Seguiment de les obres de la L9

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.

És encertada la decisió de deixar de fer estacions a causa de la crisi?

Si, si més tard, quan hi hagi prou calers, es fan
70
42%
Si, i com n'hi han moltes i molt juntes, que no les facin, n'hi han de prescindibles
39
23%
M'és indiferent
3
2%
No, s'han de fer totes les estacions planejades!
54
33%
 
Total votes: 166

User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by Fran-Ikarus »

uriol108 wrote:Jo crec que haurien de acabar de perforar el Túnel i obrir només les estacions que enllaçen amb d'altres línies : Sarrià, Putxet, Lesseps, Guinardó i potser Pl.Maragall ? i algun altre amb molta demanada ? Campus Nord ?
Fixa't com pot ser d'impopular obrir només les estacions allà on ja hi ha alguna estació de metro.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
U-bahn de BCN
N5
N5
Posts: 91
Joined: Thursday 06/01/2011 22:23

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by U-bahn de BCN »

Que l'acabin ja i amb totes les estacions a Barcelona! Quan es va entrar en les retallades ja es va optar per suprimir l'estació Muntanya -la més propera al Park Güell- i que presumeixo que podria ser molt més concorreguda per la turistada que moltes altres actualment en servei o futures (com Sanllehy). En part es va voler treure per ser molt propera a Lesseps, cosa poc acostumada a aquesta línia.

El que si que penso és que seria raonable es acabar-la en dos tandes: Sagrera-Sanllehy i d'aquesta a Zona Universitària, això tenint en compte el grau d'acabament actual del túnel. Quants més habitants doni servei quan abans millor, i acabar així amb aquest malson faraònic. Una línia 'normaleta' ja s'hagués acabat...
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Re: Creuar el riu

Post by Renfe445 »

Javi M wrote:A la fondària que hi va el túnel per aquella zona, literalment, ni se n'entera de que hi passa el riu per sobre. No és comparable ni de lluny amb el desastre del túnel de la L2.
Ahí va a poca profundidad.
User avatar
Renfe451
N9
N9
Posts: 1932
Joined: Tuesday 01/08/2006 12:12
Location: Barcelona
Contact:

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by Renfe451 »

U-bahn de BCN wrote:Que l'acabin ja i amb totes les estacions a Barcelona! Quan es va entrar en les retallades ja es va optar per suprimir l'estació Muntanya -la més propera al Park Güell- i que presumeixo que podria ser molt més concorreguda per la turistada que moltes altres actualment en servei o futures (com Sanllehy). En part es va voler treure per ser molt propera a Lesseps, cosa poc acostumada a aquesta línia.

El que si que penso és que seria raonable es acabar-la en dos tandes: Sagrera-Sanllehy i d'aquesta a Zona Universitària, això tenint en compte el grau d'acabament actual del túnel. Quants més habitants doni servei quan abans millor, i acabar així amb aquest malson faraònic. Una línia 'normaleta' ja s'hagués acabat...
Jo penso que la L9 s'hauria de obrir d'aquesta manera: pel nord, des de Sagrera fins a Lesseps, amb les parades de Plaça Maragall, Guinardó-Hospital de Sant Pau (enllaç L4) i Sanllehy. La obertura d'aquest tram pot ajudar molt a descongestionar l'H6 que va saturat. I pel sud, des de Zona Universitària fins a Sarrià, amb les parades de Manuel Girona, Mandri i Prat de la Riba.

Per tant, si obrim de forma parcial aquests dos trams, aconseguim més viatgers (especialment al tram nord), i obtenim intercanviadors i enllaços importants com Lesseps a la part nord (amb l'L3) o Sarrià a la part sud (FGC).

Més endavant, ja es podria fer el tram que queda pendent entre Sarrià i Lesseps, i d'aquesta manera ja tindriem tota la línia acabada.
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by Renfe445 »

Pero, qué es lo que falta por perforar?
User avatar
bigcoaster
N8
N8
Posts: 953
Joined: Sunday 12/04/2015 16:50

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by bigcoaster »

Renfe445 wrote:Pero, qué es lo que falta por perforar?

Entre Manuel Girona i Lesseps.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by Renfe445 »

Vale, pues así, se puede intentar abrir las máximas estaciones posibles mientras todavía no esté acabada la perforación restante, como tú dices.
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by victorcasta »

Y la tuneladora donde la metes? Y la extracción de tierras?
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by Renfe445 »

victorcasta wrote:Y la tuneladora donde la metes? Y la extracción de tierras?
Vale, pues así, se puede intentar abrir las máximas estaciones posibles mientras todavía no esté acabada la perforación restante, como tú dices.
User avatar
122-042-132
N9
N9
Posts: 1659
Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by 122-042-132 »

I la construcció de la L10 Sud, avança, avança. Segurament més lentament del que voldríem, però avança.

Enllaç a un document molt interessant sobre l'estat de les obres a la Línia, document conegut, però posat al dia: estat de les obres a mes de juliol.

I la tuneladora de Lesseps, continua al seu lloc. Queda clar, ho dic per totes les fàbules que han corregut els darrers temps! Salut!

http://infraestructures.gencat.cat/arx_ ... ual_L9.pdf
User avatar
Renfe451
N9
N9
Posts: 1932
Joined: Tuesday 01/08/2006 12:12
Location: Barcelona
Contact:

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by Renfe451 »

122-042-132 wrote:I la construcció de la L10 Sud, avança, avança. Segurament més lentament del que voldríem, però avança.

Enllaç a un document molt interessant sobre l'estat de les obres a la Línia, document conegut, però posat al dia: estat de les obres a mes de juliol.

I la tuneladora de Lesseps, continua al seu lloc. Queda clar, ho dic per totes les fàbules que han corregut els darrers temps! Salut!

http://infraestructures.gencat.cat/arx_ ... ual_L9.pdf
Pel que veig bona part de les estacions de la L10 Sud, tenen un nivell d'arquitectura d'un 20% per completar. Això significa que les tindriem enllestides bona part d'elles per l'any vinent excepte Motors?
U-bahn de BCN
N5
N5
Posts: 91
Joined: Thursday 06/01/2011 22:23

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by U-bahn de BCN »

Y la tuneladora donde la metes? Y la extracción de tierras?
Si -i ara és 'obra ficció'- funcionessin ara mateix les dues tuneladores, la que hi ha "treballant" a Lesseps treu les terres extretes per una llarguíssima cinta transportadora que les porta fins a La Sagrera. I des allà es porten les dovel·les pel túnel per que la tuneladora les posi a mida que va avançant.

Alhora, la tuneladora que hi ha sota el Pg. Muel Girona i que avança cap a Mandri treu les terres per la no operativa estació (per aquest motiu d'obres) de Camp Nou i per allà entren les dovel·les. Per això circulen per un nivell del túnel mentres que per l'altre ja circulen els trens de la L9sud.

Per tant, si es desmonta la tuneladora de Lesseps, la que hi ha sota Manel Girona, en comptes d'acabar la seva feina i treure-la pel pou de Mandri (com era previst) haurà de continuar foradant fins a Lesseps i allà ja es veurà com i per on és treu.

En cas de voler -i poder- avançar progresives obertures de línia caldrà veure on es traslladen aquestes operacions que precisen bons accessos i una certa amplada, i no hi ha tants llocs. Els responsables sabran quina és l'opció més fàcil si es qua això és possible ara que s'han anat tapant i arreglant moltes zones d'obres.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by metring »

User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by metring »

A l'Open House d'aquest any, es podran visitar estacions de la L9 Sud http://www.48hopenhousebarcelona.org/ca/espai/34
User avatar
122-042-132
N9
N9
Posts: 1659
Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by 122-042-132 »

Renfe451 wrote:
122-042-132 wrote:I la construcció de la L10 Sud, avança, avança. Segurament més lentament del que voldríem, però avança.

Enllaç a un document molt interessant sobre l'estat de les obres a la Línia, document conegut, però posat al dia: estat de les obres a mes de juliol.

I la tuneladora de Lesseps, continua al seu lloc. Queda clar, ho dic per totes les fàbules que han corregut els darrers temps! Salut!

http://infraestructures.gencat.cat/arx_ ... ual_L9.pdf
Pel que veig bona part de les estacions de la L10 Sud, tenen un nivell d'arquitectura d'un 20% per completar. Això significa que les tindriem enllestides bona part d'elles per l'any vinent excepte Motors?
La previsió és obrir Provençana, Foneria i Foc Cisell, dins l'any 2017. Salut!
User avatar
122-042-132
N9
N9
Posts: 1659
Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by 122-042-132 »

metring wrote:A l'Open House d'aquest any, es podran visitar estacions de la L9 Sud http://www.48hopenhousebarcelona.org/ca/espai/34
Gràcies Metring, per la informació. Serà una activitat molt interessant a afegir a les visites d'edificis emblemàtics. Salut!
User avatar
uriol108
N8
N8
Posts: 919
Joined: Sunday 30/12/2007 21:04
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Location: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contact:

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by uriol108 »

Fan visita a les cotxeres de Can Zam (pensava que eren les de Zona Franca, m'havia fet il·lusions, la ment m'ha traicionat ) també
davroca5
N7
N7
Posts: 574
Joined: Saturday 01/06/2013 16:47
Contact:

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by davroca5 »

122-042-132 wrote:
Renfe451 wrote:
122-042-132 wrote:I la construcció de la L10 Sud, avança, avança. Segurament més lentament del que voldríem, però avança.

Enllaç a un document molt interessant sobre l'estat de les obres a la Línia, document conegut, però posat al dia: estat de les obres a mes de juliol.

I la tuneladora de Lesseps, continua al seu lloc. Queda clar, ho dic per totes les fàbules que han corregut els darrers temps! Salut!

http://infraestructures.gencat.cat/arx_ ... ual_L9.pdf
Pel que veig bona part de les estacions de la L10 Sud, tenen un nivell d'arquitectura d'un 20% per completar. Això significa que les tindriem enllestides bona part d'elles per l'any vinent excepte Motors?
La previsió és obrir Provençana, Foneria i Foc Cisell, dins l'any 2017. Salut!
Provençana no obrirà. Només s'utilitza com a estació per fer proves d'arquitectura. Al 2018 (no 2017) obriran Foneria i Foc Cisell.
Salut!
#volemL9
davroca5
N7
N7
Posts: 574
Joined: Saturday 01/06/2013 16:47
Contact:

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by davroca5 »

Estacions abandonades, autobusos plens i veïns cansats de protestar a l'últim barri de Barcelona sense metro. L10 Sud, el no-camí de la Zona Franca.

Salut!
#volemL9
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by Renfe445 »

Me encanta la parodia! Y una versión con música al revés y cosas más perturbadoras se puede...? :twisted:
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”