Conflicte i vaga Metro TMB i motius com salaris directius
Re: Conflicte i vaga Metro TMB
Però crec que els treballadors han venut molt malament els motius de la vaga. Tots sabem que avui en dia els mitjans es queden amb el que els interessa/els ordenen, però no he sentit cap treballador per cap mitjà expressant que és una cosa que va més enllà que el seu sou (i penseu que la TV arriba a molta més gent que les XXSS)
Salutacions,
Oriol
Oriol
- bigcoaster
- N8
- Posts: 953
- Joined: Sunday 12/04/2015 16:50
Re: Conflicte i vaga Metro TMB
Tanta precisió per res, perquè a la pràctica, hi ha vaga de 8:30 a les 13 i de 16 a 21.Renfe445 wrote:Qué precisión.metring wrote:
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
"Precisió"
N'opino el mateix. Aquest matí m'he descollonat en sentir per megafonia que la vaga durava fins a les 12:24h, com si a les 12:25h es restablissin automàticament les freqüències! Se'ns en foten a la cara o què?
En fi. Riure per no plorar.
En fi. Riure per no plorar.
Re: "Precisió"
Es que la vaga finalitzava a aquella hora. Però ningú ha dit que els trens apareguin màgicament dins el seu lloc al carrussel, progressivament es van restablint les freqüències. Ara bé, depèn de la línia es nota més o menys. Per exemple a L5 es relativament senzill al tenir tres dipòsits. En canvi els de L4 dormen majoritàriament a Trinitat, per tant, en sentit Trinitat no es nota fins que no han fet primer la volta a La Pau. Mateix cas a L3, on han d'arribar primer a Zona Universitària i tornar.Javi M wrote:N'opino el mateix. Aquest matí m'he descollonat en sentir per megafonia que la vaga durava fins a les 12:24h, com si a les 12:25h es restablissin automàticament les freqüències! Se'ns en foten a la cara o què?
En fi. Riure per no plorar.
El metro de Barcelona amb motoristes!
- bigcoaster
- N8
- Posts: 953
- Joined: Sunday 12/04/2015 16:50
Re: "Precisió"
Doncs que enlloc de començar a posar trens a les 12:24 els comencin a posar a les 11:50, i així a les 12:24 ja no hi hauria (o gairebé) vaga. Ah, espera, que potser el que volen és no haver de treballar tant, ah.Miquel wrote:Es que la vaga finalitzava a aquella hora. Però ningú ha dit que els trens apareguin màgicament dins el seu lloc al carrussel, progressivament es van restablint les freqüències. Ara bé, depèn de la línia es nota més o menys. Per exemple a L5 es relativament senzill al tenir tres dipòsits. En canvi els de L4 dormen majoritàriament a Trinitat, per tant, en sentit Trinitat no es nota fins que no han fet primer la volta a La Pau. Mateix cas a L3, on han d'arribar primer a Zona Universitària i tornar.Javi M wrote:N'opino el mateix. Aquest matí m'he descollonat en sentir per megafonia que la vaga durava fins a les 12:24h, com si a les 12:25h es restablissin automàticament les freqüències! Se'ns en foten a la cara o què?
En fi. Riure per no plorar.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
Re: "Precisió"
Et diuen que la vaga finalitza a les 12:25. Hora en que els treballadors tornen al seu lloc de feina dins el tren. Després és feina del CCM per fer mans i mànigues per a restablir la freqüència a tota la línia el més ràpid possible.bigcoaster wrote:Doncs que enlloc de començar a posar trens a les 12:24 els comencin a posar a les 11:50, i així a les 12:24 ja no hi hauria (o gairebé) vaga. Ah, espera, que potser el que volen és no haver de treballar tant, ah.Miquel wrote:Es que la vaga finalitzava a aquella hora. Però ningú ha dit que els trens apareguin màgicament dins el seu lloc al carrussel, progressivament es van restablint les freqüències. Ara bé, depèn de la línia es nota més o menys. Per exemple a L5 es relativament senzill al tenir tres dipòsits. En canvi els de L4 dormen majoritàriament a Trinitat, per tant, en sentit Trinitat no es nota fins que no han fet primer la volta a La Pau. Mateix cas a L3, on han d'arribar primer a Zona Universitària i tornar.Javi M wrote:N'opino el mateix. Aquest matí m'he descollonat en sentir per megafonia que la vaga durava fins a les 12:24h, com si a les 12:25h es restablissin automàticament les freqüències! Se'ns en foten a la cara o què?
En fi. Riure per no plorar.
Per part de l'usuari també s'ha de ser molt ingenu al pensar que a les 12:24 tindrà una freqüència de 25 minuts i màgicament al minut següent es redueix a 3. Òbviament els que agafen L4 a Trinitat Nova doncs tindran un tren cada 3-4, però el que l'agafa a Maragall sentit Trinitat no. I per si fos poc ja avisen que s'anirà restablint progressivament a partir d'aquella hora.
El metro de Barcelona amb motoristes!
- bigcoaster
- N8
- Posts: 953
- Joined: Sunday 12/04/2015 16:50
Re: "Precisió"
Em sembla molt bé, però de cara a l'usuari no fan vaga de 8 a 12 per dir unes hores, sinó que en fan de 7:20 a 12:50, i això és del que em queixo. El temps que tardin en restablir la circulació hauria d'estar comptat com a vaga, almenys de cara a l'usuari. A l'usuari si li dius que la vaga s'acaba a les 12, ell té aquesta informació, però la veritat és que encara s'estarà restablint. En canvi, si li dius que s'acaba a les 12:30, ja sap que si hi va a les 12:15 encara no hi haurà la freqüència normal, però si ho fa a les 12:35 si. M'explico?Miquel wrote: Et diuen que la vaga finalitza a les 12:25. Hora en que els treballadors tornen al seu lloc de feina dins el tren. Després és feina del CCM per fer mans i mànigues per a restablir la freqüència a tota la línia el més ràpid possible.
Per part de l'usuari també s'ha de ser molt ingenu al pensar que a les 12:24 tindrà una freqüència de 25 minuts i màgicament al minut següent es redueix a 3. Òbviament els que agafen L4 a Trinitat Nova doncs tindran un tren cada 3-4, però el que l'agafa a Maragall sentit Trinitat no. I per si fos poc ja avisen que s'anirà restablint progressivament a partir d'aquella hora.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
Re: "Precisió"
Sí, però no li pots vendre a l'usuàri que la vaga es fins a les xx:xx + xxmin perquè no és així. Com a vaga es considera el temps que els treballadors no treballen. Després no crec que sigui adient anomenar-ho vaga. És tant fàcil com dir que les freqüències poden começar a alterar-se a les 7 no es restabliran completament fins a les 13h per exemple.bigcoaster wrote:Em sembla molt bé, però de cara a l'usuari no fan vaga de 8 a 12 per dir unes hores, sinó que en fan de 7:20 a 12:50, i això és del que em queixo. El temps que tardin en restablir la circulació hauria d'estar comptat com a vaga, almenys de cara a l'usuari. A l'usuari si li dius que la vaga s'acaba a les 12, ell té aquesta informació, però la veritat és que encara s'estarà restablint. En canvi, si li dius que s'acaba a les 12:30, ja sap que si hi va a les 12:15 encara no hi haurà la freqüència normal, però si ho fa a les 12:35 si. M'explico?Miquel wrote: Et diuen que la vaga finalitza a les 12:25. Hora en que els treballadors tornen al seu lloc de feina dins el tren. Després és feina del CCM per fer mans i mànigues per a restablir la freqüència a tota la línia el més ràpid possible.
Per part de l'usuari també s'ha de ser molt ingenu al pensar que a les 12:24 tindrà una freqüència de 25 minuts i màgicament al minut següent es redueix a 3. Òbviament els que agafen L4 a Trinitat Nova doncs tindran un tren cada 3-4, però el que l'agafa a Maragall sentit Trinitat no. I per si fos poc ja avisen que s'anirà restablint progressivament a partir d'aquella hora.
També s'ha de ser molt ilús, com diuen, per pensar que es passarà de freqüències de 25min a 3min en un no res, com si els trens es guardessin entre les estacions...
Salutacions,
Oriol
Oriol
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Conflicte i vaga Metro TMB
La Mercedes Vidal a la seva pàgina de FB:
"Sortim de quatre dies de vaga de metro molt durs per a la ciutadania, que ha hagut de fer grans esforços per poder realitzar els seus desplaçaments diaris. Estem immersos en el procés de negociació d'un nou conveni col·lectiu per metro i autobús, un procés que en ocasions resulta conflictiu, cosa que entra dins de la normalitat; la gestió del que és públic significa també la gestió del conflicte, i afrontar-ho forma part de les nostres responsabilitats.
Durant aquests mesos s'han posat sobre la taula diferents propostes per respondre a cadascuna de les reivindicacions dels treballadors. Totes elles significaven millores salarials, en la contractació i en la temporalitat, en una empresa pública que ja partia d'unes bones condicions de treball.
Els treballadors poden considerar que aquestes millores no són suficients, és totalment legítim, com ho és, per descomptat, el dret a vaga. No obstant això fer del conflicte un fi en si mateix condueix a un carreró sense sortida, especialment quan es coarta el dret a la mobilitat de tanta gent.
En aquesta negociació tenim límits, sempre ho hem dit. Per començar, els límits legals que afecten els treballadors públics en matèria de pujada salarial i contractació. Però són encara més importants els límits que ens imposa l'equilibri entre les diferents necessitats que ha de cobrir el pressupost municipal.
Si ens cenyim únicament al transport públic, durant aquest any s'han afrontat moltes millores: s'ha congelat el preu de les tarifes i fins i tot s'han baixat en alguns casos, s'han recuperat els autobusos de barri en diumenges i festius, revertint retallades del passat mandat, s'estan destinant recursos per guanyar velocitat i cobertura a la xarxa de autobusos i en la renovació contínua de la seva flota. Creiem que cal anar més enllà en la millora d'un servei que és, ni més ni menys, garant del dret a la mobilitat, però tot això té un cost i com a administració ens toca vetllar per la màxima utilitat social de cada euro invertit en el transport públic. Cal un equilibri entre la millora de les condicions laborals dels treballadors de l'empresa pública, i les millores del servei que ens reclamen els veïns i veïnes a cada barri d'aquesta ciutat.
TMB és una gran empresa pública, la més gran de Catalunya, i el nostre deure és demostrar que podem mirar de tu a tu a qualsevol empresa de transport del món, pública o privada. Com apostem decididament per la gestió pública, igual que ho fan els seus treballadors, tenim moltes coses per fer a TMB, una feina que va més enllà d'aquest mandat. No obstant això, un escenari de vaga continuada ens obliga a concentrar energies en la resolució del conflicte. És la nostra obligació, i seguirem treballant per arribar a un acord, però el consens necessita la voluntat de les dues parts. És important que tots siguem conscients de la gran responsabilitat que això significa.!"
"Sortim de quatre dies de vaga de metro molt durs per a la ciutadania, que ha hagut de fer grans esforços per poder realitzar els seus desplaçaments diaris. Estem immersos en el procés de negociació d'un nou conveni col·lectiu per metro i autobús, un procés que en ocasions resulta conflictiu, cosa que entra dins de la normalitat; la gestió del que és públic significa també la gestió del conflicte, i afrontar-ho forma part de les nostres responsabilitats.
Durant aquests mesos s'han posat sobre la taula diferents propostes per respondre a cadascuna de les reivindicacions dels treballadors. Totes elles significaven millores salarials, en la contractació i en la temporalitat, en una empresa pública que ja partia d'unes bones condicions de treball.
Els treballadors poden considerar que aquestes millores no són suficients, és totalment legítim, com ho és, per descomptat, el dret a vaga. No obstant això fer del conflicte un fi en si mateix condueix a un carreró sense sortida, especialment quan es coarta el dret a la mobilitat de tanta gent.
En aquesta negociació tenim límits, sempre ho hem dit. Per començar, els límits legals que afecten els treballadors públics en matèria de pujada salarial i contractació. Però són encara més importants els límits que ens imposa l'equilibri entre les diferents necessitats que ha de cobrir el pressupost municipal.
Si ens cenyim únicament al transport públic, durant aquest any s'han afrontat moltes millores: s'ha congelat el preu de les tarifes i fins i tot s'han baixat en alguns casos, s'han recuperat els autobusos de barri en diumenges i festius, revertint retallades del passat mandat, s'estan destinant recursos per guanyar velocitat i cobertura a la xarxa de autobusos i en la renovació contínua de la seva flota. Creiem que cal anar més enllà en la millora d'un servei que és, ni més ni menys, garant del dret a la mobilitat, però tot això té un cost i com a administració ens toca vetllar per la màxima utilitat social de cada euro invertit en el transport públic. Cal un equilibri entre la millora de les condicions laborals dels treballadors de l'empresa pública, i les millores del servei que ens reclamen els veïns i veïnes a cada barri d'aquesta ciutat.
TMB és una gran empresa pública, la més gran de Catalunya, i el nostre deure és demostrar que podem mirar de tu a tu a qualsevol empresa de transport del món, pública o privada. Com apostem decididament per la gestió pública, igual que ho fan els seus treballadors, tenim moltes coses per fer a TMB, una feina que va més enllà d'aquest mandat. No obstant això, un escenari de vaga continuada ens obliga a concentrar energies en la resolució del conflicte. És la nostra obligació, i seguirem treballant per arribar a un acord, però el consens necessita la voluntat de les dues parts. És important que tots siguem conscients de la gran responsabilitat que això significa.!"
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Re: Conflicte i vaga Metro TMB
Ara resulta que negociar un conveni és un procés conflictiu i que entra dins la normalitat, quan, en el seu moment, amb alcaldes Convergents, a la que es convocava i produia una vaga, corrien a titllar-los d'inútils, ineptes i mals gestors. Demagògia barata, doncs ells també estan portant molt, molt malament la negociació del conveni col·lectiu.Fran-Ikarus wrote:La Mercedes Vidal a la seva pàgina de FB:
"Sortim de quatre dies de vaga de metro molt durs per a la ciutadania, que ha hagut de fer grans esforços per poder realitzar els seus desplaçaments diaris. Estem immersos en el procés de negociació d'un nou conveni col·lectiu per metro i autobús, un procés que en ocasions resulta conflictiu, cosa que entra dins de la normalitat; la gestió del que és públic significa també la gestió del conflicte, i afrontar-ho forma part de les nostres responsabilitats.
Durant aquests mesos s'han posat sobre la taula diferents propostes per respondre a cadascuna de les reivindicacions dels treballadors. Totes elles significaven millores salarials, en la contractació i en la temporalitat, en una empresa pública que ja partia d'unes bones condicions de treball.
Els treballadors poden considerar que aquestes millores no són suficients, és totalment legítim, com ho és, per descomptat, el dret a vaga. No obstant això fer del conflicte un fi en si mateix condueix a un carreró sense sortida, especialment quan es coarta el dret a la mobilitat de tanta gent.
En aquesta negociació tenim límits, sempre ho hem dit. Per començar, els límits legals que afecten els treballadors públics en matèria de pujada salarial i contractació. Però són encara més importants els límits que ens imposa l'equilibri entre les diferents necessitats que ha de cobrir el pressupost municipal.
Si ens cenyim únicament al transport públic, durant aquest any s'han afrontat moltes millores: s'ha congelat el preu de les tarifes i fins i tot s'han baixat en alguns casos, s'han recuperat els autobusos de barri en diumenges i festius, revertint retallades del passat mandat, s'estan destinant recursos per guanyar velocitat i cobertura a la xarxa de autobusos i en la renovació contínua de la seva flota. Creiem que cal anar més enllà en la millora d'un servei que és, ni més ni menys, garant del dret a la mobilitat, però tot això té un cost i com a administració ens toca vetllar per la màxima utilitat social de cada euro invertit en el transport públic. Cal un equilibri entre la millora de les condicions laborals dels treballadors de l'empresa pública, i les millores del servei que ens reclamen els veïns i veïnes a cada barri d'aquesta ciutat.
TMB és una gran empresa pública, la més gran de Catalunya, i el nostre deure és demostrar que podem mirar de tu a tu a qualsevol empresa de transport del món, pública o privada. Com apostem decididament per la gestió pública, igual que ho fan els seus treballadors, tenim moltes coses per fer a TMB, una feina que va més enllà d'aquest mandat. No obstant això, un escenari de vaga continuada ens obliga a concentrar energies en la resolució del conflicte. És la nostra obligació, i seguirem treballant per arribar a un acord, però el consens necessita la voluntat de les dues parts. És important que tots siguem conscients de la gran responsabilitat que això significa.!"
Segon, sembla que no han entès gaire que els treballadors reclamen alguna cosa més que una pujada salarial (més seguretat, més personal a les estacions, etc.), cosa que, d'altra banda, els usuàris també agrairíem.
I finalment, no sé com poden emmirallar-se i dir que poden mirar de tu a tu a qualsevol empresa de transport del món, quan n'hi ha moltes que els donen mil voltes (bé, potser no tenen la flota més moderna i xupiguai (que sembla que és l'únic que compta a can TMB), però sí que tenen un servei molt millor i un tracte molt més humà i proper amb l'usuàri. (Ara mateix em passen companyies que he utilitzat al meus últims viatges: Metro de Tokyo, JR, Metro de Berlín, DB, ÖBB, etc.)
Quina barra!!!!!
Salutacions,
Oriol
Oriol
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Conflicte i vaga Metro TMB
La nota de la Mercedes Vidal m'ha semblat un "estic desesperada, no tinc ni idea de com sortir-me'n d'aquesta. Ajuda!!"
Algú més li ha semblat el mateix?
Algú més li ha semblat el mateix?
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Coses del ram
És l'estratègia del negoci: mentre són a l'oposició, tot és crítica, tot està mal fet; així que manen, es queixen que no és tan fàcil.
Us deixo una gran frase d'en Perich al respecte: "Un crític és una persona que diu com s'han de fer les coses quan ja estan fetes."
Us deixo una gran frase d'en Perich al respecte: "Un crític és una persona que diu com s'han de fer les coses quan ja estan fetes."
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Conflicte i vaga Metro TMB
Sí, és per estar desesperada, cosa que no sembla que estigui el director del metro. La sortida més honorable per als dos és la dimissió, admetre que no són capaços de solucionar el tema i deixar que un altre més competent ho faci.wefer wrote:La nota de la Mercedes Vidal m'ha semblat un "estic desesperada, no tinc ni idea de com sortir-me'n d'aquesta. Ajuda!!"
Algú més li ha semblat el mateix?
Re: Conflicte i vaga Metro TMB
Gente, no es por nada, pero no os llama la atención que prácticamente todos los problemas de los que se quejan los trabajadores vienen de mucho antes a este ayuntamiento? Por un lado es verdad que la reacción no es precisamente estelar, pero por otro no puedo dejar de sospechar que aquí hay gato encerrado, que se están poniendo unas condiciones que se saben inasumibles para luego justificarse en constantes huelgas, huelgas motivadas por las mismas situaciones que con otros ayuntamientos no eran motivo de huelga.
Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
Re: Conflicte i vaga Metro TMB
Segons sembla, el grup municipal que mana a l'ajuntament tenia intenció de fer net a Can TMB. Bueno, això era fins que van guanyar les eleccions. De fer net ja s'ha vist que no tenen absolutament cap tipus d'intencióDon Ramón wrote:Gente, no es por nada, pero no os llama la atención que prácticamente todos los problemas de los que se quejan los trabajadores vienen de mucho antes a este ayuntamiento? Por un lado es verdad que la reacción no es precisamente estelar, pero por otro no puedo dejar de sospechar que aquí hay gato encerrado, que se están poniendo unas condiciones que se saben inasumibles para luego justificarse en constantes huelgas, huelgas motivadas por las mismas situaciones que con otros ayuntamientos no eran motivo de huelga.
Posar un ferroviari a la direcció de l'empresa poder millora la cosa, però clar. El càrrec tornarà a ser de l'amiguet d'algú, i ja veurem qui torna ara que el PSC ha entrat a l'ajuntamentmetring wrote:Sí, és per estar desesperada, cosa que no sembla que estigui el director del metro. La sortida més honorable per als dos és la dimissió, admetre que no són capaços de solucionar el tema i deixar que un altre més competent ho faci.wefer wrote:La nota de la Mercedes Vidal m'ha semblat un "estic desesperada, no tinc ni idea de com sortir-me'n d'aquesta. Ajuda!!"
Algú més li ha semblat el mateix?
Desprès ens queixem de les empreses privades, però resulta ser que les públiques ens prenen el pel d'igual manera o més.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Conflicte i vaga Metro TMB
Suposo que no cal que faci cap comentari al respecte
El metro de Barcelona amb motoristes!
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Au, a tornar a tocar-nos la pera... però amb consideració
Els treballadors del metro hi tornen: noves aturades del 18 al 22 de juny
El comitè d'empresa explica que s'ha descartat fer vaga durant la revetlla de Sant Joan per un motiu de "seguretat"
http://www.ara.cat/societat/vaga-metro- ... 40949.html
El comitè d'empresa explica que s'ha descartat fer vaga durant la revetlla de Sant Joan per un motiu de "seguretat"
http://www.ara.cat/societat/vaga-metro- ... 40949.html
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Conflicte i vaga Metro TMB
Acabarem la de la renfe i sans comencem amb metro altra vegada.
Per que es va anular la de bus però sino Juny es pot dir el mes que mes vagues ha hagut des de fa temps?
Per que es va anular la de bus però sino Juny es pot dir el mes que mes vagues ha hagut des de fa temps?