Trens que han prestat servei a la línia de La Pobla

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Post Reply
User avatar
Renfe451
N9
N9
Posts: 1932
Joined: Tuesday 01/08/2006 12:12
Location: Barcelona
Contact:

Trens que han prestat servei a la línia de La Pobla

Post by Renfe451 »

Estic actualitzant la secció de la línia Lleida-La Pobla a Trenpassió de cara a la posada en marxa de les 331, i estic elaborant un apartat amb els trens que han prestat servei en aquesta línia. M'agradaria saber quins trens operaven més enllà dels 593, que per cert, algú sap la data de posada en marxa d'aquests a la línia? Moltes gràcies!
User avatar
UT440_132M
N10
N10
Posts: 3951
Joined: Monday 03/03/2008 17:18
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contact:

Re: Trens que han prestat servei a la línia de La Pobla

Post by UT440_132M »

A part dels 592 i 593, també han prestat servei els 596, i si volem filar prim, les Ye-Ye del Tren dels Llacs, i la Garrafeta. I parlant de memòria, i si algú ho pot corroborar, diria que els Ferrobus i els Ter 597 també van arribar a circular.
Els 593 van entrar en servei a la línia cap als anys 80.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a
User avatar
Ganz
N7
N7
Posts: 330
Joined: Monday 07/05/2012 13:30
Facebook: https://www.facebook.com/christiancavi
Location: Puigcerdà

Re: Trens que han prestat servei a la línia de La Pobla

Post by Ganz »

Els ferrobusos, segur al 100%. Tinc dubtes sobre els TER. També és segur que els ABJ arribaren fins a la Pobla de Segur (BCN-La Pobla via Valls).
Afegeix les Mikado (mercants fins a Balaguer i la Pobla, ciment i sobretot fusta... i, fins i tot, militars fins a Tremp), les 3100 Norte (230 RENFE), les 400 Norte (140) i les 1600 de MZA (242T) com a màquines de vapor més destacables. Si mal no recordo, les Ye-Ye feren mercants fins a Balaguer també, però el que és segur és que les 1900 RENFE estigueren assignades a aquest servei fins a la desaparició de la sèrie.
Afegeix trens d'obres, com ara AZVI (1600), G&O (313) perfiladores...
La darrera reparació de la "Confederació" féu que fes proves entre Lleida i Balaguer.
Destacar la Mikado 141F 2124, de construcció anglesa, actualment custodiada per AZAFT després de problemàtiques diverses. Millor màquina per remolcar el Tren dels Llacs, difícil.
Pel que fa al material remolcat... "Costa", 5000, 8000 en ocasions especials...
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Re: Trens que han prestat servei a la línia de La Pobla

Post by wefer »

Ganz wrote:Els ferrobusos, segur al 100%.
Els ferrobusos feien serveis directes Barcelona - La pobla de Segur via Manresa. Segons sembla a Lleida el dividien i un anava cap a La Pobla i l'altre continuava cap a l'Aragó.

Image

http://www.forotrenes.com/foro/viewtopi ... &start=120
User avatar
Ganz
N7
N7
Posts: 330
Joined: Monday 07/05/2012 13:30
Facebook: https://www.facebook.com/christiancavi
Location: Puigcerdà

Re: Trens que han prestat servei a la línia de La Pobla

Post by Ganz »

En efecte, Wefer. L'altre tenia com a destinació Barbastre.
Avui en dia, impensable...
User avatar
genissimon
N10
N10
Posts: 3183
Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: Trens que han prestat servei a la línia de La Pobla

Post by genissimon »

I abans dels ferrobusos, com s'ha dit, els renault ABJ i, també, les littorines FIAT.

Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Post Reply

Return to “Història del transport / Historia del transporte”