122-042-132 wrote:Extret de la Memòria del Pla d'actuació 2015-2016 de FGC
Impulsar la millora de l’oferta en hora punta entre Barcelona i Sant Cugat, incrementant el nombre de trens, d’acord amb els calendaris i fases que es determinin (amb l’objectiu d’arribar a assolir una capacitat de fins a 26 trens/hora i sentit entre Barcelona i el Vallès). Per a assolir això caldrà, prèviament:
- Desenvolupar i posar en servei el nou sistema de seguretat i control de la circulació dels trens tipus CBTC a la línia Barcelona-Vallès que permeti, entre d'altres millores, incrementar la capacitat de circulació de trens (i el marge de regularitat) entre Barcelona i Sant Cugat.
- Augmentar el parc de trens disponibles a la línia, sempre que l’increment de la oferta que es vulgui fer sigui significatiu.
Una bona noticia això del CBTC.
122-042-132 wrote:A llarg termini (per implementar clarament més enllà del 2020):
Estudiar l’augment de la capacitat de les infraestructures entre Barcelona i el Vallès que estan properes a assolir la seva saturació, especialment entre Barcelona i la bifurcació de Sant Cugat. En concret, aprofundir els estudis per trobar la millor alternativa per descongestionar el túnel actual, reduir considerablement el temps de viatge entre el Vallès i Barcelona i augmentar l’eficiència de la línia, que poden arribar a justificar la possible construcció d’un segon túnel entre Barcelona i Sant Cugat.
Porto uns dies, des de poc abans de crear el fil aquí al Fotracat, rumiant sobre la saturació a FGC Vallès, i cada cop tinc més clares tres coses:
a) La Generalitat i Renfe s'han de posar d'acord quan abans millor per augmentar freqüències de Rodalies a Sant Cugat i Rubí, fent que totes dues recuperin serveis de Rodalies directes a Barcelona tant per Montcada com per Molins, i aquest cop, amb una freqüència de pas de com a mínim un tren cada 30 minuts, tot i mantenint la R8 tal com és. Tres trens per hora (dos directes a Barcelona per ambdues bandes, i un R8 amb transbordament a Castellbisbal i Mollet Sant Fost) haurien de crear un "efecte desembussador" prou important com per reduïr la sobrecàrrega a FGC, com a mínim una miqueta (tenir trens de Rodalies directes a Sants, encara que triguéssin més, probablement ajudés a desembussar Provença... una miqueta).
b) La Generalitat i Adif s'han de posar d'acord per construir l'estació de Rodalies d'Hospital General, just al costat de la de FGC. Això podria perfectament acompanyar-se d'una reforma de l'estació de FGC, amb dues vies més, per així poder fer serveis parcials Terrassa Nacions Unides-Hospital General i desembussar els trens S1 i S5 cap a Rodalies. Fer-ho donaria una miqueta d'aire al tram Mira-sol-Plaça Catalunya (no molt, no cal somiar truites).
c) Com més m'ho miro, més crec que la Generalitat NO ha de fer el perllongament de la L8 tal i com el tenen pensat, i sobretot no l'ha de fer en ample mètric.
Crec que s'hauria d'anar cap a una unió de xarxes entre Vallès i Llobregat, primer parcial, després total, i que hauria de passar per un nou túnel Mira-sol-Sant Cugat-Vall d'Hebron-Avinguda Tibidabo, la reforma del túnel entre Avinguda Tibidabo i Plaça Molina, i un nou túnel des de Plaça Molina a Molí Nou per Francesc Macià, Sants Estació o bé Hospital Clínic, Magòria o bé Plaça Espanya, Fira, Almeda, Cornellà Centre i Molí Nou. Amb uns nous tallers a Santa Coloma de Cervelló o bé Cornellà.
Amb andanes per a sis cotxes com a mínim (vuit cotxes, idealment?). Evidentment, estem parlant d'una inversió monstruosa i que només es pot dur a terme per fases.
Una opció seria continuar des de Molí Nou cap a Viladecans-Gavà-Castelldefels, enllaçant amb Rodalies a Castelldefels.
Una altra transformar a ample UIC la resta de la xarxa del Llobregat fins a com a mínim Martorell Central, tot i que em fa menys el pes, perquè hi ha les mercaderies i els trens de Manresa i Igualada.
Una tercera opció seria fer que fós la L8 (en l'ample que fós) la que anés a Castelldefels, sempre i quan a Molí Nou hi hagués un enllaç prou eficient als trens més ràpids que vindrien de Martorell o més amunt.
El problema és que ens hauria de tocar la loteria bastants cops més que a Carlos Fabra...
122-042-132 wrote:Per sort moltes de les propostes que fem des del Fòrum ja han esta pensades per la Direcció de Ferrocarrils (FGC), de vegades ens pensem que no hi pensem, però hi pensem molt més que nosaltres; de fet es la seva feina, per donar un bon servei a nosaltres els clients; i a l'empresa FGC hi ha un grapat de tècnics molt qualificats; i sí cal, s'externalitza la contractació d'experts.
Per exemple, i en relació a la capacitat de transport de la línia:
Dins de l'Estudi Marc de la línia Catalunya i Sarrià (1988-1995)
- Estudi de factibilitat de l'allargament de les andanes de la línia Catalunya per a trens de quatre cotxes
- Estudi de profundització en l'Estudi de prolongació d'andanes per a 6 cotxes en les estacions de les línies de Sabadell i Terrassa dels FGC.
Salut!
Una pregunta, ja que hi som: el gàlib de FGC Vallès i el de FGC Llobregat són el mateix, tot i que l'ample de via sigui diferent?
oriolp13 wrote:Carlos González wrote:No dubto que n'hi ha ara un problema de saturació, però tampoc som Japó, que a Japó sempre els trens estàn plens.
Acabo de tornar del Japó i això no és cert (a vegades és millor no parlar d'un tema que es deconeix. No es regala res a algú per escriure més missatges o menys
). Els trens en hora punta no van més plens que aquí (si bé és cert que al Japó transporten més gent per tren, docnc els trens solen ser de mínim 10 cotxes a les zones poblades).
Certament el problema de la llançadora de la L7 són els fluxos de viatgers que es generarien a l'hora de fer un transbord.
Certes línies del Japó sí que van més plenes que FGC Vallès, no t'enganyis.
La Marunouchi Line de Tòquio està carregadíssima a les puntes. La Yamanote Line també. No són poc coneguts els "empenyadors" del metro de Tòquio, no...
Però clar, Tòquio té els habitants que té...
wefer wrote:oriolp13 wrote:els trens solen ser de mínim 10 cotxes a les zones poblades).
Si és que quan jo em faig pesat dient que s'han de posar trens més llargs és per alguna cosa. Que vas per qualsevol lloc del món, veus els trens que tenen i quan tornes a Barcelona els trenets de FGC o fins i tot de TMB semblen trens de fira de tan petits que són (com a mínim en llargada). I el tema de la infraestructura raquítica, igual o pitjor.
Curiosament la Renfe té el problema contrari: posa trens massa llargs a canvi d'estalviar-se freqüències: trens de rodalies de 7 o 8 cotxes, però només un tren per hora.
En aquest país tothom ho fa tot el revés!!
Un tren per hora només a certes línies (Maçanet R1, Sant Vicenç R4, la R8 sencera).
El què sí que ha estat una cagarada immensa és perllongar a Terrassa i Sabadell amb andanes per quatre cotxes (i justets! que a Vallparadís, cada cop que hi he passat la meitat de la darrera porta es queda fora de l'andana...).
Ganz wrote:Una altra solució podria ser:
-Limitar L7 a Gràcia. Eventualment, adaptar-la a mètrica (preveient l'arribada de l'L8 a l'estació).
-Clausurar L6, deixar llançadores Sarrià-Reina Elisenda.
-Mantenir la traça actual pels passatgers que es moguin vers les poblacions situades entre Barna i Sant Cugat.
-Construir nova traça directe Pl. Catalunya-Provença-Sant Cugat. Per trens només amb parada a Terrassa/Sabadell, Sant Cugat, Provença i Pl. Catalunya.
No m'acaba de fer el pes. Entre Plaça Catalunya i Provença no hi cap gran cosa més (sobretot a la primera), sense haver de fer coses a gran profunditat i/o amb tapissos rodants ben llargs.
Ganz wrote:Adaptada a gàlib i llargada de les estacions per a trens llargs de dos pisos. Des de Provença fins a Sant Cugat: mitjançant Túnel d'Horta. Un Rodalies que fos realment ràpid i capaç.
No em diguis com vols dir-li: CEBA (
"Connexió Errassa-Borta-Arcelona")... eh?? eh?? ho haveu vist?? voleu uns sansvishos??
victorcasta wrote:No. Si poses trens de 2 pisos elimines portes i si elimines portes, ralenteixes la operació.
No ben bé: al RER A, C, D i E de París bé que hi ha trens de dos pisos, i mouen gent a paletades. Especialment al RER A.
Clar que a París ja s'ha arribat al punt on és físicament era imposible fer-hi cap altra cosa, no és el cas encara a FGC Vallès...
No cal ni dir que entenc el teu punt de vista, però això ja ho sabies...