Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
xevi
N7
N7
Posts: 608
Joined: Wednesday 05/10/2005 18:43

Re: Obres a Gràcia i Sarrià FGC

Post by xevi »

Sembla q aviat o algun dia tindrem L12 Sarrià-R.Elisenda. Com creieu que quedarà la L6? Catalunya-U.Autònoma o Rubí?
xevi
N7
N7
Posts: 608
Joined: Wednesday 05/10/2005 18:43

Re: Obres a Gràcia i Sarrià FGC

Post by xevi »

User avatar
javi82
N6
N6
Posts: 278
Joined: Monday 02/05/2005 16:06
Location: L'Hospitalet

Re: Obres a Gràcia i Sarrià FGC

Post by javi82 »

xevi wrote:Sembla q aviat o algun dia tindrem L12 Sarrià-R.Elisenda. Com creieu que quedarà la L6? Catalunya-U.Autònoma o Rubí?
L12 Sarrià-Reina Elisenda i
L6 Pl. Catalunya-Sarrià

em sembla que sortia a la memòria anual de FGC d'aquest any o la de l'any passat.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Nomenclatura

Post by Guigui »

Per lògica de nomenclatura:
L6 Sarrià-Reina Elisenda
S5 Pl. Catalunya-Rubí/Terrassa
S55 Pl. Catalunya-UAB
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
xevi
N7
N7
Posts: 608
Joined: Wednesday 05/10/2005 18:43

Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC

Post by xevi »

Si, per lògica si, però Enric Ticó diu en el tuit L12 Sarrià-R.Elisenda.
I per altra banda si L6 serà Catalunya-Sarrià no sé que hi guanyem si l'objectiu és substituir els tren de la L6 per augmentar freqüències a Sabadell i Terrassa.
User avatar
Don Ramón
N8
N8
Posts: 1194
Joined: Tuesday 25/11/2014 22:22
Location: Sant Martí de Provençals

Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC

Post by Don Ramón »

xevi wrote:Si, per lògica si, però Enric Ticó diu en el tuit L12 Sarrià-R.Elisenda.
I per altra banda si L6 serà Catalunya-Sarrià no sé que hi guanyem si l'objectiu és substituir els tren de la L6 per augmentar freqüències a Sabadell i Terrassa.
Supongo que en todo caso sería porque seguirá habiendo servicios Pl.Catalunya-Reina Elisenda... pero eso no tiene sentido porque la disposición de vías en Sarrià tras las obras harán complejo ese itinerario. Tal vez se mantendrá la L6 solo en festivos y así, o en horas valle...
Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC

Post by victorcasta »

No habrá servicios de ese tipo. La disposición de vías lo hace imposible, a menos que no vayas a contravía desde Muntaner o hagas una inversión de marcha.
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC

Post by Miquel »

Si li canvien el nom probablement sigui com a embrió de la L12 original, que tenia com a origen Sarrià, passant per Reina Elisenda i prolongada cap a Esplugues i més enllà.

De totes maneres, ara per ara trobo molt absurd desfer-se de L6 i canviar-li el número pel sol fet de quedar limitada a dues estacions. Que tampoc entenc quina necessitat hi havia d'impedir els trens del Ramal d'Elisenda accedir a la línia de Catalunya sense fer contravies. No ho han posat agulla ni abans ni després, quan ara si que n'hi ha. Jo no ho entenc la veritat. :?
El metro de Barcelona amb motoristes!
ManuFerrandiz_126
N4
N4
Posts: 51
Joined: Saturday 30/01/2016 12:23

Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC

Post by ManuFerrandiz_126 »

Jo tampoc veig bé el que faran,ja que hi ha altres linies que las retallen també,com per exemple la R4,que no sempre fa S.Vicenç-Manresa,si no que fa també Martorell-Terrassa,i no per aixo ha de ser una altre linia(R9),doncs per a mi el mateix passa amb l'actual L6,si hi han alguns serveis a les hores puntes de Sarria a R.Elisenda no veig cap motiu pel qual canviar el nom de la linia (prou embolic tenim ja),sols cal que ho indiquin,cosa que a FGC fan bé,amb els avisos,almenys aixo m'ha semblat a mi desde que viatgo en els catalans.
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC

Post by Miquel »

ManuFerrandiz_126 wrote:Jo tampoc veig bé el que faran,ja que hi ha altres linies que las retallen també,com per exemple la R4,que no sempre fa S.Vicenç-Manresa,si no que fa també Martorell-Terrassa,i no per aixo ha de ser una altre linia(R9),doncs per a mi el mateix passa amb l'actual L6,si hi han alguns serveis a les hores puntes de Sarria a R.Elisenda no veig cap motiu pel qual canviar el nom de la linia (prou embolic tenim ja),sols cal que ho indiquin,cosa que a FGC fan bé,amb els avisos,almenys aixo m'ha semblat a mi desde que viatgo en els catalans.
No es que L6 tingués dos serveis fixes en el futur, si no que els serveis comercials de L6 entre Plaça de Catalunya i Reina Elisenda desapareixeran per sempre tant bon punt iniciïn les obres.
Ja que com a mínim en el projecte que pots trobar en aquest fil, no hi ha contemplada cap agulla de via 1 (direcció St. Cugat) a Via 2 (direcció Barcelona) a l'entorn de Sarrià. L'estació deixaria de poder ser estació terminal en cas d'incidències pel mateix motiu, doncs les agulles més properes pel costat Sant Cugat són a Les Planes i pel costat Barcelona són entre Muntaner i La Bonanova.

Si els serveis actuals de L6 es quedessin, haurien d'anar en "sentit contrari" (Via 2) un cop surten de Muntaner, fer parada comercial a La Bonanova i Les Tres Torres i continuar fins poder accedir a Via 3 de Sarrià i d'allà, anar cap a Reina Elisenda. Servei que es inviable doncs cal una precisió d'horaris massa bona.

(http://i.imgur.com/fNHbihs.jpg)
Image
El metro de Barcelona amb motoristes!
oriolp13
N9
N9
Posts: 2191
Joined: Sunday 13/05/2007 22:44
Location: Llinars del Vallès

Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC

Post by oriolp13 »

Amb lo fàcil que seria instal·lar una diagonal que enllaces la via ascendent i la descendent, tant de cara a algun servei L6 complet Pl. Catalunya - Reina Elisenda com per possibles incidències més avall de Sarrià. No entenc com FGC no ho ha contemplat, i més, tenint en compte les distàncies que hi han fins a les properes diagonals de canvi de via.
Salutacions,

Oriol
marc_bcn_2
N5
N5
Posts: 117
Joined: Friday 07/06/2013 16:28
Location: L1 Santa Coloma

Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC

Post by marc_bcn_2 »

Ja han anunciat els serveis substitutoris provocats per les obres a Sarrià durant els dies 13, 14, 15 i 16 d'agost.

Les línies S1 i S2 es retallaran fins a Baixador de Vallvidrera i fins a Sant Cugat per les nits.
Les línies L6, L7, S5 i S55 no funcionaran. Durant la resta de l'estiu l'L6 queda retallada a Sarrià.
El Funicular de Vallvidrera estarà tancat de l'1 al 18 d'agost per revisió.

Es crearan els busos substitutoris:
B: Sarrià - Vallvidrera Superior
C: Sarrià - Valldoreix
D: Provença - Sarrià
BN1 (nocturn): Provença - Sarrià
BN2 (nocturn): Sarrià - Valldoreix - Sant Cugat
BN3 (nocturn): Sarrià - Valldoreix - Baixador de Valvidrera
BN4 (nocturn): Sarrià - Vallvidrera Superior (Pl. de Vallvidrera)

Futllet d'informació: http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/docs ... 23b2c6.pdf
Nota de premsa: http://www.fgc.cat/downloads/notes_prem ... %C3%A0.pdf
Pàgina web informativa (encara no operativa (16:14 14/07/2016)): http://www.fgc.cat/treballemperatu
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC

Post by Miquel »

Mare meva, pels que ens agraden els moviments alternatius d'obres o incidències, això serà el paradís durant uns dies :D

Entre tot, no aclareixen que passarà amb L6 un cop s'acabin les obres. A la nota de premsa trobem això:
D’altra banda, s’inaugurarà un nou servei de tren llançadora a Reina Elisenda, una de les línies amb més freqüència de pas i més usuaris que començarà a operar a partir del dia 1 d’octubre.
Amb el que he marcat no se si ens estan prenent el pel o què?

Encara ens sorprendran i en hores vall L6 circularà entre Catalunya i Les Planes i la nova L12 entre Sarrià i Reina Elisenda. Per que si no és així, el canvi de número no s'agafa per enlloc :x
El metro de Barcelona amb motoristes!
oriolp13
N9
N9
Posts: 2191
Joined: Sunday 13/05/2007 22:44
Location: Llinars del Vallès

Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC

Post by oriolp13 »

marc_bcn_2 wrote:Ja han anunciat els serveis substitutoris provocats per les obres a Sarrià durant els dies 13, 14, 15 i 16 d'agost.

Les línies S1 i S2 es retallaran fins a Baixador de Vallvidrera i fins a Sant Cugat per les nits.
Les línies L6, L7, S5 i S55 no funcionaran. Durant la resta de l'estiu l'L6 queda retallada a Sarrià.
El Funicular de Vallvidrera estarà tancat de l'1 al 18 d'agost per revisió.

Es crearan els busos substitutoris:
B: Sarrià - Vallvidrera Superior
C: Sarrià - Valldoreix
D: Provença - Sarrià
BN1 (nocturn): Provença - Sarrià
BN2 (nocturn): Sarrià - Valldoreix - Sant Cugat
BN3 (nocturn): Sarrià - Valldoreix - Baixador de Valvidrera
BN4 (nocturn): Sarrià - Vallvidrera Superior (Pl. de Vallvidrera)

Futllet d'informació: http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/docs ... 23b2c6.pdf
Nota de premsa: http://www.fgc.cat/downloads/notes_prem ... %C3%A0.pdf
Pàgina web informativa (encara no operativa (16:14 14/07/2016)): http://www.fgc.cat/treballemperatu
TMb tornarà, per uns dies, a operar busos nocturns :D
Salutacions,

Oriol
User avatar
Don Ramón
N8
N8
Posts: 1194
Joined: Tuesday 25/11/2014 22:22
Location: Sant Martí de Provençals

Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC

Post by Don Ramón »

No creo que vayan a cambiar el número de la L6, el sr. Ticó más de una vez ya ha soltado cosas digamos inexactas. Me da a mi que no entiende muy bien lo que hace, es lo que tiene cuando se ponen políticos a dirigir empresas ferroviarias que ni siquiera usan con regularidad el transporte público (o lo usan pero sin mirarselo siquiera dos veces como la gente que ni se da cuenta que las líneas de Metro tienen números y solo hablan de "la línea roja/azul/verde/...), menos mal de los técnicos y trabajadores de FGC que deben ser los que mantienen el rumbo.

No entiendo por qué hacía falta chapar la L7 que en verano la usa bastante gente para ir al Tibidabo... enfin solo son unos días.
Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
User avatar
Ecomobisostrans
N10
N10
Posts: 3713
Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Location: Barcelona
Contact:

Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC

Post by Ecomobisostrans »

Això se solucionava amb un tall normal i corrent i sense fer tanta mandanga i amb només 2 busos sustitutoris:

Tren Pl.Catalunya - Tres Torres fent totes les parades, cada 10 min.
Trens S1 i S2 Baixador de Vallvidrera - Terrassa/Sabadell, horari normal

Busos sustitutoris L=Local E=Express

L - E Tres Torres
L - E Sarrià
L - - Reina Elisenda (via augusta-Pg.Bonanova)
L - - Peu del Funicular
L - - Ctra.Aigües (cruilla ctra.vallvidrera-ctra.aigües, i un o dos taxis d'allà fins a la parada)
L - - Vallvidrera Superior
L - - Baixador de Vallvidrera
- - E Valldoreix
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC

Post by victorcasta »

Don Ramón wrote:No creo que vayan a cambiar el número de la L6, el sr. Ticó más de una vez ya ha soltado cosas digamos inexactas. Me da a mi que no entiende muy bien lo que hace, es lo que tiene cuando se ponen políticos a dirigir empresas ferroviarias que ni siquiera usan con regularidad el transporte público (o lo usan pero sin mirarselo siquiera dos veces como la gente que ni se da cuenta que las líneas de Metro tienen números y solo hablan de "la línea roja/azul/verde/...), menos mal de los técnicos y trabajadores de FGC que deben ser los que mantienen el rumbo.

No entiendo por qué hacía falta chapar la L7 que en verano la usa bastante gente para ir al Tibidabo... enfin solo son unos días.
El señor Ticó entiende bastante de transportes y suele coger el tren.

Por otro lado, se cambia una aguja en Gràcia y no sé si se avanzará en las obras de los ascensores de El Putxet y del vestíbulo Bergara de Pl. Catalunya.
User avatar
Renfe451
N9
N9
Posts: 1932
Joined: Tuesday 01/08/2006 12:12
Location: Barcelona
Contact:

Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC

Post by Renfe451 »

Si es canvia una agulla a Gràcia, l'L7 pot operar sense problemes entre Av. Tibidabo i Pl. Molina. A part, la línia V15 de TMB fa pràcticament el mateix recorregut fins a Pl. Catalunya, fet que hauria de comportar un reforç del servei en aquesta línia durant les obres, ja que és clarament una alternativa de transport a l'L7, com passa també amb la 22, ja veurem si tornaran els articulats en aquesta línia durant les obres a FGC.
User avatar
local
N5
N5
Posts: 85
Joined: Tuesday 31/03/2015 9:57
Location: ÀMB

Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC

Post by local »

Don Ramón wrote: No entiendo por qué hacía falta chapar la L7 que en verano la usa bastante gente para ir al Tibidabo... enfin solo son unos días.
Porque los trenes no tienen por dónde bajar desde los talleres de Rubí (o Reina Elisenda) hasta Pl. Catalunya para hacer la L7. Se supone que Sarrià está patas arriba.


Sobre el tema de nomenclatura de la lanzadera, creo que no harán ningún servicio de metro hasta Les Planes y recortarán la L6 como en hora punta de las mañanas de los días laborables. De esta manera, creo que podría haber un L6 lanzadera cada minuto o dos, sólo teniendo un par de unidades en servicio.
ferran6420
N6
N6
Posts: 283
Joined: Sunday 11/01/2015 18:45

Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC

Post by ferran6420 »

La L6 deixa de circular definitivament a partir del 12 de setembre, a alguna nota de premsa ho diu.
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”