Evidentment, però la qüestió és que fer-lo arribar fins a Pl. Catalunya no és cap maltractament. Les màquines, encara que siguin antigues, si estan ben mantingudes poden fer com a mínim el que feien en la seva època de funcionament habitual. Ara, cosa diferent seria si no estigués en perfecte estat.122-042-132 wrote:el Brill 18 l'hem de mimar, sí en volem gaudir durant uns quants anys més. Salut!
Vehicles històrics, avui
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Vehicles històrics, avui
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Vehicles històrics, avui
Males notícies (bé, o "cap pas endavant", per dir-ho així) a curt termini. Pel que es veu aquí, el 18 i el 301 només estaran exposats, pel centenari de l'arribada a les Planes:
http://transport.cat/viewtopic.php?f=13&t=14227
http://transport.cat/viewtopic.php?f=13&t=14227
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Vehicles històrics, avui
Ja m'estranyava a mi que a can FGC es gastessin els diners. Ja m'estranyava...Fran-Ikarus wrote:Pel que es veu aquí, el 18 i el 301 només estaran exposats, pel centenari de l'arribada a les Planes:
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: Vehicles històrics, avui
El que no entenc és què els hi ha passat als dos trens, si abans be que corrien de tant en tantwefer wrote:Ja m'estranyava a mi que a can FGC es gastessin els diners. Ja m'estranyava...Fran-Ikarus wrote:Pel que es veu aquí, el 18 i el 301 només estaran exposats, pel centenari de l'arribada a les Planes:
El metro de Barcelona amb motoristes!
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Frase històrica reformulada
"És la seguretat, estúpid!"
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Vehicles històrics, avui
metring wrote:Atenció a la notícia:
http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... -enllac.do
FGC presentarà demà noves freqüències a l'estació de Quatre Camins i noves instal·lacions a Martorell Enllaç
[...]
Tot seguit, el president d'FGC es desplaçarà fins a l'estació de Martorell Enllaç, on a les 10.40 hores es presentarà l'ampliació de la nau que preserva part del material històric de la companyia. L'acte comptarà amb la presència de l'alcalde de Martorell, Xavier Fonollosa.
Re: Vehicles històrics, avui
http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... -camins.do
(La part sobre la nau:)
[...]Nau de 42 metres
D’altra banda, Enric Ticó i l’alcalde de Martorell, Xavier Fonollosa, han presentat una nova nau de 42 metres de longitud construïda a l’estació de Martorell-Enllaç, destinada a estacionar i preservar part de les unitats històriques de la companyia.
La construcció de la nova nau, amb un termini d’execució de dos mesos i una inversió de 127.000 euros, permetrà:
Conservar el patrimoni històric ferroviari
Millorar el confort i la seguretat dels treballadors/es de Ferrocarrils
Millorar la qualitat de les instal·lacions
Reduir els costos d’explotació i manteniment, augmentant la protecció contra els agents atmosfèrics i el vandalisme
Optimitzar l’ús de l’espai a les instal·lacions de Martorell
D’aquesta manera, FGC continua treballant per la preservació del material històric ferroviari català. La nova nau de Martorell se suma als altres dipòsits de conservació de material mòbil dels que disposa la companyia a l’estació de Manresa Alta, a l’antiga estació de Rubí i al Centre Operatiu de Rubí.
(La part sobre la nau:)
[...]Nau de 42 metres
D’altra banda, Enric Ticó i l’alcalde de Martorell, Xavier Fonollosa, han presentat una nova nau de 42 metres de longitud construïda a l’estació de Martorell-Enllaç, destinada a estacionar i preservar part de les unitats històriques de la companyia.
La construcció de la nova nau, amb un termini d’execució de dos mesos i una inversió de 127.000 euros, permetrà:
Conservar el patrimoni històric ferroviari
Millorar el confort i la seguretat dels treballadors/es de Ferrocarrils
Millorar la qualitat de les instal·lacions
Reduir els costos d’explotació i manteniment, augmentant la protecció contra els agents atmosfèrics i el vandalisme
Optimitzar l’ús de l’espai a les instal·lacions de Martorell
D’aquesta manera, FGC continua treballant per la preservació del material històric ferroviari català. La nova nau de Martorell se suma als altres dipòsits de conservació de material mòbil dels que disposa la companyia a l’estació de Manresa Alta, a l’antiga estació de Rubí i al Centre Operatiu de Rubí.
Re: Vehicles històrics, avui
Amb l'augment de tensió a 1500V, si recordo bé hi havia determinats elements dels trens històrics que patien. Les granotes es varen adequar perquè encara feien servei comercial, i per això la granota preservada és adaptada als 1500V: ja era adaptada abans d'esdevenir material preservat.
Respecte la "dificultat" de conducció de Brills i perico que s'esmenta de tant en tant, és totalment cert que el regulador (que a can FGC se'n diu "manipulador") tipus PC101 és molt desagradable. Per donar tracció, cal estar fent força amb el braç constantment per a vèncer una molla. No sé quin geni ho devia haver inventat aviat farà un segle, però si fos viu és per fer-li una bona tibada d'orelles. En tot cas, a l'època prou que es feia i els maquinistes no se'n queixaven, però també és cert que s'acceptaven condicions de treball més dures llavors (que consti que ho esmento com a fet històric i no dic en absolut que haguem de tornar-hi).
I pel que fa al Brill 18, en algun moment va perdre els equips originaris tipus "M" li varen endinyar els PC101 de forma que té la mateixa pega.
Respecte la "dificultat" de conducció de Brills i perico que s'esmenta de tant en tant, és totalment cert que el regulador (que a can FGC se'n diu "manipulador") tipus PC101 és molt desagradable. Per donar tracció, cal estar fent força amb el braç constantment per a vèncer una molla. No sé quin geni ho devia haver inventat aviat farà un segle, però si fos viu és per fer-li una bona tibada d'orelles. En tot cas, a l'època prou que es feia i els maquinistes no se'n queixaven, però també és cert que s'acceptaven condicions de treball més dures llavors (que consti que ho esmento com a fet històric i no dic en absolut que haguem de tornar-hi).
I pel que fa al Brill 18, en algun moment va perdre els equips originaris tipus "M" li varen endinyar els PC101 de forma que té la mateixa pega.
- foronda 141
- N8
- Posts: 852
- Joined: Monday 14/08/2006 21:14
- Location: Poblenou
Re: Vehicles històrics, avui
La construcció de la nova nau, amb un termini d’execució de dos mesos i una inversió de 127.000 euros, permetrà:
Conservar el patrimoni històric ferroviari
Millorar el confort i la seguretat dels treballadors/es de Ferrocarrils
Millorar la qualitat de les instal·lacions
Reduir els costos d’explotació i manteniment, augmentant la protecció contra els agents atmosfèrics i el vandalisme
Optimitzar l’ús de l’espai a les instal·lacions de Martorell
Amb una inversiò relativament petita es pot fer bastanta feina.
Que n'aprenguin a can TMB.
Re: Vehicles històrics, avui
Esto que se ha dicho de la controla de los Brill me suena a un sistema primitivo de hombre muerto. Si el maquinista se desmayaba o algo, pues soltaría la palanca y el tren se frena. Me suenan cosas parecidas en otros vehículos de la época. También en esa época los maquinistas iban de pie. Como bien se ha dicho, las condiciones de trabajo no eran las de hoy en día en casi ningún sitio.
Me parece una lástima que no vayamos a ver los Brill circular, y por lo que parece ni la Rana la van a sacar a pasear, que ahí realmente no hay mucha excusa. Una pena.
Me parece una lástima que no vayamos a ver los Brill circular, y por lo que parece ni la Rana la van a sacar a pasear, que ahí realmente no hay mucha excusa. Una pena.
Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
Re: Vehicles històrics, avui
Hola Don Ramon, es verdad que hay que ir apretando el hombre muerto, pero además hay que mantener fuerza en el regulador en sí porque de lo contrario vuelve a posición de reposo (sin tracción).
Y ahora que mencionas lo del hombre muerto, no sé si es obligatorio por norma que sea del tipo que de vez en cuando hay que soltar y volver a apretar. De ser así, no cumplirían ni los Brill ni el perico.
Y ahora que mencionas lo del hombre muerto, no sé si es obligatorio por norma que sea del tipo que de vez en cuando hay que soltar y volver a apretar. De ser así, no cumplirían ni los Brill ni el perico.
Re: Vehicles històrics, avui
Ok, ahora me ha quedado claro.awe wrote:Hola Don Ramon, es verdad que hay que ir apretando el hombre muerto, pero además hay que mantener fuerza en el regulador en sí porque de lo contrario vuelve a posición de reposo (sin tracción).
Y ahora que mencionas lo del hombre muerto, no sé si es obligatorio por norma que sea del tipo que de vez en cuando hay que soltar y volver a apretar. De ser así, no cumplirían ni los Brill ni el perico.
Que no cumplirían las regulaciones de hoy en día no me sorprende, me sorprendería lo contrario. Pero tampoco creo que sea necesario que unidades históricas cumplan todos los reglamentos actuales. En EE.UU. hablan de la "cláusula del abuelo" (grandfather clause) que es cuando algo que es antiguo (como un tren en este caso) no tiene que cumplir el reglamento actual sino únicamente el del momento de cuando empezó a usarse. Siempre se pueden tomar medidas como tener a dos personas al mando para garantizar la seguridad.
Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
- TramviaBlau
- N6
- Posts: 238
- Joined: Friday 30/09/2005 8:55
Re: Vehicles històrics, avui
[/quote]
Ok, ahora me ha quedado claro.
Que no cumplirían las regulaciones de hoy en día no me sorprende, me sorprendería lo contrario. Pero tampoco creo que sea necesario que unidades históricas cumplan todos los reglamentos actuales. En EE.UU. hablan de la "cláusula del abuelo" (grandfather clause) que es cuando algo que es antiguo (como un tren en este caso) no tiene que cumplir el reglamento actual sino únicamente el del momento de cuando empezó a usarse. Siempre se pueden tomar medidas como tener a dos personas al mando para garantizar la seguridad.[/quote]
El mateix passa amb els automòbils, siguin històrics o no, i en uns trens que circularien un parell de cops a l´any no entenc tanta obsessió per les normes d´ara.
Ok, ahora me ha quedado claro.
Que no cumplirían las regulaciones de hoy en día no me sorprende, me sorprendería lo contrario. Pero tampoco creo que sea necesario que unidades históricas cumplan todos los reglamentos actuales. En EE.UU. hablan de la "cláusula del abuelo" (grandfather clause) que es cuando algo que es antiguo (como un tren en este caso) no tiene que cumplir el reglamento actual sino únicamente el del momento de cuando empezó a usarse. Siempre se pueden tomar medidas como tener a dos personas al mando para garantizar la seguridad.[/quote]
El mateix passa amb els automòbils, siguin històrics o no, i en uns trens que circularien un parell de cops a l´any no entenc tanta obsessió per les normes d´ara.
Re: Vehicles històrics, avui
Pues sí que hay normas que tienen que cumplir todos los trenes, históricos o no. Por eso el 301 tiene extintores, y unas pegatinas rojas horrendas que ponen algo así como "finestra d'emergència". Y mirad que queda más feo que pegarle a un padre.
[alerta de tostón a continuación]
Respecto a los reguladores, en el caso de FGC es fácil recapitular. Tal vez me salte algo, pero básicamente:
1) Tipo "M", años 10. Los llevaban las grúas y los 10-27. Sin problemas, la controla era casi idéntica a las de las granotes, aunque la cabeza era de bronce o latón (en todo caso, dorada). Pero esos equipos eran punto a punto, es decir, sin aceleración automática.
2) Tipo "PC101". Un engorro de conducir por lo descrito antes. Algún lumbreras decidió montar esos equipos en el Brill 18, teniendo equipos tipo "M" originales en las grúas retiradas que podrían haberse montado en el Brill. A mi juicio, un sacrilegio. Puestos, más habría valido poner equipo de granota, que encima la controla era mucho más parecida con la originaria del Brill.
3) Tipo "English Electric", sobre 1922, de los "llaunes" o 400/500 de la primera generación, primera etapa de las "granotes", y luego montados en muchos "pericos". Sin problemas de conducción, salvo por la... digamos... falta de fiabilidad de los equipos. Retirados fulminantemente cuando la Generalitat tomó las riendas de la antigua compañía. Esa controla es la de mi avatar, en este caso en un perico que sería desguazado una hora después de sacar la foto.
4) Las granotes tras desmontarles los equipos English Electric, que es su estado actual, sin problemas.
Me faltan los equipos de los metálicos, que no recuerdo cómo eran ni qué regulador llevaban.
[alerta de tostón a continuación]
Respecto a los reguladores, en el caso de FGC es fácil recapitular. Tal vez me salte algo, pero básicamente:
1) Tipo "M", años 10. Los llevaban las grúas y los 10-27. Sin problemas, la controla era casi idéntica a las de las granotes, aunque la cabeza era de bronce o latón (en todo caso, dorada). Pero esos equipos eran punto a punto, es decir, sin aceleración automática.
2) Tipo "PC101". Un engorro de conducir por lo descrito antes. Algún lumbreras decidió montar esos equipos en el Brill 18, teniendo equipos tipo "M" originales en las grúas retiradas que podrían haberse montado en el Brill. A mi juicio, un sacrilegio. Puestos, más habría valido poner equipo de granota, que encima la controla era mucho más parecida con la originaria del Brill.
3) Tipo "English Electric", sobre 1922, de los "llaunes" o 400/500 de la primera generación, primera etapa de las "granotes", y luego montados en muchos "pericos". Sin problemas de conducción, salvo por la... digamos... falta de fiabilidad de los equipos. Retirados fulminantemente cuando la Generalitat tomó las riendas de la antigua compañía. Esa controla es la de mi avatar, en este caso en un perico que sería desguazado una hora después de sacar la foto.
4) Las granotes tras desmontarles los equipos English Electric, que es su estado actual, sin problemas.
Me faltan los equipos de los metálicos, que no recuerdo cómo eran ni qué regulador llevaban.
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Vehicles històrics, avui
El Brill 301 a Tradinsa (Artesa de Lleida), en procés de restauració. Salut!122-042-132 wrote:Sembla ser que el Brill 301 i el Brill 18 estan a Martorell per a la seva revisió general i posada a punt per lluir al novembre les seves millors gales, davant les celebracions dels 100 anys dels Ferrocarrils de Catalunya ( Línia del Vallès ). La intenció és tornar a deixar-los operatius. Salut!
- Attachments
-
- Fotografia del Brill 301 a Artesa de Lleida. Autor Galper (Josep Maria Galindo)
- Brill 301.jpg (54.77 KiB) Viewed 12976 times
Last edited by 122-042-132 on Wednesday 20/07/2016 19:51, edited 1 time in total.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Vehicles històrics, avui
... i pel que veig al costat d'una unitat 8000 del metro de Madrid122-042-132 wrote:Sembla ser que el Brill 301 i el Brill 18 estan a Martorell per a la seva revisió general i posada a punt per lluir al novembre les seves millors gales
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Re: Vehicles històrics, avui
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
-
- N5
- Posts: 116
- Joined: Sunday 10/01/2010 18:39
Re: Vehicles històrics, avui
Hola,
Acabo de trobar aquest enllaç amb algunes fotos dels vehicles al triangle de TMB:
http://imatgessobrerodes.blogspot.com/2 ... e-tmb.html
Acabo de trobar aquest enllaç amb algunes fotos dels vehicles al triangle de TMB:
http://imatgessobrerodes.blogspot.com/2 ... e-tmb.html
-
- N5
- Posts: 116
- Joined: Sunday 10/01/2010 18:39
Re: Vehicles històrics, avui
Despres de veure totes les fotos, m'he fixat que es veuen dos busos d'hidrogen. He mirat a la web d'en José Mora i diu que els tres segueixen vius, encara que dos es van marcar per desballestar, interesant...
Una pena que els grafiters ja hagin fet de les seves en el tranvia PCC restaurat.
No hi ha foto del 1000.
Una pena que els grafiters ja hagin fet de les seves en el tranvia PCC restaurat.
No hi ha foto del 1000.