FGC Vallès | Problemes de saturació i capacitat.

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Re: FGC Vallès | Problemes de saturació i capacitat.

Post by wefer »

oriolp13 wrote:els trens solen ser de mínim 10 cotxes a les zones poblades).
Si és que quan jo em faig pesat dient que s'han de posar trens més llargs és per alguna cosa. Que vas per qualsevol lloc del món, veus els trens que tenen i quan tornes a Barcelona els trenets de FGC o fins i tot de TMB semblen trens de fira de tan petits que són (com a mínim en llargada). I el tema de la infraestructura raquítica, igual o pitjor.
Curiosament la Renfe té el problema contrari: posa trens massa llargs a canvi d'estalviar-se freqüències: trens de rodalies de 7 o 8 cotxes, però només un tren per hora.

En aquest país tothom ho fa tot el revés!! :x
User avatar
Don Ramón
N8
N8
Posts: 1194
Joined: Tuesday 25/11/2014 22:22
Location: Sant Martí de Provençals

Re: FGC Vallès | Problemes de saturació i capacitat.

Post by Don Ramón »

122-042-132 wrote:Per sort moltes de les propostes que fem des del Fòrum ja han esta pensades per la Direcció de Ferrocarrils (FGC), de vegades ens pensem que no hi pensem, però hi pensem molt més que nosaltres; de fet es la seva feina, per donar un bon servei a nosaltres els clients; i a l'empresa FGC hi ha un grapat de tècnics molt qualificats; i sí cal, s'externalitza la contractació d'experts.

Per exemple, i en relació a la capacitat de transport de la línia:

Dins de l'Estudi Marc de la línia Catalunya i Sarrià (1988-1995)

- Estudi de factibilitat de l'allargament de les andanes de la línia Catalunya per a trens de quatre cotxes
- Estudi de profundització en l'Estudi de prolongació d'andanes per a 6 cotxes en les estacions de les línies de Sabadell i Terrassa dels FGC.

Salut!
Alguna vez habrán estudiado tranviarizar la L6 y L7? Déjame dudarlo :bleah
Y mira que con toda honestidad lo veo objetivamente el proyecto más viable y económico para una solución definitiva para la línea. La única pega que le veo son los NIMBYs, pero vaya...
437.001 wrote:
robertotlh wrote:Milloraria molt la situació amb un salt de moltó a la bifurcació de Sant Cugat? O no hi ha cap problema de saturació o de gestió de trànsit a la citada bifurcació?
Un salt de moltó a l'estació de Sant Cugat no és possible sense gastar-se una milionada.
No pienso que un salto del carnero en Sant Cugat fuera a ser un gran remedio, pero discrepo de que fuera a ser tan caro. Siempre se podría hacer elevando una de las dos vías, todo manteniendo el derecho de vía actual, y poner un andén en este segundo piso para la vía superior. De nuevo, el único impedimento significativo serían los NIMBYs.
Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
User avatar
122-042-132
N9
N9
Posts: 1659
Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Re: FGC Vallès | Problemes de saturació i capacitat.

Post by 122-042-132 »

Rubí demana una segona estació de FGC a la línia de Terrassa

La Torre | Actualitzat el 10/05/2016 a les 08:37h


La regidora de l’Àrea de Serveis Territorials de l’Ajuntament de Rubí, Maria Mas, juntament amb altres alcaldes i regidors de la comarca, es va reunir amb el conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya, Josep Rull. Durant la trobada, celebrada a la seu del Consell Comarcal del Vallès Occidental, Mas va reclamar al Govern català la construcció d’una segona estació de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) a La Llana i l’eliminació del peatge de Les Fonts, entre d’altres.

Maria Mas ha justificat la necessitat que Rubí disposi d’una segona estació ferroviària de FGC al·legant que el municipi ja compta amb més de 75.000 habitants. “Som una ciutat gran, amb un volum de població important. Som l’única ciutat de la nostra dimensió de la corona metropolitana que només disposa d’una estació de Ferrocarrils de la Generalitat, a banda de ser una de les primeres en volum de passatgers”, ha comentat la regidora. El secretari d’Infraestructures i Mobilitat de la Generalitat de Catalunya, Ricard Font, ha donat la raó al consistori rubinenc a l’hora de reclamar aquesta infraestructura, però ha assegurat que la seva construcció depèn d’una qüestió pressupostària, tot i que ha assenyalat que no és una obra complicada de dur a terme.

Pel que fa a la barrera de Les Fonts, Ricard Font ha reconegut que es tracta d’un peatge injust i ha anunciat que en aquests moments la Generalitat està estudiant i replantejant la concessió actual.
User avatar
Ganz
N7
N7
Posts: 330
Joined: Monday 07/05/2012 13:30
Facebook: https://www.facebook.com/christiancavi
Location: Puigcerdà

Re: FGC Vallès | Problemes de saturació i capacitat.

Post by Ganz »

Una altra solució podria ser:
-Limitar L7 a Gràcia. Eventualment, adaptar-la a mètrica (preveient l'arribada de l'L8 a l'estació).
-Clausurar L6, deixar llançadores Sarrià-Reina Elisenda.
-Mantenir la traça actual pels passatgers que es moguin vers les poblacions situades entre Barna i Sant Cugat.
-Construir nova traça directe Pl. Catalunya-Provença-Sant Cugat. Per trens només amb parada a Terrassa/Sabadell, Sant Cugat, Provença i Pl. Catalunya. Adaptada a gàlib i llargada de les estacions per a trens llargs de dos pisos. Des de Provença fins a Sant Cugat: mitjançant Túnel d'Horta. Un Rodalies que fos realment ràpid i capaç.
437.001
N10
N10
Posts: 5038
Joined: Sunday 29/05/2005 21:05
Location: Tarragona

Re: FGC Vallès | Problemes de saturació i capacitat.

Post by 437.001 »

122-042-132 wrote:La regidora de l’Àrea de Serveis Territorials de l’Ajuntament de Rubí, Maria Mas, juntament amb altres alcaldes i regidors de la comarca, es va reunir amb el conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya, Josep Rull. Durant la trobada, celebrada a la seu del Consell Comarcal del Vallès Occidental, Mas va reclamar al Govern català la construcció d’una segona estació de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) a La Llana i l’eliminació del peatge de Les Fonts, entre d’altres.

Maria Mas ha justificat la necessitat que Rubí disposi d’una segona estació ferroviària de FGC al·legant que el municipi ja compta amb més de 75.000 habitants. “Som una ciutat gran, amb un volum de població important. Som l’única ciutat de la nostra dimensió de la corona metropolitana que només disposa d’una estació de Ferrocarrils de la Generalitat, a banda de ser una de les primeres en volum de passatgers”, ha comentat la regidora. El secretari d’Infraestructures i Mobilitat de la Generalitat de Catalunya, Ricard Font, ha donat la raó al consistori rubinenc a l’hora de reclamar aquesta infraestructura, però ha assegurat que la seva construcció depèn d’una qüestió pressupostària, tot i que ha assenyalat que no és una obra complicada de dur a terme. [...]
Si algú sapigués dir-nos on es troba aquesta zona de La Llana de Rubí, gràcies.

De tota manera, més estacions vol dir més passatgers... i més saturació. :| Glups...

Un article de fa uns dies:

El Punt Avui (10/05/2016)
[...] I és que, amb l'entrada en funcionament de l'ampliació de la línia i les tres estacions noves a Terrassa, la demanda de viatgers ha crescut un 42,2%, cosa que suposa fins a 828.727 usuaris més. El mateix Rull va admetre que les xifres havien superat les previsions inicials més optimistes de passatgers. En tota la línia del conegut com a metro del Vallès, el nombre de viatgers s'ha incrementat un 5,8%. [...]
Un 5,8% més de passatgers a tota la xarxa, i sense obrir la línia de Sabadell fins a Ca N'Oriac, fa suar.
Perquè quan obri el perllongament de la línia de Sabadell, la cosa tranquilament significarà un augment combinat de més del 10% a tota la xarxa entre tots dos perllongaments.

Què passarà el dia que la L9/L10 arribi a Sarrià? :o
Last edited by 437.001 on Wednesday 18/05/2016 2:00, edited 1 time in total.
437.001
N10
N10
Posts: 5038
Joined: Sunday 29/05/2005 21:05
Location: Tarragona

FGC Vallès | Problemes de saturació i capacitat.

Post by 437.001 »

122-042-132 wrote:Extret de la Memòria del Pla d'actuació 2015-2016 de FGC

Impulsar la millora de l’oferta en hora punta entre Barcelona i Sant Cugat, incrementant el nombre de trens, d’acord amb els calendaris i fases que es determinin (amb l’objectiu d’arribar a assolir una capacitat de fins a 26 trens/hora i sentit entre Barcelona i el Vallès). Per a assolir això caldrà, prèviament:
- Desenvolupar i posar en servei el nou sistema de seguretat i control de la circulació dels trens tipus CBTC a la línia Barcelona-Vallès que permeti, entre d'altres millores, incrementar la capacitat de circulació de trens (i el marge de regularitat) entre Barcelona i Sant Cugat.
- Augmentar el parc de trens disponibles a la línia, sempre que l’increment de la oferta que es vulgui fer sigui significatiu.
Una bona noticia això del CBTC.
122-042-132 wrote:A llarg termini (per implementar clarament més enllà del 2020):

Estudiar l’augment de la capacitat de les infraestructures entre Barcelona i el Vallès que estan properes a assolir la seva saturació, especialment entre Barcelona i la bifurcació de Sant Cugat. En concret, aprofundir els estudis per trobar la millor alternativa per descongestionar el túnel actual, reduir considerablement el temps de viatge entre el Vallès i Barcelona i augmentar l’eficiència de la línia, que poden arribar a justificar la possible construcció d’un segon túnel entre Barcelona i Sant Cugat.
Porto uns dies, des de poc abans de crear el fil aquí al Fotracat, rumiant sobre la saturació a FGC Vallès, i cada cop tinc més clares tres coses:

a) La Generalitat i Renfe s'han de posar d'acord quan abans millor per augmentar freqüències de Rodalies a Sant Cugat i Rubí, fent que totes dues recuperin serveis de Rodalies directes a Barcelona tant per Montcada com per Molins, i aquest cop, amb una freqüència de pas de com a mínim un tren cada 30 minuts, tot i mantenint la R8 tal com és. Tres trens per hora (dos directes a Barcelona per ambdues bandes, i un R8 amb transbordament a Castellbisbal i Mollet Sant Fost) haurien de crear un "efecte desembussador" prou important com per reduïr la sobrecàrrega a FGC, com a mínim una miqueta (tenir trens de Rodalies directes a Sants, encara que triguéssin més, probablement ajudés a desembussar Provença... una miqueta).

b) La Generalitat i Adif s'han de posar d'acord per construir l'estació de Rodalies d'Hospital General, just al costat de la de FGC. Això podria perfectament acompanyar-se d'una reforma de l'estació de FGC, amb dues vies més, per així poder fer serveis parcials Terrassa Nacions Unides-Hospital General i desembussar els trens S1 i S5 cap a Rodalies. Fer-ho donaria una miqueta d'aire al tram Mira-sol-Plaça Catalunya (no molt, no cal somiar truites).

c) Com més m'ho miro, més crec que la Generalitat NO ha de fer el perllongament de la L8 tal i com el tenen pensat, i sobretot no l'ha de fer en ample mètric.
Crec que s'hauria d'anar cap a una unió de xarxes entre Vallès i Llobregat, primer parcial, després total, i que hauria de passar per un nou túnel Mira-sol-Sant Cugat-Vall d'Hebron-Avinguda Tibidabo, la reforma del túnel entre Avinguda Tibidabo i Plaça Molina, i un nou túnel des de Plaça Molina a Molí Nou per Francesc Macià, Sants Estació o bé Hospital Clínic, Magòria o bé Plaça Espanya, Fira, Almeda, Cornellà Centre i Molí Nou. Amb uns nous tallers a Santa Coloma de Cervelló o bé Cornellà.
Amb andanes per a sis cotxes com a mínim (vuit cotxes, idealment?). Evidentment, estem parlant d'una inversió monstruosa i que només es pot dur a terme per fases.
Una opció seria continuar des de Molí Nou cap a Viladecans-Gavà-Castelldefels, enllaçant amb Rodalies a Castelldefels.
Una altra transformar a ample UIC la resta de la xarxa del Llobregat fins a com a mínim Martorell Central, tot i que em fa menys el pes, perquè hi ha les mercaderies i els trens de Manresa i Igualada.
Una tercera opció seria fer que fós la L8 (en l'ample que fós) la que anés a Castelldefels, sempre i quan a Molí Nou hi hagués un enllaç prou eficient als trens més ràpids que vindrien de Martorell o més amunt.

El problema és que ens hauria de tocar la loteria bastants cops més que a Carlos Fabra... :P :'(
122-042-132 wrote:Per sort moltes de les propostes que fem des del Fòrum ja han esta pensades per la Direcció de Ferrocarrils (FGC), de vegades ens pensem que no hi pensem, però hi pensem molt més que nosaltres; de fet es la seva feina, per donar un bon servei a nosaltres els clients; i a l'empresa FGC hi ha un grapat de tècnics molt qualificats; i sí cal, s'externalitza la contractació d'experts.

Per exemple, i en relació a la capacitat de transport de la línia:

Dins de l'Estudi Marc de la línia Catalunya i Sarrià (1988-1995)

- Estudi de factibilitat de l'allargament de les andanes de la línia Catalunya per a trens de quatre cotxes
- Estudi de profundització en l'Estudi de prolongació d'andanes per a 6 cotxes en les estacions de les línies de Sabadell i Terrassa dels FGC.

Salut!
Una pregunta, ja que hi som: el gàlib de FGC Vallès i el de FGC Llobregat són el mateix, tot i que l'ample de via sigui diferent?
oriolp13 wrote:
Carlos González wrote:No dubto que n'hi ha ara un problema de saturació, però tampoc som Japó, que a Japó sempre els trens estàn plens.
Acabo de tornar del Japó i això no és cert (a vegades és millor no parlar d'un tema que es deconeix. No es regala res a algú per escriure més missatges o menys ;) ). Els trens en hora punta no van més plens que aquí (si bé és cert que al Japó transporten més gent per tren, docnc els trens solen ser de mínim 10 cotxes a les zones poblades).
Certament el problema de la llançadora de la L7 són els fluxos de viatgers que es generarien a l'hora de fer un transbord.
Certes línies del Japó sí que van més plenes que FGC Vallès, no t'enganyis.
La Marunouchi Line de Tòquio està carregadíssima a les puntes. La Yamanote Line també. No són poc coneguts els "empenyadors" del metro de Tòquio, no...
Però clar, Tòquio té els habitants que té...
wefer wrote:
oriolp13 wrote:els trens solen ser de mínim 10 cotxes a les zones poblades).
Si és que quan jo em faig pesat dient que s'han de posar trens més llargs és per alguna cosa. Que vas per qualsevol lloc del món, veus els trens que tenen i quan tornes a Barcelona els trenets de FGC o fins i tot de TMB semblen trens de fira de tan petits que són (com a mínim en llargada). I el tema de la infraestructura raquítica, igual o pitjor.
Curiosament la Renfe té el problema contrari: posa trens massa llargs a canvi d'estalviar-se freqüències: trens de rodalies de 7 o 8 cotxes, però només un tren per hora.

En aquest país tothom ho fa tot el revés!! :x
Un tren per hora només a certes línies (Maçanet R1, Sant Vicenç R4, la R8 sencera).

El què sí que ha estat una cagarada immensa és perllongar a Terrassa i Sabadell amb andanes per quatre cotxes (i justets! que a Vallparadís, cada cop que hi he passat la meitat de la darrera porta es queda fora de l'andana...). :o
Ganz wrote:Una altra solució podria ser:
-Limitar L7 a Gràcia. Eventualment, adaptar-la a mètrica (preveient l'arribada de l'L8 a l'estació).
-Clausurar L6, deixar llançadores Sarrià-Reina Elisenda.
-Mantenir la traça actual pels passatgers que es moguin vers les poblacions situades entre Barna i Sant Cugat.
-Construir nova traça directe Pl. Catalunya-Provença-Sant Cugat. Per trens només amb parada a Terrassa/Sabadell, Sant Cugat, Provença i Pl. Catalunya.
No m'acaba de fer el pes. Entre Plaça Catalunya i Provença no hi cap gran cosa més (sobretot a la primera), sense haver de fer coses a gran profunditat i/o amb tapissos rodants ben llargs.
Ganz wrote:Adaptada a gàlib i llargada de les estacions per a trens llargs de dos pisos. Des de Provença fins a Sant Cugat: mitjançant Túnel d'Horta. Un Rodalies que fos realment ràpid i capaç.
No em diguis com vols dir-li: CEBA ("Connexió Errassa-Borta-Arcelona")... eh?? eh?? ho haveu vist?? voleu uns sansvishos?? :P
victorcasta wrote:No. Si poses trens de 2 pisos elimines portes i si elimines portes, ralenteixes la operació.
No ben bé: al RER A, C, D i E de París bé que hi ha trens de dos pisos, i mouen gent a paletades. Especialment al RER A.
Clar que a París ja s'ha arribat al punt on és físicament era imposible fer-hi cap altra cosa, no és el cas encara a FGC Vallès...

No cal ni dir que entenc el teu punt de vista, però això ja ho sabies... ;)
User avatar
122-042-132
N9
N9
Posts: 1659
Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Re: FGC Vallès | Problemes de saturació i capacitat.

Post by 122-042-132 »

La zona de La Llana està camí de Les Fonts, aproximadament a un quilòmetre i mig de l'estació actual de Rubí, a la zona de la fabrica tèxtil de Pich Aguilera (actual Sedatex) carrer de Sant Muç i carrer del Castell, per situar-nos; el planejament urbanístic ja preveu una reserva de sòl per la futura estació, i de fet ja fa uns anys que hi ha la previsió de fer-la, però la crisi econòmica ho ha frenat. En aquesta zona hi ha previst la creació d'un nou barri d'habitatges, a més que serviria a una zona relativament cèntrica, només caldria creuar el pont de la Riera de Les Arenes o de Rubí, i també donaria cobertura a una zona industrial prou important. Salut!

Hi ha un fil obert sobre aquest tema.
Last edited by 122-042-132 on Wednesday 18/05/2016 7:28, edited 2 times in total.
User avatar
122-042-132
N9
N9
Posts: 1659
Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Re: FGC Vallès | Problemes de saturació i capacitat.

Post by 122-042-132 »

Actualment les dues línies disposen de gàlib UIC, tant la del Vallès com la del Llobregat. Les 213 tenen el mateix ample que les 112. En canvi les 211 eren més estretes que les 111. Salut!
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Sarrià descongestionarà

Post by Guigui »

437.001 wrote:Què passarà el dia que la L9/L10 arribi a Sarrià? :o
Que Provença quedarà una mica menys saturada. Actualment, no hi ha cap enllaç factible entre FGC i tot altre transport de masses a Barcelona més a prop de muntanya, i l'intercanviador de Sarrià ajudarà a descongestionar tot el flux procedent de la part alta.

A més, actualment, a l'hora punta del matí, dels trens direcció Vallès baixa més gent a Sarrià que no hi puja.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Ganz
N7
N7
Posts: 330
Joined: Monday 07/05/2012 13:30
Facebook: https://www.facebook.com/christiancavi
Location: Puigcerdà

Re: FGC Vallès | Problemes de saturació i capacitat.

Post by Ganz »

En efecte, a Pl.Catalunya no calen més vies, la idea seria fer un nou túnel entre Pl.Catalunya i Provença, que és on hi ha un dels focus del problema. Estació de 4 vies a Provença, jo no ho veig pas impossible, però són els tècnics els que ho saben i tenen l'última paraula. Ja tenim Gràcia amb 4 vies...

La idea no és només descongestionar la xarxa del Vallès, sinó competir amb la ruta viària de Vallvidrera. Aquest CEBA xD el trobo una obra mil vegades més prioritària que la connexió entre la xarxa mètrica i UIC dels FGC (que, a sobre, adaptant a UIC Castellbisbal-Martorell i fent connexió Vallès-ADIF, ja s'aconseguiria!), doncs soluciona de cop els problemes de capacitat i de competitivitat de la xarxa.

El problema dels trens de dos pisos: als SBB, des de fa un cert temps s'ha apostat per renovar la flota amb la màxima quantitat possible de trens de dos pisos. Ja us ben asseguro que s'ha sortit guanyant en tots els aspectes, especialment en línies col•lapsades com Ginebra-Zürich-St Gallen, i en el cas de Ginebra-Lausana, els Stadler Kiss han millorat la imatge del ferrocarril a l'arc lemànic. Jo no veig necessari trens de dos pisos entre BCN i Sabadell-Terrassa per trens lents, però si si, algun dia, arriben a existir els trens ràpids.
User avatar
genissimon
N10
N10
Posts: 3183
Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: FGC Vallès | Problemes de saturació i capacitat.

Post by genissimon »

Un dels problemes dels trens de dos pisos és que necessiten aturades més llargues que els trens d'un sol pis, ja que les necessàries escales interiors dels trens alenteixen el flux de persones que pugen i baixen dels trens. I encara més en una xarxa com la del Vallès de FGC (em resisteixo a anomenar-la metro) on les andanes i l'interior dels trens està al mateix nivell i els fluxos d'entrada i sortida de passatgers són molt ràpids, a més de convertir els trens en completament accessibles.

No veig a curt termini una millora en el coll d'ampolla que representa el túnel urbà de Barcelona. La cua de maniobres a pl. Catalunya alleugeria l'explotació, però només es connectaria a les vies 1 i 2 de l'actual estació. A més llarg termini caldria estudiar la possibilitat de fer circular en doble composició els combois actuals. Això potser implicaria que no es poguessin aturar a totes les estacions, ja que la seva adaptació podria ser inviable. Una altra solució no incompatible tècnicament amb la d'allargar els trens seria duplicar el túnel entre Sarrià i pl. Catalunya.

Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Re: FGC Vallès | Problemes de saturació i capacitat.

Post by wefer »

Brain storming:
  1. Proposta boja 1: Fer acabar la L4 a Urquinaona i que FGC Vallès agafi tot el túnel Urquinaona -> Fòrum, amb una nova estació final de línia més àmplia que eviti els problemes de Pl. Catalunya. Alguns trens acabarien a Pl. Catalunya i altres a Fòrum. Provença es remodelaria fent dos nivells diferents, cadascun per un sentit de marxa, de manera que no caldria obrir el carrer sinó simplement foradar cap avall. El tram Fòrum-Sagrera de la L4 s'uniria amb la L11 unint Montcada i el mar directament.
  2. Proposta boja 2: túnel de 4 vies de Pl. Catalunya a Estació de França i fer allà terminal de FGC, aprofitant que hi ha espai sobrant per crear una bona terminal. Pl. Catalunya quedaria amb quatre vies de pas, que permetrien parar dos trens a la vegada en cada sentit. Provença igual que a la proposta anterior. Aquesta proposta permetria posar trens cada minut entre EdF i Gràcia, o bé posar trens cada 2 minuts però de dos pisos ja que podrien estar parats més estona sense molestar els trens del darrera. Caldria millora les connexions de EdF amb L4 i Tram
ferran6420
N6
N6
Posts: 283
Joined: Sunday 11/01/2015 18:45

Re: FGC Vallès | Problemes de saturació i capacitat.

Post by ferran6420 »

Don Ramón wrote:
122-042-132 wrote:Per sort moltes de les propostes que fem des del Fòrum ja han esta pensades per la Direcció de Ferrocarrils (FGC), de vegades ens pensem que no hi pensem, però hi pensem molt més que nosaltres; de fet es la seva feina, per donar un bon servei a nosaltres els clients; i a l'empresa FGC hi ha un grapat de tècnics molt qualificats; i sí cal, s'externalitza la contractació d'experts.

Per exemple, i en relació a la capacitat de transport de la línia:

Dins de l'Estudi Marc de la línia Catalunya i Sarrià (1988-1995)

- Estudi de factibilitat de l'allargament de les andanes de la línia Catalunya per a trens de quatre cotxes
- Estudi de profundització en l'Estudi de prolongació d'andanes per a 6 cotxes en les estacions de les línies de Sabadell i Terrassa dels FGC.

Salut!
Alguna vez habrán estudiado tranviarizar la L6 y L7? Déjame dudarlo :bleah
Y mira que con toda honestidad lo veo objetivamente el proyecto más viable y económico para una solución definitiva para la línea. La única pega que le veo son los NIMBYs, pero vaya...
437.001 wrote:
robertotlh wrote:Milloraria molt la situació amb un salt de moltó a la bifurcació de Sant Cugat? O no hi ha cap problema de saturació o de gestió de trànsit a la citada bifurcació?
Un salt de moltó a l'estació de Sant Cugat no és possible sense gastar-se una milionada.
No pienso que un salto del carnero en Sant Cugat fuera a ser un gran remedio, pero discrepo de que fuera a ser tan caro. Siempre se podría hacer elevando una de las dos vías, todo manteniendo el derecho de vía actual, y poner un andén en este segundo piso para la vía superior. De nuevo, el único impedimento significativo serían los NIMBYs.
El problema que hi ha Sant Cugat per fer un salt de moltó és que no hi ha prou espai, està urbanitzat just tocant a la via.
Lluis
N6
N6
Posts: 220
Joined: Friday 17/10/2014 19:37
Location: Sants Estació

Re: FGC Vallès | Problemes de saturació i capacitat.

Post by Lluis »

wefer wrote:Brain storming:
  1. Proposta boja 1: Fer acabar la L4 a Urquinaona i que FGC Vallès agafi tot el túnel Urquinaona -> Fòrum, amb una nova estació final de línia més àmplia que eviti els problemes de Pl. Catalunya. Alguns trens acabarien a Pl. Catalunya i altres a Fòrum. Provença es remodelaria fent dos nivells diferents, cadascun per un sentit de marxa, de manera que no caldria obrir el carrer sinó simplement foradar cap avall. El tram Fòrum-Sagrera de la L4 s'uniria amb la L11 unint Montcada i el mar directament.
  2. Proposta boja 2: túnel de 4 vies de Pl. Catalunya a Estació de França i fer allà terminal de FGC, aprofitant que hi ha espai sobrant per crear una bona terminal. Pl. Catalunya quedaria amb quatre vies de pas, que permetrien parar dos trens a la vegada en cada sentit. Provença igual que a la proposta anterior. Aquesta proposta permetria posar trens cada minut entre EdF i Gràcia, o bé posar trens cada 2 minuts però de dos pisos ja que podrien estar parats més estona sense molestar els trens del darrera. Caldria millora les connexions de EdF amb L4 i Tram
Proposta boja 3: Nou túnel desde Sarrià baixant tot el carrer Urgell fins el Paral·lel i seguir per drassanes i fins EdF pel passeig de colom per a suburbans Vallès. Metro L6/L7 per l'actual túnel fins a Plaça Catalunya. Nou túnel per la LL-A Espanya-Catalunya per Sepúleda. Intercanvi LL-A - Vallès a Urgell.
Last edited by Lluis on Wednesday 18/05/2016 14:51, edited 1 time in total.
"Les vaques volen? Si ho diu La Retaguadia. Creu-t'ho."... I així tot.
User avatar
122-042-132
N9
N9
Posts: 1659
Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Re: FGC Vallès | Problemes de saturació i capacitat.

Post by 122-042-132 »

Una bona trobada per part d'En 437.001, la creació d'aquest fil, amb interessants aportacions de TOTHOM, algunes una mica agosarades, i d'altres, crec, que fins i tot inviables, però en general amb molt de sentit davant un gran repte, el de millorar el servei del Tren de Sarrià i la seva extensió al Vallès, deixem-ho dir així. Ara jo us proposaria de fer-ne una selecció, i un cop amb un llistat raonable, torno a proposar la possible entrevista amb el Sr. Enric Ticó, president de FGC. Salut!
User avatar
122-042-132
N9
N9
Posts: 1659
Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Re: FGC Vallès | Problemes de saturació i capacitat.

Post by 122-042-132 »

Lluis wrote:
Proposta boja 3: Nou túnel desde Sarrià baixant tot el carrer Urgell fins el Paral·lel i seguir per drassanes i fins EdF pel passeig de marítim per a suburbans Vallès. Metro L6/L7 per l'actual túnel fins a Plaça Catalunya. Nou túnel per la LL-A Espanya-Catalunya per Sepúleda. Intercanvi LL-A - Vallès a Urgell.
La proposta 2 i sobretot la 3 no la veig tan boja, en especial la separació dels serveis urbans i suburbans del Vallès, però cara, cara. El problema a l'Estació de França, es que entrem en sentit oposat a la configuració de l'estació. Salut!
Lluis
N6
N6
Posts: 220
Joined: Friday 17/10/2014 19:37
Location: Sants Estació

Re: FGC Vallès | Problemes de saturació i capacitat.

Post by Lluis »

122-042-132 wrote:
Lluis wrote:
Proposta boja 3: Nou túnel desde Sarrià baixant tot el carrer Urgell fins el Paral·lel i seguir per drassanes i fins EdF pel passeig de marítim per a suburbans Vallès. Metro L6/L7 per l'actual túnel fins a Plaça Catalunya. Nou túnel per la LL-A Espanya-Catalunya per Sepúleda. Intercanvi LL-A - Vallès a Urgell.
La proposta 2 i sobretot la 3 no la veig tan boja, en especial la separació dels serveis urbans i suburbans del Vallès, però cara, cara. El problema a l'Estació de França, es que entrem en sentit oposat a la configuració de l'estació. Salut!
Bé, no cal que sigui "dins" l'Estació de França, pot ser davant (Pla de Palau / Marquès de l'Argentera), i amb possibilitat de perllongació.
"Les vaques volen? Si ho diu La Retaguadia. Creu-t'ho."... I així tot.
Alr
N2
N2
Posts: 12
Joined: Tuesday 24/03/2015 21:25

Re: FGC Vallès | Problemes de saturació i capacitat.

Post by Alr »

Un dels principals problemes que hi ha ara mateix, i que té una solució molt senzilla, és com de petats van els trens al migdia, a partir de les 13. I és simplement perquè a FGC no li ve de gust considerar que el migdia és una hora punta i fa passar un S1/S2 cada 12 min, fent que els trens vagin a vesar. Si fessin circular S5/S55, aquest problema minoraria, però simplement, no es vol.
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Re: FGC Vallès | Problemes de saturació i capacitat.

Post by wefer »

122-042-132 wrote: El problema a l'Estació de França, es que entrem en sentit oposat a la configuració de l'estació. Salut!
La idea no és utilitzar les vies tal i com estan ara. Més aviat penso en poder aprofitar la platja de vies actual per fer una terminal soterrada de manera còmode i àmplia, i per tant barata. L'actual EdF podria continuar amb el servei de Renfe igual que ara o passar a ser una cosa més semblant a Atocha.
ManuFerrandiz_126
N4
N4
Posts: 51
Joined: Saturday 30/01/2016 12:23

Re: FGC Vallès | Problemes de saturació i capacitat.

Post by ManuFerrandiz_126 »

El principal problema és el pas de moltes linies,la L6 algún día s'acabara tancant,ja que esta molt a prop de Sarria,i que aquesta linia arribi fins a Catalunya es un gran desperdici,ja que saturen els tunels,i els serveis suburbans van molt a prop d'aquests,ja sigui per davant o darrera d'aquests, llavors,la única solució més económica és suprimir els L6 i fer-los llençadora (cosa que pasará quan adaptin Sarria i aquesta quedi amb tres vies)alguna cosa guanyarem,la altra solució ja més complexa sería fer vies d'avençament ,com en el cas de la L9n a la sortida de Fira direcció Aeroport,i aixi guanyariem temps en adelantar els "lents"(aixo si continúen els L6,7 i S5/55 ) i si no com ja he dot suprimir els L6 a partir de Sarria i fer parar els S1/2 a totes les estacions.La solució mes viable sería reestructurar totes les linies,pero es difícil...
Perdó per les faltes,tinc el traductor automatic al castella i...
Salutacions :hola
Post Reply

Return to “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”