Incivisme al transport públic
- uriol108
- N8
- Posts: 919
- Joined: Sunday 30/12/2007 21:04
- Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
- Location: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
- Contact:
Re: Incivisme al transport públic
Segur que els motius primaverals de les fotografies de les parets de Liceu deuen desfermar les hormones i després passa el que passa...
- bigcoaster
- N8
- Posts: 953
- Joined: Sunday 12/04/2015 16:50
Re: Incivisme al transport públic
A veure, està posant el peu de costat, de manera que no embruta el seient. Potser volia canviar una mica de postura. No sé, però si no hi havia ningú més que es volgués seure tampoc em sembla malament el que feia aquest noi.Renfe445 wrote:
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Incivisme al transport públic
Això mateix he pensat jo... De les moltes situacions de "tocar seient del davant amb els peus", pot ser que aquesta foto estigui mostrant la més "light" de totes. No dic que estigui ben fet, però il·lustrativa de la realitat quotidiana (molt pitjor) no ho és massa.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Re: Incivisme al transport públic
Poniendo el pie de lado en mi opinión se ensucia igualmente el asiento, menos, pero se ensucia.
frankrodriguez.net
signatura
signatura
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Incivisme al transport públic
Seguir llegint:timeout.cat wrote:El dia que algú va follar al metro i es va acabar el món
Agafo el metro a la parada de Liceu amb molta por. Espero trobar una orgia massiva; guiris cardant en pilota picada, encastadors bombejant, cames obertes en V, pollots com llonganisses, vibradors de la mida de torpeders russos, cogombres ecològics, gemecs, lleterades! Porto dos dies escoltant i llegint que Barcelona és una pel·li porno, que la parada de Liceu s’ha convertit en una discoteca de swingers, que tothom folla enfervoridament al metro i ningú fa res per evitar-ho. Però em trobo el de sempre. Gent asseguda, callada, pensant en les seves coses. Tot molt avorrit.
Després que una parella fos enregistrada per les càmeres cardant a la parada de Liceu la matinada de dissabte passat, Barcelona s’ha ofegat en un tsunami de puritanisme i indignació 2.0. Si no visqués en la ciutat, ben a prop de Liceu, i em dediqués a llegir opinions de columnistes, polítics i presentadors pensaria que això és una Sodoma de sàtirs i súcubs que només pensen en sucar el xurro on sigui, quan sigui, promoguts per l'Ajuntament.
http://www.timeout.cat/barcelona/ca/blo ... mon-042616
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Re: Incivisme al transport públic
Bé, no és incivisme al transport públic com a tal, però hi té relació. Ho he trobat al twitter:
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
- Ganz
- N7
- Posts: 330
- Joined: Monday 07/05/2012 13:30
- Facebook: https://www.facebook.com/christiancavi
- Location: Puigcerdà
Re: Incivisme al transport públic
Aquest passat mes de març, els alumnes de les classes superiors d'orgue de la Suïssa francòfona viatjàrem cap a Porto i Lisboa en viatge d'estudis. Vaig conèixer Portugal per primera vegada. Després d'haver anat a una església a visitar (i provar) un orgue alemany del segle XVIII, necessitàvem viatjar fins a la ciutat de Porto, a pocs quilòmetres. Teníem el metro lleuger (tramvia...) a poca distància. Quina fou la nostra sorpresa quan anàvem a comprar bitllet i no existia la possibilitat de comprar bitllet de grup! Les Vises no les acceptaven (deia "Error") i no acceptava pagament en metàl•lic. Teníem pressa, es tenia que comprar a màquina i no hi havia cap agent del metro, ni a l'estació ni durant el viatge, per reglar la situació. Jo ho hagués fet a Trinidade, però ja no valia la pena i no teníem temps. Amb aquest exemple vinc a dir una cosa: les companyies també deuen ser responsables d'evitar l'incivisme i no posar pals a les rodes. El que és inacceptable és, en el cas dels metropolitans, la inexistència d'un agent d'estació amb un mínim de quatre vigilants per parada situats en punts estratègics, o el fet de no incloure la possibilitat de bitllets de grup, o encara el no poder pagar en metàl•lic (com també succeeix a RdC). L'Estat no pot incitar a la delinqüència.
A nivell legal, existeix una fórmula infal•lible: l'incivisme es redueix de manera proporcional a la duresa de les lleis (i que realment s'apliquin). Per cada pixada al metro, multa de 10000 euros més 5 anys de presó no revisables ni commutables. Per cada vegada que algú creua les vies estant prohibit i sense autorització, multa de 5000 euros més 2 anys de presó. Augment de la presència física d'agents de l'ordre, amb presència de l'exèrcit als punts més conflictius. Capital humà no en manca, ans al contrari. Dic això perquè la legislació i la seva aplicació estan pensats per ser aplicats a nens, i resulta que els delinqüents són persones civils en estat de maduresa i de plena consciència. És hora de començar a ser seriosos, sobretot quan en altres àmbits som tan estrictes (no ens tembla el pols a l'hora de fer fora famílies senceres de casa per impagaments d'hipoteca, allà sí enviem els dispositius policials que facin falta... molt poc moral tenint present la laxitud amb la delinqüència vandàlica i física) o, del contrari, es podria començar a pensar que és el propi Estat el delinqüent...
A nivell legal, existeix una fórmula infal•lible: l'incivisme es redueix de manera proporcional a la duresa de les lleis (i que realment s'apliquin). Per cada pixada al metro, multa de 10000 euros més 5 anys de presó no revisables ni commutables. Per cada vegada que algú creua les vies estant prohibit i sense autorització, multa de 5000 euros més 2 anys de presó. Augment de la presència física d'agents de l'ordre, amb presència de l'exèrcit als punts més conflictius. Capital humà no en manca, ans al contrari. Dic això perquè la legislació i la seva aplicació estan pensats per ser aplicats a nens, i resulta que els delinqüents són persones civils en estat de maduresa i de plena consciència. És hora de començar a ser seriosos, sobretot quan en altres àmbits som tan estrictes (no ens tembla el pols a l'hora de fer fora famílies senceres de casa per impagaments d'hipoteca, allà sí enviem els dispositius policials que facin falta... molt poc moral tenint present la laxitud amb la delinqüència vandàlica i física) o, del contrari, es podria començar a pensar que és el propi Estat el delinqüent...
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Incivisme al transport públic
Quina pena proposes en cas d'assassinat? Perquè la pena de mort comparativament es queda més que curtaGanz wrote:Per cada pixada al metro, multa de 10000 euros més 5 anys de presó no revisables ni commutables.
Crec que a Corea del Nord t'hi trobaries com a casa.
Recordo haver vist fa uns anys un reportatge sobre un estat americà on va guanyar un d'aquests polítics que prometen lleis molt dures per qualsevol delicte, encara que fos un furt. Efectivament la quantitat de petits delictes va caure en picat, però en contrapartida els assassinats es van disparar de tal manera que van haver de tornar enrera.
L'explicació és senzilla: amb lleis més dures la gent s'ho pensa més abans de cometre el delicte, però sempre hi ha una part de la població que per necessitat, malaltia mental o vés a saber què comet el delicte. Si la pena es baixa, cometen el delicte, intenten escapar i si els agafa la policia es resignen a pagar la multa o a passar un parell de dies a la presó. En canvi, si saben que per robar un mòbil es poden passar 10 anys a la presó, roben el mòbil i de pas li volen el cap d'un tret al propietari perquè no els pugui identificar.
"Moraleja": anem amb compte que no tot és tan fàcil. Més vigilància sí, que les lleis s'endureixin una mica i s'apliquin també. Ara, passar-nos tres pobles, no.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Ganz
- N7
- Posts: 330
- Joined: Monday 07/05/2012 13:30
- Facebook: https://www.facebook.com/christiancavi
- Location: Puigcerdà
Re: Incivisme al transport públic
En cas d'assassinat, la cadena perpètua. Revisable o no en funció del grau d'imprudència, i expropiació o no del patrimoni en funció de la condició anterior, que passaria a mans estatals, que passaria als familiars més propers en cas d'existència dels mateixos i, en cas negatiu, cap al fons de pensions.wefer wrote:Quina pena proposes en cas d'assassinat? Perquè la pena de mort comparativament es queda més que curta :xGanz wrote:Per cada pixada al metro, multa de 10000 euros més 5 anys de presó no revisables ni commutables.
Crec que a Corea del Nord t'hi trobaries com a casa.
No procedeix la comparativa quan a Corea del Nord els drets humans se'ls mengen amb patates per l'extrem contrari al que passa a Europa.
No obstant això, coïncidim amb la segona part del missatge.
El que és inadmissible és que, a sobre, financiem entre tots la reinserció social d'uns delinqüents treient valor de forma indirecte al crim comès. O encara l'aïllament de certs presoners amb televisió, etc. Coi, amb més drets que els sense sostre.
I sí, en el fons és també un crim moral el senzill fet de grafitejar un tren. El cost de la immobilització, neteja, etc., multiplicat per la quantitat de vegades que succeeix, i tenint present que l'Estat Espanyol ha degut recórrer al fons de pensions i les vergonyoses taxes d'atur... Per l'educació social es desenvolupa un país, no sent passius amb els bàrbars.
Re: Incivisme al transport públic
Però a veure, no ens queixem de que falta finançament per obres? Doncs els posem a picar per fer el túnel de la L9 que falta, i després més túnels per duplicar vies de les línies de metro que tenen molta densitat de viatgers, fàcil!!
- Ganz
- N7
- Posts: 330
- Joined: Monday 07/05/2012 13:30
- Facebook: https://www.facebook.com/christiancavi
- Location: Puigcerdà
Re: Incivisme al transport públic
Totalment d'acord! Mà d'obra a preu de saldo!!metring wrote:Però a veure, no ens queixem de que falta finançament per obres? Doncs els posem a picar per fer el túnel de la L9 que falta, i després més túnels per duplicar vies de les línies de metro que tenen molta densitat de viatgers, fàcil!!
Re: Incivisme al transport públic
Adolescent barceloní wrote:Bé, no és incivisme al transport públic com a tal, però hi té relació. Ho he trobat al twitter:
Es vergonyós...
Re: Incivisme al transport públic
Avui he presenciat una de les pitjors baralles que he vist fins ara...
Sobre les 17:50h he agafat el bus de la línia 32 pels volts de la plaça Virrei Amat. A la sortida de Pi i Molist, el bus ha fet una frenada brusca quan un vianant estava creuant-lo indegudament (el pas estava en vermell). El conductor li ha etzibat amb un to molt enfadat: "Porqué te bajas, subnormal!". Sembla ser que el vianant no li ha sentat gaire bé aquestes paraules i ha intentat agredir-lo físicament, donant un cop de puny contra un dels vidres pròxims al lloc de conducció del conductor i provocant la cridòria i estupefacció tant dels ocupants del bus com de la gent del carrer. Acte seguit, tres persones que estaven al voltant del bus (dos motoristes i un dels ocupants del cotxe que estaven al costat) han intentat reduir-lo amb èxit, per sort la sang no ha vessat... però hagués estat molt pitjor si no haguessin pogut aturar l'agressor.
En una paraula, molta vergonya, i dono tot el suport al conductor. Entenc que un es pot cabrejar veient que les normes es passen pel forro, però dir-li "subnormal" crec que s'ho podria haver estalviat.
Sobre les 17:50h he agafat el bus de la línia 32 pels volts de la plaça Virrei Amat. A la sortida de Pi i Molist, el bus ha fet una frenada brusca quan un vianant estava creuant-lo indegudament (el pas estava en vermell). El conductor li ha etzibat amb un to molt enfadat: "Porqué te bajas, subnormal!". Sembla ser que el vianant no li ha sentat gaire bé aquestes paraules i ha intentat agredir-lo físicament, donant un cop de puny contra un dels vidres pròxims al lloc de conducció del conductor i provocant la cridòria i estupefacció tant dels ocupants del bus com de la gent del carrer. Acte seguit, tres persones que estaven al voltant del bus (dos motoristes i un dels ocupants del cotxe que estaven al costat) han intentat reduir-lo amb èxit, per sort la sang no ha vessat... però hagués estat molt pitjor si no haguessin pogut aturar l'agressor.
En una paraula, molta vergonya, i dono tot el suport al conductor. Entenc que un es pot cabrejar veient que les normes es passen pel forro, però dir-li "subnormal" crec que s'ho podria haver estalviat.
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Agents Cívics al Trambesòs
INICIATIVA SOCIAL
El Trambesòs contracta agents cívics com a mediadors a les línies T-5 i T-6
El seu treball serà fomentar el pagament del bitllet i evitar conflictes i conductes incíviques
http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... -6-5579382
El Trambesòs contracta agents cívics com a mediadors a les línies T-5 i T-6
El seu treball serà fomentar el pagament del bitllet i evitar conflictes i conductes incíviques
http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... -6-5579382
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- uriol108
- N8
- Posts: 919
- Joined: Sunday 30/12/2007 21:04
- Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
- Location: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
- Contact:
Re: Incivisme al transport públic
http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... ia-5736035Uns ciclistes circulen a tota velocitat pel transbord de Passeig de Gràcia
TMB ha obert una investigació per descobrir qui són els incívics que apareixen en un vídeo penjat a internet
podeu veure el video en el seguent enllaç:
http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... ia-5736035
Un grup de ciclistes fan una cursa a tota velocitat en el transbord de Passeig de Gràcia.
EL PERIÓDICO / BARCELONA
DIMARTS, 10 DE GENER DEL 2017 - 22:30 CET
El vídeo es titula 'El transbord més llarg es pot transformar en el més divertit' i va ser penjat en el perfil de Facebook de Rock&Ride, un grup que presumeix de tenir "una forma diferent de viure la bicicleta a Barcelona". I sembla que el col·lectiu compleix amb el seu lema.
En la gravació, feta per un d'ells, es veu al voltant d'una desena de ciclistes circular a alta velocitat pel llarg passadís de transbord entre les línies 3 i 4 de l'estació de metro de Passeig de Gràcia. Els ciclistes esquiven els usuaris del metro, criden i algun fins i tot aixeca la roda del vehicle.
Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha obert una investigació per descobrir qui són els ciclistes incívics, segons ha informat BTV. Utilitzar la bicicleta a les instal·lacions del metro està prohibit.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Notícia repetida
Ja se'n parla aquí.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Primeres fotos S4000 en remodelació
Frustant. Ahir a la nit vaig agafar el metro con cada dia al tornar de la feina a l'estació de santa eulàlia, i just al costat meu a l'andana hi habia dos nois fent-se un porro. Quan va arribar el metro van saltar just al entre-cabina del convoy, vaig pujar al metro pensant que es tractaba d'una gamberrada i volien fer el denomitat metring o alguna cosa així. Em vaig possar just al costat de la porta que dona a la cabina i vaig escoltar com habien entrat dins de la cabina (per la part "de fora") parlaven de noies i feien olor de porro. Tenia entès que quan es va fer la reforma del 4000 es va possar un detector d'intrussos a cabina contrària per ho que vaig descartar trucar a ningú pensant que d'hora arribaria algú. Doncs després de quasi mitja hora de trajecte em vaig baixar a torres i bages pensant que ja no hi serien els nois, i he aqui la meva sorpresa: continuaven dins de la cabina! Que els supossats detectors de presència no funcionen? O el lumbreras que els va instal•lar només els va possar a les dues cabines de davant i de darrere? Impresionant... S'em va quedar cara de tonto per no haber trucar abans.
- oscsanchez6
- N5
- Posts: 158
- Joined: Sunday 17/11/2013 21:15
- Location: Barcelona, Catalunya
Re: Primeres fotos S4000 en remodelació
Jo un cop viatjava en un 3000 i una de les portes que comuniquen amb una cabina "calcel·lada" s'obria sola. Un viatger l'anava tancant... però podria haver entrat qualsevol individu.447orange wrote:Frustant. Ahir a la nit vaig agafar el metro con cada dia al tornar de la feina a l'estació de santa eulàlia, i just al costat meu a l'andana hi habia dos nois fent-se un porro. Quan va arribar el metro van saltar just al entre-cabina del convoy, vaig pujar al metro pensant que es tractaba d'una gamberrada i volien fer el denomitat metring o alguna cosa així. Em vaig possar just al costat de la porta que dona a la cabina i vaig escoltar com habien entrat dins de la cabina (per la part "de fora") parlaven de noies i feien olor de porro. Tenia entès que quan es va fer la reforma del 4000 es va possar un detector d'intrussos a cabina contrària per ho que vaig descartar trucar a ningú pensant que d'hora arribaria algú. Doncs després de quasi mitja hora de trajecte em vaig baixar a torres i bages pensant que ja no hi serien els nois, i he aqui la meva sorpresa: continuaven dins de la cabina! Que els supossats detectors de presència no funcionen? O el lumbreras que els va instal•lar només els va possar a les dues cabines de davant i de darrere? Impresionant... S'em va quedar cara de tonto per no haber trucar abans.
Que jo sapigui, els 3000/4000 (2000 tampoc?) no tenen interfons per parlar amb el conductor, així que vaig haver d'avisar via Twitter.