Lluis wrote:Collons, a vegades et poses d'un plan Sala i Martin liberal capitalista... una mica d'humanisme, que no tot és blanc o negre. És evident que la xarxa catalana sempre tindrà una radialitat molt marcada pel pes percentual tan elevat de Barcelona. Però tampoc cal posar el crit al cel si algú proposa una mica més de reticularitat. Després ja debatirem els casos concrets (de fet en mpn90 no havia dit res de l'Eix en tota la conversa).
Per què em dius a mi que no tot es blanc i negre? Aixó ho hauria de dir jo, t'estàs projectant. Tothom s'està prenent el que jo dic com que si no es fa lo més gran, vol dir no fer res. Aixó sí es pensar en blanc i negre. Els que penseu en blanc i negre sou els que defenseu infraestructures sobredimensionades i innecesàries, cosa que queda demostrada per la perversa situació del peatge a l'ombra, i de la manca generalitzada d'altres infraestructures al territori més enllà de l'Eix Transversal. On es la millora generalitzada a les carreteres de la regió que alimenten l'ET? On és el servei de passatgers a Súria i Sallent? On es el bon servei de transport públic més enllà de SET sortidas de l'Eixbus???
Jo el que dic es justament que la cosa no ha de ser blanc i negre, oposar-se al malbaratament no vol dir que no hi pugui haver res, si fas un esforç i llegeixes el que he dit, el que he defensat es que es facin infraestructures racionals, la qual cosa vol dir ficar-hi les infraestructures que més beneficiin el territori. Si penses que una pedazo autovía fa falta al mig de la Catalunya central, i que aixó (a més en el marc d'una desastrosa política de mobilitat i infraestructura) es el que cal per que hi hagi desenvolupament, tu mateix.
Els que penseu en blanc i negre sou els que m'acuseu de negar-li infraestructura al territori només perque dic que obres com l'Eix Transversal son excessives i no pas idònies per fomentar el creixement de la regió. Lo pitjor de tot es que per defensar la vostre posició esteu recorrint a exactament els mateixos arguments que es fan servir per justificar el desgavell de les infraestructures a Espanya.
Pots dir-me Sala i Martí o el que vulguis, a mi em fa fastic aquell senyor, i si mai has llegit una mica el que he escrit aqui al FTC veuràs que sempre el que he defensat es que hi hagi infraestructures de transport encertades, ni massa ni massa poc. No té res a veure amb ser un capitalista neoliberal, sino amb no llençar els diners, doncs la contenció del gast públic es esencial per que els serveis públics siguin sostenibles i puguin contrarrestar les tendències capitalistes que condueixen a la desigualtat. El problema es que cada cop que un critica una infraestructura per excessiva mai hi falta la gent que, ara sí que pensant en blanc i negre, s'ofenen dient que s'està negant que ells també tinguin bones infraestructures. Una política d'infraestructures bona no es pas aquella que li dona lo mateix a tothom, aixó es com donar la mateixa roba a un senyos d'1m 90, i a un senyor d'1m 60. La igualtat entre territoris no significa donar-li a tots lo mateix, sino cobrir les necessitats de tothom de forma adequada, la qual cosa vol dir que a una zona com l'interior de Catalunya no cal lo mateix que a l'area metropolitana de BCN, sino unes infraestructures adequades a una zona amb baixa densitat de població i una geografia difícil. Una autopista no fa cap falta en aquest context, enlloc d'aixó la mateixa inversió podria haver anat a posar moltíssimes carreteres al dia, doncs una carretera pot ser segura i ràpida encara que no sigui una autopista, o fins i tot a una línia de ferrocarril que hagués sigut més barata de fer i hagués portat un benefici social molt major que no una autopista.