metring wrote:Algú ha pogut assistir a la xerrameca de Ciu?
Jo hi vaig anar. Han sigut les 2 pitjors hores de la meva vida. Vaig anar amb la idea de no parlar, però a mesura que anaven parlant els "ponents" i les "entitats" em vaig anar encenent i apuntant en una llibreta les barbaritats que es deien.
Com ja sabeu, els ponents eren Joaquim Forn, i Julià Cabrerizo ("expert" en mobilitat, treballa per CiU de Barcelona). Tot això amb la fantàstica i imparcial mediació de la regidora del districte de l'Eixample, Francina Vila. Van assistir entitats com l'Associació de Comerciants (Marta Canut), la Plataforma Salvem la Diagonal o l'Associació de Veïns de la Dreta de l'Eixample. Sorpresa! Cap persona pro-tramvia.
Va començar el Joaquim Forn a fer propaganda, que si ells com a CiU van pujar la inversió en TP a l'ATM, que si ells van fer la NXB, que eren els millors... El Cabrerizo va començar a exposar arguments del tipus: l'Eixample és el barri d'Europa més dens (OK, amb més raó un bus no pot absorbir aquesta demanda), amb més visitants, i amb la xifra més baixa d'Europa de zona verda/hab (què té a veure això amb el TRAM?
) Tot això acompanyat de frases com "Nosaltres no estem en contra del tramvia, és més, el tramvia és un mitjà de transport excel·lent, però no per BCN" o "No hem vingut aquí a fer un debat per a gent convençuda" (99% dels assistents militants de convergència, es veia als seus mòbils grups de Whatsapp de Convergència i Nou Partit Demòcrata Català).
Realment no van dir res que no hagin dit abans, acompanyat de les conclusions de la "roda de premsa" que van fer l'altre dia: que si 170.000 pax afectades, que si empitjoraran en la salut pel CO2 de les obres i la congestió, que si 30.000 transbordaments nous (no diuen els que s'estalviaran els del TRAM o a qui li anirà millor la nova línia)... en definitiva; que el TRAM per la Diagonal empitjora el TP i la salut dels barcelonins/es.
Acte seguit van donar paraula a les entitats, la Marta Canut dient que els veïns ja van votar que NO al Tram, que es carregarien la Diagonal, que ja estava prou maca... etc. El Joan Verdura de Salvem la Diagonal es va exaltar i cridava "QUE ENS LA DESTROSSEN, AQUESTA COLAU...!!!! És una vergonya, que és l'avinguda més elegant d'Europa, com els Champs Elysées. A qui se li acudiria posar un tram allà a Paris?!. O la millor perla: "Estava amb nosequi de l'Ajuntament reunit a Plaça Catalunya, i vaig pensar, coi, he vingut aquí en 59, el Tram no m'hagués portat pas a Pl. Catalunya. La gent del Baix LLobregat no l'agafarà pas, perquè no els porta aquí, què els hi interessa de la connexió si no els porta enlloc? Repeteixen que el Tram és la solució a tot però no porta a enlloc!" (aquí ja em va agafar una úlcera). La més tranquil·la i assenyada va ser la presidenta de l'AAVV de la Dreta de l'Eixample, que era pro-tramvia però no semblava cap quadrada.
Aquí van cedir la paraula al públic, i vaig demanar el micro.
Vaig dir: "Vinc a fer d'advocat del diable. Primer: A la Senyora Marta Canut, li demano que deixi de mentir d'una vegada. (es va aixecar i em va començar a increpar) MAI els veïns han dit que no al TRAM, es va dir que no a la reforma urbanística, i que el vostre grup municipal (vaig assenyalar al Forn) es va passar pel forro fent-la un temps després. (la sala sencera es va indignar i em van començar tots a increpar i xiular i noseque més)
Vaig anar rebatint coses que s'havien dit i que des de el meu modest punt de vista no eren correctes (tema catenàries es poden soterrar si es vol, tema tram com a depredador d'espai públic (el cotxe no ho és? i el bus?), tema intercanvis que s'obvien la gent que no haurà de fer transbord, el dir que allò no era cap debat etc...) Tota la sala estava revolucionada.
Vaig acabar amb dues coses:
- Una pregunta que no em van respondre: Perquè el Sr. Forn va dir que obligar a la gent a transbordar amb el Tram era un atac al TP de superficie (i que això abocaria a que un 30% agafés el cotxe) i la NXB que ells mateixos implantaren, i que el seu puntal és precisament el fer xarxa amb àrees d'intercanvi era una "revolució" i la panacea del TP de superfície? Perquè en el cas del Tram el fer intercanvi és una aberració i en canvi amb la NXB és la solució a tots els mals? Llavors segons ells amb la NXB a quanta gent van abocar al cotxe?
- I per últim els hi vaig llegir un fragment que em sembla que metring vas penjar per aquí del Pla d'Empresa de TMB 1989-1992:
"Las motivaciones para la elección del metro ligero en plataforma reservada como modo de transporte idóneo en el eje de la Diagonal son las siguientes:
-Los flujos de transporte que se producen a lo largo de la Diagonal son en la actualitat (parlem de 1989), y lo serán más en el futuro, superiores a los que puede soportar una línea de autobuses. Sin embargo no parece que incluso en el futuro justifiquen una línea de metro convencional.
-Un elevado porcentaje de los desplazamientos que se producen en el eje de la Diagonal son de corta longitud, no siendo el metro convencional el modo de transporte que mejor se adapta a este tipo de mobilidad. Además la existencia de líneas ferroviarias y colectores que cruzan la Diagonal, obligaría a un trazado bastante profundo, en cual es aún más disuasivo de los desplazamientos cortos.
-Un sistema guiado con rodadura metálica es el modo más idóneo para conseguir una plataforma propia totalmente independiente del transporte privado; además estas características facilitan el control y la explotación de la línea.
-La construcción de un metro ligero en superficie es mucho más económica que una línea de Metro convencional.
-La creación de la línea de metro ligero a lo largo de la Diagonal, potenciaría y dinamizaría la remodelación y los asentamientos de población en la Diagonal Sur (Diagonal Mar).”
Tots sabem que això encara avui dia és vigent, i que ha anat a pitjor: la Diagonal està saturada.
Doncs el Sr. Forn es va limitar a dir-me: Em pots dir de quin any és això? del 89? molt bé, amb això ja m'ho has dit tot. (donant a entendre que està obsolet pq és antic i adéu)
Tota la sala va petar a riure, i em van tornar a increpar. Evidentment no em van respondre a cap pregunta. Es va limitar a dir-me que molt bé que tingui la meva opinió, que això feia el debat sa i bla bla bla. Ah, i que ells estaven a favor del tramvia, però que la situació havia canviat i que ara ja no. (fa dos dies que el Trias va fotre bronca a l'Hereu per no fer-lo, però OKS).
Un votant confés de CiU deia que estava decebut pq només havien donat les dades que ells volien i n'havien obviat les altres, fet que donava molt poca credibilitat.
Un altre va dir que allò de debat no tenia res i em donava la raó.
Algunes altres persones (totes grans) es lamentaven que la Colau els hi vol destruir la Diagonal etc etc
A la sortida del "debat" hi havia gent esperant-me i anaven rient-se a la cara, però vaig sortir molt content d'allà.