La reforma (per normativa) de les unitats del Tramvia Blau

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

La reforma (per normativa) de les unitats del Tramvia Blau

Post by Fran-Ikarus »

Us passo la foto que ha fet en José María, secretari d'ARCA, del número 6 aquest mateix matí a la sortida de la cotxera.

Image

I, ja posats, la que va fer-li en Dewi Williams fa quasi exactament 50 anys (agost del 1956) durant la seva visita a Barcelona.

Image
Last edited by Fran-Ikarus on Saturday 02/11/2013 22:19, edited 3 times in total.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Post by wefer »

Déu meu, quina restauració tant mal feta!!!! :vomit
Tant costa posar uns colors més fidels a l'original?
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Post by Fran-Ikarus »

Calma, que la cosa no és pas tan simple. Els colors del 1956 no eren, ni de bon tros, els originals.

Uns quants temes interessants, del fòrum de Tramvia.org, on s'en parlava. En "aco" és un implicat directe en la reforma, llavors... això, llegiu, que és interessant

http://boards4.melodysoft.com/app?ID=tr ... &ORDERBY=1

http://boards4.melodysoft.com/app?ID=tr ... &ORDERBY=1

http://boards4.melodysoft.com/app?ID=tr ... &ORDERBY=1

http://boards4.melodysoft.com/app?ID=tr ... &ORDERBY=1
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Post by metring »

Si, no s'han anat a la Cadena de los Tigres, que tenen la maquineta de pintura dels mil colors, per trobar un color semblant, precisament xD
Igual va passar amb els 100 restaurats del metro, que eren negres i crema, i no pas colors taxi, i els 300 em sembla que tampoc eren tar granates...
User avatar
Cahorand
N4
N4
Posts: 56
Joined: Wednesday 21/09/2005 1:59
Location: Can Bonastre (Piera)

Post by Cahorand »

Sincerament, m'agrada més l'actual blau que no pas el blau-fosc-quasi-negre de la foto de fa 50 anys. Li dóna més alegria; l'altre és molt lleig. 8)
Baixador per a Can Bonastre (entre Piera i Masquefa) ja!
Rodalies per Diagonal i Gran Via ja!
TAV per Roma i Aragó ja!
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Post by metring »

Home, sí que és un color més alegre, però els criteris d'una restauració consisteixen no en alegrar la vista :D sino fer una recreació, és a dir, utilitzar no el color idèntic, sinó un de semblant, es tracta no de deixar-ho com al primer dia, perquè s'ha de diferenciar els elements afegits dels originals en una restauració, sinó d'ajudar a entendre com era un element al principi, en cas contrari es tractaria d'una reconstrucció
User avatar
Serie-1000-metro
N7
N7
Posts: 506
Joined: Thursday 19/05/2005 21:39
Location: Barcelona i Osseja (Cerdanya Francesa)
Contact:

Post by Serie-1000-metro »

No es tan sols el color que esta mal fet, sino que la refoma en si es una vestiesa, on ses vist un tramvia que casi be te 100 anys que funcioni amb mause (ratolí), o que un tramvia com aquet porti intermitens, o dos focus alogens o similiar a la part baixa? O que porti vidres enfosquits de color blau pel sol? O que porti netejaparabrises d'Autobús? O que porti un sensor per indicar si les reixes de les plataformes estan obertes o tancades? O que porti una bocina de camió? Tot això u porta el num 6, i amb el temps u portaran tots incluit el Tramvia num 129 (la jardinera), ecxempte el Tramvia num 2 que es l'unic que se salva, la unica cosa bona de aquesta reforma es que es recupera un Tramvia Blau, el num 7.

En resum una destrosa del material movil que disposa el conegut i entrenyable Tramvia Blau, una reforma feta amb el cul, i molt mal feta i amb mal gust.

Una cosa es restaurar i l'altre reformar, en aquet caus haurien d'haver restaurat, no reformar, ja que pert tota la gràcia.

Salut!

Llarga vida als 1000ls!!!!!!!!!!!!!!!!
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Post by wefer »

Serie-1000-metro wrote:No es tan sols el color que esta mal fet, sino que la refoma en si es una vestiesa, on ses vist un tramvia que casi be te 100 anys que funcioni amb mause (ratolí), o que un tramvia com aquet porti intermitens, o dos focus alogens o similiar a la part baixa? O que porti vidres enfosquits de color blau pel sol? O que porti netejaparabrises d'Autobús?
:fuig
Tot això que comentes és molt pitjor del que em pensava.
Realment, quina destrossa >:( :aaa
És una vergonya el poc respecte que es té per la nostra història. Han convertit un tramvia històric en una espècie de Tunnig... ara és el tramvia del neng de Castefa.
Ferrovi
N8
N8
Posts: 867
Joined: Saturday 10/12/2005 11:02

Post by Ferrovi »

Hola, amb la col·lecció que m'estic fent, de l'historia de Barcelona, que ve amb la Vanguardia, avui sortia el "sobre ruedas" que tracta dels cotxes a la citada ciutat. En una de les imatges, surt una carrera al Tibidabo, i sortia el peu del funicular i els tramvies en estat original, com a curiositat, es veia la contnuació avui desapareguda fins a Vallvidrera. En fí, que els tranvies no tenen res a veure amb la actualitat
User avatar
Mortadel·lo
N9
N9
Posts: 1381
Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13

Post by Mortadel·lo »

:o

tenint en compte que té un ús eminentment turístic i testimonial, no li acabo de veure massa sentit a aquest tipus d'actuacions!
cal dir que encara no està tan reformat com l'aeromàgic :D
què serà el proper, Golondrines amb GPS?
ES PELIGROSO ASOMARSE
User avatar
aarongilp
N10
N10
Posts: 3076
Joined: Sunday 08/05/2005 23:04
Location: NULL

Post by aarongilp »

I no porta seients RECARO pels viatgers, aixecallunes elèctric, blocador de marxa amb portes obertes i canvi de velocitats seqüencial?
Image

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
dewit
N3
N3
Posts: 25
Joined: Friday 29/07/2005 12:34

Post by dewit »

Ferrovi wrote:Hola, amb la col·lecció que m'estic fent, de l'historia de Barcelona, que ve amb la Vanguardia, avui sortia el "sobre ruedas" que tracta dels cotxes a la citada ciutat. En una de les imatges, surt una carrera al Tibidabo, i sortia el peu del funicular i els tramvies en estat original, com a curiositat, es veia la contnuació avui desapareguda fins a Vallvidrera. En fí, que els tranvies no tenen res a veure amb la actualitat
I per on es feia aquesta continuació fins a Vallvidrera?
Ferrovi
N8
N8
Posts: 867
Joined: Saturday 10/12/2005 11:02

Post by Ferrovi »

dewit wrote:
Ferrovi wrote:Hola, amb la col·lecció que m'estic fent, de l'historia de Barcelona, que ve amb la Vanguardia, avui sortia el "sobre ruedas" que tracta dels cotxes a la citada ciutat. En una de les imatges, surt una carrera al Tibidabo, i sortia el peu del funicular i els tramvies en estat original, com a curiositat, es veia la contnuació avui desapareguda fins a Vallvidrera. En fí, que els tranvies no tenen res a veure amb la actualitat
I per on es feia aquesta continuació fins a Vallvidrera?
aqui tens un mapa!, es feia continuant pel mateix carrer on acaba al peu del funicular http://www.tramvia.org/tb/tb-historic.swf el planol es interactiu
User avatar
Loyster
N5
N5
Posts: 134
Joined: Friday 02/12/2005 13:32
Location: Hospital de Sant Pau - L5

Post by Loyster »

Mortadel·lo wrote:què serà el proper, Golondrines amb GPS?
Jo crec que seran golondrines amb ATO - ATP :D :D :) :)
Amant de les 1000
User avatar
Cahorand
N4
N4
Posts: 56
Joined: Wednesday 21/09/2005 1:59
Location: Can Bonastre (Piera)

Post by Cahorand »

metring wrote:Home, sí que és un color més alegre, però els criteris d'una restauració consisteixen no en alegrar la vista :D sino fer una recreació, és a dir, utilitzar no el color idèntic, sinó un de semblant, es tracta no de deixar-ho com al primer dia, perquè s'ha de diferenciar els elements afegits dels originals en una restauració, sinó d'ajudar a entendre com era un element al principi, en cas contrari es tractaria d'una reconstrucció
Estic d'acord amb tu si es tracta de posar aquest tramvia restaurat en un museu, perquè el que es vol és mostrar-lo tal i com era en els seus anys de glòria. Però si del que es tracta és de posar-lo en servei, aleshores la restauració que han fet ja no em fa tanta recança, per què al cap i a la fi continua essent el tramvia blau. I com que jo em creia que el posarien a donar servei, doncs a mi ja m'estava bé que el deixessin així, amb aquest to de blau i la resta del tunatge que li han fet. 8)
Baixador per a Can Bonastre (entre Piera i Masquefa) ja!
Rodalies per Diagonal i Gran Via ja!
TAV per Roma i Aragó ja!
User avatar
Serie-1000-metro
N7
N7
Posts: 506
Joined: Thursday 19/05/2005 21:39
Location: Barcelona i Osseja (Cerdanya Francesa)
Contact:

Post by Serie-1000-metro »

Opino que la "restauració" es una vergonya, i u segire opinan, perque això no es una "restauració" això es una modernització, i espereu cuan estigin tots "restaurats"...... Sort que almenys el tramvia numero 2 que es el unic original de la linia, es l'unic que queda de la primera serie que va tenir aquesta linia no li faràn res.

Salut!


Llarga vida als 1000ls!!!!!!!!!!!!!
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Post by Fran-Ikarus »

A la web Autobuses de Barcelona ja es poden veure fotos, acabades de treure del forn, del 7 amb les mateixes reformes fetes

Image

Image
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
megapauer
N8
N8
Posts: 1203
Joined: Wednesday 04/05/2005 14:25
Location: De la Terra Ferma a l'exili
Contact:

Post by megapauer »

C*LL*NS!!

:cop :martell2 :nose :emprenyat :begut :aaa
Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com
Vox
N8
N8
Posts: 1256
Joined: Tuesday 03/05/2005 4:47
Location: Badalona

Post by Vox »

A mi m'agradaven més als anys 80, qua era petit vaja, d'un blau marí intens.

Coi :'(

Vox
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Post by wefer »

:wc :wc :wc :wc :wc :wc :wc :wc :wc :wc :wc :wc :wc :wc :wc :wc :wc :wc :wc :wc :wc :wc :wc :wc :wc :wc :wc :wc :wc :wc :wc :wc :wc :wc :wc :wc :wc :wc :wc :wc :wc :wc :wc :wc :wc

En alguns països més cultes que el nostre, les perones que han perpetrat aquest tunning anirien a la presó.
Només em faltava veure que fins i tot li han posat fars hal·lògens del carrefour a sota el frontal.
Ja posats, que completin la restauració amb tapiceria de lleopard, daus peluts penjant dels retrovisors i una franja de leds vermells al frontal tipus "Coche fantástico" :mort
Post Reply

Return to “Història del transport / Historia del transporte”