Retards, avaries i deficiències a TMB
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Aquest matí, cap a les 7:30, el servei de la L3 no funcionava entre Catalunya i Passeig de Gràcia (una afectació relativament ben minsa, doncs)
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Efectivament. I cap a les 07:40-45 s'ha restablert. Pel que he vist a les socials, assistència sanitària a Catalunya (andana Z.U) dalt d'un tren.Fran-Ikarus wrote:Aquest matí, cap a les 7:30, el servei de la L3 no funcionava entre Catalunya i Passeig de Gràcia (una afectació relativament ben minsa, doncs)
El metro de Barcelona amb motoristes!
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
http://catalunyadiari.mon.cat/noticia/6488metring wrote:Un tren avariat al túnel fa que la L1 entre Santa Coloma i Fondo porti més d'una hora sense servei.
I més d'un nen, encantat de poder caminar pel túnel, segur
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
I segur que alguns de nosaltres, hi hagués desitjat estarFran-Ikarus wrote:http://catalunyadiari.mon.cat/noticia/6488metring wrote:Un tren avariat al túnel fa que la L1 entre Santa Coloma i Fondo porti més d'una hora sense servei.
I més d'un nen, encantat de poder caminar pel túnel, segur
Una avaria d'un tren de L3 o L4 prop de la bifurcació d'Aragó és altament morbós com per no voler que passi cap cop
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Sabeu si encara dura el tall? https://noticies.tmb.cat/sala-de-premsa ... um=twitter
Edito: ja he vist que si
Edito: ja he vist que si
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Causa:metring wrote:Sabeu si encara dura el tall? https://noticies.tmb.cat/sala-de-premsa ... um=twitter
Edito: ja he vist que si
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Sembla que s'ha restablert.
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Qué pasa con la serie 9000 que varios trenes (en la línea 9 norte) dan muchos tirones cuando arrancan? En la línea 9, tren 933, hoy, por ejemplo.
También, con ese tren, las pantallas se encendían y apagaban a gusto de la máquina.
También, con ese tren, las pantallas se encendían y apagaban a gusto de la máquina.
frankrodriguez.net
signatura
signatura
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Aquesta tarda ha hagut incidència tècnica a la L5 a Vilapicina, darrerament hi han trencaments de carril i avaries de trens cada dos per tres...
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
I sobre les 07:55h va petar un 5000 a Sagrada Família i van aturar la línia. El que no se es si va arreglar-se ràpid o no.metring wrote:Aquesta tarda ha hagut incidència tècnica a la L5 a Vilapicina, darrerament hi han trencaments de carril i avaries de trens cada dos per tres...
Avui L5, degut al tall va amb la freqüència tocada, i fa poc més d'una horeta feien regulació a La Sagrera, amb esperes de 2-3 minuts en sentit Can Boixeres.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Crec que sí, perquè vaig agafar el metro a la mateixa hora i al arribar a Sagrera, via Fondo, L9, vaig preguntar a un empleat i em va dir que ja s'havia solucionat la incidència ja fa temps... Encara que l'andana estava força petada de gent que volia anar cap a Diagonal!Miquel wrote:I sobre les 07:55h va petar un 5000 a Sagrada Família i van aturar la línia. El que no se es si va arreglar-se ràpid o no.metring wrote:Aquesta tarda ha hagut incidència tècnica a la L5 a Vilapicina, darrerament hi han trencaments de carril i avaries de trens cada dos per tres...
Avui L5, degut al tall va amb la freqüència tocada, i fa poc més d'una horeta feien regulació a La Sagrera, amb esperes de 2-3 minuts en sentit Can Boixeres.
Per cert, l'empleat molt amable.
frankrodriguez.net
signatura
signatura
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Avui tots els trens en que m'he pogut fixar a L3 circulaven amb ATP. Haurà petat l'ATO?
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Això sembla:Miquel wrote:Avui tots els trens en que m'he pogut fixar a L3 circulaven amb ATP. Haurà petat l'ATO?
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Quina agradable notícia doncs. Per fi, els motoristes de L3 tornen a demostrar les seves habilitats portant un tren. I a banda de la inútilitat de la direcció per evitar que això passi, com a mínim els motoristes avui...
- No van estirats a la cadira amb les cames i peus al pupitre com si estiguessin a la platja.
- No van jugant amb el telèfon, mirant vídeos, parlant per xat o llegint un llibre.
- No s'aixequen a remanar la bossa amb el tren en marxa, inclòs quan entra a estacions.
- Fins i tot els he vist mirar la via.
Per contra, aflora...
- La necessitat de fer formació "professional" de conducció als motoristes, especialment els que porten menys de 10-11 anys (temps que fa hi ha l'ATP/ATO a L3), els usuaris ho agrairem (especialment els que portem més de 10-11 usant la línia).
- Que hi ha motoristes que es passen sistemàticament els límits de velocitat (sempre inferiors als límits de la senyalització lateral, que es com s'anava en els bons temps pre ATP) marcats per l'ATP, fent que aquest actui, especialment de baixada a Barcelona.
- Que trobo molt a faltar els motoristes ja jubilats.
En fi, la direcció de l'empresa s'ha cobert de glòria, un cop més.
- No van estirats a la cadira amb les cames i peus al pupitre com si estiguessin a la platja.
- No van jugant amb el telèfon, mirant vídeos, parlant per xat o llegint un llibre.
- No s'aixequen a remanar la bossa amb el tren en marxa, inclòs quan entra a estacions.
- Fins i tot els he vist mirar la via.
Per contra, aflora...
- La necessitat de fer formació "professional" de conducció als motoristes, especialment els que porten menys de 10-11 anys (temps que fa hi ha l'ATP/ATO a L3), els usuaris ho agrairem (especialment els que portem més de 10-11 usant la línia).
- Que hi ha motoristes que es passen sistemàticament els límits de velocitat (sempre inferiors als límits de la senyalització lateral, que es com s'anava en els bons temps pre ATP) marcats per l'ATP, fent que aquest actui, especialment de baixada a Barcelona.
- Que trobo molt a faltar els motoristes ja jubilats.
En fi, la direcció de l'empresa s'ha cobert de glòria, un cop més.
El metro de Barcelona amb motoristes!
-
- N9
- Posts: 2271
- Joined: Sunday 17/07/2011 20:23
- Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
- Location: Tota TUS excepte: 11,80,23
- Contact:
Re: Reforma de la sèrie 2000
Missatge procedent de http://www.transport.cat/viewtopic.php?f=45&t=13788
Lamento el off topic de nuevo sobre este tema, pero todo lo que acabo de leer al respecto, me hace entender un poco el incidente de Valldaura en el último tren que se produjo hace año y medio... Curiosamente en una serie 5000.Miquel wrote:És fàcil d'entendre. Com que 5000, 6000 i 9000 ho fan automàtic, els motoristes s'han anat acostumant a no fer-ho i això a les sèries més velles es nota. Ho pots comprovar cada dia.Fran-Ikarus wrote:Jo em pensava que, en aquests casos, es tractava d'un error de configuració, o problema d'algun sistema... És una tendència que ha anat apareixent amb els anys. Amb la implantació dels 3000 i 4000, l'indicador s'il·luminava de manera pràcticament instantània només començar a sortir de l'estació anterior (per això pensava que el sistema era automàtic)Miquel wrote:El cas es que el motorista ha d'indicar el costat d'obertura al sortir de l'estació anterior (sigui la sèrie que sigui) i molts no ho fan.
Imagino que s'han anat "relaxant" alguns bons costums...
I quan s'il·lumina de manera instantània, es per que han triat el costat just després de tancar portes, així ja se n'obliden fins la propera estació.
L'ATP/ATO verifica el costat per on es poden obrir les portes (el motorista no pot obrir portes per la esquerra si l'andana està a la dreta per molt que vulgui si l'ATP està encès), però a les sèries velles no informa a l'usuari del costat per on s'ha de sortir, tal i com es veu dia si, dia també. I en cas que suposadament ho faci, o no ho tenen activat, o només ho porten alguns trens o falla mil cops més que una escopeta de fira.victorcasta wrote:La indicació de sortida la fa automàtica l'ATP/ATO a tots els trens de totes les línies, excepte a la L4, que encara es fa manual. Això evita que es doni permissió al costat equivocat.
5000, 6000 i 9000 si que ho fan només llegeixen la balisa per a la propera estació.
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
-
- N9
- Posts: 2271
- Joined: Sunday 17/07/2011 20:23
- Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
- Location: Tota TUS excepte: 11,80,23
- Contact:
Re: Reforma de la sèrie 2000
Deo tener la fecha por ahí, en el hilo correspondiente. Un último servicio en línea 3 que paró en Valldaura pero el maquinista no abrió puertas, dejando a los viajeros encerrados hasta Canyelles, los cuales les montaron el pollo al personal de la estación por haber en la vía direccción Zona un tren de vacío que iba a cocheras de Canyelles (un 2000 sin reformar, precisamente), y que exigieron por el despiste del conductor del tren en servicio, que usaran dicho tren para llevarles a su parada, a lo que TMB se negó, y los de Seguridad tuvieron que intervenir para evitar una batalla campal. Había cerca de 35 personas, más algunos viajeros que bajaban en Canyelles, que se sumaron a la protesta de los afectados, y el maquinista del tren en servicio, fue increpado desde el exterior por unos cuantos. Recuerdo la anécdota por otro detalle curioso: en Mundet, Valldaura y Canyelles, las flechas de apertura de puertas, se iluminaron en las tres estaciones en ambos lados, por lo que con semejante cacao no me extraña que pasara lo que pasó.Miquel wrote:De quin incident parles? :/
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
Re: Reforma de la sèrie 2000
I que te a veure això amb el que han explicat anteriorment?França451 wrote:Deo tener la fecha por ahí, en el hilo correspondiente. Un último servicio en línea 3 que paró en Valldaura pero el maquinista no abrió puertas, dejando a los viajeros encerrados hasta Canyelles, los cuales les montaron el pollo al personal de la estación por haber en la vía direccción Zona un tren de vacío que iba a cocheras de Canyelles (un 2000 sin reformar, precisamente), y que exigieron por el despiste del conductor del tren en servicio, que usaran dicho tren para llevarles a su parada, a lo que TMB se negó, y los de Seguridad tuvieron que intervenir para evitar una batalla campal. Había cerca de 35 personas, más algunos viajeros que bajaban en Canyelles, que se sumaron a la protesta de los afectados, y el maquinista del tren en servicio, fue increpado desde el exterior por unos cuantos. Recuerdo la anécdota por otro detalle curioso: en Mundet, Valldaura y Canyelles, las flechas de apertura de puertas, se iluminaron en las tres estaciones en ambos lados, por lo que con semejante cacao no me extraña que pasara lo que pasó.Miquel wrote:De quin incident parles? :/
Si no va obrir portes no es debia deure a algun altre problema que no la selecció del costat? Perquè al final, si hi ha els dos costats seleccionats, es podrien haver obert les portes dels dos costats, no?
Salutacions,
Oriol
Oriol
-
- N9
- Posts: 2271
- Joined: Sunday 17/07/2011 20:23
- Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
- Location: Tota TUS excepte: 11,80,23
- Contact:
Re: Reforma de la sèrie 2000
Pues por eso mismo lo digo. Decíais que el ATP ya selecciona de forma automática en los trenes nuevos en qué costado se va a abrir puertas. Si el tren marca ambas flechas y las puertas no se abren, ¿no sería fallo del centro de control? Era el último servicio, por lo que desconozco si el ATP funciona hasta el paso del último tren o cierra antes y el sistema se tiene que hacer manual. En Madrid el sistema de centro de control cierra a las doce, por lo que los últimos servicios los han de hacer los maquinistas siendo su entera responsabilidad de ellos, tanto en la conducción como en la apertura y cierre de puertas de los trenes. En Canyelles y Mundet en el ejemplo, se iluminaron ambas flechas, pero el costado derecho del tren no iluminó los botones de apertura en ninguno de los dos casos, y en Valldaura tampoco. En Valldaura sencillamente no se encendieron los botones de apertura en nunguna puerta del tren, por lo que no se pudo ni entrar ni salir, si bien el tren efectuó la correspondiente parada de rigor. ¿Cuál es el fallo en dicho caso?oriolp13 wrote:I que te a veure això amb el que han explicat anteriorment?França451 wrote:Deo tener la fecha por ahí, en el hilo correspondiente. Un último servicio en línea 3 que paró en Valldaura pero el maquinista no abrió puertas, dejando a los viajeros encerrados hasta Canyelles, los cuales les montaron el pollo al personal de la estación por haber en la vía direccción Zona un tren de vacío que iba a cocheras de Canyelles (un 2000 sin reformar, precisamente), y que exigieron por el despiste del conductor del tren en servicio, que usaran dicho tren para llevarles a su parada, a lo que TMB se negó, y los de Seguridad tuvieron que intervenir para evitar una batalla campal. Había cerca de 35 personas, más algunos viajeros que bajaban en Canyelles, que se sumaron a la protesta de los afectados, y el maquinista del tren en servicio, fue increpado desde el exterior por unos cuantos. Recuerdo la anécdota por otro detalle curioso: en Mundet, Valldaura y Canyelles, las flechas de apertura de puertas, se iluminaron en las tres estaciones en ambos lados, por lo que con semejante cacao no me extraña que pasara lo que pasó.Miquel wrote:De quin incident parles? :/
Si no va obrir portes no es debia deure a algun altre problema que no la selecció del costat? Perquè al final, si hi ha els dos costats seleccionats, es podrien haver obert les portes dels dos costats, no?
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Com que més aviat es tracta d'una deficiència, contesto la resposta d'aquí: http://www.transport.cat/viewtopic.php? ... 00#p265081
- Que el motorista, al sortir de Montbau, per inèrcia hagués triat el costat dret després de tancar portes (cal pensar que tota la línia és per la dreta, excepte de Montbau a Trinitat). Després de sortir o a l'arribar, el motorista per nassos i obrir portes ha d'indicar el costat esquerra. Com que al sortir de Mundet tanca les portes del costat esquerra, el selector de portes del costat dret no s'apaga mai fins que el motorista deseleccioni el costat (o tornés a obrir/tancar portes per la dreta). Degut a aquesta particularitat de la línia, d'avagades passa, però la cosa no va més enllà de ser un lapsus del motorista, mateix cas sortint de Mundet cap a Montbau.
- Que el panell del costat corresponent, ja sigui de tot un tren, dels dos d'un cotxe, o un de sol en tota la unitat s'hagin quedat congelats tot indicant un costat. Això alguns cops passa , i ho he vist a gairebé totes les sèries. Ara bé, sols s'aprecia quan hi ha canvi d'andana.
Per exemple, sortint de Mundet cap a Montbau, un cotxe dels cinc es queda amb els panells indicant l'obertura pel costat esquerra, mentre el motorista només fa servir el costat dret fins al final de línia. Això se sol arreglar al triar/destriar o tancar portes per aquell costat, però com no hi ha cap oportunitat fins la propera inversió de marxa, es queda així, i el motorista tampoc en deu ser conscient.
Ara bé, això no te res a veure amb poder obrir o tancar les portes. L'ATP només permet obrir portes dins d'uns paràmetres i en funció de la zona on s'hagi estacionat el tren. Pot ser que el motorista s'hagués passat de frenada i l'ATP no el permetés obrir, o s'hagués aturat abans (com feia l'ATO a Passeig de Gràcia, i manualment calia acabar de corregir la posició de frenada).
Però de totes maneres, a L3 si l'ATP/ATO fan el ximple, es pot circular i operar en mode especial (protecció sota el Train Stop, totalment manual) i en teoria haurien de poder obrir les portes sense problemes.
Si no van obrir-se, potser es que algun llaç de seguretat del tren feia el tontet (molt rarament passa) i poder detectava que el tren no estava correctament aturat o ves a saber. Normalment el que fan es continuar fins la propera estació ja que al reiniciar la marxa això hauria de posar-se bé altre cop tot solet. (a mi m'ha passat també).
Ara bé, sent el darrer tren i que no portes cap servei al radere, crec que hagués estat millor fer-li un "reset" al tren per molt que quedés aturat 3-4 minuts si amb això la gent podia sortir (o entrar!), o desblocar una porta manualment.
Que el tren marqui tots dos costats habitualment (pel que tinc vist) sol ser a causa de dos motius.França451 wrote:Pues por eso mismo lo digo. Decíais que el ATP ya selecciona de forma automática en los trenes nuevos en qué costado se va a abrir puertas. Si el tren marca ambas flechas y las puertas no se abren, ¿no sería fallo del centro de control? Era el último servicio, por lo que desconozco si el ATP funciona hasta el paso del último tren o cierra antes y el sistema se tiene que hacer manual. En Madrid el sistema de centro de control cierra a las doce, por lo que los últimos servicios los han de hacer los maquinistas siendo su entera responsabilidad de ellos, tanto en la conducción como en la apertura y cierre de puertas de los trenes. En Canyelles y Mundet en el ejemplo, se iluminaron ambas flechas, pero el costado derecho del tren no iluminó los botones de apertura en ninguno de los dos casos, y en Valldaura tampoco. En Valldaura sencillamente no se encendieron los botones de apertura en nunguna puerta del tren, por lo que no se pudo ni entrar ni salir, si bien el tren efectuó la correspondiente parada de rigor. ¿Cuál es el fallo en dicho caso?
- Que el motorista, al sortir de Montbau, per inèrcia hagués triat el costat dret després de tancar portes (cal pensar que tota la línia és per la dreta, excepte de Montbau a Trinitat). Després de sortir o a l'arribar, el motorista per nassos i obrir portes ha d'indicar el costat esquerra. Com que al sortir de Mundet tanca les portes del costat esquerra, el selector de portes del costat dret no s'apaga mai fins que el motorista deseleccioni el costat (o tornés a obrir/tancar portes per la dreta). Degut a aquesta particularitat de la línia, d'avagades passa, però la cosa no va més enllà de ser un lapsus del motorista, mateix cas sortint de Mundet cap a Montbau.
- Que el panell del costat corresponent, ja sigui de tot un tren, dels dos d'un cotxe, o un de sol en tota la unitat s'hagin quedat congelats tot indicant un costat. Això alguns cops passa , i ho he vist a gairebé totes les sèries. Ara bé, sols s'aprecia quan hi ha canvi d'andana.
Per exemple, sortint de Mundet cap a Montbau, un cotxe dels cinc es queda amb els panells indicant l'obertura pel costat esquerra, mentre el motorista només fa servir el costat dret fins al final de línia. Això se sol arreglar al triar/destriar o tancar portes per aquell costat, però com no hi ha cap oportunitat fins la propera inversió de marxa, es queda així, i el motorista tampoc en deu ser conscient.
Ara bé, això no te res a veure amb poder obrir o tancar les portes. L'ATP només permet obrir portes dins d'uns paràmetres i en funció de la zona on s'hagi estacionat el tren. Pot ser que el motorista s'hagués passat de frenada i l'ATP no el permetés obrir, o s'hagués aturat abans (com feia l'ATO a Passeig de Gràcia, i manualment calia acabar de corregir la posició de frenada).
Però de totes maneres, a L3 si l'ATP/ATO fan el ximple, es pot circular i operar en mode especial (protecció sota el Train Stop, totalment manual) i en teoria haurien de poder obrir les portes sense problemes.
Si no van obrir-se, potser es que algun llaç de seguretat del tren feia el tontet (molt rarament passa) i poder detectava que el tren no estava correctament aturat o ves a saber. Normalment el que fan es continuar fins la propera estació ja que al reiniciar la marxa això hauria de posar-se bé altre cop tot solet. (a mi m'ha passat també).
Ara bé, sent el darrer tren i que no portes cap servei al radere, crec que hagués estat millor fer-li un "reset" al tren per molt que quedés aturat 3-4 minuts si amb això la gent podia sortir (o entrar!), o desblocar una porta manualment.
El metro de Barcelona amb motoristes!