Rodalies R8
Re: Nova línia de Rodalies: R8
desde que varen iniciar les obres ( nose si te res a veure ) he notat que la linea R8 comença a petir retards de 10 min -15 aprox a arribar a l'estacio de Rubi direcció granollers , es extrany perque dintre del que cap es una linea molt puntual , ja sigui per el poc trajecte que te, algu que em pugui iluminar ?
Re: Nova línia de Rodalies: R8
Jo diria que té a veure amb noves limitacions de velocitat que hi ha entre Castellbisbal i Rubí (trinxeres i terraplens: la geologia entre aquestes dues estacions és horrible, i és pràcticament impossible d'arreglar definitivament, només hi poden posar pegats), i el pas per via desviada per les obres de Rubí mateix. També amb les obres del tercer rail entre El Papiol i Vila-seca (Tarragonès), que encara que no ho sembli, hi són, a pas de cargol, però hi són.joan89 wrote:desde que varen iniciar les obres ( nose si te res a veure ) he notat que la linea R8 comença a petir retards de 10 min -15 aprox a arribar a l'estacio de Rubi direcció granollers , es extrany perque dintre del que cap es una linea molt puntual , ja sigui per el poc trajecte que te, algu que em pugui iluminar ?
Lligat a això últim (el tercer rail del Corredor Mediterrani), darrerament la línia de València està horrible, amb retards en cascada diaris, originats majoritàriament entre Tarragona i Vandellòs, i darrerament, sobretot entre Castelló i València (els horrors de Rodalies València fa anys que superen amb escreix els pitjors moments de Rodalies Barcelona -quan abans era al revés-): no descartaria que els retards es notéssin fins a Girona, afectant la R8 tant des de Martorell com des de Mollet. A més, al tram Castellbisbal-La Granada, la geologia també és un desastre, i també hi ha obres preliminars del tercer rail: encara més limitacions de velocitat pels R4, que alhora arrosseguen la R8...
Deu tractar-se d'una suma de tot això...
- robertotlh
- N7
- Posts: 324
- Joined: Thursday 15/10/2015 14:47
Re: Nova línia de Rodalies: R8
Sóna a broma escudar-se amb la geologia per justificar la proliferació de limitacions de velocitat. La geologia ja era així quan es va construir la línia i abans no hi havien tantes limitacions de velocitat. Els problemes geològics es poden sortejar si hi ha voluntat i ganes, sino mirem com en el cas de l'AVE, no s'ha tornat a parlar dels problemes del viaducte de Vilaverd ni de les dolines de Saragossa. En canvi a la xarxa de Rodalies planten rombe groc i appc.437.001 wrote:Jo diria que té a veure amb noves limitacions de velocitat que hi ha entre Castellbisbal i Rubí (trinxeres i terraplens: la geologia entre aquestes dues estacions és horrible, i és pràcticament impossible d'arreglar definitivament, només hi poden posar pegats), i el pas per via desviada per les obres de Rubí mateix. També amb les obres del tercer rail entre El Papiol i Vila-seca (Tarragonès), que encara que no ho sembli, hi són, a pas de cargol, però hi són.joan89 wrote:desde que varen iniciar les obres ( nose si te res a veure ) he notat que la linea R8 comença a petir retards de 10 min -15 aprox a arribar a l'estacio de Rubi direcció granollers , es extrany perque dintre del que cap es una linea molt puntual , ja sigui per el poc trajecte que te, algu que em pugui iluminar ?
Lligat a això últim (el tercer rail del Corredor Mediterrani), darrerament la línia de València està horrible, amb retards en cascada diaris, originats majoritàriament entre Tarragona i Vandellòs, i darrerament, sobretot entre Castelló i València (els horrors de Rodalies València fa anys que superen amb escreix els pitjors moments de Rodalies Barcelona -quan abans era al revés-): no descartaria que els retards es notéssin fins a Girona, afectant la R8 tant des de Martorell com des de Mollet. A més, al tram Castellbisbal-La Granada, la geologia també és un desastre, i també hi ha obres preliminars del tercer rail: encara més limitacions de velocitat pels R4, que alhora arrosseguen la R8...
Deu tractar-se d'una suma de tot això...
Visiteu el meu bloc http://blogscat.com/a/ferrocarrilsinexistents
Re: Nova línia de Rodalies: R8
Ah, no? Ja t'asseguro que hi havia problemes, entre La Granada i Castellbisbal. Sempre n'hi ha hagut.robertotlh wrote:Sóna a broma escudar-se amb la geologia per justificar la proliferació de limitacions de velocitat. La geologia ja era així quan es va construir la línia i abans no hi havien tantes limitacions de velocitat.
El túnel de La Granada, i el terraplè de Lavern, per exemple, no recordo quan no n'han donat, de problemes. No ho recordo.
Fins i tot la mateixa andana de l'estació de Lavern ha patit problemes d'inestabilitat.
El mateix val per la trinxera de Casa Garriga, a Sant Sadurní, que per si no ho sabies havia estat un túnel, però les inestabilitats del terreny van aconsellar de demolir-lo quan es va desdoblar la via.
Igual que el túnel del Puig (entre Gelida i Sant Sadurní), que es va haver d'escurçar molt quan es va desdoblar. Pel mateix motiu.
Abans de dir qualsevol cosa, millor informar-se.
Ah, no? I en què et bases, per dir-ho?robertotlh wrote:Els problemes geològics es poden sortejar si hi ha voluntat i ganes, sino mirem com en el cas de l'AVE, no s'ha tornat a parlar dels problemes del viaducte de Vilaverd ni de les dolines de Saragossa.
Tornant a la R8, t'aconsello que et miris la trinxera i el terraplè que hi ha just abans del túnel petit del triangle de Castellbisbal.
A veure si et penses que unes inestabilitats com aquelles es resolen en un tres i no res.
- robertotlh
- N7
- Posts: 324
- Joined: Thursday 15/10/2015 14:47
Re: Nova línia de Rodalies: R8
Molt senzill, em baso en què si et llegeixes les notícies que hi ha hagut sobre el viaducte de Vilaverd, veuràs que s'han fet quantioses inversions per intervencions PREVENTIVES, es a dir s'ha intentat resoldre o mitigar el problema abans de que passi. Ara mateix no recordo si la limitació al viaducte està a 160 o a 200, però en tot cas no penalitza els temps de viatge i una velocitat de 160 o 200 en una zona geològicament tan problemàtica no està gens malament. Ara bé, si tornem a la xarxa convencional, és palès que s'intervé a la infraestructura quan en una zona s'encadenen un descarrilament rera altre o si no hi ha descarrilaments a la zona es planta el rombe groc i s'intervé diversos mesos o anys després.437.001 wrote:Ah, no? Ja t'asseguro que hi havia problemes, entre La Granada i Castellbisbal. Sempre n'hi ha hagut.robertotlh wrote:Sóna a broma escudar-se amb la geologia per justificar la proliferació de limitacions de velocitat. La geologia ja era així quan es va construir la línia i abans no hi havien tantes limitacions de velocitat.
El túnel de La Granada, i el terraplè de Lavern, per exemple, no recordo quan no n'han donat, de problemes. No ho recordo.
Fins i tot la mateixa andana de l'estació de Lavern ha patit problemes d'inestabilitat.
El mateix val per la trinxera de Casa Garriga, a Sant Sadurní, que per si no ho sabies havia estat un túnel, però les inestabilitats del terreny van aconsellar de demolir-lo quan es va desdoblar la via.
Igual que el túnel del Puig (entre Gelida i Sant Sadurní), que es va haver d'escurçar molt quan es va desdoblar. Pel mateix motiu.
Abans de dir qualsevol cosa, millor informar-se.
Ah, no? I en què et bases, per dir-ho?robertotlh wrote:Els problemes geològics es poden sortejar si hi ha voluntat i ganes, sino mirem com en el cas de l'AVE, no s'ha tornat a parlar dels problemes del viaducte de Vilaverd ni de les dolines de Saragossa.
Tornant a la R8, t'aconsello que et miris la trinxera i el terraplè que hi ha just abans del túnel petit del triangle de Castellbisbal.
A veure si et penses que unes inestabilitats com aquelles es resolen en un tres i no res.
Evidentment no soc geòleg per jutjar la dificultat de resoldre o mitigar cada un dels problemes geològics que hi pot haver, però sí afirmo rotundament que si ha voluntat i pressupost es resolen o mitiguen al màxim. En el cas de l'AVE, n'hi ha. I en el cas de la xarxa convencional, NO.
Visiteu el meu bloc http://blogscat.com/a/ferrocarrilsinexistents
Re: Nova línia de Rodalies: R8
El problema del que passa amb la infraestructura ferroviària és que lamentablement ADIF es dedica bàsicament a practicar manteniment CORRECTIU (resoldre el problema quan ja se l'ha trobat) i a vegades ni això! (això queda pales amb les limitacions temporals de velocitat que sofreixen diverses línies)
El fet és que el manteniment CORRECTIU a dia d'avui ja hauria de formar part del passat. Des del punt de vista de l'enginyeria s'ha demostrat que el manteniment PREVENTIU és amb diferencia més econòmic que el CORRECTIU, i és que sí es compten els problemes d'explotació, deficiències de seguretat, etc que es generen amb el CORRECTIU, el PREVENTIU resulta ser clarament més econòmic.
Per tant, el que passa a la R8, no és justificable de cap manera sota problemes geològics, que ja són coneguts i pels quals hauria d'haver-hi unes accions que els corregissin/pal·liessin. D'igual manera tampoc és justificable per falta de diners, ja què fer prevenció surt més econòmic que "curar"...
Llavors, des del meu punt de vista, és clarament una qüestió de ineptitud.
Salut,
El fet és que el manteniment CORRECTIU a dia d'avui ja hauria de formar part del passat. Des del punt de vista de l'enginyeria s'ha demostrat que el manteniment PREVENTIU és amb diferencia més econòmic que el CORRECTIU, i és que sí es compten els problemes d'explotació, deficiències de seguretat, etc que es generen amb el CORRECTIU, el PREVENTIU resulta ser clarament més econòmic.
Per tant, el que passa a la R8, no és justificable de cap manera sota problemes geològics, que ja són coneguts i pels quals hauria d'haver-hi unes accions que els corregissin/pal·liessin. D'igual manera tampoc és justificable per falta de diners, ja què fer prevenció surt més econòmic que "curar"...
Llavors, des del meu punt de vista, és clarament una qüestió de ineptitud.
Salut,
Re: Nova línia de Rodalies: R8
Ja ho havia postejat al fil de reforma d'estacions de Rodalies Barcelona, però les obres de Sant Cugat i Rubí avancen, i ja no s'ha de fer alpinisme per pujar als trens.
A més, la via 2 de Rubí ja torna a estar operativa.
A més, la via 2 de Rubí ja torna a estar operativa.
Re: Nova línia de Rodalies: R8
A Sant Cugat del Vallès les barreres es troben obertes, es pot entrar i sortir de l'estació sense validar el bitllet. Desconec si serà així només durant les obres...
Re: Nova línia de Rodalies: R8
Fa temps que és així, des que es va reorganitzar la cosa, i la C7 L'Hospitalet-Cerdanyola Universitat-Martorell va desaparèixer, sent substituïda per la R7 i la R8, amb això les estacions de Sant Cugat i Rubí van deixar de tenir personal, i les barreres van quedar tal com les has vist...Renfe451 wrote:A Sant Cugat del Vallès les barreres es troben obertes, es pot entrar i sortir de l'estació sense validar el bitllet. Desconec si serà així només durant les obres...
-
- N9
- Posts: 2271
- Joined: Sunday 17/07/2011 20:23
- Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
- Location: Tota TUS excepte: 11,80,23
- Contact:
Re: Nova línia de Rodalies: R8
No entiendo... Creí que hablábamos de que se iba a prolongar la R1 a Sant Andreu Arenal, pero manteniendo la R8 actual. Es decir: Cerdanyola UAB, Rubí y Sant Cugat tendrían un tren cada 30 minutos, uno procedente de Arenal a Papiol y la costa y otro procedente de Granollers a Martorell o Vilafranca.437.001 wrote:Carlos González wrote:Quan ja facin millores de les freqüències de la R8, penseu que seria bó que enlloc de fer parar la R8 fins a Martorell, acabi fins a Vilafranca del Penedès???S'hauria d'augmentar trens i personal.bigcoaster wrote:Si queden trens i personal, jo ho veuria bé.
Ara com ara el transbordament de Martorell (o Castellbisbal) direcció Vilafranca és decent.
Direcció Manresa, Igualada o Sant Boi, no sabria dir-ho.
Cas que es perllongués la R1 a Sant Andreu Arenal, segons l'hora, el transbordament hauria de fer-se al Papiol.
En aquest cas, el transbordament milloraria (en freqüència) només direcció Vilafranca.
En els altres casos (Manresa, Igualada, Sant Boi) seria obligatori un segon transbordament a Martorell.
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
Re: Nova línia de Rodalies: R8
La línia R8 tal i com està actualment té una mitjana de 200 usuaris. Pocs per a ser una línia de rodalia. I no cal explicar com està la línia els caps de setmana i festius, quasi transporta aire. De fet, jo vaig estar a l'estació de Sant Cugat del Vallès i a l'estació hi havien 4 persones a les dues andanes (2 en cada direcció). Una situació realment lamentable.
Per que aquesta línia no-radial tingui un cert èxit, s'ha d'allargar-la pels dos extrems, fins a Vilafranca per un costat i fins a Sant Celoni per l'altre. D'aquesta manera, la gent de Vilafranca, Sant Sadurní, Llinars, Cardedeu, i fins i tot de les comarques gironines, poden tenir un accès directe a la UAB mitjançant un sol transbord a Sant Celoni. La freqüència la deixaria en un tren cada 30 minuts, com a l'R7 antigament abans de les obres del tercer carril. I el més important, obertura de l'estació de Santa Perpètua-Can Folguera que pot aportar també un increment de viatgers a la línia.
Per que aquesta línia no-radial tingui un cert èxit, s'ha d'allargar-la pels dos extrems, fins a Vilafranca per un costat i fins a Sant Celoni per l'altre. D'aquesta manera, la gent de Vilafranca, Sant Sadurní, Llinars, Cardedeu, i fins i tot de les comarques gironines, poden tenir un accès directe a la UAB mitjançant un sol transbord a Sant Celoni. La freqüència la deixaria en un tren cada 30 minuts, com a l'R7 antigament abans de les obres del tercer carril. I el més important, obertura de l'estació de Santa Perpètua-Can Folguera que pot aportar també un increment de viatgers a la línia.
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Re: Nova línia de Rodalies: R8
I a tot això caldria afegir un transbordament amb la R3, que passa per sota, i que la gent d'Osona, Ripollès/Garrotxa i Cerdanya, puguin viatjar a les comarques del sud sense haver de transbordar a Sants.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
Re: Nova línia de Rodalies: R8
Y si alargamos hasta L'Arboç?Renfe451 wrote:La línia R8 tal i com està actualment té una mitjana de 200 usuaris. Pocs per a ser una línia de rodalia. I no cal explicar com està la línia els caps de setmana i festius, quasi transporta aire. De fet, jo vaig estar a l'estació de Sant Cugat del Vallès i a l'estació hi havien 4 persones a les dues andanes (2 en cada direcció). Una situació realment lamentable.
Per que aquesta línia no-radial tingui un cert èxit, s'ha d'allargar-la pels dos extrems, fins a Vilafranca per un costat i fins a Sant Celoni per l'altre. D'aquesta manera, la gent de Vilafranca, Sant Sadurní, Llinars, Cardedeu, i fins i tot de les comarques gironines, poden tenir un accès directe a la UAB mitjançant un sol transbord a Sant Celoni. La freqüència la deixaria en un tren cada 30 minuts, com a l'R7 antigament abans de les obres del tercer carril. I el més important, obertura de l'estació de Santa Perpètua-Can Folguera que pot aportar també un increment de viatgers a la línia.
Asi tendriamos correspondencia con Rodalies Tarragona, se crearia un corredor Granollers Tarragona sin pasar por Barcelona y la gente de l'Arboç tendria mas frecuencias con Vilafranca y Martorell, los estudiantes podrian ir a la Universidad directos.
La explotacion de la estacion de l'Arboç se podria hacer en una unica via separandola por sectores el A para trenes procedentes/destino Tarragona y el B Trenes Procedentes/Destino Granollers.
Siempre he sido partidario de alargar a Vilafranca pero como siempre dicen que los andenes de las vias desviadas son demasiados cortos para estacionar Trenes por eso la idea de l'Arboç.
Saludos.
Re: Nova línia de Rodalies: R8
Creat nou fil per a propostes de millora de la línia a http://transport.cat/viewtopic.php?f=96&t=14289
Re: Nova línia de Rodalies: R8
bon dia he llegit aixo al facebook de trenscat, segur que l'obriran ? jo crec ue la tindrien que haver obert cuan es va inagurar la linea
Bobiner remolcat per la bruta Traxx de renfe 253-026 al seu pas per la futura estació de Santa Perpètua-Can Folguera direcció nord. El nou baixador està previst que es posi en servei el 2019, comptarà amb les dues vies generals amb andanes laterals enllaçades per un nou pas inferior, amb l'edifici de viatgers ubicat al costat nord de les vies (costat nucli urbà central).
Bobiner remolcat per la bruta Traxx de renfe 253-026 al seu pas per la futura estació de Santa Perpètua-Can Folguera direcció nord. El nou baixador està previst que es posi en servei el 2019, comptarà amb les dues vies generals amb andanes laterals enllaçades per un nou pas inferior, amb l'edifici de viatgers ubicat al costat nord de les vies (costat nucli urbà central).
Últimes adjudicacions:
Adjudicaciones de Adif
Número de Expediente: 3.17/27507.0082
CONVERSIÓN DE SEÑAL PERMISIVA E'1 DE CASTELLBISBAL EN ABSOLUTA.
Adjudicatario: TELECOMUNICACION FERROVIARIA AIE
NIF Adjudicatario: V82604448
Nº Licitadores: 1
Plazo ejecución: 2 meses
Importe: €113,186.55
Tipo Contrato: OBRAS
Procedimiento: NEGOCIADO SIN PUBLICIDAD
Fecha Adjudicación: 14/09/2017
Fecha Publicación en Web: 19/09/2017
Re: Últimes adjudicacions:
Em costa molt de creure que això costi més de 100.000€. A banda de treure-li la "P" del màstil, imagino que algun ajust a la balisa i al CTC què més han de fer?437.001 wrote:Adjudicaciones de Adif
Número de Expediente: 3.17/27507.0082
CONVERSIÓN DE SEÑAL PERMISIVA E'1 DE CASTELLBISBAL EN ABSOLUTA.
Adjudicatario: TELECOMUNICACION FERROVIARIA AIE
NIF Adjudicatario: V82604448
Nº Licitadores: 1
Plazo ejecución: 2 meses
Importe: €113,186.55
Tipo Contrato: OBRAS
Procedimiento: NEGOCIADO SIN PUBLICIDAD
Fecha Adjudicación: 14/09/2017
Fecha Publicación en Web: 19/09/2017
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Nova línia de Rodalies: R8
https://www.naciodigital.cat/sabadell/n ... /al/valles
Renfe anuncia la construcció d'una nova estació a la R8 a Santa Perpètua de Mogoda
Es tracta d'una llarga reivindicació per part de la ciutadania
Redacció | 25/05/2018 a les 14:12h
Renfe ha anunciat la licitació de les obres de construcció de la futura estació de Santa Perpètua de la Mogoda, que s'ubicarà a la línia R8 de Rodalies de Catalunya, que uneix Granollers Centre amb Martorell passant per Cerdanyola Universitat. Es tracta d'una llarga reivindicació, i que es va posar sobre la taula amb la posada en servei de la línia, l'any 2011, per donar servei a una sèrie d'urbanitzacions properes a les vies del tren
Aquestes actuacions han de disposar d'un pressupost de 2.529.882 euros i tindran un termini d'execució de 9 mesos, donant cobertura a una zona de la localitat vallesana on s'havia reivindicat la instal·lació d'una parada. Actualment Santa Perpètua compta amb una estació de rodalies situada a la línia R3 que permet enllaçar la població amb Barcelona en un temps de viatge de 16 minuts, però amb la nova estació es donarà servei a la zona de la Granja Soldevilla i els barris de Terrablanca i Can Folguera.
Les actuacions previstes en el projecte per a la construcció de la futura estació inclouen un nou edifici de viatgers on a la zona de vestíbul s'ubicarà el Punt d'Atenció al Viatger, així com màquines autovenda i control d'accessos. De la mateixa manera, s'habilitarà un pas inferior de connexió entre andanes, a més dels sistemes d'informació corresponents, s'urbanitzaran els accessos i s'instal·laran ascensors.
Renfe anuncia la construcció d'una nova estació a la R8 a Santa Perpètua de Mogoda
Es tracta d'una llarga reivindicació per part de la ciutadania
Redacció | 25/05/2018 a les 14:12h
Renfe ha anunciat la licitació de les obres de construcció de la futura estació de Santa Perpètua de la Mogoda, que s'ubicarà a la línia R8 de Rodalies de Catalunya, que uneix Granollers Centre amb Martorell passant per Cerdanyola Universitat. Es tracta d'una llarga reivindicació, i que es va posar sobre la taula amb la posada en servei de la línia, l'any 2011, per donar servei a una sèrie d'urbanitzacions properes a les vies del tren
Aquestes actuacions han de disposar d'un pressupost de 2.529.882 euros i tindran un termini d'execució de 9 mesos, donant cobertura a una zona de la localitat vallesana on s'havia reivindicat la instal·lació d'una parada. Actualment Santa Perpètua compta amb una estació de rodalies situada a la línia R3 que permet enllaçar la població amb Barcelona en un temps de viatge de 16 minuts, però amb la nova estació es donarà servei a la zona de la Granja Soldevilla i els barris de Terrablanca i Can Folguera.
Les actuacions previstes en el projecte per a la construcció de la futura estació inclouen un nou edifici de viatgers on a la zona de vestíbul s'ubicarà el Punt d'Atenció al Viatger, així com màquines autovenda i control d'accessos. De la mateixa manera, s'habilitarà un pas inferior de connexió entre andanes, a més dels sistemes d'informació corresponents, s'urbanitzaran els accessos i s'instal·laran ascensors.
Santa Perpètua
D'una banda, me n'alegro de que s'intenti potenciar la R8. Però ben mirat... dubto massa que l'irrisòria demanda que pugui tenir l'estació justifiqui la inversió. Al menys, mentre no hi hagi serveis cap a Barcelona.
Re: Santa Perpètua
Y no podrían hacer que la R8 volviera a ser R7, y que, desde el inicio en Martorell, tenga dos ramales, uno a Granollers y otro a Barcelona Sant Andreu Arenal, además, que hayan más trenes.Javi M wrote:D'una banda, me n'alegro de que s'intenti potenciar la R8. Però ben mirat... dubto massa que l'irrisòria demanda que pugui tenir l'estació justifiqui la inversió. Al menys, mentre no hi hagi serveis cap a Barcelona.
frankrodriguez.net
signatura
signatura