Bé, per allò que havia entrat jo aquí, i no pas per a debats miserables sobre tendències miserables de la societat i els seus individus...
Aquest matí he viscut una incidència en primera persona. Encara no he entès massa el què, i potser a algú li sóna per la descripció.
L2, tren 9017-9020 (torn 213) sentit Paral·lel, transitàvem sense problemes, a velocitat normal i havent fent a La Pau i Sant Martí aturades sense cap indici d'irregularitat, entre Sant Martí i Bac de Roda. Prop d'aquesta segona estació, ens aturem de cop. Semàfor vermell, semblava. Mig minut, i el tren comença a avançar, però al cap de només 5-10 metres (sense exagerar) s'atura de nou prou bruscament. Mirades de desconcert. Mig minut més, i tornem a avançar, aquest cop uns 20-25 metres potser, i torna a aturar-se. Com que anava al segon cotxe, veig que el primer ja s'ha quedat havent entrat a Bac de Roda, la qual cosa em permet de deduir que en l'anterior "intent" s'havia quedat just abans (com passa de vegades, amb trens que s'aturen just abans d'entrar a l'estació). Al quart intent, i avançant mooolt lentament (potser ha portat 30-40 segons recòrrer tota l'andana), el tren s'atura ja "comme il faut" a Bac de Roda i obre portes.
2-3 minuts allà aturats, i ve caminant ràpid, per fora, la motorista. Entra al tren pel segon cotxe, continua caminant fins a la connexió amb el tercer (remolc), i allà obre un armari, no sé dir si del final del segon cotxe o de l'inici del tercer (diria que això últim). S'hi està un parell de minuts amb l'armari obert, el tanca, surt, torna ja pràcticament corrents a la cabina, hi entra, i per megafonia ens diu: "Señores pasajeros, este tren tiene una incidencia, así que por favor, abandónenlo".
Ho fem, al cap d'un parell de minuts se l'emporta cap a Clot (poc a poc, inicialment), i passat el temps prudencial arriba ja el 214 que ens acull als més "impacients". Poc abans, un avís acústic havia dit "Senyors passatgers, d'aquí a breus instants arribaran dos trens consecutius en direcció Clot". Òbviament he entès que ho deia perquè no tothom s'encaparrés en pujar al primer, però m'ha fet gràcia això de "dos trens consecutius", com si normalment circulessin d'una altra manera
Dit això, algú pot deduïr, a partir dels símptomes, la possible avaria?