En la Madrid Sevilla nos vendieron que el problema era el cuello de botella de despeñaperros que es de via unica.Advocat del diable wrote:
Estant parcialment d´acord, crec que com mai les coses son o blanques o negres cal analitzar una mica més:
- Té sentit la LAV Madrid - Sevilla?. Malgrat el que sembli en un primer moment, per mi va ser un gran encert. La línia antiga estava molt malament i si s´havia d´arreglar, es va optar per donar una solució definitiva, fer una LAV. Un gran encert en una decissió brillant i valenta del llavors Ministre, el Sr. Barrionuevo. La línia té un trànsit molt remarcable.
- Té més sentit a Espanya que a altres països fer línies noves en lloc d´aprofitar o millorar les antigues?. De forma general sí, perquè les línies antigues a Espanya tenen traçats en general pitjors que altres llocs degut a la orografia de la península. Això no justifica ni molt menys totes les línies que s´han fet després però sí és un argument a valorar. Es podia aprofitar la línia de Cuenca per anar de Madrid a València?. Segurament en una gran part del traçat una línia nova té sentit.
- Com influeix l´ample de via a la definició de la xarxa d´AV?. Totalment. A França, els TGV arriben a qualsevol lloc perquè tenen el mateix ample que els trens convencionals. Aquí si es vol fer el mateix, cosa que comparteixo plenament, el primer que cal fer és canviar l´ample de la xarxa convencional. A algú l´interessa el canvi d´ample de la xarxa convencional? Ministeri? Generalitat?... és una competició per veure qui és més indiferent en un tema absolutament capdal.
"Es Tecnicamente imposible desdoblar" eso decian y construyeron el NAFA que era desplazar la ruta unos km y asi hacerla de via doble en otro trazado mas favorable en ancho iberico y a 200km/h que no hubiera sido mala idea.
Al final hicieron una LAV entera de punta a punta.
Eso ya lo sabemos todos pero aqui viene mi apunte:
Nos engañaron, habeis bajado a Andalucia por carretera ultimamente?
Si es asi habreis pasado por la nueva variante de Despeñaperros con 3 carriles por direccion y varios Tuneles inmensos y grandes Viaductos.
Vaya vaya, del "es tecnicamente imposible desdoblar una via de Tren en Despeñaperros" a Construir una Variante de Autovia mucho mayor que una plataforma Ferroviaria, demostrando asi que el NAFA como al final la LAV No eran necesarias, se podia haber desdoblado en ancho nacional y adaptar a 200km/h pero no es mejor que los Politicos jueguen con nuestro dinero.
El problema del AVE en España aparte de ser un depredador del Convencional es que no se tienen ganas de cambiar el Ancho Iberico a UIC, con un cambio total de la red no haria falta tanta obra nueva , ni estaciones nuevas y ese gasto de cambiar el ancho se veria compensado por el mantenimiento de estructuras actuales.
Saludos.