Accions de massa crítica (ciclista)
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Accions de massa crítica (ciclista)
http://www.btv.cat/btvnoticies/2016/03/ ... -ciclista/
Barcelona acollirà la Pantumacona, una trobada de “masses crítiques” de la bici
La capital catalana ha estat escollida per celebrar al maig la trobada anual de ciclistes crítics, batejada com a Pantumacona. En la darrera pedalada, d'àmbit municipal, els participants van accedir al túnel de la Rovira, on la circulació de bicicletes està prohibida. Des de l'Ajuntament els recorden que s'ha de respectar la normativa i assenyalen que la Guàrdia Urbana vetllarà per garantir la seguretat de tots els usuaris.
“Per llei un grup de bicis es considera un sol vehicle”
Durant les pedalades nocturnes, la Massa Crítica de Barcelona es troba sovint amb algun conflicte amb la resta de vehicles. És per això que des d’alguns col·lectius ciclistes com Amics de la Bici es demana que els conductors s’informin de les normes de circulació. “Quan 200 bicicletes avancen agrupades se les considera un vehicle de manera que si el cap de grup creua en verd, encara que el semàfor canviï a vermell, la resta de ciclistes han d’acabar passant”, explica Albert Garcia, membre d’aquesta associació. “No estem tallant el trànsit, som el trànsit”, afegeix Garcia. Des de la Massa Crítica de Barcelona insisteixen que els conductors d’altres vehicles han d’entendre que l’espai públic no és únicament seu.
Tot i això, hi ha accions que no estan permeses per la normativa com, per exemple, endinsar-se amb bicicleta al túnel de la Rovira. En la darrera convocatòria, els assistents a la Massa Crítica del mes de març hi van accedir, segons es pot veure en vídeos publicats al canal de YouTube ‘Ciclista Rodando‘. Diverses senyalitzacions de trànsit indiquen aquesta prohibició a l’entrada del túnel. Per alguns ciclistes, la reivindicació que defensa el col·lectiu és innegable i per això, de vegades, també calen actuacions d’aquesta mena.
L’Ajuntament adverteix que cal complir les normes
Des del govern municipal veuen amb bons ulls iniciatives com aquesta, que potencien l’ús de la bici i la promouen com a mètode d’ús sostenible. De fet, les trobades de la Massa Crítica estan publicades a l’agenda de l’Ajuntament, en què s’especifica que no es tracta d’una manifestació, ni una carrera ni tampoc una cursa. Afegeixen que no hi ha dirigents ni cap organització que n’autoritzi el passeig, ja que es tracta, afirmen, d’un grup de ciclistes que comuniquen “els seus ideals i formes de viure”.
Tot i així, des de l’Ajuntament han assenyalat que qualsevol iniciativa que se celebri a la ciutat “s’ha de fer seguint el compliment de les ordenances municipals i de la circulació”. Per això adverteixen que “des de la Guàrdia Urbana vetllaran” per garantir que els ciclistes respecten la normativa i no posen “en risc altres usuaris de les vies” per on circulen.
La Pantumacona reunirà milers de ciclistes al maig
Aquest seguiment haurà de ser especialment curós al maig, quan Barcelona acollirà la Criticona, una trobada de Masses Crítiques de tot arreu. Aquesta gran cita ciclista se celebra cada any en una ciutat espanyola diferent triada per votació popular. La de la capital catalana l’han batejat com a Pantumacona. Segons el web de la iniciativa, es farà el dissabte 14 de maig i preveu reunir milers de persones. Getafe, València o Bilbao s’han encarregat de muntar edicions anteriors.
Barcelona acollirà la Pantumacona, una trobada de “masses crítiques” de la bici
La capital catalana ha estat escollida per celebrar al maig la trobada anual de ciclistes crítics, batejada com a Pantumacona. En la darrera pedalada, d'àmbit municipal, els participants van accedir al túnel de la Rovira, on la circulació de bicicletes està prohibida. Des de l'Ajuntament els recorden que s'ha de respectar la normativa i assenyalen que la Guàrdia Urbana vetllarà per garantir la seguretat de tots els usuaris.
“Per llei un grup de bicis es considera un sol vehicle”
Durant les pedalades nocturnes, la Massa Crítica de Barcelona es troba sovint amb algun conflicte amb la resta de vehicles. És per això que des d’alguns col·lectius ciclistes com Amics de la Bici es demana que els conductors s’informin de les normes de circulació. “Quan 200 bicicletes avancen agrupades se les considera un vehicle de manera que si el cap de grup creua en verd, encara que el semàfor canviï a vermell, la resta de ciclistes han d’acabar passant”, explica Albert Garcia, membre d’aquesta associació. “No estem tallant el trànsit, som el trànsit”, afegeix Garcia. Des de la Massa Crítica de Barcelona insisteixen que els conductors d’altres vehicles han d’entendre que l’espai públic no és únicament seu.
Tot i això, hi ha accions que no estan permeses per la normativa com, per exemple, endinsar-se amb bicicleta al túnel de la Rovira. En la darrera convocatòria, els assistents a la Massa Crítica del mes de març hi van accedir, segons es pot veure en vídeos publicats al canal de YouTube ‘Ciclista Rodando‘. Diverses senyalitzacions de trànsit indiquen aquesta prohibició a l’entrada del túnel. Per alguns ciclistes, la reivindicació que defensa el col·lectiu és innegable i per això, de vegades, també calen actuacions d’aquesta mena.
L’Ajuntament adverteix que cal complir les normes
Des del govern municipal veuen amb bons ulls iniciatives com aquesta, que potencien l’ús de la bici i la promouen com a mètode d’ús sostenible. De fet, les trobades de la Massa Crítica estan publicades a l’agenda de l’Ajuntament, en què s’especifica que no es tracta d’una manifestació, ni una carrera ni tampoc una cursa. Afegeixen que no hi ha dirigents ni cap organització que n’autoritzi el passeig, ja que es tracta, afirmen, d’un grup de ciclistes que comuniquen “els seus ideals i formes de viure”.
Tot i així, des de l’Ajuntament han assenyalat que qualsevol iniciativa que se celebri a la ciutat “s’ha de fer seguint el compliment de les ordenances municipals i de la circulació”. Per això adverteixen que “des de la Guàrdia Urbana vetllaran” per garantir que els ciclistes respecten la normativa i no posen “en risc altres usuaris de les vies” per on circulen.
La Pantumacona reunirà milers de ciclistes al maig
Aquest seguiment haurà de ser especialment curós al maig, quan Barcelona acollirà la Criticona, una trobada de Masses Crítiques de tot arreu. Aquesta gran cita ciclista se celebra cada any en una ciutat espanyola diferent triada per votació popular. La de la capital catalana l’han batejat com a Pantumacona. Segons el web de la iniciativa, es farà el dissabte 14 de maig i preveu reunir milers de persones. Getafe, València o Bilbao s’han encarregat de muntar edicions anteriors.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Accions de massa crítica (ciclista)
Oleee, coherència al màxim!!! Pel que els interessa són els altres els que s'han d'aprendre el codi, però quan no interessa se'l passen per l'entrecuix.Fran-Ikarus wrote:És per això que des d’alguns col·lectius ciclistes com Amics de la Bici es demana que els conductors s’informin de les normes de circulació. “Quan 200 bicicletes avancen agrupades se les considera un vehicle de manera que si el cap de grup creua en verd, encara que el semàfor canviï a vermell, la resta de ciclistes han d’acabar passant”, explica Albert Garcia, membre d’aquesta associació. “No estem tallant el trànsit, som el trànsit”, afegeix Garcia.
Tot i això, hi ha accions que no estan permeses per la normativa com, per exemple, endinsar-se amb bicicleta al túnel de la Rovira. En la darrera convocatòria, els assistents a la Massa Crítica del mes de març hi van accedir,
No ens enganyem. Aquesta gent l'únic que vol és provocar a la gent que va tranquil·lament pel carrer, buscar baralles. Uns ho fan a la discoteca, i aquests busquen l'excusa de la bici.
La única resposta que ha de donar l'Ajuntament és multar-los i retirar-los els vehicles si cal. Siguin 10, o sigui 300. Ja està bé d'impunitat per part dels caradures.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: Accions de massa crítica (ciclista)
Ja que reclamen respecte dels altres usuaris de la via i fan campanyes informatives i de reivindicatives, per què no fan el mateix amb els ciclistes que no respecten les normes? Que s'organitzin i al que enxampin, que li fotin una bona esbroncada.
Mentre no comencin a demanar respecte dins el seu propi col·lectiu, a mi que no em busquin, que no sentiré empatia cap a ells (ep!, que seguiré respectant la norma de l'1,5 metres i les que facin falta).
Mentre no comencin a demanar respecte dins el seu propi col·lectiu, a mi que no em busquin, que no sentiré empatia cap a ells (ep!, que seguiré respectant la norma de l'1,5 metres i les que facin falta).
Re: Accions de massa crítica (ciclista)
Com a ciclista que agafa la bicicleta cada dia per anar a la feina, crec, que la majoria de ciclistes que infringeixen normes acostumen a ser
ciclistes "casuals", usuaris que no tenen la costum d'agafar la bicicleta ni prendres massa seriosament les normes.
Repeteixo que això es el meu put de vista, jo mai he saltat un semàfor amb la bicicleta i per norma general circulo per la calçada excepte els 25 metres de la porta de la feina a la carretera.
També he de dir que el tram que faig de pujada per la calçada em pita tothom T.T, però be aixo es un altre tema.
ciclistes "casuals", usuaris que no tenen la costum d'agafar la bicicleta ni prendres massa seriosament les normes.
Repeteixo que això es el meu put de vista, jo mai he saltat un semàfor amb la bicicleta i per norma general circulo per la calçada excepte els 25 metres de la porta de la feina a la carretera.
També he de dir que el tram que faig de pujada per la calçada em pita tothom T.T, però be aixo es un altre tema.
-
- N5
- Posts: 108
- Joined: Tuesday 23/06/2009 18:55
Re: Accions de massa crítica (ciclista)
Bona tarda,
Com a usuari que també, diàriament, agafa la bicicleta per anar a la feina, penso que és un tot plegat. Hi ha una manca galopant d´educació viària (només cal fer un cop d´ull al llibre de l´autoescola per adonar-se de la pila de senyals que ningún no recorda en esdevenir conductor habitual), però també penso que caldria canviar el Codi de Circulació. Quan parlem de bicicletes, ens centrem massa en el fet de saltar-se els semàfors en vermell i no veig que sigui aquest el problema més gran. Trobo que la circulació per les voreres és un problema més greu. Jo tinc clar que la vorera és per al vianant (per a mi és sagrat i si cal circular lentament darrera d´un vianant o d´un grup de vianants que obstaculitzen el nostre pas, ens hem de fotre i esperar). La bicicleta és un vehicle (?) més flexible que molts altres i, en determinats casos, hauria de ser possible passar en vermell. Els que utilitzeu el carril-bici, digueu-me quin sentit té el semàfor de Consell de Cent/Enric Granados? Es podrien saltar els semàfors de les cruïlles de l´Eixample, però aturant-se just on comencen els carrils de la intersecció (és a dir, sense creuar el carrer perpendicular). Òbviament, amb el Codi de Circulació a la mà, això és una infracció i si la teva intenció és aturar-te a la intersecció, cap guàrdia pot entrar en la teva consciència i et multarà.
Com a vianant, fa pocs dies, un brètol va estar a punt d´atropellar-me circulant en bicicleta per la vorera de la Via Laietana...
Salutacions,
MANEL
Com a usuari que també, diàriament, agafa la bicicleta per anar a la feina, penso que és un tot plegat. Hi ha una manca galopant d´educació viària (només cal fer un cop d´ull al llibre de l´autoescola per adonar-se de la pila de senyals que ningún no recorda en esdevenir conductor habitual), però també penso que caldria canviar el Codi de Circulació. Quan parlem de bicicletes, ens centrem massa en el fet de saltar-se els semàfors en vermell i no veig que sigui aquest el problema més gran. Trobo que la circulació per les voreres és un problema més greu. Jo tinc clar que la vorera és per al vianant (per a mi és sagrat i si cal circular lentament darrera d´un vianant o d´un grup de vianants que obstaculitzen el nostre pas, ens hem de fotre i esperar). La bicicleta és un vehicle (?) més flexible que molts altres i, en determinats casos, hauria de ser possible passar en vermell. Els que utilitzeu el carril-bici, digueu-me quin sentit té el semàfor de Consell de Cent/Enric Granados? Es podrien saltar els semàfors de les cruïlles de l´Eixample, però aturant-se just on comencen els carrils de la intersecció (és a dir, sense creuar el carrer perpendicular). Òbviament, amb el Codi de Circulació a la mà, això és una infracció i si la teva intenció és aturar-te a la intersecció, cap guàrdia pot entrar en la teva consciència i et multarà.
Com a vianant, fa pocs dies, un brètol va estar a punt d´atropellar-me circulant en bicicleta per la vorera de la Via Laietana...
Salutacions,
MANEL
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Accions de massa crítica (ciclista)
El mateix argument es podria fer servir perquè els cotxes es saltessin semàfors que protegeixen passos de vianants sense intersecció i amb suficient visibilitat. Però això seria la llei de la selva. Si un semàfor està en vermel, l'has de respectar. Cosa diferent és que et queixxis a l'Ajuntament i intentis que el treguin... però mentre hi sigui, cal respectar-lo.Metropondikas wrote:Els que utilitzeu el carril-bici, digueu-me quin sentit té el semàfor de Consell de Cent/Enric Granados?
Evidentment, com tanta gent que condueix i desconeix l'existència dels intermitents entre moltes altres coses. Però és un problema diferent que es solucionaria multant aquestes actituds i obligant a passar un examen a tots els conductors cada 4 o 5 anys.Metropondikas wrote: Hi ha una manca galopant d´educació viària (només cal fer un cop d´ull al llibre de l´autoescola per adonar-se de la pila de senyals que ningún no recorda en esdevenir conductor habitual),
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
-
- N5
- Posts: 108
- Joined: Tuesday 23/06/2009 18:55
Re: Accions de massa crítica (ciclista)
Metropondikas ha escrit:
Els que utilitzeu el carril-bici, digueu-me quin sentit té el semàfor de Consell de Cent/Enric Granados?
Bon dia,El mateix argument es podria fer servir perquè els cotxes es saltessin semàfors que protegeixen passos de vianants sense intersecció i amb suficient visibilitat. Però això seria la llei de la selva. Si un semàfor està en vermel, l'has de respectar. Cosa diferent és que et queixxis a l'Ajuntament i intentis que el treguin... però mentre hi sigui, cal respectar-lo.
No, Wefer, em referia únicament i exclusivament a les bicicletes i per això proposava el canvi al Codi de Circulació en el que es reconegués la flexibilitat de la bicicleta. No és la mateixa la maniobrabilitat d´una bicicleta que la d´un cotxe, en la que si et trobes amb algun imprevist per manca de visibilitat o de qualsevol altra naturalesa podràs superar-la sense massa entrebancs, cosa que un cotxe necessitarà molt més espai, maniobres, etc...
Salutacions,
MANEL
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Accions de massa crítica (ciclista)
No és aquesta la qüestió. La qüestió és qui decideix quan la bicicleta es pot saltar un semàfor i quan no. Si m'estàs dient que alguns semàfors es poden senyalitzar com "franquejables" per part de les bicicletes, d'acord, però deixar-ho com a norma genèrica al gust de cadascú és la llei de la selva. Perquè potser tu sí que seràs conscient, però hi ha babaus que es pensen que poden saltar-se un semàfor per travessar el carrer Aragó en vermell com si res. I no.Metropondikas wrote: No és la mateixa la maniobrabilitat d´una bicicleta que la d´un cotxe,
A més, si la bici se'l pot saltar... per què no un ciclomotor? I si pot un ciclomotor... no podrà una moto normal? I així seguim fins el caos absolut, que és com funciona el trànsit en els països del tercer món i que es tradueix en taxes d'accidents molt superiors a les nostres.
De veritat, entenc que no agrada perdre 30 segons de la teva vida davant un semàfor en vermell. Però tampoc agrada als que van en cotxe o en bus. Però és necessari perquè no perdis molt més que aquests 30 segons.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
-
- N5
- Posts: 108
- Joined: Tuesday 23/06/2009 18:55
Re: Accions de massa crítica (ciclista)
Completament d´acord, Wefer, potser seria una solució...wefer wrote:Si m'estàs dient que alguns semàfors es poden senyalitzar com "franquejables" per part de les bicicletes, d'acord, però deixar-ho com a norma genèrica al gust de cadascú és la llei de la selva.
Salutacions renovades,
MANEL
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Accions de massa crítica (ciclista)
No sabia ben bé on ficar això (em venia al cap "Sinistralitat(...)", però com que no hi ha hagut cap accident, "avui no toca"). I com que l' "Imbècils al manillar..." encara no existeix... ho lligo amb el missatge anterior, que parlava d'actituds paradòxiques de gent que exigeix ser respectada.wefer wrote:Oleee, coherència al màxim!!! Pel que els interessa són els altres els que s'han d'aprendre el codi, però quan no interessa se'l passen per l'entrecuix.
No ens enganyem. Aquesta gent l'únic que vol és provocar a la gent que va tranquil·lament pel carrer, buscar baralles. Uns ho fan a la discoteca, i aquests busquen l'excusa de la bici.
La única resposta que ha de donar l'Ajuntament és multar-los i retirar-los els vehicles si cal. Siguin 10, o sigui 300. Ja està bé d'impunitat per part dels caradures.
Ens preguntàvem quant costa esperar 15-30 segons a que un semàfor es posi verd. Ara jo pregunto quant costa esperar aquests mateixos 15-30 segons, més els que costi creuar un carrer, per circular pel carril(-bici) correcte.
Explico tal i com ha estat:
Aquest matí surto del metro a Monumental, accés cantó Besòs. Enganxat hi ha el carril-bici de Marina sentit ASCENDENT (no ho puc assegurar, però entenc que a l'accés cantó Llobregat el carril-bici de sentit descendent deu estar igual d'enganxat). El reconec ràpidament gràcies al "pas-escacs" que hi ha per creuar-lo... i a que veig baixar, a velocitat respectable (que no pas respectuosa) un ciclista que em fa un gest d'agraïment amb la mà per deixar-lo passar (i qui no el deixa, a aquesta velocitat?), ja que hi ha un "cediu el pas" que evidentment em donava prioritat. I recalco HI HA perquè el "cediu el pas" està pintat, igual que tota la senyalització d'aquest carril-bici ASCENDENT, perquè ho vegin els ciclistes que PUGEN. El carril de baixada és el del cantó Llobregat.
Baixo cap a Gran Via meditant sobre quin respecte pot exigir algú que va baixant a velocitat excessiva per un carril de pujada (i no respecta, per tant, els propis "companys de vehicle"), imagino que perquè anava a algun indret en sentit Besòs, i volia estalviar-se creuar el carrer, circular correctament, i tornar-lo a creuar més endavant. Ja estem amb els "estalvis".
Arribo a Gran Via i tinc semàfor verd fins a la illeta immediatament anterior al vial de cotxes sentit Besòs. Creuo i m'hi espero allà, òbviament, junt amb altres vianants. Per qui vulgui veure-ho en comptes d'imaginar-s'ho:
https://www.google.es/maps/@41.3992008, ... 56!6m1!1e1
Des de darrera meu (recalco, baixant pel carril-bici ascendent), arriba un ciclista amb bici normal (seva, diguem) amb clars trets de tenir orígens intercontinentals. Segons més tard, un altre amb bici del Bicing, i que es revelarà catalanoparlant (d'aquí, diguem). 3/3 de ciclistes baixant pel carril-bici ascendent en qüestió d'un parell de minuts.
La meva prudència m'abandona, i els dic "Tothom baixeu pel carril de pujada?". Com era d'esperar, impertèrrit el ciclista estranger. L'altre: "Què dius?, jo estic aquí".
Afegeixo: "Per aquest carril de pujada només estic veient bicis que baixeu". L'altre repeteix, més alterat: "Calla ja, jo estic aquí".
Continuo (ja en segona persona singular): "Després et queixaràs, i els primers que esteu posant en perill les bicis que circulen correctament sou vosaltres". L'altre ja em respon (amb to in crescendo): "No et posis estúpid ja des del matí". A tot això, ningú més dels vianants de la illa diu ni mu.
Amb ganes innegables de referir-me a l'estupidesa d'algun avantpassat del subjecte, i mentre es posa en verd el nostre semàfor de vianants-ciclistes, i els dos ciclista-kamikazes en marxa, encara li he dit alguna altra variant del "estàs circulant en sentit contrari, per què no vas pel carril que et correspon?", que ha estat corresposa, sense girar-se i en marxa, amb aquest gest aixecant el dit que tots endevinareu.
Quan s'ha allunyat, la gent que creuava amb mi i ha vist l'escena ha començat a donar-me unànimement la raó. Jo, tanmateix, ja tenia més el cap en desitjos de l'estil: "Que se la foti", "No... que si se la foto serà contra un altre ciclista que circula correctament, o contra un vianant per apartar-se del carril-bici quan pugui un ciclista circulant correctament"... Fins que m'he quedat amb un simple "Tant de bo se li foradi el seient i provi una mica de "barra directa al forat"
Amb aquests subjectes, què cal fer?
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Re: Accions de massa crítica (ciclista)
No cal fer res, perquè desgraciadament sembla que a Barcelona, les bicicletes, igual que les motos, tenen barra lliure.
Salutacions,
Oriol
Oriol
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Accions de massa crítica (ciclista)
Barra lliure, i... algun ciclista, com el del cas esmentat, massa barra
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Accions de massa crítica (ciclista)
http://www.elperiodico.com/es/noticias/ ... jo-4369313wefer wrote:La qüestió és qui decideix quan la bicicleta es pot saltar un semàfor i quan no. Si m'estàs dient que alguns semàfors es poden senyalitzar com "franquejables" per part de les bicicletes, d'acord, però deixar-ho com a norma genèrica al gust de cadascú és la llei de la selva. Perquè potser tu sí que seràs conscient, però hi ha babaus que es pensen que poden saltar-se un semàfor per travessar el carrer Aragó en vermell com si res. I no.
Los ciclistas proponen imitar a París y permitir a las bicis saltarse el rojo
La capital francesa asegura que con un ceda en vez de semáforo hay más fluidez y no más accidentes
Este sistema facilita la circulación y evita tensiones con los coches al arrancar, afirma un especialista
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- uriol108
- N8
- Posts: 919
- Joined: Sunday 30/12/2007 21:04
- Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
- Location: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
- Contact:
Re: Accions de massa crítica (ciclista)
https://www.google.es/maps/@41.391637,2 ... 312!8i6656
Jo cada cop que travesso aquesta illeta del carrer Dr. Flemming per anar cap a la Diagonal vigilo molt, quan vens de travessar el pas de vianants del carrer Dr. Flemming, has de creuar el carril bici, que està a la part del davant de la vorera, i les bicis baixen a tota velocitat per allà, i només penso en la gent gran que no son rapides de reflexos ni de caminar, que algun ciclista se'n pot menjar algun un dia...
Jo cada cop que travesso aquesta illeta del carrer Dr. Flemming per anar cap a la Diagonal vigilo molt, quan vens de travessar el pas de vianants del carrer Dr. Flemming, has de creuar el carril bici, que està a la part del davant de la vorera, i les bicis baixen a tota velocitat per allà, i només penso en la gent gran que no son rapides de reflexos ni de caminar, que algun ciclista se'n pot menjar algun un dia...