robertotlh wrote:Advocat del diable wrote:Adolescent barceloní wrote:http://www.ccma.cat/324/126-incidencies ... a/2736353/
En total, a la xarxa ferroviària catalana hi ha 126 punts de limitacions temporals de velocitat. Els combois de la línia R12, per exemple, circulaven per Granyanella a 130 km/h. Des de fa tres anys, però, la inestabilitat del terraplè obliga a anar a una velocitat de 20 km/h: això fa que, en només mig quilòmetre, els trens acumulin tres minuts de retard. Un altre punt de limitació de velocitat és l'entrada a l'estació de Sants, per on cada dia passen 375 trens de Rodalies: cal circular-hi a 30 km/h a causa del mal estat de la via.
Aquí hi ha un mapa amb les limitacions temporals de velocitat, la causa i la data des de la qual la limitació s'aplica. És un document tan interessant que, aquí al fòrum, hauria de destacar-se d'alguna forma:
http://www.ccma.cat/324/els-punts-negre ... cial/2230/
De veritat... a la Granyadella es veu que estàn movent les terres per la finestra del tren.... és a dir, Adif està ja arreglant el terraplè... però a TV3 se li oblida comentar-ho.... un petit oblit potser una mica manipulador però molt convenient. A Sants... resulta que l´estació més important de la xarxa amb vies pràcticament noves (es va renovar completament amb l´entrada de la LAV i 10 anys per una via és poc temps) tenen un 30 km/h per mal estat de vies..... bonissim.... només cal anar amb qualsevol tren i veure el traçat de les vies.... és EVIDENT que la limitació que hi hagi no és per mal estat de la via sino per traçat... els de TV3 no tenen ni idea del que parlen, ni remota idea. El document és molt interessant, per algú que el sap interpretar-lo... Vergonyós el reportatge de TV3.
Et desqualifiques tu solet, la R3 també es va renovar SENCERA fa una mica més d'una dècada i mira com està. La R12 igual. Renovar no serveix de res si no fas MANTENIMENT. Hi ha limitacions que hi són desde el 2000,2004 o 2005, quina interpretació en fas?
Les limitacions que hi hagi a Alemanya o a qualsevol altre país, francament m importen un bledo, en el suposat cas que a altres llocs tinguin més limitacions per quilòmetre no faria més petit el problema que tenim aquí. A França hi ha vies en mal estat? Sí, perquè hi ha moltes vies secundàries. Aquí totes les línies tenen un alt trànsit de trens, les secundàries desafortunadament es van tancar totes en comptes d'invertir-hi.
De veritat.... la R3 és un servei de rodalia. Si et refereixes a la línia de Puigcerdà per la que circula la R3 i algun tren més, efectivament és la segona via més nova de la xarxa i està en un estat general molt bo (i això no vol dir que no hi hagin el problemes normals). S´ha extès un "bulo" de que la línia de Puigcerdà està fatal... evidentment ho diu gent que o bé no té ni idea o bé vol enganyar (o les dues coses). Els problemes de la R3 deriven de la via única, no pas de l´estat d´aquesta via i evidentment no té res a veure amb les inversions (ja fetes en matèria de renovació) o amb el manteniment. El que falta a la línia de Puigcerdà és la duplicació fins a Vic.
La R12 segons dius, és a dir, la línia Manresa - Lleida per la que circula la R12 i altres serveis, està en estat perfecte entre Manresa i Calaf, en estat molt bo entre Calaf i Cervera i necessita una renovació entre Cervera i Lleida. Té un terraplè que té problemes des de fa no sé quants anys.... ohhhh, gravissim... primer, encara que Tv3 no ho vol dir té una obra actualment en execució i segon és del tot normal que hagi quedat als últims llocs de prioritat donat el escàs trànsit de la línia. Per tant, és una bona gestió prioritzar altres obres en línies amb moltissim més trànsit sobre aquesta, i aquesta s´ha fet quan s´ha pogut. Ja sé que és intolerable tenir un terraplè a La Granyadella malament, intolerable.
A mí també m´importa igual les LTV´s que hi ha a França.... nosaltres som moltissim millors que ells i tenim dret a tenir vies mil vegades millors, sense cap LTV., clar que si. Ens ho mereixem i que els pobres francesos o alemanys s´espabilin... Si els pobres suïssos tenen les vies plenes de pasos a nivell.. que n´aprenguin com deia aquell, per nosaltres és un escàndol que hi hagi un sol pas a nivell i és culpa de la poca inversió i la desidia dels altres, clar que si. Lamentablement, no son ni més llestos ni sobretot més rics que els nostres veïns, i si 126 LTV son o no un escàndol depèn de quin sigui el nostre nivell d´exigència.... i si és el triple que els alemanys que son el triple de rics que nosaltres, estem tenint unes expectatives irreals, les que ens volen crear uns pocs pel seu interès particular.