Carlos González wrote:bigcoaster wrote:Carlos González wrote:Aquí deixo una proposta de com pot ser l'eix transversal ferroviari si fos un traçat regional/Avant
En que quedem: regional o Avant?
Fins a Manresa és d'Avant (que a mi em sembla perfecte), però d'allí en endavant que és? un bus? un rodalies?
Rodalies Manresa-Vic, Avant Vic-Girona
T'estàs liant.
Servei de rodalies/regional: para a totes les parades, siguin poblets petits o ciutats.
Servei de regional exprés: para només a certs pobles petits i totes les ciutats.
Servei Avant: para només a ciutats.
A més, ara per ara, el que discutim és el recorregut de la línia. A mi em sembla perfecte que passi per molts pobles, però ha de poder tenir trens ràpids a 200 km/h. Perquè et facis una idea, com han estat fins ara els Euromeds, trens ràpids que passen per moltes poblacions tot i no parar. Després s'ha de mirar si surt a compte plantar una parada a poblacions que no arribin als 1000 habitants, perquè ho serveix molt millor un bus, i ens estalviem els diners que costa construir una estació de tren, ni que sigui un baixador simple.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Us deixo un mapa de com jo faria l'ETF, línia nova apta per a 200 entre Cervera i Manresa, apta per a 200 entre Manresa i Vic i apta per a 250 entre Vic i Girona.
En general només requeriria trinxeres, excepte per dos túnels importants en el tram Vic-Girona, el de tavernoles (4,5 km) i Osor (18 km). Confio en que seria viable ja que la relació Vic-Girona seria increïblement més competitiva en tren que en cotxe i que mouria mols passatgers. També he afegit la línia Cervera-Martorell, que seria apta per a 160 km/h i tindria un túnel important, el del Bruc, de 4,5 km.
Les parades amb el símbol negre i blanc vol dir que hi pararien els trens ràpids i lents, les que nomé són negres, només els lents.
Cliqueu a l'enllaç per veure la part que falta de Vic a Girona.
http://imgur.com/l3sjC25
Que m'en dieu?
PD: la rodoneta negra i blanca que m'he deixat entre Lleida i Tàrrega és Mollerussa.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.