Sí, s'en diu Tuneladora o picar a pic i pala com s'ha fet sempre. Depèn del lloc podria valorar-se també un viaducte. Si amb la L9 han aconseguit amb molt d'esforç institucional crear un enorme fideu recargolat de 50 Km per passar per tots els llocs possibles del món mundial, fer un túnel recte no crec que hagi de ser un problema molt greu (més enllà d'haver de gastar uns diners que ara no tenim, ni tindrem en anys).Carlos González wrote:També pensa que proposes fer un traçat difícil ja que a dalt de Barcelona no hi han carrers rectes com la Travessera, Diagonal o Gran Via, has pensat en això Miquel?
El servei pot ser molt flexible. Ja ho havia posat abans, un exemple podria ser:Carlos González wrote: Vist així suposo que si serà d'ús el traçat que proposes, però no cal posarse així, i a més, quines línies de trens faries passar?, la que proposava en PTP era per la R4 i futurs trens regionals.
> R10: Molins de Rei - Zona Universitària - Sarrià - Vall d'Hebron - Sant Andreu - Triangle Ferroviari+Sant Adrià Besòs i Badalona / Santa Coloma - Badalona Nord - Maresme Nord - Mataró.
> R1: Hospitalet - Sants - Catalunya - Clot - Sant Adrià - Mataró - Blanes - Maçanet. (Augment de freqüència, i si es fa la variant, semidirectes)
> R20: Aeroport - El Prat - Bellvitge - Hospitalet - Hospitalet Nord - Zona Universitària - Sarrià - Vall d'Hebron - Sant Andreu - Clot - Estació de França.
> R2 Completa: Recorregut original + (Augment de freqüència) + (Semidirectes Castelldefels - Barcelona).
> R3A: Castelldefels - Sant Boi - Cornellà - Esplugues- Zona Universitària - Sarrià - Vall d'Hebron - Sant Andreu - Montcada - Vic. (Part dels augmentats de freqüència arran del desdoblament).
> R3B: Hospitalet - Catalunya - Meridiana - Vic - Puigcerdà - França.
> R4: Tot igual + (Augment de freqüència) + (Semidirectes Manresa - Barcelona), potser depèn de l'hora algun Martorell - Terrassa es podria escapar per amunt si davant te un Manresa que passa pel centre (res estrany avui dia).
> R7: Cerdanyola - Sant Andreu - Vall d'Hebron - Sarrià - Zona Universitària - Sant Feliu - Cerdanyola.
' > A banda, se suposa que hi haurà la línia explotada de forma privada entre l'Aeroport i Barcelona Centre.
* Itineraris orientatius, en cap cas proposta formal.
Clar està que la gràcia és tenir horaris coordinats entre els serveis que entren al centre i els que ho fan per amunt com faria qualsevol país normal menys el nostre.
El túnel ha de ser en horitzontal, no al costadet del túnel d'Aragó, doncs com he dit, la captació i eficiència es veuen mermats trepitjant-se els dos.Carlos González wrote:La idea es fer tunels paral·lels directes, malgrat que l'Estació de França la tancarien.
L'estació de França, tot i que no vull pas que la tanquin, actualment no te cap sentit de servei, doncs les línies van totes cap al Sud. Catalunya, Arc de Triomf, Passeig de Gràcia i fins i tot Sants li treuen passatge ja que hi ha alternatives més ràpides per anar a la zona d'influència.
La gràcia de l'estació es que els serveis de rodalies vinguin del costat nord, doncs ara sí, amb Rodalies sería l'opció més ràpida d'arribar-hi ja que no hi ha cap altre línia directa (L1+L4, L1+Tram+Caminar/Bus, o Bus mateix són opcions que donen molta volta).