Ostres, això es fa manualment encara?Miquel wrote:A tots els trens cal abans indicar el costat d'obertura abans d'obrir i això es fa manualment.
Reforma de la sèrie 2000
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Reforma de la sèrie 2000
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Re: Reforma de la sèrie 2000
Sí, donde está el grupo de botones de control de las puertas hay dos botones amarillos (uno por lado) para indicar el lado que abrirás en la próxima estación.
Eso creo...
Eso creo...
frankrodriguez.net
signatura
signatura
Re: Reforma de la sèrie 2000
A les sèries 2000, 2100, 3000 i 4000, sí. És el motorista el que indica el costat al passatge, i després dona el permís.Fran-Ikarus wrote:Ostres, això es fa manualment encara?Miquel wrote:A tots els trens cal abans indicar el costat d'obertura abans d'obrir i això es fa manualment.
A les sèries 5000, 6000 i 9000, si el tren està localitzat, ho fa automàticament el fet d'indicar al passatge pel costat que ha de sortir. No obstant, crec que igualment el motorista ha de confirmar amb el botó corresponent el costat d'obertura i donar permís.
En tot cas, el problema es que molts motoristes NO indiquen el costat d'obertura fins que el tren està aturat a l'estació, això implica que primer ha de prémer el botó i després donar permís. Si li sumem que el motorista està amb el telèfon, diari, llibre, o gratant-se el que ja sabem, el temps de resposta es va incrementant.
Jo ja ni provo d'obrir portes si no veig la indicació activada
El cas es que el motorista ha d'indicar el costat d'obertura al sortir de l'estació anterior (sigui la sèrie que sigui) i molts no ho fan.
El metro de Barcelona amb motoristes!
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Coherència, senyors, coherència!
Que estrany que això no entri dins la no-és-una-vaga-encoberta-sinó-un-compliment-estricte-del-reglament...Miquel wrote:El cas es que el motorista ha d'indicar el costat d'obertura al sortir de l'estació anterior (sigui la sèrie que sigui) i molts no ho fan.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Coherència, senyors, coherència!
Sense defensar a ningú, però el treballador és el que determina que cumplir estrictamentGuigui wrote:Que estrany que això no entri dins la no-és-una-vaga-encoberta-sinó-un-compliment-estricte-del-reglament...Miquel wrote:El cas es que el motorista ha d'indicar el costat d'obertura al sortir de l'estació anterior (sigui la sèrie que sigui) i molts no ho fan.
Si fos per mi, tots complirien estrictament el que hi ha establert, que després passa el que passa
El metro de Barcelona amb motoristes!
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Reforma de la sèrie 2000
Jo em pensava que, en aquests casos, es tractava d'un error de configuració, o problema d'algun sistema... És una tendència que ha anat apareixent amb els anys. Amb la implantació dels 3000 i 4000, l'indicador s'il·luminava de manera pràcticament instantània només començar a sortir de l'estació anterior (per això pensava que el sistema era automàtic)Miquel wrote:El cas es que el motorista ha d'indicar el costat d'obertura al sortir de l'estació anterior (sigui la sèrie que sigui) i molts no ho fan.
Imagino que s'han anat "relaxant" alguns bons costums...
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Reforma de la sèrie 2000
La indicació de sortida la fa automàtica l'ATP/ATO a tots els trens de totes les línies, excepte a la L4, que encara es fa manual. Això evita que es doni permissió al costat equivocat.
Re: Reforma de la sèrie 2000
És fàcil d'entendre. Com que 5000, 6000 i 9000 ho fan automàtic, els motoristes s'han anat acostumant a no fer-ho i això a les sèries més velles es nota. Ho pots comprovar cada dia.Fran-Ikarus wrote:Jo em pensava que, en aquests casos, es tractava d'un error de configuració, o problema d'algun sistema... És una tendència que ha anat apareixent amb els anys. Amb la implantació dels 3000 i 4000, l'indicador s'il·luminava de manera pràcticament instantània només començar a sortir de l'estació anterior (per això pensava que el sistema era automàtic)Miquel wrote:El cas es que el motorista ha d'indicar el costat d'obertura al sortir de l'estació anterior (sigui la sèrie que sigui) i molts no ho fan.
Imagino que s'han anat "relaxant" alguns bons costums...
I quan s'il·lumina de manera instantània, es per que han triat el costat just després de tancar portes, així ja se n'obliden fins la propera estació.
L'ATP/ATO verifica el costat per on es poden obrir les portes (el motorista no pot obrir portes per la esquerra si l'andana està a la dreta per molt que vulgui si l'ATP està encès), però a les sèries velles no informa a l'usuari del costat per on s'ha de sortir, tal i com es veu dia si, dia també. I en cas que suposadament ho faci, o no ho tenen activat, o només ho porten alguns trens o falla mil cops més que una escopeta de fira.victorcasta wrote:La indicació de sortida la fa automàtica l'ATP/ATO a tots els trens de totes les línies, excepte a la L4, que encara es fa manual. Això evita que es doni permissió al costat equivocat.
5000, 6000 i 9000 si que ho fan només llegeixen la balisa per a la propera estació.
El metro de Barcelona amb motoristes!
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Reforma de la sèrie 2000
Rectifico: el que fa l'ATP és impedir-te seleccionar, donar permissió i obrir, però cal seleccionar-ho manual.
Re: Reforma de la sèrie 2000
Actualitzo llista segons el que m'han "xivat"
2001-2004: Reformada i en Servei.
2005-2008: Reformada i en Proves.
2009-2012: En Reforma a Lleida.
2013-2016: Original i en Servei.
2017-2020: Original i en Servei.
2021-2024: Original i en Servei.
Lamentablement només queden dos trens pintats de blanc a la L3.
2001-2004: Reformada i en Servei.
2005-2008: Reformada i en Proves.
2009-2012: En Reforma a Lleida.
2013-2016: Original i en Servei.
2017-2020: Original i en Servei.
2021-2024: Original i en Servei.
Lamentablement només queden dos trens pintats de blanc a la L3.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Reforma de la sèrie 2000
Actualitzo llista
2001-2004: Reformada i en Servei.
2005-2008: Reformada i en Servei.
2009-2012: En Reforma a Lleida.
2013-2016: Original i en Servei.
2017-2020: Original i en Servei.
2021-2024: Original i en Servei.
A la 2005-2008 els hi han posat un desblocador de portes molt lleig de color vermell tipus alarma d'incendis. Juraria que la 2001-2004 no els duu. Quan les caci de nou m'hi fixaré millor, no vagi a ser que m'hagi patinat la vista ja que ho vaig veure una mica de lluny.
2001-2004: Reformada i en Servei.
2005-2008: Reformada i en Servei.
2009-2012: En Reforma a Lleida.
2013-2016: Original i en Servei.
2017-2020: Original i en Servei.
2021-2024: Original i en Servei.
A la 2005-2008 els hi han posat un desblocador de portes molt lleig de color vermell tipus alarma d'incendis. Juraria que la 2001-2004 no els duu. Quan les caci de nou m'hi fixaré millor, no vagi a ser que m'hagi patinat la vista ja que ho vaig veure una mica de lluny.
El metro de Barcelona amb motoristes!
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Reforma de la sèrie 2000
El Joan Carles Salmerón acaba de publicar una foto del 2009 en gòndola tornant, ja reformat, de Tradinsa, amb un altre cotxe (del mateix tren, se suposa) al costat.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Re: Reforma de la sèrie 2000
Vaja, ja n'han desgraciat una altreFran-Ikarus wrote:El Joan Carles Salmerón acaba de publicar una foto del 2009 en gòndola tornant, ja reformat, de Tradinsa, amb un altre cotxe (del mateix tren, se suposa) al costat.
En fi, actualitzem llista:
2001-2004: Reformada i en Servei.
2005-2008: Reformada i en Servei.
2009-2012: Reformada
2013-2016: Original i en Servei. (Avui o demà marxarà m'imagino)
2017-2020: Original i en Servei.
2021-2024: Original i en Servei.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Reforma de la sèrie 2000
El remolc 2303 esta entrant ara a Barcelona desde la c-58
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Reforma de la sèrie 2000
Actualment hi ha més trens de la sèrie 2000 fent la C-58 que fent la L3
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Cadena de missatges fora de lloc moguda
Els missatges sobre la incidència amb un tren de la L3 a Valldaura per no obrir portes han sigut moguts a l'enllaç indicat: http://www.transport.cat/viewtopic.php?p=265066#p265066
Aprofitem l'avinentesa per a recordar-vos que no obriu off-topics gratuïtament si no tenen res a veure amb cap missatge del fil.
Aprofitem l'avinentesa per a recordar-vos que no obriu off-topics gratuïtament si no tenen res a veure amb cap missatge del fil.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Reforma de la sèrie 2000
Acabo de veure un de la sèrie 2000 (crec que) preparat per sortir cap a Lleida a les cotxeres de Vilapiscina,ja al pati.
Re: Reforma de la sèrie 2000
Avui he viatjat en el 2013-2016 i m'he creuat amb el 2005-2008 ja en servei.
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Re: Reforma de la sèrie 2000
Justament aquest matí hi he passat per davant un parell de cops i he vist que la porta del carrer estava tancada; normalment quan hi passo la veig oberta. Per cert, ha de ser curiós veure un S-2000 per la L5
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
Re: Reforma de la sèrie 2000
El Llop tiene una foto de un 2000 en la vía desviada de Vilapicina.Adolescent barceloní wrote:Justament aquest matí hi he passat per davant un parell de cops i he vist que la porta del carrer estava tancada; normalment quan hi passo la veig oberta. Per cert, ha de ser curiós veure un S-2000 per la L5
frankrodriguez.net
signatura
signatura