “No nos ha gustado nada que la estación no se llame Sant Cosme y se lo dijimos al conseller el día de la inauguración de la línea”, apunta Herrera. “Si quieren poner el nombre del parque, ¿por qué no le han puesto Parc Nou-Sant Cosme?”, se pregunta, después de ver como en los mapas previos “sí que salía el nombre de Sant Cosme”.
[...]
“Es cierto que hay un debate en el barrio con partidarios de ambos nombres”, reconoce Alegre, quien recuerda que aunque los Ayuntamientos “no pusimos los nombres a las paradas” el de El Prat recomendó bautizar el espacio como Parc Nou para tener “una visión más metropolitana y no tan localista”. “O poníamos nombres de barrio a todas las estaciones o a ninguna”, opina el concejal. En cambio, la asociación de vecinos insiste erre que erre en que Sant Cosme es el nombre más lógico y justo y esta semana han vuelto a enviar una carta al conseller Josep Rull. Quieren mostrar su orgullo de barrio dando nombre a tan esperada estación.
Només els puc animar des d'aquí a que ho segueixin intentant.
El més lògic era que "Parc Nou" s'anomenés "Sant Cosme" i "Cèntric" s'anomenés "El Prat Centre".
I segueix sent lògic, i ho seguirà sent fins que no es canvïi.
Ho veu qualsevol, fins i tot un cec.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Despropòsits acumulats
Total, la nomenclatura capritxosa s'adiu perfectament amb el traçat no menys capritxós del Metrotejedor. Completat per la ubicació idiota de l'estació a la T2. Com si l'important en aquell lloc fos transbordar del metro a rodalia.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Despropòsits acumulats
S'ha de tenir en compte que era l'únic espai disponible per construir l'estació i un dels pous d'atac de la tuneladora i que estava relativament a prop de la terminal. Si s'hagués volgut instal·lar el pou + estació L9 just al costat de la terminal s'haguessin hagut de petar mig aparcament i uns quants vials.Guigui wrote:Total, la nomenclatura capritxosa s'adiu perfectament amb el traçat no menys capritxós del Metrotejedor. Completat per la ubicació idiota de l'estació a la T2. Com si l'important en aquell lloc fos transbordar del metro a rodalia.
Ara la sol·lució pasa per construir l'estació nova de Rodalies i fer un passadís soterrat entre L9, Rodalies i la T2. O, millor encara, i més barat: que AENA torni a posar els tapissos rodants al passadís de Rodalies.
Salut!
#volemL9
#volemL9
Re: Seguiment de les obres de la L9
Dades realment bones!
La línia 9 Sud de metro aconsegueix en tres mesos 47.000 viatgers diaris
Les primeres xifres de passatge significatives corresponen al mes de maig i representen un 63% del nivell d'utilització previst per al tram quan hagi passat un any.
Després dels tres primers mesos de funcionament, la línia 9 Sud de metro va registrar el maig passat una mitjana de 47.000 viatgers els dies feiners, cosa que suposa haver arribat al 63% del nivell de demanda previst per al tram Aeroport T1 - Zona Universitària quan hagi transcorregut un període mínim d’un any des de la inauguració, el 12 de febrer passat.
Dels viatgers de la L9 Sud en feiner, 24.942 corresponen a validacions en alguna de les 15 estacions de la línia, mentre que els 22.000 restants corresponen a l’estimació dels que hi accedeixen a través dels tres enllaços existents amb altres línies de metro (que per tant han validat en l’estació d’origen): Torrassa (L1), Collblanc (L5) i Zona Universitària (L3).
Per estacions, la que més entrades registra és la d’Aeroport T1, amb una mitjana de 4.016 de dilluns a divendres, seguida d’Europa / Fira (situada a l’Hospìtalet de Llobregat, enllaç amb FGC), amb 3.387, i en tercer lloc Cèntric (situada al centre del Prat de Llobregat), amb 2.346 validacions.
Les infraestructures ferroviàries tenen un període llarg de maduració, d’un any o més, en què el seu grau d’utilització evoluciona en la mesura que connecta amb els hàbits dels seus usuaris potencials. En el cas de la L9 Sud, aquest temps de captació de demanda ha començat en un context de conflictivitat laboral que està motivant una pèrdua de passatge al conjunt de la xarxa de metro.
Des de l’abril, TMB té en marxa una campanya de promoció de la línia 9 Sud per augmentar el coneixement i l’ús d’aquesta ampliació de la xarxa de metro entre els ciutadans de l’àrea de Barcelona, amb el lema “L9 Sud, el 9 camí”.
La línia 9 Sud de metro aconsegueix en tres mesos 47.000 viatgers diaris
Les primeres xifres de passatge significatives corresponen al mes de maig i representen un 63% del nivell d'utilització previst per al tram quan hagi passat un any.
Després dels tres primers mesos de funcionament, la línia 9 Sud de metro va registrar el maig passat una mitjana de 47.000 viatgers els dies feiners, cosa que suposa haver arribat al 63% del nivell de demanda previst per al tram Aeroport T1 - Zona Universitària quan hagi transcorregut un període mínim d’un any des de la inauguració, el 12 de febrer passat.
Dels viatgers de la L9 Sud en feiner, 24.942 corresponen a validacions en alguna de les 15 estacions de la línia, mentre que els 22.000 restants corresponen a l’estimació dels que hi accedeixen a través dels tres enllaços existents amb altres línies de metro (que per tant han validat en l’estació d’origen): Torrassa (L1), Collblanc (L5) i Zona Universitària (L3).
Per estacions, la que més entrades registra és la d’Aeroport T1, amb una mitjana de 4.016 de dilluns a divendres, seguida d’Europa / Fira (situada a l’Hospìtalet de Llobregat, enllaç amb FGC), amb 3.387, i en tercer lloc Cèntric (situada al centre del Prat de Llobregat), amb 2.346 validacions.
Les infraestructures ferroviàries tenen un període llarg de maduració, d’un any o més, en què el seu grau d’utilització evoluciona en la mesura que connecta amb els hàbits dels seus usuaris potencials. En el cas de la L9 Sud, aquest temps de captació de demanda ha començat en un context de conflictivitat laboral que està motivant una pèrdua de passatge al conjunt de la xarxa de metro.
Des de l’abril, TMB té en marxa una campanya de promoció de la línia 9 Sud per augmentar el coneixement i l’ús d’aquesta ampliació de la xarxa de metro entre els ciutadans de l’àrea de Barcelona, amb el lema “L9 Sud, el 9 camí”.
Salut!
#volemL9
#volemL9
Re: Seguiment de les obres de la L9
RAMAL ZONA FRANCA
L’Hospitalet exige un calendario de apertura para la L10 Sud
Preocupación vecinal ante la apertura a medio gas en 2017, que sólo dará servicio al barrio barcelonés de La Marina
Núria Marín no se compromete a cofinanciar las obras
JOSE POLO, L’Hospitalet de Llobregat 27/06/2016 00:08 | Actualizado a 27/06/2016 10:49
http://www.lavanguardia.com/local/baix- ... metro.html
L’Hospitalet exige un calendario de apertura para la L10 Sud
Preocupación vecinal ante la apertura a medio gas en 2017, que sólo dará servicio al barrio barcelonés de La Marina
Núria Marín no se compromete a cofinanciar las obras
JOSE POLO, L’Hospitalet de Llobregat 27/06/2016 00:08 | Actualizado a 27/06/2016 10:49
http://www.lavanguardia.com/local/baix- ... metro.html
- ivanlobatosanchez
- N4
- Posts: 51
- Joined: Wednesday 08/06/2016 23:45
- Location: Cornellà de Llobregat (Barcelona)
Re: Aficionados linias automáticas barcelona L9N, L9S, L10,
Vosotros no veis un 2 debajo de la pegatina negra? Que será? Futura apliación de la L2? Via 2? Que opináis?
(No se porque sale la foto de lado)
Os dejo el link para que la veáis bien:´
http://transport.cat/download/file.php? ... ew&id=6988
(No se porque sale la foto de lado)
Os dejo el link para que la veáis bien:´
http://transport.cat/download/file.php? ... ew&id=6988
- Attachments
-
- la foto (1).JPG (92.53 KiB) Viewed 5989 times