Tu saps que la cosa més ineficient del planeta es tenir 10-15 línies de bus entre El Prat de Llobregat i Barcelona - Plaça Espanya?Carlos González wrote:Tu Miquel, estaràs somiant, perquè això son masses línies de tramvia, la major part dels trajectes ja ho tenen suficient amb el bús, tren o metro i que només queda fer un carril bus, i molts traçats són innecessaris. Jo només estic d'acord en fer el traçat del tramvia només per la C-245 (Línia T1 Castelldefels-Ernest Lluch), i per el traçat de RENFE, ho poden fer passar per la part oest de Viladecans i Gavà, per Sant Boi faria parar al mercat Torre de la Vila, Plaça Catalunya, la Plaça de la Generalitat que es situa a Marianao i l'estació d'FGC, arribant a Cornellà Centre (Línia R3 Vilanova i la Geltrú-Vic).
A banda, saps també que el tramvia ajuda a fer serveis locals prou ràpids? Només cal veure la gent que fa ús del tramvia entre les parades de la zona d'influència de Cornellà (per no dir que a l'hora punta els tramvies van PLENS).
Que es podria treure el tramvia actual de cornellà i posar busos i no passa res, però és el més eficient a la llarga? No. Que aquí no parlem d'un bus del barri ehh.
A Barcelona més del mateix. Gran part de la NXB s'hauria de reconvertir a tramvia. El corredor de la V3 porta molts passatgers i sempre serà millor portar-lo amb tramvies. El de la V7 que he dit no en porta tant, però és un bon destí final per acabar de rematar el recorregut.
El D20 és una línia que mou molts més passatgers dels que sembla, i una línia de tramvia que faci el seu recorregut te tot el sentit del mon. I saps per què és així? Doncs per que els enllaç de Plaça de Sants (L5-L1) i el d'Espanya (L1-L3) són una me'da i acaba sent més pràctic agafar el bus, especialment si vas a Passeig Colom, ja que si agafes el metro, després de 3 trens, hauràs d'agafar el bus igualment.
I finalment la zona del Baix Llobregat - Barcelonès necessita també de línies verticals que apropin als corredors d'avui dia que són tots horitzontals (L5, L1, Rodalies, FGC, Tramvia Actual).
Fer un tramvia + bus + tramvia és una tonteria per l'usuari, per tant, a la llarga val més passar-se un pelet per cosir la xarxa i evitar molèsties absurdes.
No serà que no ens hem fet sovint la pregunta habitual de "Si només faltava 1 km, que els hi costava arribar fins al final". Frase que per exemple Trinitat Vella deu tenir grabada a foc a la ment des de fa uns anyets per exemple.