Seguiment del traspàs de Rodalies
-
- N6
- Posts: 293
- Joined: Sunday 11/10/2015 19:57
- Location: barcelona
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
pero si cambian de compañya los trenes las ut 447, civia, 448.... etc seguiran circulando en cataluña ??? o trendremos trenes nuevos???
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Esos trenes son de Renfe.David.F.C.M.B.1000 wrote:pero si cambian de compañya los trenes las ut 447, civia, 448.... etc seguiran circulando en cataluña ??? o trendremos trenes nuevos???
Escenarios posibles en caso de cambio de operadora (la ley que debía permitirlo ya está en vigor?)
a) La Generalitat le compra los trenes a Renfe y los cede a la nueva operadora. Los trenes siguen siendo los mismos.
b) La nueva compañia trae su propio material sustituyendo al de Renfe
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Però no estan fent la desconnexió amb Espanya i en 18 mesos Catalunya ha de ser independent?metring wrote:El conseller Rull demana al Ministeri de Foment el traspàs íntegre de les línies ferroviàries interiors de Catalunya
Perdoneu, però qui els entengui que els compri
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- uriol108
- N8
- Posts: 919
- Joined: Sunday 30/12/2007 21:04
- Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
- Location: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
- Contact:
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
I mentrestant... aquests 18 mesos que falten (segur que mes de 24 pel cap baix...) el servei de Rodalies anirà de mal en pitjor ? aquests 18 mesos els serveis a les persones han de seguir funcionant, i si pot ser millor que ara... si esperem a tenir la independencia per millorar els serveis... això serà un caos !
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Nota de premsa del govern, 9 de maig de 2016 wrote: Rull: "No acceptarem una modificació unilateral d'horaris a Rodalies i Regionals"
El conseller de Territori i Sostenibilitat es mostra contrari a assumir els retards dels trens plantejada per l'Adif
[...]
3/24, 9 de maig de 2016 wrote: Adif vol canviar horaris de Rodalies i la Generalitat denuncia que és per amagar els retards
El conseller de Territori i Sostenibilitat reclama a Foment que executi les inversions pendents per poder acabar amb les restriccions temporals de velocitat de la xarxa ferroviària
[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
La Generalitat considera que es canvien horaris per "normalitzar" situacions que no ho són. Però algú recorda una altra situació que havia de ser temporal i ara està assumida com si fos normal? Pista: una línia de Rodalies tallada en tres sublínies i que només havia de ser per dos anys, i ja porta més de sis. Temps! :-D
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Es que a aquestes alçades de la peli, Sant Andreu Comtal havia d'estar finalitzada, però l'estació segueix convertida en un mer baixador. I fins que no l'acabin (l'any 2030 com a poc), l'R2 continuarà com fins ara.metring wrote:La Generalitat considera que es canvien horaris per "normalitzar" situacions que no ho són. Però algú recorda una altra situació que havia de ser temporal i ara està assumida com si fos normal? Pista: una línia de Rodalies tallada en tres sublínies i que només havia de ser per dos anys, i ja porta més de sis. Temps! :-D
I ara per ara, s'hauria de veure si es millor l'actual "R2" o les antigues R2 i R10.
El metro de Barcelona amb motoristes!
- trensmat
- N9
- Posts: 1593
- Joined: Wednesday 06/05/2009 17:10
- Location: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
La Guerra Rull-ADIF puja de to amb els horaris de Rodalies i Regionals.
Ha partir del 12 de Juny els Horaris de Rodalies i Regionals de Catalunya, s'ampliaria la durada dels seus trajectes (Que si abans eren impuntuals ara ho serán mes), ADIF castigara als usuaris amb el art 4.2.4.
Ha partir del 12 de Juny els Horaris de Rodalies i Regionals de Catalunya, s'ampliaria la durada dels seus trajectes (Que si abans eren impuntuals ara ho serán mes), ADIF castigara als usuaris amb el art 4.2.4.
- trensmat
- N9
- Posts: 1593
- Joined: Wednesday 06/05/2009 17:10
- Location: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
4.2.4. El Horario de Servicio
El Horario de Servicio integra todos los datos que determinan los movimientos planificados de trenes y material rodante que tendrán lugar sobre una determinada infraestructura en un periodo de tiempo preestablecido, comprendido entre el segundo domingo de diciembre y el segundo sábado de diciembre del año siguiente. Los surcos se adjudican a las EE.FF y Candidatos, exclusivamente para su uso durante el Horario de Servicio para el que fueron solicitados.
Para ofrecer a las EE.FF y a los Candidatos una agilidad adecuada y dar respuesta a las oportunidades que ofrece el mercado, con unos niveles de calidad aceptables de los surcos, independientemente del momento en que se soliciten los mismos, está prevista la modificación del Horario de Servicio durante la vigencia del mismo. Previamente a la entrada en vigor del Horario de Servicio, el administrador de infraestructuras ferroviarias podrá programar fechas de ajuste para que los Candidatos puedan introducir modificaciones en su Plan de Transporte. Para el establecimiento del calendario se consultará con los distintos Candidatos.
Dichos ajustes podrán ser de dos clases:
Ajustes Concertados
Están concebidos para que los Candidatos realicen la mayor parte de las modificaciones de su Plan de Transporte durante el Horario de Servicio. En estos ajustes, el Gestor de Capacidades, podrá realizar las adecuaciones técnicas en la malla que estime oportunas, debiendo los Candidatos asumir y garantizar la implantación de aquellas modificaciones que se comuniquen en los plazos establecidos.
En Adif las funciones del Gestor de Capacidad recaen en la Dirección de Planificación y Gestión de Red. El GC, ejerce plenamente en estos ajustes la facultad de coordinación entre los Candidatos cuando surjan interferencias en los surcos de un Candidato por peticiones comerciales de otro Candidato.
Ajustes Mensuales
Su objetivo es facilitar una adecuación selectiva del Plan de Transporte de cada Candidato. Considerando que los cortos plazos de programación y el marco constreñido de modificación de la malla en este tipo de ajustes dificultan el estudio de grandes variaciones de surcos, el GC podrá rehusar por este motivo algunas solicitudes, cuando los plazos previstos de planificación sean insuficientes o las peticiones supongan una modificación sustancial de la explotación.
Modificaciones
Las modificaciones que generen los Candidatos mediante sus solicitudes en los surcos de otros Candidatos deberán de ser acordadas entre ellos mismos, como requisito previo a su implantación, comunicando por escrito al GC los acuerdos alcanzados. El GC ejercerá, no obstante, su facultad de coordinación, estudiando posibles soluciones técnicas y, eventualmente, mediando entre los Candidatos.
Por causas extraordinarias y justificadas, el administrador de infraestructuras ferroviarias podrá autorizar:
La realización de ajustes en fechas distintas de las acordadas.
La aplicación de plazos diferentes de los establecidos.
La modificación o supresión de surcos en determinadas líneas, sin ningún tipo de restricción, cuando se trate de causas excepcionales.
No se considerarán variaciones de surco, de cara a los Candidatos, las alteraciones en las cuales:
No se varíen las condiciones con que fueron solicitados los surcos.
No se altere el horario en las paradas comerciales para trenes de viajeros.
Para trenes de mercancías, no se varíe el horario comercial más de 15 minutos, en cualquier punto de su recorrido.
En tales circunstancias, el GC, podrá alterar los surcos en cualquier momento sin obligación de consulta previa a los Candidatos, pero deberá comunicar la variación cuando conlleve cambio de código del surco, o del horario comercial en cualquiera de los puntos de su recorrido.
http://www.adif.es/es_ES/conoceradif/do ... tulo_4.pdf
El Horario de Servicio integra todos los datos que determinan los movimientos planificados de trenes y material rodante que tendrán lugar sobre una determinada infraestructura en un periodo de tiempo preestablecido, comprendido entre el segundo domingo de diciembre y el segundo sábado de diciembre del año siguiente. Los surcos se adjudican a las EE.FF y Candidatos, exclusivamente para su uso durante el Horario de Servicio para el que fueron solicitados.
Para ofrecer a las EE.FF y a los Candidatos una agilidad adecuada y dar respuesta a las oportunidades que ofrece el mercado, con unos niveles de calidad aceptables de los surcos, independientemente del momento en que se soliciten los mismos, está prevista la modificación del Horario de Servicio durante la vigencia del mismo. Previamente a la entrada en vigor del Horario de Servicio, el administrador de infraestructuras ferroviarias podrá programar fechas de ajuste para que los Candidatos puedan introducir modificaciones en su Plan de Transporte. Para el establecimiento del calendario se consultará con los distintos Candidatos.
Dichos ajustes podrán ser de dos clases:
Ajustes Concertados
Están concebidos para que los Candidatos realicen la mayor parte de las modificaciones de su Plan de Transporte durante el Horario de Servicio. En estos ajustes, el Gestor de Capacidades, podrá realizar las adecuaciones técnicas en la malla que estime oportunas, debiendo los Candidatos asumir y garantizar la implantación de aquellas modificaciones que se comuniquen en los plazos establecidos.
En Adif las funciones del Gestor de Capacidad recaen en la Dirección de Planificación y Gestión de Red. El GC, ejerce plenamente en estos ajustes la facultad de coordinación entre los Candidatos cuando surjan interferencias en los surcos de un Candidato por peticiones comerciales de otro Candidato.
Ajustes Mensuales
Su objetivo es facilitar una adecuación selectiva del Plan de Transporte de cada Candidato. Considerando que los cortos plazos de programación y el marco constreñido de modificación de la malla en este tipo de ajustes dificultan el estudio de grandes variaciones de surcos, el GC podrá rehusar por este motivo algunas solicitudes, cuando los plazos previstos de planificación sean insuficientes o las peticiones supongan una modificación sustancial de la explotación.
Modificaciones
Las modificaciones que generen los Candidatos mediante sus solicitudes en los surcos de otros Candidatos deberán de ser acordadas entre ellos mismos, como requisito previo a su implantación, comunicando por escrito al GC los acuerdos alcanzados. El GC ejercerá, no obstante, su facultad de coordinación, estudiando posibles soluciones técnicas y, eventualmente, mediando entre los Candidatos.
Por causas extraordinarias y justificadas, el administrador de infraestructuras ferroviarias podrá autorizar:
La realización de ajustes en fechas distintas de las acordadas.
La aplicación de plazos diferentes de los establecidos.
La modificación o supresión de surcos en determinadas líneas, sin ningún tipo de restricción, cuando se trate de causas excepcionales.
No se considerarán variaciones de surco, de cara a los Candidatos, las alteraciones en las cuales:
No se varíen las condiciones con que fueron solicitados los surcos.
No se altere el horario en las paradas comerciales para trenes de viajeros.
Para trenes de mercancías, no se varíe el horario comercial más de 15 minutos, en cualquier punto de su recorrido.
En tales circunstancias, el GC, podrá alterar los surcos en cualquier momento sin obligación de consulta previa a los Candidatos, pero deberá comunicar la variación cuando conlleve cambio de código del surco, o del horario comercial en cualquiera de los puntos de su recorrido.
http://www.adif.es/es_ES/conoceradif/do ... tulo_4.pdf
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
El que era estrany es que Adif no pogués dir que X circulació sobre un punt de la seva xarxa passarà en tal moment. Era evident que calia retocar els horaris, especialment després dels darrers canvis i que molts dels trens regionals se serveixin ja amb 447 (incomplint l'horari )
El metro de Barcelona amb motoristes!
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Tots els maquinistes et diran que amb una 447 els horaris es complien perfectament i que aquest no era el motiu dels retards.
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Fa un temps algú va dir al fòrum que les 447 que fan els R13 arriben a Sant Vicenç amb +8 (per la menor velocitat màxima), però a Lleida arriben a l'hora (per la major acceleració).victorcasta wrote:Tots els maquinistes et diran que amb una 447 els horaris es complien perfectament i que aquest no era el motiu dels retards.
Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.
- trensmat
- N9
- Posts: 1593
- Joined: Wednesday 06/05/2009 17:10
- Location: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
ADIF la esta cagant amb la xarxa convencional amb uns retards epics tant a Catalunya com a València i la culpa es dels altres quina colla de inútils son els de foment, aixo si a partir del 12 de Juny tant a les línies R3, R12, R13, R14, R15 i R16 (Si no es obre la variant de Vila-seca) hauran uns retards monumentals gracies ADIF.fgc113 wrote:Fa un temps algú va dir al fòrum que les 447 que fan els R13 arriben a Sant Vicenç amb +8 (per la menor velocitat màxima), però a Lleida arriben a l'hora (per la major acceleració).victorcasta wrote:Tots els maquinistes et diran que amb una 447 els horaris es complien perfectament i que aquest no era el motiu dels retards.
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Si el tren va tocat d'hora, i el tram és llarg a més de 120 Km/h, les 447 amb prou feines podran mantenir el segon. L'acceleració es nota quan hi ha variacions constants de velocitat, i en certs recorreguts això no és així (per sort).fgc113 wrote:Fa un temps algú va dir al fòrum que les 447 que fan els R13 arriben a Sant Vicenç amb +8 (per la menor velocitat màxima), però a Lleida arriben a l'hora (per la major acceleració).victorcasta wrote:Tots els maquinistes et diran que amb una 447 els horaris es complien perfectament i que aquest no era el motiu dels retards.
Ara bé, es cert que a dia d'avui entre les limitacions, les modificacions de la Vel Màx, i les distàncies de bloqueig a causa dels propis retards, els trens no corren gaire i les 447 poden "rivalitzar" ja que la xarxa s'ha "rebaixat" a les seves prestacions.
I s'ha de posar el tren que compleix els horaris a la perfecció. Si les 447 no són capaces d'arribar a X estació a l'hora prevista hi ha dos opcions. La ideal es treure aquests trens per no ser òptims en tot el recorregut, l'altre modificar l'horari d'aquest, i tota la resta.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
trensmat wrote:
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Regió-7, 6 de juny de 2016 wrote: Adif avisa que un cop arregli la via de la R4 els trens potser no s'ajustaran als horaris
L'empresa ferroviària assegura que en un any els combois ja circularan a la màxima velocitat entre Manresa i Barcelona
[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Jo no se que espera la Generalitat en adoptar uns horaris reals, i a Adif a anar resolent les incidències amb la major brevetat possible.genissimon wrote:Regió-7, 6 de juny de 2016 wrote: Adif avisa que un cop arregli la via de la R4 els trens potser no s'ajustaran als horaris
L'empresa ferroviària assegura que en un any els combois ja circularan a la màxima velocitat entre Manresa i Barcelona
[...]
De totes maneres juraria que alguna limitació de velocitat en aquell tram ja ha estat eliminada, doncs tant en anar com en baixar la 470 anava més ràpid que de costum.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Si un cop solucionat el problema dels talussos i eliminades les limitacions la Generalitat ha d'adaptar els horaris això vol dir que ara els horaris estan fets tenint en compte les limitacions de velocitat, i per tant, ADIF menteix quan diu que els retards a les línes són deguts a que la Generalitat no vol adaptar els horaris.Miquel wrote:Jo no se que espera la Generalitat en adoptar uns horaris reals, i a Adif a anar resolent les incidències amb la major brevetat possible.genissimon wrote:Regió-7, 6 de juny de 2016 wrote: Adif avisa que un cop arregli la via de la R4 els trens potser no s'ajustaran als horaris
L'empresa ferroviària assegura que en un any els combois ja circularan a la màxima velocitat entre Manresa i Barcelona
[...]
De totes maneres juraria que alguna limitació de velocitat en aquell tram ja ha estat eliminada, doncs tant en anar com en baixar la 470 anava més ràpid que de costum.
Salutacions,
Oriol
Oriol
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Aviam, a pams.oriolp13 wrote:Si un cop solucionat el problema dels talussos i eliminades les limitacions la Generalitat ha d'adaptar els horaris això vol dir que ara els horaris estan fets tenint en compte les limitacions de velocitat, i per tant, ADIF menteix quan diu que els retards a les línes són deguts a que la Generalitat no vol adaptar els horaris.
ADIF, per ordres d'una nova normativa ha senyalitzat les disminucions brusques de velocitat (passar de 120 a 50 per exemple) arran de l'accident de fa uns anys. Això implica que en alguns punts de la xarxa, els trens han de frenar abans per raons de seguretat (per tant, s'incrementa el temps de viatge real).
Després tenim les limitacions temporals a causa d'un desperfecte X. Jo no veig que aquests s'hagin de reflectir als horaris, doncs se suposa que la incidència s'ha de resoldre. Ara bé, adif triga molts anys en resoldre les limitacions menys importants, i per tant, durant tots aquests anys s'arriba amb un retard constant i diari.
Arribats a aquest punt, convé reflectir als horaris aquesta incidència o no?
Realment no passaria res si a la línia hi hagués 1 o 2 limitacions (cosa gens normal aquí, i a qualsevol lloc), el problema està que les incidències surten com bolets, i realment el tren és incapaç de complir els horaris ni fent-se el millor servei. En aquest cas, si que editaria uns horaris provisionals tot indicant el problema.
Finalment dir, que la Generalitat marca els horaris però no el temps que triga un tren d'una estació a una altre, això ho hauria de dir adif o els tècnics corresponents. Els temps de viatge de la línia segurament són els que adif marca a renfe des de fa uns anys, i que per tant, RdC va heredar sense fer cap canvi.
El metro de Barcelona amb motoristes!