No té perquè, poden fer (depèn de quina part) línies suburbanes de RENFErobertotlh wrote:
A Martorell ja hi ha dues línies de ferrocarril amb parada, tres si comptem el Castellbisbal-Mollet. Aquesta zona no està precisament mal comunicada. El que caldria fer es la Martorell - Terrassa en ibèric, per oferir un servei ràpid a Terrassa i Manresa i descongestionar la R4 i FGC.
Respecte Mataró sí que estaría bé una línia suburbana però no sé si hauria de ser FGC, pot morir d'èxit si el servei es fa amb minitrens de 4 cotxes com al Vallès.
Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
- Carlos González
- N9
- Posts: 1889
- Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
- Location: Sant Boi de Llobregat
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Operador
Es pot saber per què hi doneu tanta importància a quin ha de ser l'operador? Què més us dóna?
L'important és tenir una infraestructura ben organitzada i de qualitat, i per descomptat, que estigui operada d'una forma responsable i eficient, es digui com es digui l'operador.
L'important és tenir una infraestructura ben organitzada i de qualitat, i per descomptat, que estigui operada d'una forma responsable i eficient, es digui com es digui l'operador.
- Carlos González
- N9
- Posts: 1889
- Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
- Location: Sant Boi de Llobregat
Re: Operador
A mi em dóna igual, he dit només que depèn de quin lloc pot haver-hi línies suburbanes de RENFE, a mi tant me fa si és d'FGC o de la xarxa SFNC o la xarxa de Francesc Macià.Javi M wrote:Es pot saber per què hi doneu tanta importància a quin ha de ser l'operador? Què més us dóna?
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
L'ideal per a línies que es construissin a partir d'ara seria que les andanes estiguessin preparades per mínim 10 cotxes, hi parin després trens de 4 cotxes o de 10, i com a mínim amb 3 vies, sent 4 l'ideal.
Salutacions,
Oriol
Oriol
- Carlos González
- N9
- Posts: 1889
- Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
- Location: Sant Boi de Llobregat
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Fa temps vaig veure que per la xarxa Llobregat-Anoia volien fer una nova estació d'FGC per Cornellà, i que s'anomenaria Cornellà-Salines, per el "futur" barri de Cornellà que ni tan sols està fet, a vosaltres, què opineu d'això???
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
També tens la de Can Amat, abans d'arribar a Martorell venint d'Igualada o Manresa (ara no se a quin ramal es faria) i que de moment no esta feta i deu estar al calaix.Carlos González wrote:Fa temps vaig veure que per la xarxa Llobregat-Anoia volien fer una nova estació d'FGC per Cornellà, i que s'anomenaria Cornellà-Salines, per el "futur" barri de Cornellà que ni tan sols està fet, a vosaltres, què opineu d'això???
La de Cornellà no tenia ni idea i la veritat no m'imagino cap estació nova en aquella zona, no crec que s'hagi de fer en aquests moments.
Salutació.
- Carlos González
- N9
- Posts: 1889
- Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
- Location: Sant Boi de Llobregat
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Jo tampóc ho crec, a més, el barri en si no està ni fet. També vaig llegir uns rumors que el barri es faria per un traçat de tramvia allà (diuen de fer la línia T1 de TRAM des de Sant Boi, que podria fer el traçat per la C-245 arribant fins a l'estació de Castelldefels)ortegote wrote: La de Cornellà no tenia ni idea i la veritat no m'imagino cap estació nova en aquella zona, no crec que s'hagi de fer en aquests moments.
Salutació.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
La linia del Tram fins a Sant Boi es comtempla desde l'inici de les obres del Trambaix, aixi com que el tram arrives al camp de futbol de l'espanyol.Carlos González wrote:Jo tampóc ho crec, a més, el barri en si no està ni fet. També vaig llegir uns rumors que el barri es faria per un traçat de tramvia allà (diuen de fer la línia T1 de TRAM des de Sant Boi, que podria fer el traçat per la C-245 arribant fins a l'estació de Castelldefels)ortegote wrote: La de Cornellà no tenia ni idea i la veritat no m'imagino cap estació nova en aquella zona, no crec que s'hagi de fer en aquests moments.
Salutació.
- Carlos González
- N9
- Posts: 1889
- Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
- Location: Sant Boi de Llobregat
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Cert, però Sant Boi va dir que no volia que hi hagués el tram perquè es pensaven que la L12 arribaria, i es va cancelar el projecte per fer ampliacions de les línies existens.ortegote wrote:
La linia del Tram fins a Sant Boi es comtempla desde l'inici de les obres del Trambaix, aixi com que el tram arrives al camp de futbol de l'espanyol.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Cornellà - Salines
L'estació de Cornellà - Salines tindrà tot el sentit del món el dia que s'hi faci el barri. Òbviament ara no, però és que ningú no ha dit de construir-la ja.
- Carlos González
- N9
- Posts: 1889
- Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
- Location: Sant Boi de Llobregat
Re: Cornellà - Salines
Ja ho sé, només volia saber què us sembla això del nou barri que han plantejat, i a més per fer la nova estació de Cornellà-Salines (enllaçant-la amb el TRAM)Javi M wrote:L'estació de Cornellà - Salines tindrà tot el sentit del món el dia que s'hi faci el barri. Òbviament ara no, però és que ningú no ha dit de construir-la ja.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Bona tarda,
Voldria saber si hi ha alguna mena de programari per a dibuixar termòmetres de recorregut (ferroviaris, de bus, etc). Ja sé que això no es tracta d'una proposta en sí, però crec que hi va relacionat i per això ho comento a aquest fil.
Moltes gràcies.
Voldria saber si hi ha alguna mena de programari per a dibuixar termòmetres de recorregut (ferroviaris, de bus, etc). Ja sé que això no es tracta d'una proposta en sí, però crec que hi va relacionat i per això ho comento a aquest fil.
Moltes gràcies.
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Pots utilitzar Adobe Illustrator, o bé el seu equivalent gratuït, l'Inkscape. Per exemple, l'ÀMB utilitza Illustrator per fer els termòmetres que hi ha a les parades.
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
- Carlos González
- N9
- Posts: 1889
- Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
- Location: Sant Boi de Llobregat
TRAM (Barcelona)
Vull mostrar un mapa de com podria ser la xarxa de TRAMBaix i TRAMBesòs per el meu parer
Espero que us agradi o us interessi
https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... eiDnziF834
T1: Estació de Castelldefels-Ernest Lluch
T2: Bon Viatge-Francesc Macià
T3: Llevant les Planes-Francesc Macià
T4: Quatre Camins-Francesc Macià
T5: Sant Feliu Centre-Glòries
T6: Ernest Lluch-Estació de Sant Adrià
T7: Ciutadella | Vila Olímpica-Estació de Sant Adrià
T8: WTC-Gorg
T9: WTC-Torribera
(Sé que em direu moltes coses sobre del traçat que proposo de Santa Coloma de Gramenet, què es impossible, que si no pot estar allà perquè es molt estret el pas de cebre, i puc dir que jo faria si es pogués, fer el traçat de tramvia subterrani, o elevat, o potser que vagi per un altre joc, però la idea principal es que seria interessant fer enllaç a l'actual estació de metro Santa Coloma).
Podeu dir-me quina opció es millor, o quina línia es innecessaria o altre proposta de tramvia que tinguéu pensat, accepto qualsevol comentari
Espero que us agradi o us interessi
https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... eiDnziF834
T1: Estació de Castelldefels-Ernest Lluch
T2: Bon Viatge-Francesc Macià
T3: Llevant les Planes-Francesc Macià
T4: Quatre Camins-Francesc Macià
T5: Sant Feliu Centre-Glòries
T6: Ernest Lluch-Estació de Sant Adrià
T7: Ciutadella | Vila Olímpica-Estació de Sant Adrià
T8: WTC-Gorg
T9: WTC-Torribera
(Sé que em direu moltes coses sobre del traçat que proposo de Santa Coloma de Gramenet, què es impossible, que si no pot estar allà perquè es molt estret el pas de cebre, i puc dir que jo faria si es pogués, fer el traçat de tramvia subterrani, o elevat, o potser que vagi per un altre joc, però la idea principal es que seria interessant fer enllaç a l'actual estació de metro Santa Coloma).
Podeu dir-me quina opció es millor, o quina línia es innecessaria o altre proposta de tramvia que tinguéu pensat, accepto qualsevol comentari
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
- Carlos González
- N9
- Posts: 1889
- Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
- Location: Sant Boi de Llobregat
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Us volia fer una pregunta a tots, ja que es parla de que un tercer túnel es important, per on ho farieu?? Segons PTP, pensen que es millor que sigui per la travessera de Gràcia ja que faria enllaç a més línies de metro i a totes les línies Regionals.
http://www.transportpublic.org/images/p ... en2014.pdf
http://www.transportpublic.org/componen ... -regionals
Aquí penjo els dos enllaços que expliquen del tema
http://www.transportpublic.org/images/p ... en2014.pdf
http://www.transportpublic.org/componen ... -regionals
Aquí penjo els dos enllaços que expliquen del tema
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Yo comparto el punto de vista de la PTP. No veo sentido en que el túnel pase por la Diagonal, justamente al ser un túnel no hace falta seguir una determinada vialidad. Hacer un tercer túnel paralelo a los actuales que pasara por Gracia me parece una opción mucho más lógica que un túnel por la Diagonal, que dejaría un esquema de travesías bastante errático. Hasta ahora, nadie me ha podido argumentar en profundidad como debería de organizarse el servicio ferroviario alrededor de ese túnel de la Diagonal, he llegado a leer cosas del tipo que luego entre a EdF, lo cual no tiene ningún sentido porque hay más circulaciones que vienen del norte que del sur. Si se enlaza por el norte con la R1, entonces por el otro lado tiene que hacerse por narices la Cornellà-Castefa, porque la R1 tiene que unirse con la R2sud para igualar demandas y facilitar servicios pasantes, eso es fundamental para aprovechar bien la escasa capacidad de las travesías. Un túnel que enlace la R1 con la R4s no tendría ningún sentido. Y finalmente, el túnel por la Diagonal no pasaría por Sants ni por La Sagrera, por lo que me parece poco adecuado para trenes de cercanías. No comparto la idea de ponernos a proyectar "metros regionales", al menos como parte de la red de ancho ibérico, por lo que el tercer túnel yo pienso que tendría que pasar por al menos una de las principales estaciones, preferiblemente ambas. De hacerse eventualmente un Metro regional habría que hacerlo como cosa aparte con su propio túnel.
En cambio, la opción del túnel por Gràcia pasaría por Sants, F. Macià, Gràcia/Fontana, Guinardó y La Sagrera, dando cobertura a una zona que tiene difícil acceso a Rodalies, y además acercándose más a la zona alta, la más alejada de las travesías ferroviarias. Además este túnel podría absorber por ejemplo la R4, que por ahora se prevé (post-Torrassa) que pase por Pl. Catalunya junto con la R1 costa-costa.
Ahora, dicho todo esto yo no veo por ningún lado la necesidad de un tercer túnel. La saturación de los túneles se debe a una explotación extremadamente ineficiente: Principalmente tenemos la R1 por un lado, y la R2sud por otro, que supone un montón de circulaciones redundantes comparado con si esas dos líneas se juntaran a una línea pasante.
Con el cruce de Torrassa bien hecho (es decir manteniendo un enlace opcional de Bellvitge hacia Pg. de Gràcia) la distribución de los túneles pasaría a ser: Por Pl. Catalunya solo R1 y R4. Con 6 trenes en la R4, aún habría sitio para 10 R1. En el túnel de Pg. de gràcia estaría la R2 (interior-interior), la R3 y los regionales. Podría haber 6 circulaciones de R2 y 6 de R3 y aún sobraría capacidad para 4 regionales por hora. Y con todo eso solo tendríamos 16 circulaciones por hora en cada túnel, un tope razonable ante los 20 que son el máximo absoluto y que no deja surcos para compensar retrasos.
Finalmente, y esto es de cosecha propia, si los regionales del sur y del norte se hacen morir en EdF dejarían de solaparse estos en los túneles urbanos, permitiendo el doble de circulaciones con los mismos surcos.
Lo de los regionales lo he ilustrado con este esquema:
En cambio, la opción del túnel por Gràcia pasaría por Sants, F. Macià, Gràcia/Fontana, Guinardó y La Sagrera, dando cobertura a una zona que tiene difícil acceso a Rodalies, y además acercándose más a la zona alta, la más alejada de las travesías ferroviarias. Además este túnel podría absorber por ejemplo la R4, que por ahora se prevé (post-Torrassa) que pase por Pl. Catalunya junto con la R1 costa-costa.
Ahora, dicho todo esto yo no veo por ningún lado la necesidad de un tercer túnel. La saturación de los túneles se debe a una explotación extremadamente ineficiente: Principalmente tenemos la R1 por un lado, y la R2sud por otro, que supone un montón de circulaciones redundantes comparado con si esas dos líneas se juntaran a una línea pasante.
Con el cruce de Torrassa bien hecho (es decir manteniendo un enlace opcional de Bellvitge hacia Pg. de Gràcia) la distribución de los túneles pasaría a ser: Por Pl. Catalunya solo R1 y R4. Con 6 trenes en la R4, aún habría sitio para 10 R1. En el túnel de Pg. de gràcia estaría la R2 (interior-interior), la R3 y los regionales. Podría haber 6 circulaciones de R2 y 6 de R3 y aún sobraría capacidad para 4 regionales por hora. Y con todo eso solo tendríamos 16 circulaciones por hora en cada túnel, un tope razonable ante los 20 que son el máximo absoluto y que no deja surcos para compensar retrasos.
Finalmente, y esto es de cosecha propia, si los regionales del sur y del norte se hacen morir en EdF dejarían de solaparse estos en los túneles urbanos, permitiendo el doble de circulaciones con los mismos surcos.
Lo de los regionales lo he ilustrado con este esquema:
Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
- robertotlh
- N7
- Posts: 324
- Joined: Thursday 15/10/2015 14:47
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
He llegit el document i té una inconsistècia. Per un costat denosta la opció túnel Diagonal perquè només hi passaria la C3, que es la que ACTUALMENT aporta menys trens, però al principi diu que la C3 experimentarà un gran augment de freqüències amb la futura duplicació i ampliació fins a Castelldefels. Planifiquem pensant en el present o en el futur?Carlos González wrote:Us volia fer una pregunta a tots, ja que es parla de que un tercer túnel es important, per on ho farieu?? Segons PTP, pensen que es millor que sigui per la travessera de Gràcia ja que faria enllaç a més línies de metro i a totes les línies Regionals.
http://www.transportpublic.org/images/p ... en2014.pdf
http://www.transportpublic.org/componen ... -regionals
Aquí penjo els dos enllaços que expliquen del tema
Jo soc partidari de:
- Nou túnel per R3, R7 circular i futura R9 circular (una nova línia Martorell - Terrassa Sud tancaria aquest cercle que proposo i mentre no es tanqués es podria explotar com a Martorell - BCN F Macià - Terrassa)
- Túnel de Gràcia per R2 en configuració interior-interior i Regionals
- Túnel de Catalunya per R1 en configuració costa - costa i R4 (amb final a l'aeroport)
O inclús fer arribar la R4 també a Martorell, servir l'aeroport amb l'R1 com abans i eliminar del tot el principal punt de pertorbació de la xarxa que es la bifurcació del túnel de Meridiana, dirigint tot el trànsit del Túnel de Meridiana cap al nou túnel de Diagonal.
Visiteu el meu bloc http://blogscat.com/a/ferrocarrilsinexistents
- Carlos González
- N9
- Posts: 1889
- Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
- Location: Sant Boi de Llobregat
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Jo estaria d'acord amb el túnel de Travessera de Gràcia, però el problema serà que llavors l'ampliació de FGC fins a Gràcia de la LL-A no servirà de molt llavors, em refereixo també a la L8 fins a Besòs Parc.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
La zona que cubre la R3 no está tan densamente poblada. Por mucho que pueda aumentarse la frecuencia en el futuro si se desdobla, la demanda será menor que otras líneas como la R4 o la R1, tal vez incluso menos que la R2nord.robertotlh wrote:
He llegit el document i té una inconsistècia. Per un costat denosta la opció túnel Diagonal perquè només hi passaria la C3, que es la que ACTUALMENT aporta menys trens, però al principi diu que la C3 experimentarà un gran augment de freqüències amb la futura duplicació i ampliació fins a Castelldefels. Planifiquem pensant en el present o en el futur?
Last edited by Don Ramón on Monday 11/07/2016 13:50, edited 1 time in total.
Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Yo lo siento, pero no le veo ni pies ni cabeza a esa ampliación. Con llevar la L8 a Gràcia ya es bastante. Toda la zona en cuestión ya tiene cobertura razonable de Metro, y con el tranvía también se resuelven muchos problemas de esta índole (por ejemplo L8 hasta F. Macià, y de ahí tranvía hacia Besòs/Diagonal Mar).Carlos González wrote:Jo estaria d'acord amb el túnel de Travessera de Gràcia, però el problema serà que llavors l'ampliació de FGC fins a Gràcia de la LL-A no servirà de molt llavors, em refereixo també a la L8 fins a Besòs Parc.
Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol