Consulta viatge a Londres
Consulta viatge a Londres
Hola de nou, coneguts i nous d'a bord (porto tres anyets venint molt poc per aquí, però no m'he perdut, ni m'han segrestat ni res, simplement canvi d'hàbit).
Tinc tres consultes breus sobre un viatget que penso fer en un parell de setmanes, així que si alguna ànima caritativa me les sap respondre li estaré eternament agraït.
1. 39 minuts per enllaçar a Lille entre un TGV provinent de Lyon i l'Eurostar, són prou marge? El control de seguretat és molt estricte?
2. Arribo a St.Pancras a les 18 hores... Puc trobar l'Oyster Card a aquella hora o és millor que la porti ja de casa? (He llegit que sovint la venen també a bord de l'Eurostar però potser és arriscat)
i 3. Algun tram i algunes poques estacions/accessos "imperdibles" del Tube?
Merci i petonets!
Tinc tres consultes breus sobre un viatget que penso fer en un parell de setmanes, així que si alguna ànima caritativa me les sap respondre li estaré eternament agraït.
1. 39 minuts per enllaçar a Lille entre un TGV provinent de Lyon i l'Eurostar, són prou marge? El control de seguretat és molt estricte?
2. Arribo a St.Pancras a les 18 hores... Puc trobar l'Oyster Card a aquella hora o és millor que la porti ja de casa? (He llegit que sovint la venen també a bord de l'Eurostar però potser és arriscat)
i 3. Algun tram i algunes poques estacions/accessos "imperdibles" del Tube?
Merci i petonets!
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
Re: Consulta viatge a Londres
Eurostar diu que s'ha d'estar 30 minuts abans per al control de seguretat. Jo intentaria agafar un TGV abans. A les altres preguntes no puc respondre, perquè no hi he estat mai, a Londres.Platanito wrote: 1. 39 minuts per enllaçar a Lille entre un TGV provinent de Lyon i l'Eurostar, són prou marge? El control de seguretat és molt estricte?
Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.
Re: Consulta viatge a Londres
Com a mínim a LGV atlantique són habituals retards de 15-30 minuts, sobretot per la tarda. Jo resaria per a que el TGV de Lió no anés tard aquell dia.
"Les vaques volen? Si ho diu La Retaguadia. Creu-t'ho."... I així tot.
Re: Consulta viatge a Londres
...i per a que l'Eurostar sí que vagi tardLluis wrote:Com a mínim a LGV atlantique són habituals retards de 15-30 minuts, sobretot per la tarda. Jo resaria per a que el TGV de Lió no anés tard aquell dia.
Merci per la info, suposo que em tocarà patir fins l'últim minut.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
Re: Consulta viatge a Londres
Per curiositat, quin TGV agafaràs?
Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.
Re: Consulta viatge a Londres
Si tu agafes un bitllet Sncf de Lio (o on sigui) a Londres i perds l'enllaç, la SNCF et tindra que arreglar el problema. Si son 2bitllets separats el problema es teu.
A http://www.voyages-sncf.com pel dia 31/8 venen aquest enllaç:
TGV 9866: Lio 14:00 Lille 16:57
Eurostar 9149: Lille 17:36 London: 18:03
Si tens un bitllet com aquest Lio Londres no et preocupis. Perds l'enllaç i la SNCF et te que buscar una solució sense cap cost per tu.
A http://www.voyages-sncf.com pel dia 31/8 venen aquest enllaç:
TGV 9866: Lio 14:00 Lille 16:57
Eurostar 9149: Lille 17:36 London: 18:03
Si tens un bitllet com aquest Lio Londres no et preocupis. Perds l'enllaç i la SNCF et te que buscar una solució sense cap cost per tu.
Re: Consulta viatge a Londres
La Oyster te la venen a qualsevol màquina o al travel information centre de l'estacio de Kings Cross St Pancras Underground. No compris per avançat la oyster, et cobraran de més i és una tonteria absoluta.
Lo bo de la Oyster és que és un abonament molt intel·ligent, ja que tu només t'encarregues de tocar al cercle groc a l'entrar i sortir del Tube i del National Rail (els rodalies de Londres), i només tocar a l'entrar als autobusos, i la targeta ja calcula sola l'import. A més, si gastes més d'una certa quantitat, a partir d'aquesta quantitat els viatges són gratis (daily cap, tope diari).
Línies a fer del Tube: La Piccadilly line (pels trens de 1960), la Victoria Line (per tenir trens cada 45 segons o menys, la més ràpida de totes les línies del metro, amb aire condicionat), i la District, Circle o Hammersmith & City line (pels nous trens S Stock).
Però per a mi, la millor línia a provar és el Thameslink.
Lo bo de la Oyster és que és un abonament molt intel·ligent, ja que tu només t'encarregues de tocar al cercle groc a l'entrar i sortir del Tube i del National Rail (els rodalies de Londres), i només tocar a l'entrar als autobusos, i la targeta ja calcula sola l'import. A més, si gastes més d'una certa quantitat, a partir d'aquesta quantitat els viatges són gratis (daily cap, tope diari).
Línies a fer del Tube: La Piccadilly line (pels trens de 1960), la Victoria Line (per tenir trens cada 45 segons o menys, la més ràpida de totes les línies del metro, amb aire condicionat), i la District, Circle o Hammersmith & City line (pels nous trens S Stock).
Però per a mi, la millor línia a provar és el Thameslink.
Last edited by ferroparc on Wednesday 17/08/2016 15:03, edited 1 time in total.
The next train to arrive at platform 2 is the 16:25 Great Western service to London Paddington, calling at Tiverton Parkway, Tauton, Westbury, Newbury, Reading and London Paddington. This train is formed of 8 coaches.
- bigcoaster
- N8
- Posts: 953
- Joined: Sunday 12/04/2015 16:50
Re: Consulta viatge a Londres
Mira't les travelcards d'un, dos, tres dies que segons com surten a compte.Platanito wrote:2. Arribo a St.Pancras a les 18 hores... Puc trobar l'Oyster Card a aquella hora o és millor que la porti ja de casa? (He llegit que sovint la venen també a bord de l'Eurostar però potser és arriscat)
i 3. Algun tram i algunes poques estacions/accessos "imperdibles" del Tube?
Estacions que valguin la pena, Canary Wharf, Westminster de la jubilee també està molt bé, Baker Street de la circle, i Camden Town, aquest m'agrada perquè tècnicament és impressionant, amb un munt de vies i salts del moltó, escles estretes, passadissos secrets, un bunker de la guerra, i accessos que tanquen els dies de molta afluència, la renovaran d'aqui poc així que si la vols veure te la recomano, i el mercat de Camden també està molt xulo, sobretot per trobar coses frikis i menjars de l'altra punta de món. Trams de línies, del DLR, que dir..., el ramal de Greenwich t'ofereix unes vistes molt bones de la zona de Canary Wharf passant-hi pel mig i les estacions de Heron Quays i Canary Wharf del DLR també són molt guapes visualment amb una gran cobert de vidre. L'estació de London Bridge, que inauguren un nou vestíbul gegant el 27 d'Agost, les vistes des del Shard durant hora punta són espectaculars pels amants dels tren, tot i que és caríssim pujar-hi. Si vols, també pujar en algun dels trens de la Bakerloo, que els treuran d'aqui poc i són una sèrie emblemàtica. Hi ha molt a veure, disfruta del que et vagis trobant!
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
Re: Consulta viatge a Londres
fgc113 i davida: el cercador de la SNCF em va donar el següent itinerari i me l'ha cobrat d'un sol cop:
07h20 BARCELONA SANTS
RENFE SNCF 9734
12h26 LYON PART DIEU
14h00 LYON PART DIEU
TGV 5184 (amb origen a Niça)
16h57 LILLE EUROPE
17h36 LILLE EUROPE
EUROSTAR 9149
18h06(hora UK) LONDRES ST-PANCRAS
He de rebre els bitllets a casa, encara tinc un marge de setmana i mitja però una altra vegada que ho vaig fer van arribar en menys de quatre dies.
ferroparc i bigcoaster: Gràcies per les recomanacions! Fa un parell d'anys em vaig muntar un viatge semblant a Paris i allà sí que em vaig organitzar un tour per línies i estacions peculiars i fins i tot un passeig pels trams acondicionats de la Pétite Ceinture, però amb Londres vaig una mica perdut... Massa informació. Els abonaments diaris potser no són una bona idea perquè tinc tendència a caminar molt, i si després necessito el metro pot ser que em calguin tres zones encara que tinc l'allotjament a Kensington (zona 2).
PD: sí, el pas de vianants d'Abbey Road també el tinc a la llista.
07h20 BARCELONA SANTS
RENFE SNCF 9734
12h26 LYON PART DIEU
14h00 LYON PART DIEU
TGV 5184 (amb origen a Niça)
16h57 LILLE EUROPE
17h36 LILLE EUROPE
EUROSTAR 9149
18h06(hora UK) LONDRES ST-PANCRAS
He de rebre els bitllets a casa, encara tinc un marge de setmana i mitja però una altra vegada que ho vaig fer van arribar en menys de quatre dies.
ferroparc i bigcoaster: Gràcies per les recomanacions! Fa un parell d'anys em vaig muntar un viatge semblant a Paris i allà sí que em vaig organitzar un tour per línies i estacions peculiars i fins i tot un passeig pels trams acondicionats de la Pétite Ceinture, però amb Londres vaig una mica perdut... Massa informació. Els abonaments diaris potser no són una bona idea perquè tinc tendència a caminar molt, i si després necessito el metro pot ser que em calguin tres zones encara que tinc l'allotjament a Kensington (zona 2).
PD: sí, el pas de vianants d'Abbey Road també el tinc a la llista.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
Re: Consulta viatge a Londres
Les travelcard ja no existeixen. El bitllet unic i més fàcil de fer servir es l'Oyster amb saldo.
Recomano agafar el Thameslink perque es una linia molt curiosa. Apart de ser l'unica linia de rodalies que te Londres, es una linia que te doble traccio (25kV OHLE de St Albans a Farringdon, i de Farringdon cap al sud 750 V DC per tercer carril), i els trens fan canvi de traccio a Farringdon. A la vegada, es una línia superràpida i útil per creuar Londres de nord a sud en poc temps. Les estacions de Blackfriars i Farringdon son impressionants, (la primera per estar literalment a sobre el Thames, i la segona per la seva espectacular coberta i posterior modernitzacio conservant el seu encant.
NO compris travelcards, simplement ves amb saldo i recarrega quan ho necessitis a l'Oyster.
Ps: A mi em va encantar pujar als electrostar 387 de Bombardier que circulen al Thameslink... Son tan silenciosos i eren nous de trinca (fabricats el 2015). Ara han posat trens nous de Siemens, class 700, no els he provat
Recomano agafar el Thameslink perque es una linia molt curiosa. Apart de ser l'unica linia de rodalies que te Londres, es una linia que te doble traccio (25kV OHLE de St Albans a Farringdon, i de Farringdon cap al sud 750 V DC per tercer carril), i els trens fan canvi de traccio a Farringdon. A la vegada, es una línia superràpida i útil per creuar Londres de nord a sud en poc temps. Les estacions de Blackfriars i Farringdon son impressionants, (la primera per estar literalment a sobre el Thames, i la segona per la seva espectacular coberta i posterior modernitzacio conservant el seu encant.
NO compris travelcards, simplement ves amb saldo i recarrega quan ho necessitis a l'Oyster.
Ps: A mi em va encantar pujar als electrostar 387 de Bombardier que circulen al Thameslink... Son tan silenciosos i eren nous de trinca (fabricats el 2015). Ara han posat trens nous de Siemens, class 700, no els he provat
The next train to arrive at platform 2 is the 16:25 Great Western service to London Paddington, calling at Tiverton Parkway, Tauton, Westbury, Newbury, Reading and London Paddington. This train is formed of 8 coaches.
Re: Consulta viatge a Londres
Si ve de Nice, és bastant probable que arribe a Lyon amb retard, que si tens sort serà de 10 minuts i sinó de més. Per exemple, avui ha sortit de Lyon amb 15' de retard i ha arribat a Lille 25' després de l'hora prevista. Però si t'han venut un bitllet combinat, no crec que tinguis problemes en que et donin una solució.Platanito wrote:fgc113 i davida: el cercador de la SNCF em va donar el següent itinerari i me l'ha cobrat d'un sol cop:
07h20 BARCELONA SANTS
RENFE SNCF 9734
12h26 LYON PART DIEU
14h00 LYON PART DIEU
TGV 5184 (amb origen a Niça)
16h57 LILLE EUROPE
17h36 LILLE EUROPE
EUROSTAR 9149
18h06(hora UK) LONDRES ST-PANCRAS
Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.
Re: Consulta viatge a Londres
Una cosa important : a Londres les tarifes del transport públic varien segons si es hora punta o no. L'hora punta es considera de 6 a 9:39 del mati, anomenat peak hours, on les tarifes son escandalosament cares. La resta del dia es off peak, i les tarifes son normals. Evita sempre que puguis la rush hour, i viatja quan sigui off-peak.
The next train to arrive at platform 2 is the 16:25 Great Western service to London Paddington, calling at Tiverton Parkway, Tauton, Westbury, Newbury, Reading and London Paddington. This train is formed of 8 coaches.
Re: Consulta viatge a Londres
En efecte, tens dret a una alternativa de transport ferroviari en cas de retard, sense cap cost. Es una garantia que s'aplica als trens europeus.fgc113 wrote:Si ve de Nice, és bastant probable que arribe a Lyon amb retard, que si tens sort serà de 10 minuts i sinó de més. Per exemple, avui ha sortit de Lyon amb 15' de retard i ha arribat a Lille 25' després de l'hora prevista. Però si t'han venut un bitllet combinat, no crec que tinguis problemes en que et donin una solució.Platanito wrote:fgc113 i davida: el cercador de la SNCF em va donar el següent itinerari i me l'ha cobrat d'un sol cop:
07h20 BARCELONA SANTS
RENFE SNCF 9734
12h26 LYON PART DIEU
14h00 LYON PART DIEU
TGV 5184 (amb origen a Niça)
16h57 LILLE EUROPE
17h36 LILLE EUROPE
EUROSTAR 9149
18h06(hora UK) LONDRES ST-PANCRAS
The next train to arrive at platform 2 is the 16:25 Great Western service to London Paddington, calling at Tiverton Parkway, Tauton, Westbury, Newbury, Reading and London Paddington. This train is formed of 8 coaches.
Re: Consulta viatge a Londres
L'accés a l'estació tancada d'Aldwych també pot ser interessant o9.gizmodo.com/the-subterranean-wonder-of-abandoned-subway-stations-469821755 https://en.wikipedia.org/wiki/Aldwych_tube_station
Re: Consulta viatge a Londres
Hola família,
tal i com era d'esperar, el TGV en provenance de Nice Ville avec destination Lille Europe va arribar mitja hora tard a Lyon Part Dieu i vaig perdre l'enllaç amb l'Eurostar. Nogensmenys, per megafonia a dins del mateix tren ens van anunciar que els qui haguéssim de fer aquell enllaç teníem plaça garantida al següent Eurostar sense cost afegit.
El viatge de Barcelona a Londres és una mica llarg, però fent-lo amb dos enllaços es fa més amè, gràcies especialment a la policia d'aduanes francesa i el seu interès en entendre per què vaig decidir anar a Londres per terra
tal i com era d'esperar, el TGV en provenance de Nice Ville avec destination Lille Europe va arribar mitja hora tard a Lyon Part Dieu i vaig perdre l'enllaç amb l'Eurostar. Nogensmenys, per megafonia a dins del mateix tren ens van anunciar que els qui haguéssim de fer aquell enllaç teníem plaça garantida al següent Eurostar sense cost afegit.
El viatge de Barcelona a Londres és una mica llarg, però fent-lo amb dos enllaços es fa més amè, gràcies especialment a la policia d'aduanes francesa i el seu interès en entendre per què vaig decidir anar a Londres per terra
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
Re: Consulta viatge a Londres
Jo fa poc vaig fer també Barcelona - Lió Part-Dieu, i sí, es fa llarg, però la part més lenta és, d'altra banda la més maca, tota la zona dels estanys de Thau, Banyuls, Seta...Platanito wrote:El viatge de Barcelona a Londres és una mica llarg, però fent-lo amb dos enllaços es fa més amè, gràcies especialment a la policia d'aduanes francesa i el seu interès en entendre per què vaig decidir anar a Londres per terra
Re: Consulta viatge a Londres
Jo l'any passat també vaig fer Granollers-Londres per terra, però no per el camí més curt... de fer vaig fer:
Granollers Centre-Barcelona Sants
Barcelona-Saragossa
Saragossa-Canfranc
Canfranc-Oloron amb bus SNCF
Oloron-Pau
Pau-París en tren de nit
Estada a París d'un matí
París-Londres amb l'Eurostar
De tornada sí vaig anar amb el tren de nit de París a Portbou, allà enllaçant amb el regional fins a Granollers. A l'anar el tren va arribar gairebé dues hores tard a Canfranc perquè el tren es va avariar a Osca, així que vaig perdre l'enllaç amb l'autobús, i em va tocar esperar al següent. I enlloc de fer després Pau-Tolosa de Llenguadoc en tren diürn i Tolosa-París en tren nocturn em va tocar fer Pau-París en tren nocturn, tot i així només vaig arribar a París 1/2 hora més tard del que havia previst...
El proper cop que vagi a la Gran Bretanya (el que no sé és quan) vull anar en tren fins a Calais i travessar el canal de la Mànega en vaixell fins a Dover.
Curiosament quan vaig anar a Londres no vaig tenir cap problema ni amb els duaners anglesos ni amb els francesos.
Granollers Centre-Barcelona Sants
Barcelona-Saragossa
Saragossa-Canfranc
Canfranc-Oloron amb bus SNCF
Oloron-Pau
Pau-París en tren de nit
Estada a París d'un matí
París-Londres amb l'Eurostar
De tornada sí vaig anar amb el tren de nit de París a Portbou, allà enllaçant amb el regional fins a Granollers. A l'anar el tren va arribar gairebé dues hores tard a Canfranc perquè el tren es va avariar a Osca, així que vaig perdre l'enllaç amb l'autobús, i em va tocar esperar al següent. I enlloc de fer després Pau-Tolosa de Llenguadoc en tren diürn i Tolosa-París en tren nocturn em va tocar fer Pau-París en tren nocturn, tot i així només vaig arribar a París 1/2 hora més tard del que havia previst...
El proper cop que vagi a la Gran Bretanya (el que no sé és quan) vull anar en tren fins a Calais i travessar el canal de la Mànega en vaixell fins a Dover.
A mi aixó em va passar a un regional Mulhosa-Basilea, l'any passat. Anava d'Interrail i després de fer Granollers-Cervera en regional i Cervera-Mulhosa en el desaparegut tren de nit, agafava aquest regional per allà agafar un IC a Spiez i transbord a un regional a Interlaken. En el regional em va tocar control dels agents de duana francesos, molt desagradables. Suposo que anirien buscant gent que entrés a Suïssa per portar diners d'amagat a bancs (em van insisitir si portava més de 10.000 euros en efectiu, jo mai he tingut a la vida tants diners) i fins i tot em van escorcollar enmig del tren, evidentment sense trobar res. Suposo que no els quadrava massa veure un català en aquell tren, em van preguntar fins i tot quins trens havia fer servir per arribar! En canvi, arribada a Basilea a la via 31, la duana Suïssa completament buida. Després vaig travessar unes quantes fronteres més (Suïssa-Àustria amb pas per Lienchestein sense aturada inclosa, Àustria-República Txeca, República Txeca-Alemanya, Alemanya-França, França-Espanya) i no em vaig trobar cap control, tot i coincidir amb la fugida massiva de Sirians a Europa (cosa que vaig poder veure amb els meus propis ulls a la Hauptbahnhof de Viena).Platanito wrote:gràcies especialment a la policia d'aduanes francesa i el seu interès en entendre per què vaig decidir anar a Londres per terra
Curiosament quan vaig anar a Londres no vaig tenir cap problema ni amb els duaners anglesos ni amb els francesos.
-
- N4
- Posts: 69
- Joined: Wednesday 14/12/2022 18:23
Targeta TravelCard del metro de Londres
Per a la classe de socials estem preparant un viatge fictici a Londres i tinc un parell de dubtes sobre la targeta TravelCard:
És unipersonal o multipersonal?
És vàlida per al tren Stansted Express que va a l'aeroprt d'Stansted? Si no ho és, quin bitllet hem de comprar?
On es pot trobar una llista comprensible i fiable dels descomptes 2x1 que ofereix si es compra a National Rail?
Moltes gràcies per la vostra ajuda!
És unipersonal o multipersonal?
És vàlida per al tren Stansted Express que va a l'aeroprt d'Stansted? Si no ho és, quin bitllet hem de comprar?
On es pot trobar una llista comprensible i fiable dels descomptes 2x1 que ofereix si es compra a National Rail?
Moltes gràcies per la vostra ajuda!