Veus algú que els compri?Adolescent barceloní wrote:Ara bé, amb aquests temps que corren estem en condicions de donar autobusos??
TMB i l'Àrea Metropolitana donen busos
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Alternatives?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: TMB i l'Àrea Metropolitana donen busos
Per el que veig aquests autobusos tenen només deu anys escassos... el que haurien de fer és donar-los a companyies del país que tenen autobusos molt més antics que han de fer funcionar sí o sí perquè no es pot comprar res! O millor encara, donar els autobusos nous de trinca i que l'àrea metropolitana es quedi amb els autobusos no tan nous, què per això els hem pagat entre tots els catalans!
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Pagats entre "tots"
Inclosos els habitants de l'àrea metropolitana, que suposen un 70% de la població del país, si fa no fa.UT596001 wrote:què per això els hem pagat entre tots els catalans!
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: TMB i l'Àrea Metropolitana donen busos
Pel que sembla l'AMB i TB donen altre cop autobusos fora de servei. (https://www.facebook.com/174467472266/p ... =3&theater)
Aquest cop sembla ser que marxen a Gambia els cotxes 7902, 2324, un parell de 2800 o 2900 no identificats i l'exclusiu cotxe amb el número 2200.
Francament no se a que collons juga el C.A pel patrimoni històric d'aquesta casa, però es per demanar caps aquí. Serà per busos retirats i van i els hi donen un que és únic i hauria de protegir-se.
En fi, i callo que m'encenc
Aquest cop sembla ser que marxen a Gambia els cotxes 7902, 2324, un parell de 2800 o 2900 no identificats i l'exclusiu cotxe amb el número 2200.
Francament no se a que collons juga el C.A pel patrimoni històric d'aquesta casa, però es per demanar caps aquí. Serà per busos retirats i van i els hi donen un que és únic i hauria de protegir-se.
En fi, i callo que m'encenc
El metro de Barcelona amb motoristes!
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: TMB i l'Àrea Metropolitana donen busos
En aquest cas, que el 2200 fós l'únic representant de la seva sèrie no el fa més exclusiu ni digne de preservació que qualsevol dels 2500... Crec que de vegades confonem "abundància" amb "exclusivitat", i aquesta última amb "representativitat".
Habitualment, TMB compra grups de vehicles idèntics entre sí, excepte per la caixa de canvis. Això acostuma a donar lloc a sèries "germanes", diferenciades només per aquest component mecànic. És el cas, per posar tres exemples, de les sèries 78xx i 79xx (ambdós MAN NL223F amb carrosseria CS40 City, però amb caixa ZF i Voith respectivament), 28xx i 29xx (també MAN NL223F però amb carrosseria Caetano, i les mateixes caixes respectivament), o 30xx i 31xx (Mercedes O530G Citaro articulats, novament amb caixa ZF o Voith)
En alguns casos, com ara les sèries 78xx i 79xx, la quantitat de vehicles d'ambdues sèries és similar. En d'altres, com ara la 30xx i 31xx, comença sent-ho, però una d'elles (la 31xx en aquest cas) "s'estanca", i l'altra (30xx) va rebent noves unitats fins a ser molt més gran (com a sèrie) que l'altra.
El cas del 2200 és el d'un bus idèntic als 25xx, és a dir, Mercedes O405N2 Caetano, només que amb caixa Voith van comprar-ne vint-i-tants (els 25xx), i amb caixa ZF només 1 (el 2200). És a dir, que la sèrie 2200 va quedar com a sèrie d'una sola unitat. Això sí, idèntica als 2500.
Fa anys que sento a dir que aquest bus té un interès especial per aquest motiu, però jo ho veig a l'inrevès: si hem de pensar en quants Km. han fet els autobusos 22xx/25xx a TMB, suposant que cadascun hagués fet 1.000.000 de Km., la sèrie 25xx hauria fet més de 20 milions de Km., i la "sèrie 2200" només 1 milió de Km.
Què és més representatiu, un bus de la sèrie 25xx o el 2200? Per a mi, un dels primers. La qual cosa no vol dir que si haguessin triat conservar el 2200 hauria dit que era una barbaritat, però sí que, com que no té res d'especial respecte qualsevol 25xx (ni carrosseria, ni interiorisme, ni cap mena d'innovació técnica ni estilística), per a mi que sigui l'únic integrant de la seva sèrie, havent-ne una altra bessona, és una pura anècdota. I, insisteixo, si anem "a nivell de sèrie", més hores, kilòmetres i passatgers han aportat (per motius obvis) els 25xx que el 2200.
Diferent és que, com a persones especialment sensibles a les particularits que som, ens "caigués bé" (jo també era d'aquells a qui li feia una gràcia particular agafar-ho). Però reclamar la prioritat màxima en la seva preservació per ser l'únic de la seva sèrie en base a la ditxosa caixa de canvis, no s'agafa per enlloc.
Habitualment, TMB compra grups de vehicles idèntics entre sí, excepte per la caixa de canvis. Això acostuma a donar lloc a sèries "germanes", diferenciades només per aquest component mecànic. És el cas, per posar tres exemples, de les sèries 78xx i 79xx (ambdós MAN NL223F amb carrosseria CS40 City, però amb caixa ZF i Voith respectivament), 28xx i 29xx (també MAN NL223F però amb carrosseria Caetano, i les mateixes caixes respectivament), o 30xx i 31xx (Mercedes O530G Citaro articulats, novament amb caixa ZF o Voith)
En alguns casos, com ara les sèries 78xx i 79xx, la quantitat de vehicles d'ambdues sèries és similar. En d'altres, com ara la 30xx i 31xx, comença sent-ho, però una d'elles (la 31xx en aquest cas) "s'estanca", i l'altra (30xx) va rebent noves unitats fins a ser molt més gran (com a sèrie) que l'altra.
El cas del 2200 és el d'un bus idèntic als 25xx, és a dir, Mercedes O405N2 Caetano, només que amb caixa Voith van comprar-ne vint-i-tants (els 25xx), i amb caixa ZF només 1 (el 2200). És a dir, que la sèrie 2200 va quedar com a sèrie d'una sola unitat. Això sí, idèntica als 2500.
Fa anys que sento a dir que aquest bus té un interès especial per aquest motiu, però jo ho veig a l'inrevès: si hem de pensar en quants Km. han fet els autobusos 22xx/25xx a TMB, suposant que cadascun hagués fet 1.000.000 de Km., la sèrie 25xx hauria fet més de 20 milions de Km., i la "sèrie 2200" només 1 milió de Km.
Què és més representatiu, un bus de la sèrie 25xx o el 2200? Per a mi, un dels primers. La qual cosa no vol dir que si haguessin triat conservar el 2200 hauria dit que era una barbaritat, però sí que, com que no té res d'especial respecte qualsevol 25xx (ni carrosseria, ni interiorisme, ni cap mena d'innovació técnica ni estilística), per a mi que sigui l'únic integrant de la seva sèrie, havent-ne una altra bessona, és una pura anècdota. I, insisteixo, si anem "a nivell de sèrie", més hores, kilòmetres i passatgers han aportat (per motius obvis) els 25xx que el 2200.
Diferent és que, com a persones especialment sensibles a les particularits que som, ens "caigués bé" (jo també era d'aquells a qui li feia una gràcia particular agafar-ho). Però reclamar la prioritat màxima en la seva preservació per ser l'únic de la seva sèrie en base a la ditxosa caixa de canvis, no s'agafa per enlloc.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Re: TMB i l'Àrea Metropolitana donen busos
Aquesta foto és d'arxiu, de la donació de fa 2 anys.Miquel wrote:Pel que sembla l'AMB i TB donen altre cop autobusos fora de servei. (https://www.facebook.com/174467472266/p ... =3&theater)
Aquest cop sembla ser que marxen a Gambia els cotxes 7902, 2324, un parell de 2800 o 2900 no identificats i l'exclusiu cotxe amb el número 2200.
Francament no se a que collons juga el C.A pel patrimoni històric d'aquesta casa, però es per demanar caps aquí. Serà per busos retirats i van i els hi donen un que és únic i hauria de protegir-se.
En fi, i callo que m'encenc