Desballestament de material ferroviari de Renfe
Desballestament de material ferroviari de Renfe
Ha sortit a ForoTrenes, un llistat amb la licitació de tot el material de Renfe que lamentablement haurà de passar pel corredor de la mort, si no hi ha cap associació que acudeixi al seu rescat i preservació.
Aquests són els trens sentenciats:
Sèrie 250: 006, 007, 008 i 009.
Sèrie 269: 104, 212, 214, 215, 221, 228, 231, 239, 251, 263, 266, 297, 305, 308, 402, 403, 405, 406, 408, 409, 410, 412, 414, 417, 418, 419, 420, 501, 513, 914, 915, 953 i 969.
Sèrie 289: 039.
Sèrie 303: 039.
Sèrie 308: 002 i 015.
Sèrie 319: 320, 322, 326, 333 i 334.
Sèrie 432: 001, 004, 009, 014 i 016.
Sèrie 440: Un total de 61 trens de la sèrie que passaran per la pinça. Desconeixem numeracions concretes.
Sèrie 444: 006 i 012.
Sèrie 446: 011.
Sèrie 448: 018, 019, 022 i 028 (aquests quatre són els únics de la sèrie sense reformar, la 028 la recordareu per fer els BCN-Zaragoza abans de la seva retirada definitiva)
Sèrie 592.2: 202 (el que es troba canibalitzat a Lleida).
Aquests són els trens sentenciats:
Sèrie 250: 006, 007, 008 i 009.
Sèrie 269: 104, 212, 214, 215, 221, 228, 231, 239, 251, 263, 266, 297, 305, 308, 402, 403, 405, 406, 408, 409, 410, 412, 414, 417, 418, 419, 420, 501, 513, 914, 915, 953 i 969.
Sèrie 289: 039.
Sèrie 303: 039.
Sèrie 308: 002 i 015.
Sèrie 319: 320, 322, 326, 333 i 334.
Sèrie 432: 001, 004, 009, 014 i 016.
Sèrie 440: Un total de 61 trens de la sèrie que passaran per la pinça. Desconeixem numeracions concretes.
Sèrie 444: 006 i 012.
Sèrie 446: 011.
Sèrie 448: 018, 019, 022 i 028 (aquests quatre són els únics de la sèrie sense reformar, la 028 la recordareu per fer els BCN-Zaragoza abans de la seva retirada definitiva)
Sèrie 592.2: 202 (el que es troba canibalitzat a Lleida).
-
- N6
- Posts: 293
- Joined: Sunday 11/10/2015 19:57
- Location: barcelona
Re: Desballestament de material ferroviari de Renfe
Estas son las UT 440 que desguazaran:
- Apartadas en algodor: 142, 143, 149, 151, 153, 159, 160, 165, 168, 180, 181, 182, 183, 184, 188, 194, 199, 202, 205, 210, 212, 218, 222, 224, 225, 231, 232, 240, 245, 249, 250, 251.
- Apartadas en valladolid: 154, 158, 192, 248, 198.
- Apartadas en la sagra: 161, 170.
- Apartadas en santander: 200, 242.
- Apartadas en leon: 213.
- Apartadas en arcos de jalon: 135 y 176.
- Apartadas en castillejo añover: 141 y 215.
- Apartada en can tunis: 157.
- Apartadas en mora la nova: 152, 167, 246.
- Apartadas en alsasua: 147, 196, 220, 221, 223, 226.
- Apartada en Salvatierra de Álava: 162, 201, 208.
- Apartada en Plaiaundi: 244.
- Apartadas en algodor: 142, 143, 149, 151, 153, 159, 160, 165, 168, 180, 181, 182, 183, 184, 188, 194, 199, 202, 205, 210, 212, 218, 222, 224, 225, 231, 232, 240, 245, 249, 250, 251.
- Apartadas en valladolid: 154, 158, 192, 248, 198.
- Apartadas en la sagra: 161, 170.
- Apartadas en santander: 200, 242.
- Apartadas en leon: 213.
- Apartadas en arcos de jalon: 135 y 176.
- Apartadas en castillejo añover: 141 y 215.
- Apartada en can tunis: 157.
- Apartadas en mora la nova: 152, 167, 246.
- Apartadas en alsasua: 147, 196, 220, 221, 223, 226.
- Apartada en Salvatierra de Álava: 162, 201, 208.
- Apartada en Plaiaundi: 244.
Re: Desballestament de material ferroviari de Renfe
De las 440 que hablamos son todas 470 Reformadas o son 440 que llevan tiempo sin servicio?
Re: Desballestament de material ferroviari de Renfe
Son únicamente 440 que en su momento pertenecían a Cercanías (muchos de ellos estaban en BCN) y que llevan tiempo dadas de baja del parque de Renfe. Las 470 seguirán en servicio para Media Distancia.ortegote wrote:De las 440 que hablamos son todas 470 Reformadas o son 440 que llevan tiempo sin servicio?
- Danilleida
- N7
- Posts: 578
- Joined: Friday 03/10/2008 2:16
- Location: 6 Mercat Bordeta - Arnau de vilanova... 7 costa Magraners - av.st. Pere / Seca.
Re: Desballestament de material ferroviari de Renfe
Que els hi pasa a les 448? Si encara podrien donar un bon servei...Renfe451 wrote:Ha sortit a ForoTrenes, un llistat amb la licitació de tot el material de Renfe que lamentablement haurà de passar pel corredor de la mort, si no hi ha cap associació que acudeixi al seu rescat i preservació.
Aquests són els trens sentenciats:
Sèrie 250: 006, 007, 008 i 009.
Sèrie 269: 104, 212, 214, 215, 221, 228, 231, 239, 251, 263, 266, 297, 305, 308, 402, 403, 405, 406, 408, 409, 410, 412, 414, 417, 418, 419, 420, 501, 513, 914, 915, 953 i 969.
Sèrie 289: 039.
Sèrie 303: 039.
Sèrie 308: 002 i 015.
Sèrie 319: 320, 322, 326, 333 i 334.
Sèrie 432: 001, 004, 009, 014 i 016.
Sèrie 440: Un total de 61 trens de la sèrie que passaran per la pinça. Desconeixem numeracions concretes.
Sèrie 444: 006 i 012.
Sèrie 446: 011.
Sèrie 448: 018, 019, 022 i 028 (aquests quatre són els únics de la sèrie sense reformar, la 028 la recordareu per fer els BCN-Zaragoza abans de la seva retirada definitiva)
Sèrie 592.2: 202 (el que es troba canibalitzat a Lleida).
-
- N6
- Posts: 293
- Joined: Sunday 11/10/2015 19:57
- Location: barcelona
Re: Desballestament de material ferroviari de Renfe
Renfe451 wrote:Son únicamente 440 que en su momento pertenecían a Cercanías (muchos de ellos estaban en BCN) y que llevan tiempo dadas de baja del parque de Renfe. Las 470 seguirán en servicio para Media Distancia.ortegote wrote:De las 440 que hablamos son todas 470 Reformadas o son 440 que llevan tiempo sin servicio?
las 470 no duraran mucho tiempo ya que las 447 PMR las substituiran...
Re: Desballestament de material ferroviari de Renfe
Són les 448 que no es van arribar a reformar.
Quatre estan (se'n preserva una) en esquema blanc amb ratlla morat pantone i feien IC's Madrid - Irun per convencional i la 028, que feia Regionals a BCN i després Saragossa (aquesta en esquema renfe op)
Arran d'un incident d' una passatgera a Saragossa amb una de les portes de la 448-028 (manuals) es va prohibir l'existència de portes manuals d'accès als trens, motiu pel qual va quedar apartada de circulació fins ara que se n'ha licitat el desguàs.
D'aquestes se'n salva la 026 que es preserva.
Las 440, son 440R apartadas en varios sitios, hace años que no circulan.
Hace 2 veranos revivieron un par de ellas de 2 coches, por lo que veo esto no irá a más.
Quatre estan (se'n preserva una) en esquema blanc amb ratlla morat pantone i feien IC's Madrid - Irun per convencional i la 028, que feia Regionals a BCN i després Saragossa (aquesta en esquema renfe op)
Arran d'un incident d' una passatgera a Saragossa amb una de les portes de la 448-028 (manuals) es va prohibir l'existència de portes manuals d'accès als trens, motiu pel qual va quedar apartada de circulació fins ara que se n'ha licitat el desguàs.
D'aquestes se'n salva la 026 que es preserva.
Las 440, son 440R apartadas en varios sitios, hace años que no circulan.
Hace 2 veranos revivieron un par de ellas de 2 coches, por lo que veo esto no irá a más.
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Re: Desballestament de material ferroviari de Renfe
Vista la llista, entenc que la 440 que hi ha abandonada als tallers de Sant Andreu, sota el pont del carrer Palomar, a tocar de la Maquinista, no la mouran pas d'allà. Se sap el seu futur?
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Desballestament de material ferroviari de Renfe
Se suposa que se'n parla en algun punt d'aquest tema:Adolescent barceloní wrote:Vista la llista, entenc que la 440 que hi ha abandonada als tallers de Sant Andreu, sota el pont del carrer Palomar, a tocar de la Maquinista, no la mouran pas d'allà. Se sap el seu futur?
http://transport.cat/viewtopic.php?f=45&t=8759
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Re: Desballestament de material ferroviari de Renfe
Aquí en Cataluña sí, pero en el resto de España tienen cuerda para rato y son imprescindibles para buena parte de los servicios de MD.David.F.C.M.B.1000 wrote:Renfe451 wrote:Son únicamente 440 que en su momento pertenecían a Cercanías (muchos de ellos estaban en BCN) y que llevan tiempo dadas de baja del parque de Renfe. Las 470 seguirán en servicio para Media Distancia.ortegote wrote:De las 440 que hablamos son todas 470 Reformadas o son 440 que llevan tiempo sin servicio?
las 470 no duraran mucho tiempo ya que las 447 PMR las substituiran...
La de 2 cotxes és la 237, que en un principi pertany a la base de Lleó segons Listadotren i que porta decoració Intercity, juntament amb la 236. Totes dues ex-Transpirinenc. És una de les 4 en total de la sèrie que queden en actiu.albe6 wrote:Las 440, son 440R apartadas en varios sitios, hace años que no circulan.
Hace 2 veranos revivieron un par de ellas de 2 coches, por lo que veo esto no irá a más.
La 440 que es troba a Sant Andreu Comtal és la 131, original (sense reformar) i que en un principi està "preservada" pel Museu de Vilanova. Però porta anys podrint-se lamentablement.Adolescent barceloní wrote:Vista la llista, entenc que la 440 que hi ha abandonada als tallers de Sant Andreu, sota el pont del carrer Palomar, a tocar de la Maquinista, no la mouran pas d'allà. Se sap el seu futur?
Re: Desballestament de material ferroviari de Renfe
I a que espera Vilanova a agafar-la? Sempre he tingut la sensació que aquest museu és l'enganyifa més gran que tenim sobre el ferrocarril.Renfe451 wrote:La 440 que es troba a Sant Andreu Comtal és la 131, original (sense reformar) i que en un principi està "preservada" pel Museu de Vilanova. Però porta anys podrint-se lamentablement.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Desballestament de material ferroviari de Renfe
Per alguna cosa li diuen "el museu de l'horror"... molta bona fama no és que en tingui precisament. Si Vilanova s'ho queda, no circularia pràcticament mai. Preferiria que s'ho quedés una associació que garantís la seva circulació (5a Zona ho ha intentat, però no ha fructificat).Miquel wrote:I a que espera Vilanova a agafar-la? Sempre he tingut la sensació que aquest museu és l'enganyifa més gran que tenim sobre el ferrocarril.Renfe451 wrote:La 440 que es troba a Sant Andreu Comtal és la 131, original (sense reformar) i que en un principi està "preservada" pel Museu de Vilanova. Però porta anys podrint-se lamentablement.
-
- N6
- Posts: 293
- Joined: Sunday 11/10/2015 19:57
- Location: barcelona
Re: Desballestament de material ferroviari de Renfe
Renfe451 wrote:Per alguna cosa li diuen "el museu de l'horror"... molta bona fama no és que en tingui precisament. Si Vilanova s'ho queda, no circularia pràcticament mai. Preferiria que s'ho quedés una associació que garantís la seva circulació (5a Zona ho ha intentat, però no ha fructificat).Miquel wrote:I a que espera Vilanova a agafar-la? Sempre he tingut la sensació que aquest museu és l'enganyifa més gran que tenim sobre el ferrocarril.Renfe451 wrote:La 440 que es troba a Sant Andreu Comtal és la 131, original (sense reformar) i que en un principi està "preservada" pel Museu de Vilanova. Però porta anys podrint-se lamentablement.
que se la quede la asociacion de mora la nova, aunque en esa cochera creo que no cabe porque es pequeña y aparte el material que ya tienen... pero podrian hacer una mas grande en esas siete vias que hay, desguazar o restaurar tambien los 6 coches estrella que quedan alli en esas vias y hacer una cochera mas grande con esas vias , esa 440 no deberia estar alli apartada ya que es la unica ut 440 original de dos coches que quedan en cataluña , i si algun dia la sacan de alli nose como se lo aran porque las vias estan enterradas y si la sacan espero que su destino no sea el museo de vilanova o el desguace. De verdad meda mucha rabia que no la restauren porque en madrid hay dos y aqui solo tenemos una y abandonada, antes estaba la 132 apartada en vilanova pero unos vandalos le prendieron fuego en 2010 y su final fue el desguace
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Desballestament de material ferroviari de Renfe
Vist com acaben certs trens "preservats", que no circuli sembla fins i tot un mal menor mentre estigui emmagatzemat en condicions dignes...Renfe451 wrote:Per alguna cosa li diuen "el museu de l'horror"... molta bona fama no és que en tingui precisament. Si Vilanova s'ho queda, no circularia pràcticament mai. Preferiria que s'ho quedés una associació que garantís la seva circulació (5a Zona ho ha intentat, però no ha fructificat).
Clar que després a un li ve el 124 del metro al cap...
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Re: Desballestament de material ferroviari de Renfe
A mi em produeix una sana enveja quan veig vídeos des d'Anglaterra, Suïssa o fins i tot de la nostra veïna França, de material històric circulant i sempre he pensat que m'agradaria molt veure escenes com aquelles a casa nostra. Siguem sincers, ¿a qui no li agradaria veure una cosa similar al Festirail de Montluçon? Jo sóc el primer que firmo, i no seria pas l'únic, crec que tots els aficionats estariem d'acord!Fran-Ikarus wrote:Vist com acaben certs trens "preservats", que no circuli sembla fins i tot un mal menor mentre estigui emmagatzemat en condicions dignes...Renfe451 wrote:Per alguna cosa li diuen "el museu de l'horror"... molta bona fama no és que en tingui precisament. Si Vilanova s'ho queda, no circularia pràcticament mai. Preferiria que s'ho quedés una associació que garantís la seva circulació (5a Zona ho ha intentat, però no ha fructificat).
Clar que després a un li ve el 124 del metro al cap...
Si per a tu et sembla un mal menor que no circuli, jo no ho penso així, tot el contrari. La preservació del material històric serveix per divulgar i alhora transmetre el passat del ferrocarril a les generacions futures. Que circuli per les vies serveix com a un aparador per fer-se públic i alhora, per promocionar a les associacions que custodien els exemplars històrics. Tu mateix ho has dit, el cas del 124 del Transversal (L1), és per posar-se les mans al cap. I no parlem tampoc del 354... que podria estar circulant sense cap problema. Que estigui emmagatzemat en una nau tot el dia no es guanya res, la màgia està en veure'l en acció.
És cert que en matèria de preservació del patrimoni ferroviari, Espanya està avançant, però encara està a anys llum dels països del nostre entorn. El que cal fer és una neteja a la FFE, molt influenciada políticament, i que aquesta faciliti més preservacions a les associacions que ho demanin. També és necessari un canvi a Adif en política de circulació de material històric, no pot ser tants impediments per a la circulació d'un tren històric de forma excepcional. Només cal veure el paperot que han fet amb el Translozoya, de pena tot plegat, o amb els viatges anul·lats del Talgo III. Molta cosa ha de canviar.
Re: Desballestament de material ferroviari de Renfe
Esas vias donde descansan los estrella son propiedad del Papa ADIF, a Mora les costo lo suyo tener la nueva nave y la parte de estacion, de momento no veo a ADIF vendiendo (por que regalar no regalan nada).David.F.C.M.B.1000 wrote:
que se la quede la asociacion de mora la nova, aunque en esa cochera creo que no cabe porque es pequeña y aparte el material que ya tienen... pero podrian hacer una mas grande en esas siete vias que hay, desguazar o restaurar tambien los 6 coches estrella que quedan alli en esas vias y hacer una cochera mas grande con esas vias , esa 440 no deberia estar alli apartada ya que es la unica ut 440 original de dos coches que quedan en cataluña , i si algun dia la sacan de alli nose como se lo aran porque las vias estan enterradas y si la sacan espero que su destino no sea el museo de vilanova o el desguace. De verdad meda mucha rabia que no la restauren porque en madrid hay dos y aqui solo tenemos una y abandonada, antes estaba la 132 apartada en vilanova pero unos vandalos le prendieron fuego en 2010 y su final fue el desguace
Renfe y ADIF hacen negocio y les importa un pepino el material historico, siempre lo han demostrado y que yo sepa no van a cambiar de idea de la noche a la mañana, que esperais de una empresa que tiene al platanito echo unos zorros pero que usa su imagen para celebrar el 75 aniversario, puro marqueting para hacer negocio, asi son.
Saludos.
-
- N8
- Posts: 727
- Joined: Sunday 08/06/2008 16:03
- Location: Horta L5
Re: Desballestament de material ferroviari de Renfe
Yo creo que si renfe, ADIF, o quien leches sea responsable de los trenes "abandonados" tuviese el mínimo interés de preservar ni que sea una unidad de cada serie, harían algo muy grande por la historia del patrimonio de nuestro ferrocarril. Que más les dará que las asociaciones (que no tienen nada que ver con ellos) se cojan las unidades que quieran... Total, si las van a hacer chatarra... En fin, poco interés hay.
¡No hay que hacer un mundo de una canica!
Re: Desballestament de material ferroviari de Renfe
El dia que tinguem ferroviaris manant a les companyies ferroviàries la cosa canviarà. Mentrestant un tren és un tros de ferro sobre rodes per transportar clients.ferroviario_catalan wrote:Yo creo que si renfe, ADIF, o quien leches sea responsable de los trenes "abandonados" tuviese el mínimo interés de preservar ni que sea una unidad de cada serie, harían algo muy grande por la historia del patrimonio de nuestro ferrocarril. Que más les dará que las asociaciones (que no tienen nada que ver con ellos) se cojan las unidades que quieran... Total, si las van a hacer chatarra... En fin, poco interés hay.
El metro de Barcelona amb motoristes!
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Desballestament de material ferroviari de Renfe
Més enllà de l'interès o no de cada companyia ferroviària i del seu cap de torn, la llei ferroviària OBLIGA a conservar el patrimoni existent.
Si anem esperant la bona fe sempre, anem malament. Les coses cal exigir-les.
Si anem esperant la bona fe sempre, anem malament. Les coses cal exigir-les.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: Desballestament de material ferroviari de Renfe
En aquest país com no pressionis molt fort, no t'escolten. Així de clar.wefer wrote:Més enllà de l'interès o no de cada companyia ferroviària i del seu cap de torn, la llei ferroviària OBLIGA a conservar el patrimoni existent.
Si anem esperant la bona fe sempre, anem malament. Les coses cal exigir-les.