Si correcte! dilluns els començaran a donar... com sempre a corre cuita pegaran els horaris a les parades i ompliran els trens amb triptics posiblement...Sky wrote:Això a la taquilla de Rodalies/FGC, oi?Danilleida wrote:Si es veritat... tot i que encara no estan autoritzats a donar-los...
Aquest matí m'hi he passat i encara no havien col·locat cap cartell informatiu, suposo que s'esperen al dilluns.
Notícies línia de La Pobla de Segur
- Danilleida
- N7
- Posts: 578
- Joined: Friday 03/10/2008 2:16
- Location: 6 Mercat Bordeta - Arnau de vilanova... 7 costa Magraners - av.st. Pere / Seca.
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
-
- N4
- Posts: 45
- Joined: Monday 05/06/2006 20:57
- Location: Mataró, El Maresme
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
FGC ha posat en marxa una web dedicada exclusivament a la línia: http://lleidalapobla.fgc.cat
A més de cercar-hi horaris i tarifes s'hi poden veure les sortides en temps real i comprar bitllets online (aquestes dues opcions sembla que no estan operatives però almenys els menús hi són). És una pàgina senzilla però més usable i amb més opcions que la de Rodalies de Catalunya (que tampoc costa gaire...). Una altra sorpresa agradable.
Què us sembla, a vosaltres, el web?
A més de cercar-hi horaris i tarifes s'hi poden veure les sortides en temps real i comprar bitllets online (aquestes dues opcions sembla que no estan operatives però almenys els menús hi són). És una pàgina senzilla però més usable i amb més opcions que la de Rodalies de Catalunya (que tampoc costa gaire...). Una altra sorpresa agradable.
Què us sembla, a vosaltres, el web?
- Attachments
-
- FGC_WebLaPobla.png (241.84 KiB) Viewed 7397 times
Perquè viatjar era un plaer: http://mundorenfe.wordpress.com/
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
M'agrada força el disseny de la nova web de la línia. A part que és fàcilment navegable.
Faltaria posar els horaris només del tren i els que han posat recentment a les estacions. Sobre el disseny dels nous horaris, personalment m'agrada força, molt millor que el que hi havia hagut fins ara, tot i que es fa un embolic barrejar-lo amb els serveis de bus i amb les observacions. Crec que hagués estat millor separar-ho per dies (dilluns a dijous, divendres, dissabtes, etc...). Intentaré aconseguir-los aquest cap de setmana...
Faltaria posar els horaris només del tren i els que han posat recentment a les estacions. Sobre el disseny dels nous horaris, personalment m'agrada força, molt millor que el que hi havia hagut fins ara, tot i que es fa un embolic barrejar-lo amb els serveis de bus i amb les observacions. Crec que hagués estat millor separar-ho per dies (dilluns a dijous, divendres, dissabtes, etc...). Intentaré aconseguir-los aquest cap de setmana...
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Jo crec que té sentit haver-los integrat amb els de bus, ja que al final el que es fa és una combinació de tren i bus per aconseguir la màxima oferta possible, per tant en aquest aspecte crec que és encertat.Renfe451 wrote:M'agrada força el disseny de la nova web de la línia. A part que és fàcilment navegable.
Faltaria posar els horaris només del tren i els que han posat recentment a les estacions. Sobre el disseny dels nous horaris, personalment m'agrada força, molt millor que el que hi havia hagut fins ara, tot i que es fa un embolic barrejar-lo amb els serveis de bus i amb les observacions. Crec que hagués estat millor separar-ho per dies (dilluns a dijous, divendres, dissabtes, etc...). Intentaré aconseguir-los aquest cap de setmana...
D'altra banda recordem que els busos de Pobla a Esterri i València d'Àneu són la prolongació de la línia de tren de la Pobla, per tant també té sentit haver-los integrat.
Probablement ens sembli estrany a la vista per el fet de que no estem molt acostumats a veure horaris d'aquest tipus on es barregi tren+bus.
El que sí que pot prestar a confusió és tenir els horaris barrejats de feiners, festius, etc.; però veient la gran quantitat d'excepcions que hi han crec que era l'única solució possible si realment es volia que fossin de butxaca.
Coincideixo amb un altre foraire que a les estacions que no són dins del nucli urbà hauria estat bé publicar-hi el telèfon del taxi del poble (o de la zona), ja que així facilites molt més la mobilitat al possible viatger que arribi a aquella estació (si bé els propis taxistes ja s'encarregaran de deixar-lo posat probablement; i el viatger que va a aquestes estacions ja se sol preocupar de buscar una forma d'arribar al poble, sabent que queden distants del nucli urbà).
Salutacions,
Oriol
Oriol
- vermer3
- N6
- Posts: 300
- Joined: Saturday 02/07/2011 14:11
- Location: L1 Rambla Just Oliveras/R2 R13 R14 R15 Castelldefels/R2 R8 R11 Granollers Centre
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Aquí us deixo un horari de producció pròpia de la línia Lleida-La Pobla de Segur només de tren, amb els horaris per dies.
- Attachments
-
- fgc.pdf
- horaris fgc lleida-la pobla per dies
- (109.93 KiB) Downloaded 288 times
R.I.P. Línia Port Aventura - Bifurcació Calafat
Desdobleu la línia de Vic ja!
Prou retallar a MD i menys malgastar en AVE!
Desdobleu la línia de Vic ja!
Prou retallar a MD i menys malgastar en AVE!
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Al twitter de Trenscat han penjat una foto amb la informació ja posada:Sky wrote:
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Ara estava comprovant la pàgina http://lleidalapobla.fgc.cat/ , i he mirat si es pot comprar bitllets online i no em funciona, li passa a algú més?
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
A mi em passa el mateix, només em surt el telèfon de la central de reserves.metring wrote:Ara estava comprovant la pàgina http://lleidalapobla.fgc.cat/ , i he mirat si es pot comprar bitllets online i no em funciona, li passa a algú més?
Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Però quina utilitat te comprar el bitllet online si se li compra al revisor?
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Doncs, per exemple, poder comprar el bitllet des de casa si ja saps que vas a fer un trajecte determinat (i no haver de portar l'efectiu per a comprar-lo a bord del tren).Miquel wrote:Però quina utilitat te comprar el bitllet online si se li compra al revisor?
Salutacions,
Oriol
Oriol
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Que cadascú n'extregui les seves pròpies conclusions del per què hi ha hagut aquest retard en la posada dels serveis dels Stadler.....
http://www.naciodigital.cat/noticia/112 ... tren/pobla
Les exigències d'homologació de l'Estat fan arribar amb retard el nou tren de la Pobla
Fonts properes a la negociació entre el Govern i ADIF lamenten que no es busquessin alternatives per no demorar l’entrada en funcionament del servei
L'Advocacia de l'Estat va reclamar a la Generalitat una homologació addicional dels trens una setmana abans de la inauguració de la línia Lleida-La Pobla de Segur (prevista inicialment pel 30 d'abril), tot i que l'executiu català i l'ADIF havien estat negociant que aquesta infraestructura entraria en funcionament d'acord amb els paràmetres del decret de traspàs de l'esmentada línia. Segons fonts properes a les negociacions entre la Generalitat i l'ADIF, aquesta reclamació de l'Advocat de l'Estat va originar un procés d'homologació addicional dels trens que ha demorat més de dos mesos l'entrada en funcionament de la línia ferroviària entre la Pobla de Segur i Lleida, que finalment s'ha inaugurat aquest diumenge.
El decret de traspàs de la línia Lleida-La Pobla de Segur de 31 de desembre de 2004 determina que la Generalitat passa a ser titular de tota la infraestructura ferroviària, excepte del tram entre el quilòmetre 0 i el punt quilomètric 1,972, que es va mantenir per raons pràctiques dins de la Xarxa Ferroviària d'Interès General (XFIG), ja que aquest segment és el que dóna entrada als trens a l'estació de Lleida. Tanmateix, el decret reconeix el dret de la Generalitat a utilitzar aquest tram per les circulacions amb origen o destinació a la Pobla, així com el dret d'accés a l'estació de Lleida i a l'estacionament dels trens en aquesta parada. A més, reconeix que els trens i conductors de la Generalitat "estaran autoritzats per circular sobre el tram anteriorment assenyalat".
Sobre aquesta base legal, la Generalitat i ADIF van començar el procés d'homologació dels trens Stadler -de fabricació suïssa- que havien de cobrir el servei de la línia de la Pobla, ja adaptats a l'ample de via ibèric. Els trens arriben a Catalunya el gener del 2016, i comencen el procés d'homologació. Després de diverses setmanes de circulacions de prova dels nous combois per la línia lleidatana, el Govern es compromet públicament a inaugurar el servei ferroviari el 30 d'abril. Però una setmana abans de la inauguració, ADIF comunica a la Generalitat que l'Advocacia de l'Estat reclama ara que els nous trens han de passar totes les autoritzacions de la llei ferroviària espanyola.
Entre d'altres, s'exigeix que els nous trens circulin amb un maquinista de Renfe durant 5.000 quilòmetres pel tram de la línia que està dins de la XFIG, que en el cas de la línia de la Pobla de Segur només té una longitud d'1,9 quilòmetres. A banda, l'Estat reclama detalls com que s'adaptin els filaments dels fars, la tonalitat del xiulet o els colors de la senyalització que indica els lavabos dels trens. La Generalitat, a través de l'operadora FGC, fa aquestes adaptacions i forma els conductors de Renfe perquè facin circular els trens pel tram de la XFIG, que finalment només acaben fent 250 quilòmetres de prova, i dos mesos i mig després acaba aquest procés d'homologació addicional, que permetrà inaugurar la línia.
--------------------------------
Els maquinistes seguiran sent de Renfe entre Lleida i Alcoletge (com han comentat a TV3, s'han estat formant per a la conducció dels Stadler). No puc compendre per què no s'ha volgut autoritzar als maquinistes de FGC, que portaràn el comboi durant 88km, a poder conduïr-los durant els 2km que hi han fins a l'estació de Lleida Pirineus (autoritzant exclusivament per a aquest trajecte).
http://www.naciodigital.cat/noticia/112 ... tren/pobla
Les exigències d'homologació de l'Estat fan arribar amb retard el nou tren de la Pobla
Fonts properes a la negociació entre el Govern i ADIF lamenten que no es busquessin alternatives per no demorar l’entrada en funcionament del servei
L'Advocacia de l'Estat va reclamar a la Generalitat una homologació addicional dels trens una setmana abans de la inauguració de la línia Lleida-La Pobla de Segur (prevista inicialment pel 30 d'abril), tot i que l'executiu català i l'ADIF havien estat negociant que aquesta infraestructura entraria en funcionament d'acord amb els paràmetres del decret de traspàs de l'esmentada línia. Segons fonts properes a les negociacions entre la Generalitat i l'ADIF, aquesta reclamació de l'Advocat de l'Estat va originar un procés d'homologació addicional dels trens que ha demorat més de dos mesos l'entrada en funcionament de la línia ferroviària entre la Pobla de Segur i Lleida, que finalment s'ha inaugurat aquest diumenge.
El decret de traspàs de la línia Lleida-La Pobla de Segur de 31 de desembre de 2004 determina que la Generalitat passa a ser titular de tota la infraestructura ferroviària, excepte del tram entre el quilòmetre 0 i el punt quilomètric 1,972, que es va mantenir per raons pràctiques dins de la Xarxa Ferroviària d'Interès General (XFIG), ja que aquest segment és el que dóna entrada als trens a l'estació de Lleida. Tanmateix, el decret reconeix el dret de la Generalitat a utilitzar aquest tram per les circulacions amb origen o destinació a la Pobla, així com el dret d'accés a l'estació de Lleida i a l'estacionament dels trens en aquesta parada. A més, reconeix que els trens i conductors de la Generalitat "estaran autoritzats per circular sobre el tram anteriorment assenyalat".
Sobre aquesta base legal, la Generalitat i ADIF van començar el procés d'homologació dels trens Stadler -de fabricació suïssa- que havien de cobrir el servei de la línia de la Pobla, ja adaptats a l'ample de via ibèric. Els trens arriben a Catalunya el gener del 2016, i comencen el procés d'homologació. Després de diverses setmanes de circulacions de prova dels nous combois per la línia lleidatana, el Govern es compromet públicament a inaugurar el servei ferroviari el 30 d'abril. Però una setmana abans de la inauguració, ADIF comunica a la Generalitat que l'Advocacia de l'Estat reclama ara que els nous trens han de passar totes les autoritzacions de la llei ferroviària espanyola.
Entre d'altres, s'exigeix que els nous trens circulin amb un maquinista de Renfe durant 5.000 quilòmetres pel tram de la línia que està dins de la XFIG, que en el cas de la línia de la Pobla de Segur només té una longitud d'1,9 quilòmetres. A banda, l'Estat reclama detalls com que s'adaptin els filaments dels fars, la tonalitat del xiulet o els colors de la senyalització que indica els lavabos dels trens. La Generalitat, a través de l'operadora FGC, fa aquestes adaptacions i forma els conductors de Renfe perquè facin circular els trens pel tram de la XFIG, que finalment només acaben fent 250 quilòmetres de prova, i dos mesos i mig després acaba aquest procés d'homologació addicional, que permetrà inaugurar la línia.
--------------------------------
Els maquinistes seguiran sent de Renfe entre Lleida i Alcoletge (com han comentat a TV3, s'han estat formant per a la conducció dels Stadler). No puc compendre per què no s'ha volgut autoritzar als maquinistes de FGC, que portaràn el comboi durant 88km, a poder conduïr-los durant els 2km que hi han fins a l'estació de Lleida Pirineus (autoritzant exclusivament per a aquest trajecte).
Salutacions,
Oriol
Oriol
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Als baixadors on es compra directament al revisor no ho crec, però a Lleida i Balaguer et pots estalviar la cua de taquilla.
Tinc un dubte, se seguirà podent comprar bitllets de la línia a les màquines automàtiques? (model nou RdC)
Mirant les tarifes, surt un nou abonament T10-60; 10 viatges a gastar en 60 dies per viatjar bastant més barat més enllà dels dominis de l'ATM Lleida (Àger)
En quant a l'homologació, s'han limitat a complir escrupulosament el conveni. Diu així
S'acceptarà el material d'FGC sempre i quan aquest compleixi amb la reglamentació de circulació en RFIG en vigor en el moment d'homologar
Si els d'aquí (o l'empresa encarregada d'homologar) s'han dormit als llorers i no estaven al cas del canvi normatiu, (segurament quan la introducció del nou RGC i els seus polèmics CSV) han de depurar responsabilitats
Carregar les culpes als altres per tot ja no cola
Tinc un dubte, se seguirà podent comprar bitllets de la línia a les màquines automàtiques? (model nou RdC)
Mirant les tarifes, surt un nou abonament T10-60; 10 viatges a gastar en 60 dies per viatjar bastant més barat més enllà dels dominis de l'ATM Lleida (Àger)
En quant a l'homologació, s'han limitat a complir escrupulosament el conveni. Diu així
S'acceptarà el material d'FGC sempre i quan aquest compleixi amb la reglamentació de circulació en RFIG en vigor en el moment d'homologar
Si els d'aquí (o l'empresa encarregada d'homologar) s'han dormit als llorers i no estaven al cas del canvi normatiu, (segurament quan la introducció del nou RGC i els seus polèmics CSV) han de depurar responsabilitats
Carregar les culpes als altres per tot ja no cola
Last edited by albe6 on Sunday 24/07/2016 16:11, edited 2 times in total.
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Si el contingut és cert, tot pura política. Quin sentit té que facin nomès el tram Lleida - Alcoletge makis de Renfe... Pura políticaoriolp13 wrote: Sobre aquesta base legal, la Generalitat i ADIF van començar el procés d'homologació dels trens Stadler -de fabricació suïssa- que havien de cobrir el servei de la línia de la Pobla, ja adaptats a l'ample de via ibèric. Els trens arriben a Catalunya el gener del 2016, i comencen el procés d'homologació. Després de diverses setmanes de circulacions de prova dels nous combois per la línia lleidatana, el Govern es compromet públicament a inaugurar el servei ferroviari el 30 d'abril. Però una setmana abans de la inauguració, ADIF comunica a la Generalitat que l'Advocacia de l'Estat reclama ara que els nous trens han de passar totes les autoritzacions de la llei ferroviària espanyola.
Entre d'altres, s'exigeix que els nous trens circulin amb un maquinista de Renfe durant 5.000 quilòmetres pel tram de la línia que està dins de la XFIG, que en el cas de la línia de la Pobla de Segur només té una longitud d'1,9 quilòmetres. A banda, l'Estat reclama detalls com que s'adaptin els filaments dels fars, la tonalitat del xiulet o els colors de la senyalització que indica els lavabos dels trens. La Generalitat, a través de l'operadora FGC, fa aquestes adaptacions i forma els conductors de Renfe perquè facin circular els trens pel tram de la XFIG, que finalment només acaben fent 250 quilòmetres de prova, i dos mesos i mig després acaba aquest procés d'homologació addicional, que permetrà inaugurar la línia.
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Ara sí que es poden comprar bitllets (només senzills sense descompte) a la web de FGC dedicada a la línia.
Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
No, han col·locat un cartell informant que no es pot i que s'han de comprar al tren.albe6 wrote:Tinc un dubte, se seguirà podent comprar bitllets de la línia a les màquines automàtiques? (model nou RdC)
Foto: http://i.imgur.com/QqbrP7B.jpg
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Coi, es podien comprar aquí? Des de quan? Jo sempre els he comprat a les taquillesSky wrote:No, han col·locat un cartell informant que no es pot i que s'han de comprar al tren.albe6 wrote:Tinc un dubte, se seguirà podent comprar bitllets de la línia a les màquines automàtiques? (model nou RdC)
Foto: http://i.imgur.com/QqbrP7B.jpg
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Exacte, avui ho he vist en persona a la tarda, que he anat a provar les 331 i fer el xafarder. Només hi havia el paper a les màquines, n'haguéssin pogut posar un també a les taquilles.Sky wrote:No, han col·locat un cartell informant que no es pot i que s'han de comprar al tren.
Foto: http://i.imgur.com/QqbrP7B.jpg
He pujat a Balaguer amb el de les 17:30 que seguia a La Pobla; retorn a les 18:08 cap a Lleida.
Arribo a l'andana i primera sorpresa, la megafonia automàtica de Lleida canta els trens de la línia com a "Tren dels Ferrocarrils de la Generalitat"
Entro al tren (331.01), bastant ple, i al anar a agafar seient, veig dos treballadors d'FGC despatxant bitllets. Una impressora tèrmica portàtil comunicada inal·lambricament amb els mobils dels treballadors, des d'on s'emeten. Adjunto foto dels bitllets.
https://drive.google.com/open?id=0B-k8u ... 0NkY3FIRkk
També han posat una validadora per cotxe (dos per tren, com les dels Autobusos de Lleida) per passar-hi les targes de l'ATM i abonaments T-10/60
Que dir dels Stadler. Dos senyors trens. Quin silenci (acostumat al soroll infernal del remolc central dels Superman) només interromput si algú passava entre cotxes i quina manera d'accelerar (acostumat a que alguna vegada el Superman primer retrocedia uns metres i després arrencava)
A cada cotxe, un display lluminós indicant destí, propera parada i al arribar a les parades, el costat d'obertura de portes. A Lleida indica tots els transbords possibles
Megafonia: masculina en català oriental. Indica la propera parada just al sortir de l'anterior i altra vegada quan falta poc per arribar-hi; canta també les parades facultatives (es demanen prement el botó d'obertura de portes) i els transbords a Lleida "enllaça amb Rodalies de Catalunya R12, R13, R14, Alta velocitat i Llarga distància".
WC: ampli i adaptat.
La part que està entre les portes i el tester de cada cotxe, és més elevada i té unes tauletes; a sota cada tauleta hi ha un parell d'endolls
Un punt molt positiu, és que si es donéssin les condicions adients, aquests trens amb unes poques modificacions, podrien canviar-los-hi el dièsel per l'electricitat (porten preinstal·lació; he xafardejat el sostre del mòdul central des de la pasarel·la de l'estació a Lleida)
Jo tinc un però, i es que els seients són una mica massa durs pel meu gust.
De tornada de Balaguer (331.02) no èrem gaires, però la cosa s'ha animat bastant a Térmens i Vilanova de la Barca
Tinc la sensació que els horaris els han fet perquè el maqui de Renfe (recordem que hi ha canvi de maquinista a Alcoletge) no s'hagi d'esperar gaire a Balaguer per tornar a baixar a Lleida.
Segurament vegem ajustos en l'horari quan s'hàgin complert els famosos 5000km que han de fer-hi els maquis de Renfe
I dic jo, perquè no fan el canvi de maquinista a Balaguer? Així arribaríem abans a la famosa xifra.
En tota la línia s'han posat senyals de velocitat. Desconec com estava abans però bàsicament:
30km/h entre Lleida i l'agulla del pk 1.927
50km/h entre l'agulla del pk 1.927 i el pas a nivell del camí de Grenyana
70km/h fins Alcoletge
100km/h entre Alcoletge i Vilanova de la Barca
80km/h al sortir de Vilanova de la Barca cap al nord
60km/h un parell de curves abans de Térmens
90km/h entre Térmens i l'entrada a Balaguer
-
- N4
- Posts: 58
- Joined: Saturday 05/03/2016 22:44
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
El diumenge el senyor Conseller i els seus amics de la Generalitat van perdre una nova oportunitat de callar i no fer el ridícul. És difícil dir més tonteries en tant poc temps i el dolent és que tothom segur que aplaudia. El d´aquest home, el Sr. Rull, ja deixa en ridícul al pitjor Conseller dels últims temps, el Sr. Recoder. Els de l´ADIF son molt i molt dolents i no tenen altra cosa que fer que fer la guitza a la Generalitat, no tenen més feines que fer la vida impossible a la gent i que la Generalitat no pugui fer les grans millores que fa amb una gestió excel.lent per norma. Traduït a la línia de la Pobla de Segur:albert28 wrote:Si el contingut és cert, tot pura política. Quin sentit té que facin nomès el tram Lleida - Alcoletge makis de Renfe... Pura políticaoriolp13 wrote: Sobre aquesta base legal, la Generalitat i ADIF van començar el procés d'homologació dels trens Stadler -de fabricació suïssa- que havien de cobrir el servei de la línia de la Pobla, ja adaptats a l'ample de via ibèric. Els trens arriben a Catalunya el gener del 2016, i comencen el procés d'homologació. Després de diverses setmanes de circulacions de prova dels nous combois per la línia lleidatana, el Govern es compromet públicament a inaugurar el servei ferroviari el 30 d'abril. Però una setmana abans de la inauguració, ADIF comunica a la Generalitat que l'Advocacia de l'Estat reclama ara que els nous trens han de passar totes les autoritzacions de la llei ferroviària espanyola.
Entre d'altres, s'exigeix que els nous trens circulin amb un maquinista de Renfe durant 5.000 quilòmetres pel tram de la línia que està dins de la XFIG, que en el cas de la línia de la Pobla de Segur només té una longitud d'1,9 quilòmetres. A banda, l'Estat reclama detalls com que s'adaptin els filaments dels fars, la tonalitat del xiulet o els colors de la senyalització que indica els lavabos dels trens. La Generalitat, a través de l'operadora FGC, fa aquestes adaptacions i forma els conductors de Renfe perquè facin circular els trens pel tram de la XFIG, que finalment només acaben fent 250 quilòmetres de prova, i dos mesos i mig després acaba aquest procés d'homologació addicional, que permetrà inaugurar la línia.
- L´ADIF ha demanat no sé quines proves a FGC per molestar i impedir que s´inauguri el nou servei de La Pobla que tant brillantment ha preparat la Generalitat. Bé, per començar, l´ADIF no té RES a veure amb l´homologació dels trens ni en les proves necessàries per homologar cap tren. És l´Agència de seguretat ferroviària qui homologa, la paraula "ADIF" en aquest tema no ha d´aparèixer per res. Suposo que el Sr. Rull té assessors que li diuen les coses així que cal preguntar: perquè enganya a la gent dient barbaritats cada cop que parla?. Tot és política barata, ara interessa parlar tot el dia de l´ADIF perquè volem el traspàs.
- Acceptant que l´ADIF no té res a veure, l´Agència de seguretat ferroviària també depèn del Ministeri, també son dolents de neixement i volen embrutar el tren de la Pobla. Bé, la normativa de l´Agència i la pròpia Agència deriva directament de la normativa europea. La Generalitat si vol jugar a trens de grans, haurà d´aprendre que als trens de grans les normes son europees i que ells no podran fer els que vulguin si algun dia obtenen el traspàs. Suposant que el Sr. Rul té assessors que li expliquen les coses, perquè enganya a la gent?. Realment no sap la normativa que han de complir els trens?. Potser pensa que pot circular per una xarxa de trens de grans sense homologar els trens?. Li sembla bé al Sr. Rull que circuli qualsevol tren per la xarxa sense controls ni homologacions?.
- Malgrat que la Generalitat fa una gestió excel.lent (això és un axioma i no es pot discutir ni cal explicar perquè és excel.lent ni s´ha de fer cas als casos en que no és gaire excel.lent perquè segur que és culpa d´un altre), l´ADIF ha trencat aquests propòsits tant nobles. No té res a veure que compressin uns trens que no complien. Tampoc és important que fessin un anunci de posada en servei sense tenir la documentació necessària. No és una gestió nefasta que no sabessin que necessitaven una autorització fins que algú els va dir que no podia circular qualsevol per la xarxa dels grans. Tot és culpa dels altres, o millor dit, de l´ADIF que és que m´interessa que pensi tothom.... ADIF caca.... traspàs traspàs.... ADIF pipi..... traspàs traspàs.
Per acabar, fixeu-vos en la literatura "oficialista" que ven el gran servei que tindrà la gent del Pallars amb ens nous trens... que augmenten els serveis no sé quant.... van ser ells, la Generalitat els que van matar el servei que tant fatal donava la RENFE, va ser la Generalitat qui va treure 2 de 3 trens.... li haurem de recordar al Sr. Rull.