Home, una variant entre Manresa i Terrassa, a banda de cara i difícil pels tipus de terreny amb que es trobaria, deixaria de servir a algunes localitats, que donen certs passatgers, i tot per guanyar què, 20 minuts? En un viatge de 3h i escaig, 20 minuts és una minúcia, ara, que si algun govern està disposat a fer-ho, no seré jo qui ho impedeixi.Miquel wrote:Es que una cosa no te res a veure amb l'altre. La línia exprés per qui la vulgui, te la LAV ja que és la que ofereix el mateix origen i destí amb menys temps.bigcoaster wrote: Segueix llegint, primer.
Després, ho esclariré per si hi havia dubtes. El que vull dir és que és una línia de regionals que no és la més ràpida per anar de A a B. Si que és veritat que hi ha trànsit intern per qui sí que és l'única opció, i és obvi que tardés menys seria una cosa molt bona, però per línia ràpida entre Lleida i Barcelona ja hi ha la R13, que s'hauria d'explotar en aquest sentit sobretot.
És lògic que com menys tardi qualsevol línia, millor, però no crec que la R12 hagi de ser una línia exprés entre Lleida i Barcelona com algú havia dit. Jo defenso que la R12 tardi menys, però no crec que la solució sigui fer una super-variant com algú havia dit, sinó retallant parades i quadruplicant de Terrassa en avall allí on es pugui per fer avançaments. Per a línia ràpida la proposta entre Cervera, Igualada i Martorell està molt bé, i seria realment rapida per una línia de regionals, segurament baixés de les 2h entre Lleida i Barcelona.
La millora a la línia convencional ha de ser pensada per a TOTS els usuaris, no només els que agafen el tren a Lleida - Pirineus i baixen a Sants.
I de super variant tampoc crec que calgui fer-ne cap, però si entre Manresa i Terrasssa es podrien fer nous túnels i viaductes per no anar fent ziga zagues i rodejar les muntanyes pels laterals, doncs coi, potser guanyem molts minuts, d'entrada per tenir un trajecte més recte (menys distància), i a sobre es guanyaria en velocitat (no hi hauria limitacions per trinxeres o reduccions de velocitat per les corbes).
El temps de trajecte a l'R4 i R12 es reduiria considerablement i tots els usuaris de la línia se'n beneficiarien.
Terrassa abaix s'ha d'adaptar, però jo crec que el més fàcil es habilitar Sabadell Sud per fer avançar també amb sentit Terrassa, i fer alguna cosa semblant a Cerdanyola i/o Montcada Bifurcació.
Jo crec que la clau de la R12, és augment de freqüència, seria tan senzill com perllongar alguns R4, així no s'haurien de buscar nous solcs. I si fes falta algun punt d'encreuament entre Lleida i Manresa, doncs es fa, que hi ha un munt d'estacions que abans tenien dues vies i els hi van treure la segona via per no haver-la de mantenir.
I una altra cosa, si busques un tren ràpid, la única opció no pot ser l'AV, ja que és caríssima, hauria d'haver-hi una versió més assequible per al públic general que tardes al voltant de les 2h, o 2h 15min. Trobo que s'haurien d'explotar els REX de la R13, que tenen un bon temps de viatge (2h 30m) i si es saltessin algunes (unes quantes) parades, encara podrien ser alguns minuts més ràpids, cosa que els podria apropar a les 2h de temps de viatge.