Autobusos de Lleida
- Danilleida
- N7
- Posts: 578
- Joined: Friday 03/10/2008 2:16
- Location: 6 Mercat Bordeta - Arnau de vilanova... 7 costa Magraners - av.st. Pere / Seca.
Re: Autobusos de Lleida
Si ara es fa la comanda d'autobusos segurament estaran aqui pel voltants de setembre per sant miquel...
Les marques que podrien ser els autobusos iveco, solaris, mercedes, man...
Les marques que podrien ser els autobusos iveco, solaris, mercedes, man...
Re: Autobusos de Lleida
El que menys m'agrada de la noticia és el fet que sigui un leasing global, pel que poques marques poden oferir els 3 tipus de bus. Podem descartar Mercedes (no té hibrid), Volvo (no té diesel urbà, ni midi de 9m). Té molts números que sigui tots Iveco. Les alternatives són Van Hool i Solaris.
- Danilleida
- N7
- Posts: 578
- Joined: Friday 03/10/2008 2:16
- Location: 6 Mercat Bordeta - Arnau de vilanova... 7 costa Magraners - av.st. Pere / Seca.
Re: Autobusos de Lleida
Te molts numeros iveco o solaris... mes tartanes... sol cal veure les vegades que peten els iveco i els solaris amb comparacio dels mercedes citaro que aguanten molt be...sag470 wrote:El que menys m'agrada de la noticia és el fet que sigui un leasing global, pel que poques marques poden oferir els 3 tipus de bus. Podem descartar Mercedes (no té hibrid), Volvo (no té diesel urbà, ni midi de 9m). Té molts números que sigui tots Iveco. Les alternatives són Van Hool i Solaris.
- bigcoaster
- N8
- Posts: 953
- Joined: Sunday 12/04/2015 16:50
Re: Autobusos de Lleida
Per al meu gust, com els Mercedes Citaro no hi ha res. Ja m'agradaria que tota la flota fos d'aquest model, però segurament tiraran pels més barats.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
- Danilleida
- N7
- Posts: 578
- Joined: Friday 03/10/2008 2:16
- Location: 6 Mercat Bordeta - Arnau de vilanova... 7 costa Magraners - av.st. Pere / Seca.
Re: Autobusos de Lleida
Avui 4164 a la linia 6 que cap alla a les 10:25 ha sigut substituit pel 4122 a la parada jaume fuster direccio pont universitat... cap alla a les 10:50 l'he vist amb el fora de servei pujant a tota pastilla direccio soses cami del taller... quina gran compra els solaris...
Re: Autobusos de Lleida
Lleida, entre les ciutats espanyoles amb l’autobús urbà més barat
La revista oficial de l’Organització de Consumidors, OCU-Compra Maestra’, la situa en el 16è lloc, d’una classificació de 53 poblacions, essent també la menys cara de totes les ciutats catalanes analitzades
El 74% dels usuaris també estan satisfets amb Autobusos de Lleida, molt per damunt de la mitjana de satisfacció de la resta de ciutats, on és del 60%
OCU-Compra Maestra, la revista de l’Organització de Consumidors espanyola, ha publicat un reportatge en el seu darrer número sobre el preu de l’autobús urbà a 53 ciutats espanyoles, totes les capitals de província –queda fora Pontevedra per les característiques de la seva xarxa interurbana-, i a més a més Ceuta, Melilla, Vigo i Gijón.
L’objectiu del reportatge era cercar l’opció més econòmica en tots aquests indrets i l’evolució dels preus amb respecte a 2013, ja que l’estudi està fet sobre dades de 2014, darrer any que es tenen actualitzades.
La conclusió final del treball periodístic és que Lleida és una de les ciutats on l’autobús urbà és més barat. En concret, ocupa el lloc número 16, de les 53 ciutats analitzades, a molta distància de Madrid, que és la més cara, i a molt poca de quines tenen el preu més ajustat.
L’estudi s’ha fet traient la mitjana què suposa desplaçar-se 50 vegades al mes en aquestes ciutats, tenint en compte les diferents opcions disponibles (bitllet senzill, abonament o targetes recarregables). El resultat ha estat que a Madrid, un usuari hauria de pagar 54,60 euros, mentre que a Lleida, qui fes aquests trajectes, no arribaria als 30. Aquesta xifra també situa Lleida com la ciutat catalana amb un servei d’autobús urbà més barat, ja que a Tarragona suposa un import de 30,25 i a Girona, 33,80. Barcelona encara queda més lluny, amb un preu de 42,50 euros. Val a dir que aquestes tres capitals varen incrementar l’import de l’autobús entre un 8,42% -ciutat Comtal- i el 6,14 –Tarragona- en els anys en qüestió. Lleida també va tenir un increment tarifari, però aquest només va estar del 2,75%.
L’estudi de l’OCU també fixa en 32 euros al mes, la mitjana del preu del bus urbà un cop analitzades les alternatives de totes les ciutats. Lleida també està per sota d’aquesta xifra, ja que en concret els 50 viatges a la nostra ciutat surten per 29,90.
Cal tenir en compte que les ciutats tenen tarifes, abonaments i descomptes especials per diferents col·lectius per la seva condició de vulnerabilitat. Lleida dedica una gran atenció als pensionistes i majors de 65 anys, a través de la targeta T-Nostra i T-Temps, i als joves i estudiants (T-Jove i T-Estudiant), amb bonificacions totals dels bitllets en alguns casos.
El servei d’Autobusos de Lleida es veu recompensat en les enquestes de satisfacció dels usuaris, ja que la darrera que s’ha realitzat (2015) assenyala que el 74% dels viatgers del bus urbà de la capital del Segrià està satisfet, una xifra també molt superior a quina dóna la revista de l'OCU, en l’àmbit estatal, on la mitjana del servei a les capitals de província només arriba al 60%.
http://www.paeria.cat/cat/ajuntament/no ... icia=25178
La revista oficial de l’Organització de Consumidors, OCU-Compra Maestra’, la situa en el 16è lloc, d’una classificació de 53 poblacions, essent també la menys cara de totes les ciutats catalanes analitzades
El 74% dels usuaris també estan satisfets amb Autobusos de Lleida, molt per damunt de la mitjana de satisfacció de la resta de ciutats, on és del 60%
OCU-Compra Maestra, la revista de l’Organització de Consumidors espanyola, ha publicat un reportatge en el seu darrer número sobre el preu de l’autobús urbà a 53 ciutats espanyoles, totes les capitals de província –queda fora Pontevedra per les característiques de la seva xarxa interurbana-, i a més a més Ceuta, Melilla, Vigo i Gijón.
L’objectiu del reportatge era cercar l’opció més econòmica en tots aquests indrets i l’evolució dels preus amb respecte a 2013, ja que l’estudi està fet sobre dades de 2014, darrer any que es tenen actualitzades.
La conclusió final del treball periodístic és que Lleida és una de les ciutats on l’autobús urbà és més barat. En concret, ocupa el lloc número 16, de les 53 ciutats analitzades, a molta distància de Madrid, que és la més cara, i a molt poca de quines tenen el preu més ajustat.
L’estudi s’ha fet traient la mitjana què suposa desplaçar-se 50 vegades al mes en aquestes ciutats, tenint en compte les diferents opcions disponibles (bitllet senzill, abonament o targetes recarregables). El resultat ha estat que a Madrid, un usuari hauria de pagar 54,60 euros, mentre que a Lleida, qui fes aquests trajectes, no arribaria als 30. Aquesta xifra també situa Lleida com la ciutat catalana amb un servei d’autobús urbà més barat, ja que a Tarragona suposa un import de 30,25 i a Girona, 33,80. Barcelona encara queda més lluny, amb un preu de 42,50 euros. Val a dir que aquestes tres capitals varen incrementar l’import de l’autobús entre un 8,42% -ciutat Comtal- i el 6,14 –Tarragona- en els anys en qüestió. Lleida també va tenir un increment tarifari, però aquest només va estar del 2,75%.
L’estudi de l’OCU també fixa en 32 euros al mes, la mitjana del preu del bus urbà un cop analitzades les alternatives de totes les ciutats. Lleida també està per sota d’aquesta xifra, ja que en concret els 50 viatges a la nostra ciutat surten per 29,90.
Cal tenir en compte que les ciutats tenen tarifes, abonaments i descomptes especials per diferents col·lectius per la seva condició de vulnerabilitat. Lleida dedica una gran atenció als pensionistes i majors de 65 anys, a través de la targeta T-Nostra i T-Temps, i als joves i estudiants (T-Jove i T-Estudiant), amb bonificacions totals dels bitllets en alguns casos.
El servei d’Autobusos de Lleida es veu recompensat en les enquestes de satisfacció dels usuaris, ja que la darrera que s’ha realitzat (2015) assenyala que el 74% dels viatgers del bus urbà de la capital del Segrià està satisfet, una xifra també molt superior a quina dóna la revista de l'OCU, en l’àmbit estatal, on la mitjana del servei a les capitals de província només arriba al 60%.
http://www.paeria.cat/cat/ajuntament/no ... icia=25178
Re: Autobusos de Lleida
Editorial crític amb la notícia:
Autobusos de Lleida: Barats? Sí. Baixa Qualitat? També
La revista OCU-Compra Maestra, la revista de l’Organització de Consumidors espanyola, publica un reportatge en el seu darrer número sobre el preu de l’autobús urbà a 53 ciutats espanyoles, on Lleida se situa en el número 16, esdevenint una de les ciutats de l’estat, on aquest tipus de transport públic és més barat, i el que costa menys de les ciutats catalanes estudiades.
Tot i això, els usuaris de Lleida, segueixen preferint anar amb el seu vehicle privat que amb el transport públic. Per no dir que un gran nombre de persones directament prefereixen anar-hi a peu o amb bicicleta, perquè s’arribarà abans que amb l’autobús. No és d’estranyar. Autobusos que no paren a les parades pertinents, perquè no hi cap ni una agulla, reformes de línies que encara no s’han arribat a comprendre, barris on l’afluència de busos és menor, horaris que es queden curts, i la impossibilitat d’enllaçar amb altres transports públics com amb els primers AVE o Avant del matí. La qualitat dels autobusos, des de la reforma de línies, ha canviat sensiblement, i fa la impressió que només l’agafen aquelles persones que no tenen més remei que utilitzar-lo.
Mentre en altres ciutats es consensuen nous models de transport públic exitosos, on la participació, l’eficiència i la qualitat són eixos vertebradors, a Lleida se segueix vivint colls d’ampolla en la circulació diària, perquè la ciutadania ha deixat de creure en els seus autobusos. I cal recordar, que l’autèntica revolució en la gestió del trànsit d’una ciutat, comença per un transport públic que funcioni i sigui atractiu per la gent. L’acabarem veient a la capital de Ponent?
http://www.holalleida.com/autobusos-de- ... tat-tambe/
Autobusos de Lleida: Barats? Sí. Baixa Qualitat? També
La revista OCU-Compra Maestra, la revista de l’Organització de Consumidors espanyola, publica un reportatge en el seu darrer número sobre el preu de l’autobús urbà a 53 ciutats espanyoles, on Lleida se situa en el número 16, esdevenint una de les ciutats de l’estat, on aquest tipus de transport públic és més barat, i el que costa menys de les ciutats catalanes estudiades.
Tot i això, els usuaris de Lleida, segueixen preferint anar amb el seu vehicle privat que amb el transport públic. Per no dir que un gran nombre de persones directament prefereixen anar-hi a peu o amb bicicleta, perquè s’arribarà abans que amb l’autobús. No és d’estranyar. Autobusos que no paren a les parades pertinents, perquè no hi cap ni una agulla, reformes de línies que encara no s’han arribat a comprendre, barris on l’afluència de busos és menor, horaris que es queden curts, i la impossibilitat d’enllaçar amb altres transports públics com amb els primers AVE o Avant del matí. La qualitat dels autobusos, des de la reforma de línies, ha canviat sensiblement, i fa la impressió que només l’agafen aquelles persones que no tenen més remei que utilitzar-lo.
Mentre en altres ciutats es consensuen nous models de transport públic exitosos, on la participació, l’eficiència i la qualitat són eixos vertebradors, a Lleida se segueix vivint colls d’ampolla en la circulació diària, perquè la ciutadania ha deixat de creure en els seus autobusos. I cal recordar, que l’autèntica revolució en la gestió del trànsit d’una ciutat, comença per un transport públic que funcioni i sigui atractiu per la gent. L’acabarem veient a la capital de Ponent?
http://www.holalleida.com/autobusos-de- ... tat-tambe/
Re: Autobusos de Lleida
Propostes d'ERC:
Reclamem que el Govern de la Paeria optimitzi la flota d’autobusos en hora punta per millorar la mobilitat
El grup municipal d’Esquerra Republicana Catalunya-Avancem reclama a l’equip de Govern de la Paeria que augmenti el servei d’autobusos a les hores punta posant en circulació la totalitat de la flota de vehicles amb l’objectiu d’optimitzar els recursos i millorar la qualitat de la mobilitat a la ciutat.
El portaveu d’ERC-Avancem, Josep Maria Baiget, considera que ‘aquesta mesura permetria optimitzar els recursos que tenim sense haver de fer grans inversions, tenint en compte que els nous busos adquirits no augmentaran la flota perquè substituiran el mateix nombre de vehicles antics.’
Segons la informació facilitada a la Comissió de Serveis Externalitzats aquest dijous per l’empresa Moventia, que té la concessió del servei d’autobusos urbans fins al 2022, actualment a les hores de màxima afluència de persones usuàries només es posen en funcionament un màxim de 40 dels 46 autobusos disponibles.
Baiget també ha reiterat que ‘cal fer una aposta clara per les noves tecnologies al servei de la mobilitat.’ En aquest sentit, demana que ‘la informació que ofereixen les aplicacions per a mòbils sigui el màxim de fiable en temps real, donat que encara registren molts errors.’
Així, proposa que l’Ajuntament premiï o penalitzi l’empresa concessionària en funció de l’opinió dels usuaris sobre la qualitat del servei, en què els dos paràmetres principals són la puntualitat i la freqüència.
D’altra banda, ERC-Avancem insta el Govern municipal a accelerar les obres per millorar l’accessibilitat, la il·luminació i la instal·lació de bancs a una desena de parades situades als polígons industrials, tal com es va comprometre el PSC en l’acord de pressupost firmat amb els republicans i que preveia una partida de 50.000 euros.
http://locals.esquerra.cat/lleida/artic ... 1sqpG.dpuf
Reclamem que el Govern de la Paeria optimitzi la flota d’autobusos en hora punta per millorar la mobilitat
El grup municipal d’Esquerra Republicana Catalunya-Avancem reclama a l’equip de Govern de la Paeria que augmenti el servei d’autobusos a les hores punta posant en circulació la totalitat de la flota de vehicles amb l’objectiu d’optimitzar els recursos i millorar la qualitat de la mobilitat a la ciutat.
El portaveu d’ERC-Avancem, Josep Maria Baiget, considera que ‘aquesta mesura permetria optimitzar els recursos que tenim sense haver de fer grans inversions, tenint en compte que els nous busos adquirits no augmentaran la flota perquè substituiran el mateix nombre de vehicles antics.’
Segons la informació facilitada a la Comissió de Serveis Externalitzats aquest dijous per l’empresa Moventia, que té la concessió del servei d’autobusos urbans fins al 2022, actualment a les hores de màxima afluència de persones usuàries només es posen en funcionament un màxim de 40 dels 46 autobusos disponibles.
Baiget també ha reiterat que ‘cal fer una aposta clara per les noves tecnologies al servei de la mobilitat.’ En aquest sentit, demana que ‘la informació que ofereixen les aplicacions per a mòbils sigui el màxim de fiable en temps real, donat que encara registren molts errors.’
Així, proposa que l’Ajuntament premiï o penalitzi l’empresa concessionària en funció de l’opinió dels usuaris sobre la qualitat del servei, en què els dos paràmetres principals són la puntualitat i la freqüència.
D’altra banda, ERC-Avancem insta el Govern municipal a accelerar les obres per millorar l’accessibilitat, la il·luminació i la instal·lació de bancs a una desena de parades situades als polígons industrials, tal com es va comprometre el PSC en l’acord de pressupost firmat amb els republicans i que preveia una partida de 50.000 euros.
http://locals.esquerra.cat/lleida/artic ... 1sqpG.dpuf
- Danilleida
- N7
- Posts: 578
- Joined: Friday 03/10/2008 2:16
- Location: 6 Mercat Bordeta - Arnau de vilanova... 7 costa Magraners - av.st. Pere / Seca.
Re: Autobusos de Lleida
Pero si aquest senyors volen que tots els autobusos surtin amb hores punta, que farem si hi han avaries?
Avui un dels solaris de la 3 ha petat de nou el 4163 concretament... cap a les 12 i mitja estava a cotxeres per sortir de nou a la 1 a suplir el citaro 4154 o el iveco o el habit que estigui... amb la comanda dels solaris no van anar gaire be... peten constantment...
El 4122 on esta avui? A la 3?
El 4127 a les aules podent fer perfectament linia i el 4122 que el deixin per les aules de castell templers com el 4124.
Avui un dels solaris de la 3 ha petat de nou el 4163 concretament... cap a les 12 i mitja estava a cotxeres per sortir de nou a la 1 a suplir el citaro 4154 o el iveco o el habit que estigui... amb la comanda dels solaris no van anar gaire be... peten constantment...
El 4122 on esta avui? A la 3?
El 4127 a les aules podent fer perfectament linia i el 4122 que el deixin per les aules de castell templers com el 4124.
- Evalleida
- N7
- Posts: 589
- Joined: Thursday 25/09/2008 16:35
- Location: L11 Llivia-Caparrella, 11B Llivia-Caparrella-Butsenit
Re: Autobusos de Lleida
Bus 4139 linia 4 obre portes fora de parada; aixo ho he vist a les 10:45 aproximadament a 200 metres de la parada cardenal cisneros; les parades es tenen de fer on toca! No pas on li roti al conductor!; tambe he vist que estava parlant al semafor de la falda de gardeny mentres esperava que es poses amb verd, no ho veig correcte aquest comportament i mes portant un vehicle de transport public, pot estar parat i el que vulgui, pero mentres estan sentats al lloc de conducio no! Per a que estan els inspectors per fer bulto o pasar l'estona? Tant detectiu que contracta l'empresa per acomiadar treballadors! Doncs que apliqui el mateix! Foto i sanció per parlar per telefon. Continuo reiterant que molts conductors no tindrien de estar alli; es mes hi ha gent que dona millor perfil que farien millor la feina! I millor no parlem de la gent menor de 30 anys que sofreix discriminacio per part de l'empresa a l'hora de selecionar personal.
- Danilleida
- N7
- Posts: 578
- Joined: Friday 03/10/2008 2:16
- Location: 6 Mercat Bordeta - Arnau de vilanova... 7 costa Magraners - av.st. Pere / Seca.
Re: Autobusos de Lleida
Ahir el 4165 torna a estar al taller... 4150 suplint-lo a la 20...
El que sembla que esta molt greu es el 4157 que estara a la iveco de lleida o de barcelona o a soses al taller.
El que sembla que esta molt greu es el 4157 que estara a la iveco de lleida o de barcelona o a soses al taller.
-
- N7
- Posts: 460
- Joined: Monday 29/09/2008 17:48
- Location: 2 Ronda- Hospitals / 3 Exterior - Hospitals / 20 Ronda
Re: Autobusos de Lleida
No sabia que el 4157 estaba tan greu. Es sap que li passa? I serán tan aixi que agafaran de nou Iveco per als nous vehicles enlloc de agafar Mercedes...
- Danilleida
- N7
- Posts: 578
- Joined: Friday 03/10/2008 2:16
- Location: 6 Mercat Bordeta - Arnau de vilanova... 7 costa Magraners - av.st. Pere / Seca.
Re: Autobusos de Lleida
Ja fa un mes i mitg que no el veig el 4157...sergilleida wrote:No sabia que el 4157 estaba tan greu. Es sap que li passa? I serán tan aixi que agafaran de nou Iveco per als nous vehicles enlloc de agafar Mercedes...
Els autobusos nous tenen pinta de solaris i el microbus diria que tiraran per mercedes o iveco...
El 4165 encara petat... 4160 a la 20
-
- N7
- Posts: 460
- Joined: Monday 29/09/2008 17:48
- Location: 2 Ronda- Hospitals / 3 Exterior - Hospitals / 20 Ronda
Re: Autobusos de Lleida
http://www.moventis.es/es?id_empresa=5
Atenció!! Sorpresa Nova web de Moventis amb info mes detallada i opció de info de temps real que encara no funciona pero poc a poc... Al menos es algo mes atractiva ara la web.
Atenció!! Sorpresa Nova web de Moventis amb info mes detallada i opció de info de temps real que encara no funciona pero poc a poc... Al menos es algo mes atractiva ara la web.
- bigcoaster
- N8
- Posts: 953
- Joined: Sunday 12/04/2015 16:50
Re: Autobusos de Lleida
Només en castellà. Punt negatiu.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
-
- N7
- Posts: 460
- Joined: Monday 29/09/2008 17:48
- Location: 2 Ronda- Hospitals / 3 Exterior - Hospitals / 20 Ronda
Re: Autobusos de Lleida
http://www.paeria.es/cat/ajuntament/not ... p&Pagina=1
Sis empreses es presenten a la licitació de 10 nous autobusos urbans a Lleida, 8 d’ells híbrids
Fèlix Larrosa: “La renovació de la flota amb autobusos híbrids forma part de la política de foment de la mobilitat sostenible que promou l’equip de govern”
REGIDORIA DE PROMOCIÓ I GESTIÓ DE L'HÀBITAT URBÀ , RURAL I LA SOSTENIBILITAT
Sis empreses s’han presentat a la licitació dels 10 nous autobusos urbans, 8 d’ells híbrids, amb què l’Ajuntament de Lleida renovarà la seva flota de transport públic aquest any 2016. El tinent d’alcalde i regidor d’Hàbitat Urbà, Rural i la Sostenibilitat, Fèlix Larrosa, ha explicat que “l’adquisició dels nous vehicles híbrids forma part de la política de foment de la mobilitat sostenible que promou l’equip de govern de la Paeria durant aquest mandat”. “La promoció del transport públic és una de les actuacions que promou l’Ajuntament de Lleida per avançar en matèria de sostenibilitat i eficiència energètica, juntament amb altres actuacions com el foment del transport públic i la bicicleta, la propera instal·lació de diversos punts de recàrrega de vehicles elèctrics a la ciutat, les millores en la gestió dels residus que s’estan treballant, la reducció d’emissions aconseguides amb el nou enllumenat públic, el compromís d’augmentar un 30% l’arbrat de la ciutat els propers anys o la creació de boscos urbans als diferents barris de Lleida, entre altres actuacions”.
La licitació, que s’ha dividit en tres lots, permetrà l’adquisició d’un autobús d’uns 9 metres amb motorització dièsel, un altre autobús estàndard de motorització dièsel i, finalment, vuit autobusos estàndard i motorització híbrida. Tots els vehicles són accessibles per a persones amb mobilitat reduïda severa.
Cal destacar que, segons s’especifica al plec de condicions, l’autonomia dels vehicles híbrids haurà de ser similar a la dels autobusos convencionals. A més a més, el motor tèrmic haurà d’estar dissenyat i optimitzat per l’ús del mode “start-stop” que permeti la desactivació automàtica del motor de gasoil quan es produeixi la detenció del vehicle. Tots els autobusos tindran una garantia mínima de dos anys a partir de la seva posada en servei, per a tots els seus components i avaries.
El valor total del contracte és de 3.030.000 euros. El finançament es realitzarà a través d’una operació de leasing a set anys.
Sis empreses es presenten a la licitació de 10 nous autobusos urbans a Lleida, 8 d’ells híbrids
Fèlix Larrosa: “La renovació de la flota amb autobusos híbrids forma part de la política de foment de la mobilitat sostenible que promou l’equip de govern”
REGIDORIA DE PROMOCIÓ I GESTIÓ DE L'HÀBITAT URBÀ , RURAL I LA SOSTENIBILITAT
Sis empreses s’han presentat a la licitació dels 10 nous autobusos urbans, 8 d’ells híbrids, amb què l’Ajuntament de Lleida renovarà la seva flota de transport públic aquest any 2016. El tinent d’alcalde i regidor d’Hàbitat Urbà, Rural i la Sostenibilitat, Fèlix Larrosa, ha explicat que “l’adquisició dels nous vehicles híbrids forma part de la política de foment de la mobilitat sostenible que promou l’equip de govern de la Paeria durant aquest mandat”. “La promoció del transport públic és una de les actuacions que promou l’Ajuntament de Lleida per avançar en matèria de sostenibilitat i eficiència energètica, juntament amb altres actuacions com el foment del transport públic i la bicicleta, la propera instal·lació de diversos punts de recàrrega de vehicles elèctrics a la ciutat, les millores en la gestió dels residus que s’estan treballant, la reducció d’emissions aconseguides amb el nou enllumenat públic, el compromís d’augmentar un 30% l’arbrat de la ciutat els propers anys o la creació de boscos urbans als diferents barris de Lleida, entre altres actuacions”.
La licitació, que s’ha dividit en tres lots, permetrà l’adquisició d’un autobús d’uns 9 metres amb motorització dièsel, un altre autobús estàndard de motorització dièsel i, finalment, vuit autobusos estàndard i motorització híbrida. Tots els vehicles són accessibles per a persones amb mobilitat reduïda severa.
Cal destacar que, segons s’especifica al plec de condicions, l’autonomia dels vehicles híbrids haurà de ser similar a la dels autobusos convencionals. A més a més, el motor tèrmic haurà d’estar dissenyat i optimitzat per l’ús del mode “start-stop” que permeti la desactivació automàtica del motor de gasoil quan es produeixi la detenció del vehicle. Tots els autobusos tindran una garantia mínima de dos anys a partir de la seva posada en servei, per a tots els seus components i avaries.
El valor total del contracte és de 3.030.000 euros. El finançament es realitzarà a través d’una operació de leasing a set anys.
-
- N7
- Posts: 460
- Joined: Monday 29/09/2008 17:48
- Location: 2 Ronda- Hospitals / 3 Exterior - Hospitals / 20 Ronda
Re: Autobusos de Lleida
Avui he tornat a veure el 4157 ja a la linia 6. sembla que s'ha recuperar del que li passes.
Re: Autobusos de Lleida
Augment del 4 % dels usuaris d'autobusos de Lleida en el que portem d'any
En el que portem d’any, Autobusos de Lleida porta un increment acumulat de viatgers de prop del 4 per cent, segons les dades que ha donat a Ua1 el gerent de l’entitat, Carlos Soldevilla. Les línies que enguany han registrat un augment més important d’usuaris són les que passen per Pardinyes, és a dir, la L4 i L5.
Històricament, el barri que més utilitza l’autobús a Lleida és el de la Bordeta. Aquesta línia porta el 20 per cent de viatgers de tota la xarxa. Tot i això, durant aquest primer quadrimestre, les línies que han registrat més creixement han estat les de Pardinyes, segons ha destacat el gerent d’autobusos Lleida: "en el que portem d'any la L4 ha registrat un augment de gairebé l'11%, això vol dir uns 16.000 viatgers més que durant el mateix període de l'any passat". Pel que fa a la línia L5 durant el primer quadrimestre hi ha hagut gairebé 12.000 usuaris més xifra que suposa un increment del 7%.
A l’altre extrem s’hi troba la línia de la Caparrella. "És de les que pitjor està funcionament. Portem una caiguda del 3 %", ha destacat Soldevilla. Afirma que el volum d’usuaris en aquesta línia varia en funció de l’oferta lectiva que s’ofereix al complex de la Caparella.
Tot i això, Carlos Soldevilla ha fet una valoració molt positiva dels canvis que s’han fet als recorreguts, i creu que els usuaris s’hi han acostumat. Pel que fa a la renovació de la flota de 10 autobusos, Soldevilla ha explicat que s’han presentat 6 empreses a l’oferta i ara es troben en procés de selecció.
http://www.ua1.cat/noticies/augment-del ... ortem-dany
En el que portem d’any, Autobusos de Lleida porta un increment acumulat de viatgers de prop del 4 per cent, segons les dades que ha donat a Ua1 el gerent de l’entitat, Carlos Soldevilla. Les línies que enguany han registrat un augment més important d’usuaris són les que passen per Pardinyes, és a dir, la L4 i L5.
Històricament, el barri que més utilitza l’autobús a Lleida és el de la Bordeta. Aquesta línia porta el 20 per cent de viatgers de tota la xarxa. Tot i això, durant aquest primer quadrimestre, les línies que han registrat més creixement han estat les de Pardinyes, segons ha destacat el gerent d’autobusos Lleida: "en el que portem d'any la L4 ha registrat un augment de gairebé l'11%, això vol dir uns 16.000 viatgers més que durant el mateix període de l'any passat". Pel que fa a la línia L5 durant el primer quadrimestre hi ha hagut gairebé 12.000 usuaris més xifra que suposa un increment del 7%.
A l’altre extrem s’hi troba la línia de la Caparrella. "És de les que pitjor està funcionament. Portem una caiguda del 3 %", ha destacat Soldevilla. Afirma que el volum d’usuaris en aquesta línia varia en funció de l’oferta lectiva que s’ofereix al complex de la Caparella.
Tot i això, Carlos Soldevilla ha fet una valoració molt positiva dels canvis que s’han fet als recorreguts, i creu que els usuaris s’hi han acostumat. Pel que fa a la renovació de la flota de 10 autobusos, Soldevilla ha explicat que s’han presentat 6 empreses a l’oferta i ara es troben en procés de selecció.
http://www.ua1.cat/noticies/augment-del ... ortem-dany
Re: Autobusos de Lleida
Els autobusos de Lleida registren récord de viatgers al mes d’abril
Des que es va implantar la nova xarxa d’autobusos fa gairebé dos anys, assolint els 577.919 viatgers, un 11,33% més que el mateix mes de l’any passat
Àngel Ros: “La continuïtat dels increments en els viatgers prova una aposta de la ciutat pel transport públic i, alhora, una adaptació dels mateixos a les necessitats dels seus usuaris”
Aquest darrer mes d’abril s’ha registrat el major número de viatgers en el transport d’autobusos a la ciutat, des que es va implantar la nova xarxa d’autobusos, al setembre de 2014, assolint els 577.919 viatgers, un 11,33% més que l’abril de l’any passat. Així, el nombre d’usuaris de la xarxa d’autobusos de Lleida continua creixent i en els quatre primers mesos de 2016 2.164.544 persones han utilitzat l’autobús urbà de la ciutat, gairebé 75.000 més que en el mateix període de l’any passat.
Cal destacar que el bon comportament en nombre d’usuaris d’autobús d’aquest mes d’abril segueix la línia de l’increment total d’usuaris que es va produir l’any 2015 respecte al 2014 en què es van posar en marxa noves rutes i serveis i es va assolir un 10,97% d’increment.
L’alcalde de Lleida, Àngel Ros, ha destacat que “el transport urbà de la ciutat segueix creixent des que es va implantar la darrera modificació de la nova xarxa d’autobusos fa dos anys i això es tradueix en una major ocupació de viatgers. La continuïtat dels increments en els usuaris d’Autobusos de Lleida prova una aposta de la ciutat pel transport públic i, alhora, una adaptació dels mateixos a les necessitats dels seus usuaris” (Tall de veu À. Ros)
Per línies, la més utilitzada el passat mes d’abril ha estat la línia L-7 Costa Magraners- Secà amb 153.185 usuaris, seguida de la L-6 Mercat Bordeta- Arnau de Vilanova amb 79.428 viatgers, la L2 Ronda Hospitals amb 54.822 passatgers i la L-20 Ronda amb 54.662. A continuació se situa la L-1 Interior amb 52.405 viatgers, l’L-5 Dra. Castells-Arnau de Vilanova amb 50.843 , l’L-3 Exterior-Hospitals amb 44.464, l’L-4 Pardinyes- Mariola amb 42.264 viatgers, seguida de la línia L-8 Balàlia-Clot-Centre amb 19.537.
http://www.paeria.cat/cat/ajuntament/no ... icia=25664
Des que es va implantar la nova xarxa d’autobusos fa gairebé dos anys, assolint els 577.919 viatgers, un 11,33% més que el mateix mes de l’any passat
Àngel Ros: “La continuïtat dels increments en els viatgers prova una aposta de la ciutat pel transport públic i, alhora, una adaptació dels mateixos a les necessitats dels seus usuaris”
Aquest darrer mes d’abril s’ha registrat el major número de viatgers en el transport d’autobusos a la ciutat, des que es va implantar la nova xarxa d’autobusos, al setembre de 2014, assolint els 577.919 viatgers, un 11,33% més que l’abril de l’any passat. Així, el nombre d’usuaris de la xarxa d’autobusos de Lleida continua creixent i en els quatre primers mesos de 2016 2.164.544 persones han utilitzat l’autobús urbà de la ciutat, gairebé 75.000 més que en el mateix període de l’any passat.
Cal destacar que el bon comportament en nombre d’usuaris d’autobús d’aquest mes d’abril segueix la línia de l’increment total d’usuaris que es va produir l’any 2015 respecte al 2014 en què es van posar en marxa noves rutes i serveis i es va assolir un 10,97% d’increment.
L’alcalde de Lleida, Àngel Ros, ha destacat que “el transport urbà de la ciutat segueix creixent des que es va implantar la darrera modificació de la nova xarxa d’autobusos fa dos anys i això es tradueix en una major ocupació de viatgers. La continuïtat dels increments en els usuaris d’Autobusos de Lleida prova una aposta de la ciutat pel transport públic i, alhora, una adaptació dels mateixos a les necessitats dels seus usuaris” (Tall de veu À. Ros)
Per línies, la més utilitzada el passat mes d’abril ha estat la línia L-7 Costa Magraners- Secà amb 153.185 usuaris, seguida de la L-6 Mercat Bordeta- Arnau de Vilanova amb 79.428 viatgers, la L2 Ronda Hospitals amb 54.822 passatgers i la L-20 Ronda amb 54.662. A continuació se situa la L-1 Interior amb 52.405 viatgers, l’L-5 Dra. Castells-Arnau de Vilanova amb 50.843 , l’L-3 Exterior-Hospitals amb 44.464, l’L-4 Pardinyes- Mariola amb 42.264 viatgers, seguida de la línia L-8 Balàlia-Clot-Centre amb 19.537.
http://www.paeria.cat/cat/ajuntament/no ... icia=25664
Re: Autobusos de Lleida
Molta dada pomposa, però la que importa no surt en cap nota de premsa d'aquestes.
D'aquests 75 i pico mil nous usuaris, quants són usuaris de la T-Temps?
Perquè si agumentem els viatgers però no els ingressos no anem ni a la cantonada
D'aquests 75 i pico mil nous usuaris, quants són usuaris de la T-Temps?
Perquè si agumentem els viatgers però no els ingressos no anem ni a la cantonada