Exprés.cat
Re: Exprés.cat
El dilluns passat va entrar en servei la línia e17 Barcelona-Vallirana, explotada per Soler i Sauret. Simplement és l'augment d'expedicions que ja existien directes de Barcelona Cervelló.
Horaris
Horaris
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Exprés.cat
Diari de Girona, 10 de maig de 2016 wrote: Territori fixa el 2016 com a límit per iniciar les línies de bus exprés a la Costa Brava
El Departament confirma l'ampliació del servei durant aquest any amb tres noves rutes que uniran Girona amb l'Estartit, Palamós i Blanes
[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Re: Exprés.cat
L'actual línia Girona-Torroella de Montgrí-L'Estartit d'AMPSA es reconverteix en la nova línia e2 de les comarques gironines. Comença el proper dilluns: Horaris e2
I el 9 de juliol entra en servei la línia e3 Girona-Palafrugell per Platja d'Aro i Palamós, operada per la Sarfa. Horaris e3
I al Camp de Tarragona avui ha entrat en servei la línia e5 Reus-Salou, que complementa la línia actual, operada per PLANA. Horaris e5
Per tant, les línies queden així: (en vermell l'empresa explotadora)
Demarcació de Girona
e1 Girona-Olot TEISA
e2 Girona-Torroella-l'Escala AMPSA
e3 Girona-Palafrugell per Platja d'Aro SARFA
Demarcació de Lleida
e1 Lleida-Cervera Alsina Graells
e2 Lleida-Alfarràs Autocars Gamón
Demarcació de Tarragona
e1 Tarragona-El Vendrell Autocars del Penedès
e2 Tarragona-Valls PLANA
e3 Tortosa-Alcanar HIFE
e4 Reus-Tarragona La Hispano Igualadina
e5 Reus-Salou PLANA
Demarcació de Barcelona
e1 Barcelona-Sabadell Marfina Bus
e2 Barcelona-Terrassa La Vallesana
e3 Barcelona-Cerdanyola-UAB Marfina Bus
e4 Barcelona-Ripollet Autocars Font
e5 Barcelona-Igualada La Hispano Igualadina
e6 Barcelona-Vilafranca del Penedès La Hispano Igualadina
e7 Barcelona-Bigues i Riells Sagalés
e8 Barcelona-Corbera Autocorb
e9 Barcelona-Caldes de Montbui FYTSA
e10 Barcelona-Sentmenat FYTSA
e11 Barcelona-Mataró (amb dos sublínies, e11.1 i e11.2) Empresa CASAS
e12 Barcelona-Vic 25 Osona Bus
e13 Mataró-Sabadell Cingles Bus
e14 Barcelona-Sant Pere de Ribes Monbus
e15 Barcelona-Vilanova i la Geltrú Monbus
e16 Barcelona-Sitges Monbus
e17 Barcelona-Vallirana Soler i Sauret
I el 9 de juliol entra en servei la línia e3 Girona-Palafrugell per Platja d'Aro i Palamós, operada per la Sarfa. Horaris e3
I al Camp de Tarragona avui ha entrat en servei la línia e5 Reus-Salou, que complementa la línia actual, operada per PLANA. Horaris e5
Per tant, les línies queden així: (en vermell l'empresa explotadora)
Demarcació de Girona
e1 Girona-Olot TEISA
e2 Girona-Torroella-l'Escala AMPSA
e3 Girona-Palafrugell per Platja d'Aro SARFA
Demarcació de Lleida
e1 Lleida-Cervera Alsina Graells
e2 Lleida-Alfarràs Autocars Gamón
Demarcació de Tarragona
e1 Tarragona-El Vendrell Autocars del Penedès
e2 Tarragona-Valls PLANA
e3 Tortosa-Alcanar HIFE
e4 Reus-Tarragona La Hispano Igualadina
e5 Reus-Salou PLANA
Demarcació de Barcelona
e1 Barcelona-Sabadell Marfina Bus
e2 Barcelona-Terrassa La Vallesana
e3 Barcelona-Cerdanyola-UAB Marfina Bus
e4 Barcelona-Ripollet Autocars Font
e5 Barcelona-Igualada La Hispano Igualadina
e6 Barcelona-Vilafranca del Penedès La Hispano Igualadina
e7 Barcelona-Bigues i Riells Sagalés
e8 Barcelona-Corbera Autocorb
e9 Barcelona-Caldes de Montbui FYTSA
e10 Barcelona-Sentmenat FYTSA
e11 Barcelona-Mataró (amb dos sublínies, e11.1 i e11.2) Empresa CASAS
e12 Barcelona-Vic 25 Osona Bus
e13 Mataró-Sabadell Cingles Bus
e14 Barcelona-Sant Pere de Ribes Monbus
e15 Barcelona-Vilanova i la Geltrú Monbus
e16 Barcelona-Sitges Monbus
e17 Barcelona-Vallirana Soler i Sauret
Re: Exprés.cat
La e2 de Ampsa empieza muy descafeinada. Casi el mismo recorrido que antes, por lo que no reducen tiempo, y por la presentación, primera línea con midibus. Creo que si la hubieran hecho directa por Flaçà, reduciendo paradas que no pueda hacer por concesión, seria más atractiva. Una línea por Sant Jordi i la exprés por Flaçà.
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Re: Exprés.cat
http://el9nou.cat/noticies_v_0/48305/bu ... illora-del
El bus exprés de la Vall del Tenes presenta la millora del servei per a l’agost i els caps de setmana entra en funcionament a partir de l’1 d’agost
Un moment de la presentació d’aquest dimecres a Riells
Ramon Ferrandis
última actualització: 20-07-2016 (17:23)
EL 9 NOU
El Departament de Territori i Sostenibilitat ampliarà el servei de la línia d’autobús exprés de la Vall del Tenes que, a partir de l’1 d’agost, també tindrà expedicions durant els caps de setmana i els dies de cada dia del mes d’agost.
El Departament de Territori i Sostenibilitat ha presentat aquest dimecres al migdia a Riells del Fai la millora de la línia d’autobús exprés de la Vall del Tenes que entrarà en servei a partir de l’1 d’agost. La millora se centrarà en les expedicions dels dies feiners del mes d’agost (vuit expedicions per sentit) i dels caps de setmana de tot l’any (sis per sentit). Fins ara, aquests dies no hi havia serveis ràpids.
En la presentació, Pere Padrosa ha recordat que “l’acollida positiva del servei exprés ha posat de manifest la necessitat de millorar l’oferta perquè es prestin també expedicions de la línia exprés l’agost i els caps de setmana on ara només es disposava del servei convencional”- En aquest sentit, Padrosa ha recordat que la línia “no ha parat de guanyar passatgers” des de la seva creació i que això també ha repercutit de forma positiva en l’evolució dels passatgers del conjunt del corredor. De fet, en els darrers 12 mesos, la xifra d’usuaris del corredor ha crescut un 13% respecte el període de 12 mesos anterior arribant a 864.005.
En l’acte a Riells, Padrosa també ha ressaltat que la línia del bus exprés de la Vall del Tenes, la primera que es va posar en marxa a tot Catalunya, ha servit d’exemple per a les que s’han anat posant en marxa posteriorment.
El servei exprés es caracteritza per tenir una velocitat comercial més alta que s’aconsegueix reduint el nombre de parades que es limiten a una o dues per municipi. El bus exprés dóna servei a Bigues i Riells, Santa Eulàlia, Lliçà d’Amunt, Lliçà de Vall i Parets i, de Parets, es directe fins a Barcelona on connecta amb la xarxa de metro i rodalies a les estacions de Sant Andreu Arenal i Sagrera-Meridiana.
El bus exprés de la Vall del Tenes presenta la millora del servei per a l’agost i els caps de setmana entra en funcionament a partir de l’1 d’agost
Un moment de la presentació d’aquest dimecres a Riells
Ramon Ferrandis
última actualització: 20-07-2016 (17:23)
EL 9 NOU
El Departament de Territori i Sostenibilitat ampliarà el servei de la línia d’autobús exprés de la Vall del Tenes que, a partir de l’1 d’agost, també tindrà expedicions durant els caps de setmana i els dies de cada dia del mes d’agost.
El Departament de Territori i Sostenibilitat ha presentat aquest dimecres al migdia a Riells del Fai la millora de la línia d’autobús exprés de la Vall del Tenes que entrarà en servei a partir de l’1 d’agost. La millora se centrarà en les expedicions dels dies feiners del mes d’agost (vuit expedicions per sentit) i dels caps de setmana de tot l’any (sis per sentit). Fins ara, aquests dies no hi havia serveis ràpids.
En la presentació, Pere Padrosa ha recordat que “l’acollida positiva del servei exprés ha posat de manifest la necessitat de millorar l’oferta perquè es prestin també expedicions de la línia exprés l’agost i els caps de setmana on ara només es disposava del servei convencional”- En aquest sentit, Padrosa ha recordat que la línia “no ha parat de guanyar passatgers” des de la seva creació i que això també ha repercutit de forma positiva en l’evolució dels passatgers del conjunt del corredor. De fet, en els darrers 12 mesos, la xifra d’usuaris del corredor ha crescut un 13% respecte el període de 12 mesos anterior arribant a 864.005.
En l’acte a Riells, Padrosa també ha ressaltat que la línia del bus exprés de la Vall del Tenes, la primera que es va posar en marxa a tot Catalunya, ha servit d’exemple per a les que s’han anat posant en marxa posteriorment.
El servei exprés es caracteritza per tenir una velocitat comercial més alta que s’aconsegueix reduint el nombre de parades que es limiten a una o dues per municipi. El bus exprés dóna servei a Bigues i Riells, Santa Eulàlia, Lliçà d’Amunt, Lliçà de Vall i Parets i, de Parets, es directe fins a Barcelona on connecta amb la xarxa de metro i rodalies a les estacions de Sant Andreu Arenal i Sagrera-Meridiana.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
e7 a l'agost, bona notícia
Fantàstica notícia! Perquè treballo tres de les quatre setmanes de l'agost, i ja tenia coll avall d'anar-hi cada dia en cotxe!, quan aquest període "sense presses" és el que més m'agrada per agafar l'e7, obrir el meu llibre i oblidar-me del món fins que hi arribo
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Exprés.cat
Doncs va ser "mi gozo en un pozo"...
Dilluns em planto a la Sagrera tan content. Vaig llegint el meu llibre mentre es feien les 8:00. Ja notava que no passaven/paraven gaires busos (a diari s'hi fan cues de 2, 3 o fins i tot 4, a la parada dels Exprés), però semblava lògic si no comptaven amb la mateixa millora que l'e7.
Es fan les 8:00, 8:01, 8:02... i com que no ve, miro millor els horaris i... horreur! Durant l'agost passa, però n'hi ha un a les 7:35 i el següent és a les 9:10 (normalment, en aquesta mateix franja, n'hi ha a les 7:40, 8:00, 8:20...)
Miro l'horari de les línies "normals" que fan el mateix recorregut, i no només tampoc en passarà cap durant molt de temps, sinó que el següent només arriba fins a Lliçà de Vall (jo vaig a Lliçà d'Amunt)
Per postres, si replantejant horaris fes un esforç i arribés a temps d'agafar el de les 7:35, a la tarda passa el mateix per a la tornada, així que complint amb el meu horari de feina potser m'hi hauria d'estar una hora i mitja esperant el bus a Barcelona.
Recepta: en cotxe tot l'agost. Està clar que el servei l'han pensat per a gent que no treballa.
Dilluns em planto a la Sagrera tan content. Vaig llegint el meu llibre mentre es feien les 8:00. Ja notava que no passaven/paraven gaires busos (a diari s'hi fan cues de 2, 3 o fins i tot 4, a la parada dels Exprés), però semblava lògic si no comptaven amb la mateixa millora que l'e7.
Es fan les 8:00, 8:01, 8:02... i com que no ve, miro millor els horaris i... horreur! Durant l'agost passa, però n'hi ha un a les 7:35 i el següent és a les 9:10 (normalment, en aquesta mateix franja, n'hi ha a les 7:40, 8:00, 8:20...)
Miro l'horari de les línies "normals" que fan el mateix recorregut, i no només tampoc en passarà cap durant molt de temps, sinó que el següent només arriba fins a Lliçà de Vall (jo vaig a Lliçà d'Amunt)
Per postres, si replantejant horaris fes un esforç i arribés a temps d'agafar el de les 7:35, a la tarda passa el mateix per a la tornada, així que complint amb el meu horari de feina potser m'hi hauria d'estar una hora i mitja esperant el bus a Barcelona.
Recepta: en cotxe tot l'agost. Està clar que el servei l'han pensat per a gent que no treballa.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Territori i Sostenibilitat posa en servei el bus exprés.cat Barcelona-Sant Sadurní
La nova línia és la 18a que es posa en marxa a la demarcació de Barcelona i la 28a a tot Catalunya
Oferirà 29 expedicions de dilluns a divendres, 4 els dissabtes, diumenges i festius i 14 els dies feiners del mes d’agost
El Departament de Territori i Sostenibilitat posa en servei aquest dilluns, 12 de setembre, un nou bus exprés.cat que comunicarà Sant Sadurní d’Anoia (Alt Penedès) amb Barcelona, amb una oferta global de 14 expedicions d’anada i 15 de tornada de dilluns a divendres. Els caps de setmana i festius l’oferta serà de 4 expedicions (2 anades i 2 tornades). I durant els dies feiners de l’agost, de 14 expedicions (7 d’anada i 7 de tornada).
El secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Ricard Font, acompanyat de l’alcaldessa de Sant Sadurní, Maria Rosell, ha presentat aquest dimecres la nova oferta i ha destacat que “amb la posada en marxa d'aquest servei estem pràcticament al 100% de compliment del Pla de millora del transport públic de l'Alt Penedès, aprovat fa dos anys”.
Les expedicions actuals entre Sant Sadurní i Barcelona ja són directes a través de l’AP-7, l’AP-2 i la B-23 fins arribar a l’avinguda Diagonal de Barcelona. La nova línia, que manté el mateix recorregut, ampliarà l’oferta actual amb 3 noves connexions diàries d’anada a Barcelona i 2 de tornada, així com l’extensió d’una expedició fins a Sant Quintí de Mediona, de dilluns a divendres feiners. El nou bus cobreix la franja horària de les 6.00 a les 20.30 hores, amb reforços importants a les hores punta d’anada del matí i de tornada a la tarda.
Durant els dies laborables del mes d’agost la línia guanya 8 noves expedicions, 4 d’anada i 4 de tornada, respecte a l’oferta actual (6 freqüències). Els dissabtes, diumenges i festius de tot l’any hi haurà 2 noves expedicions (fins ara només n’hi havia una).
Incrementar un 10% la demanda
En aquest sentit, Font ha explicat que “el nostre repte és incrementar un 10% la demanda d’aquesta línia en un any, és a dir, augmentar-la en 17.000 persones, doblant el creixement dels últims anys i amb un servei de molta qualitat”.
A més, el secretari s’ha compromès a elaborar abans de finals d'any “una proposta per millorar el transport públic cap a Vilafranca, des de Sant Sadurní i els pobles de la subcomarca, l'anomenada connexió semi-circular”.
172.000 viatgers anuals
Aquesta és la 18a línia d’altes prestacions que es posa en marxa a la demarcació de Barcelona i la 28a de tot Catalunya. Els vehicles ofereixen totes les prestacions de la xarxa exprés.cat, és a dir, són 100% accessibles (mitjançant trucada prèvia) i disposen de Wi-Fi i premsa gratuïta a bord. La demanda de la línia, operada per l’empresa Hispano Llacunense, el 2015 va ser de 172.000 viatgers.
La xarxa de busos exprés.cat va transportar l’any 2015 un total de 10.259.179 viatgers, el que suposa gairebé doblar les xifres de 2014, quan el nombre d’usuaris va ser de 5,4 milions. Aquest increment s’explica tant per l’augment de la demanda com per la posada en servei de noves línies. L’any passat van entrar en funcionament 8, que s’afegien a les 15 que ja donaven servei des de l’any 2012. L’increment mitjà de viatgers en aquests serveis exprés l’any 2015 va ser del 5,3%.
http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/docs ... c88bc4.pdf
http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... sadurni.do
La nova línia és la 18a que es posa en marxa a la demarcació de Barcelona i la 28a a tot Catalunya
Oferirà 29 expedicions de dilluns a divendres, 4 els dissabtes, diumenges i festius i 14 els dies feiners del mes d’agost
El Departament de Territori i Sostenibilitat posa en servei aquest dilluns, 12 de setembre, un nou bus exprés.cat que comunicarà Sant Sadurní d’Anoia (Alt Penedès) amb Barcelona, amb una oferta global de 14 expedicions d’anada i 15 de tornada de dilluns a divendres. Els caps de setmana i festius l’oferta serà de 4 expedicions (2 anades i 2 tornades). I durant els dies feiners de l’agost, de 14 expedicions (7 d’anada i 7 de tornada).
El secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Ricard Font, acompanyat de l’alcaldessa de Sant Sadurní, Maria Rosell, ha presentat aquest dimecres la nova oferta i ha destacat que “amb la posada en marxa d'aquest servei estem pràcticament al 100% de compliment del Pla de millora del transport públic de l'Alt Penedès, aprovat fa dos anys”.
Les expedicions actuals entre Sant Sadurní i Barcelona ja són directes a través de l’AP-7, l’AP-2 i la B-23 fins arribar a l’avinguda Diagonal de Barcelona. La nova línia, que manté el mateix recorregut, ampliarà l’oferta actual amb 3 noves connexions diàries d’anada a Barcelona i 2 de tornada, així com l’extensió d’una expedició fins a Sant Quintí de Mediona, de dilluns a divendres feiners. El nou bus cobreix la franja horària de les 6.00 a les 20.30 hores, amb reforços importants a les hores punta d’anada del matí i de tornada a la tarda.
Durant els dies laborables del mes d’agost la línia guanya 8 noves expedicions, 4 d’anada i 4 de tornada, respecte a l’oferta actual (6 freqüències). Els dissabtes, diumenges i festius de tot l’any hi haurà 2 noves expedicions (fins ara només n’hi havia una).
Incrementar un 10% la demanda
En aquest sentit, Font ha explicat que “el nostre repte és incrementar un 10% la demanda d’aquesta línia en un any, és a dir, augmentar-la en 17.000 persones, doblant el creixement dels últims anys i amb un servei de molta qualitat”.
A més, el secretari s’ha compromès a elaborar abans de finals d'any “una proposta per millorar el transport públic cap a Vilafranca, des de Sant Sadurní i els pobles de la subcomarca, l'anomenada connexió semi-circular”.
172.000 viatgers anuals
Aquesta és la 18a línia d’altes prestacions que es posa en marxa a la demarcació de Barcelona i la 28a de tot Catalunya. Els vehicles ofereixen totes les prestacions de la xarxa exprés.cat, és a dir, són 100% accessibles (mitjançant trucada prèvia) i disposen de Wi-Fi i premsa gratuïta a bord. La demanda de la línia, operada per l’empresa Hispano Llacunense, el 2015 va ser de 172.000 viatgers.
La xarxa de busos exprés.cat va transportar l’any 2015 un total de 10.259.179 viatgers, el que suposa gairebé doblar les xifres de 2014, quan el nombre d’usuaris va ser de 5,4 milions. Aquest increment s’explica tant per l’augment de la demanda com per la posada en servei de noves línies. L’any passat van entrar en funcionament 8, que s’afegien a les 15 que ja donaven servei des de l’any 2012. L’increment mitjà de viatgers en aquests serveis exprés l’any 2015 va ser del 5,3%.
http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/docs ... c88bc4.pdf
http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... sadurni.do
Re: Exprés.cat
Una altra línia solapada... sembla que vulguin fer la competència a Renfe a posta per treure-li viatgers.
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Re: Exprés.cat
http://el9nou.cat/noticies_v_0/48817/no ... -del-tenes
El nou servei a l’agost del bus exprés del Tenes mou 5.324 usuaris
La xifra fa que el nombre d’usuaris del corredor creixi un 16,3%
última actualització: 21-09-2016 (16:00)
EL 9 NOU
El nou servei d’autobús exprés durant el mes d’agost entre els quatre municipis de la vall del Tenes, Parets i Barcelona va ser utilitzat per 5.324 usuaris.
Per primer cop durant l’agost, el Departament de Territori i Sostenibilitat va decidir mantenir la circulació d’expedicions de la línia exprés que només té una o dues parades a cada municipi, fet que permet reduir el temps de viatge fins a Barcelona. Fins ara, a l’agost, només quedaven expedicions de la línia convencional. La línia exprés passa per Bigues i Riells, Santa Eulàlia, Lliçà d’Amunt, Lliçà de Vall i Parets, i comptava a l’agost amb 16 expedicions –vuit per sentit– de dilluns a divendres i 12 els dissabtes i festius –sis per sentit.
Aquests 5.324 usuaris de la línia e7 fan que tot el corredor entre la vall del Tenes i Barcelona hagi mogut durant l’agost un total de 45.090 usuaris. És un 16,3% més que l’any passat, quan n’hi va haver 38.769. Bona part d’aquest creixement s’atribueix a l’aportació dels serveis exprés. Amb tot, les expedicions convencionals també han registrat un increment de passatgers del 2,6%: de 38.769 a 39.766. A més, des d’inici d’aquest any, el corredor ha guanyat un 6% de viatgers respecte al mateix període de 2015. Fonts de Territori i Sostenibilitat valoren com a “molt positiu” el funcionament dels nous serveis de l’agost.
A banda de les expedicions a l’agost, Territori i Sostenibilitat també va reforçar la línia e7 amb expedicions durant els caps de setmana de tot l’any: 12 expedicions. Això representa una millora de l’oferta global de la línia, que té 25 serveis –12 cap a la vall del Tenes i 13 cap a Barcelona– tots els dies feiners excepte a l’agost. Ara, Territori treballa per ampliar encara més el servei amb 20 noves expedicions de dilluns a divendres, que gairebé doblaran l’oferta actual.
El nou servei a l’agost del bus exprés del Tenes mou 5.324 usuaris
La xifra fa que el nombre d’usuaris del corredor creixi un 16,3%
última actualització: 21-09-2016 (16:00)
EL 9 NOU
El nou servei d’autobús exprés durant el mes d’agost entre els quatre municipis de la vall del Tenes, Parets i Barcelona va ser utilitzat per 5.324 usuaris.
Per primer cop durant l’agost, el Departament de Territori i Sostenibilitat va decidir mantenir la circulació d’expedicions de la línia exprés que només té una o dues parades a cada municipi, fet que permet reduir el temps de viatge fins a Barcelona. Fins ara, a l’agost, només quedaven expedicions de la línia convencional. La línia exprés passa per Bigues i Riells, Santa Eulàlia, Lliçà d’Amunt, Lliçà de Vall i Parets, i comptava a l’agost amb 16 expedicions –vuit per sentit– de dilluns a divendres i 12 els dissabtes i festius –sis per sentit.
Aquests 5.324 usuaris de la línia e7 fan que tot el corredor entre la vall del Tenes i Barcelona hagi mogut durant l’agost un total de 45.090 usuaris. És un 16,3% més que l’any passat, quan n’hi va haver 38.769. Bona part d’aquest creixement s’atribueix a l’aportació dels serveis exprés. Amb tot, les expedicions convencionals també han registrat un increment de passatgers del 2,6%: de 38.769 a 39.766. A més, des d’inici d’aquest any, el corredor ha guanyat un 6% de viatgers respecte al mateix període de 2015. Fonts de Territori i Sostenibilitat valoren com a “molt positiu” el funcionament dels nous serveis de l’agost.
A banda de les expedicions a l’agost, Territori i Sostenibilitat també va reforçar la línia e7 amb expedicions durant els caps de setmana de tot l’any: 12 expedicions. Això representa una millora de l’oferta global de la línia, que té 25 serveis –12 cap a la vall del Tenes i 13 cap a Barcelona– tots els dies feiners excepte a l’agost. Ara, Territori treballa per ampliar encara més el servei amb 20 noves expedicions de dilluns a divendres, que gairebé doblaran l’oferta actual.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
- trensmat
- N9
- Posts: 1593
- Joined: Wednesday 06/05/2009 17:10
- Location: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla
Re: Exprés.cat
T'ho oblides del Exprés Salou - Vila-seca - Tarragona i del nou servei universitari Salou - Vila-seca - Universitat de Tarragona - Estació d'autobusos de Tarragona.Granolleri wrote:L'actual línia Girona-Torroella de Montgrí-L'Estartit d'AMPSA es reconverteix en la nova línia e2 de les comarques gironines. Comença el proper dilluns: Horaris e2
I el 9 de juliol entra en servei la línia e3 Girona-Palafrugell per Platja d'Aro i Palamós, operada per la Sarfa. Horaris e3
I al Camp de Tarragona avui ha entrat en servei la línia e5 Reus-Salou, que complementa la línia actual, operada per PLANA. Horaris e5
Per tant, les línies queden així: (en vermell l'empresa explotadora)
Demarcació de Girona
e1 Girona-Olot TEISA
e2 Girona-Torroella-l'Escala AMPSA
e3 Girona-Palafrugell per Platja d'Aro SARFA
Demarcació de Lleida
e1 Lleida-Cervera Alsina Graells
e2 Lleida-Alfarràs Autocars Gamón
Demarcació de Tarragona
e1 Tarragona-El Vendrell Autocars del Penedès
e2 Tarragona-Valls PLANA
e3 Tortosa-Alcanar HIFE
e4 Reus-Tarragona La Hispano Igualadina
e5 Reus-Salou PLANA
Demarcació de Barcelona
e1 Barcelona-Sabadell Marfina Bus
e2 Barcelona-Terrassa La Vallesana
e3 Barcelona-Cerdanyola-UAB Marfina Bus
e4 Barcelona-Ripollet Autocars Font
e5 Barcelona-Igualada La Hispano Igualadina
e6 Barcelona-Vilafranca del Penedès La Hispano Igualadina
e7 Barcelona-Bigues i Riells Sagalés
e8 Barcelona-Corbera Autocorb
e9 Barcelona-Caldes de Montbui FYTSA
e10 Barcelona-Sentmenat FYTSA
e11 Barcelona-Mataró (amb dos sublínies, e11.1 i e11.2) Empresa CASAS
e12 Barcelona-Vic 25 Osona Bus
e13 Mataró-Sabadell Cingles Bus
e14 Barcelona-Sant Pere de Ribes Monbus
e15 Barcelona-Vilanova i la Geltrú Monbus
e16 Barcelona-Sitges Monbus
e17 Barcelona-Vallirana Soler i Sauret
Re: Exprés.cat
Quan vaig fer la llista encara no existien els serveis que cita, per tant no m'els vaig oblidar.trensmat wrote:T'ho oblides del Exprés Salou - Vila-seca - Tarragona i del nou servei universitari Salou - Vila-seca - Universitat de Tarragona - Estació d'autobusos de Tarragona.
- trensmat
- N9
- Posts: 1593
- Joined: Wednesday 06/05/2009 17:10
- Location: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla
Re: Exprés.cat
No ho sabia.Granolleri wrote:Quan vaig fer la llista encara no existien els serveis que cita, per tant no m'els vaig oblidar.trensmat wrote:T'ho oblides del Exprés Salou - Vila-seca - Tarragona i del nou servei universitari Salou - Vila-seca - Universitat de Tarragona - Estació d'autobusos de Tarragona.
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Re: Exprés.cat
Si ens hem de posar "tiquis miquis", també falta incloure la e18 La Llacuna - Sant Sadurní d'Anoia - Barcelona, de la Hispano Llacunense.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
- trensmat
- N9
- Posts: 1593
- Joined: Wednesday 06/05/2009 17:10
- Location: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla
Re: Exprés.cat
Tinc un dubte sobre les línies Exprés.cat, creieu que és podria crear línies Exprés.cat interprovincials com per exemple un Barcelona - La Seu d'Urgell o això és competència de les empreses com ALSINA - Graells.UT440_132M wrote:Si ens hem de posar "tiquis miquis", també falta incloure la e18 La Llacuna - Sant Sadurní d'Anoia - Barcelona, de la Hispano Llacunense.
Re: Exprés.cat
És que al meu entendre no té res a veure, doncs el terme "Expres.cat" no és més que això, una denominació per a unes línies que continuen sent explotades per les mateixes empreses que explotaven anteriorment la línia sota una altra denominació.trensmat wrote:Tinc un dubte sobre les línies Exprés.cat, creieu que és podria crear línies Exprés.cat interprovincials com per exemple un Barcelona - La Seu d'Urgell o això és competència de les empreses com ALSINA - Graells.UT440_132M wrote:Si ens hem de posar "tiquis miquis", també falta incloure la e18 La Llacuna - Sant Sadurní d'Anoia - Barcelona, de la Hispano Llacunense.
Tot i això, entenc que les línies exprés són per unir capitals de comarca i poblacions importants entre sí i/o amb la capital de província, no per a llargues línies "llargues" que, a més a més, no poden ser exprés ja que és de servei públic oferir parada per tots els pobles per on passen.
Salutacions,
Oriol
Oriol
Re: Exprés.cat
L'exprés.cat només és una "marca".
Són les concessions que hi havia, amb actualització d'expedicions, imatge corporativa, preu per km i/o compensació en cas de pèrdues
Aquí es vinila tot el bus, a diferència de Fomento, que només fa posar pegatines "bus.es" als busos que cobreixen les VAC
Qualsevol concessió de la Generalitat pot passar a Exprés.cat? Si així ho vol la Gencat, si
Fa falta? No crec, ja que desvirtuaria la marca (tots els serveis actuals exprés.cat són de caire suburbà)
Són les concessions que hi havia, amb actualització d'expedicions, imatge corporativa, preu per km i/o compensació en cas de pèrdues
Aquí es vinila tot el bus, a diferència de Fomento, que només fa posar pegatines "bus.es" als busos que cobreixen les VAC
Qualsevol concessió de la Generalitat pot passar a Exprés.cat? Si així ho vol la Gencat, si
Fa falta? No crec, ja que desvirtuaria la marca (tots els serveis actuals exprés.cat són de caire suburbà)
Re: Exprés.cat
Doncs ja que hi som, actualitzem la llista:UT440_132M wrote:Si ens hem de posar "tiquis miquis", també falta incloure la e18 La Llacuna - Sant Sadurní d'Anoia - Barcelona, de la Hispano Llacunense.
Demarcació de Girona
e1 Girona-Olot TEISA
e2 Girona-Torroella-l'Escala AMPSA
e3 Girona-Palafrugell per Platja d'Aro SARFA
Demarcació de Lleida
e1 Lleida-Cervera Alsina Graells
e2 Lleida-Alfarràs Autocars Gamón
Demarcació de Tarragona
e1 Tarragona-El Vendrell Autocars del Penedès
e2 Tarragona-Valls PLANA
e3 Tortosa-Alcanar HIFE
e4 Reus-Tarragona La Hispano Igualadina
e5 Reus-Salou PLANA
e6 Tarragona-Salou PLANA
Demarcació de Barcelona
e1 Barcelona-Sabadell Marfina Bus
e2 Barcelona-Terrassa La Vallesana
e3 Barcelona-Cerdanyola-UAB Marfina Bus
e4 Barcelona-Ripollet Autocars Font
e5 Barcelona-Igualada La Hispano Igualadina
e6 Barcelona-Vilafranca del Penedès La Hispano Igualadina
e7 Barcelona-Bigues i Riells Sagalés
e8 Barcelona-Corbera Autocorb
e9 Barcelona-Caldes de Montbui FYTSA
e10 Barcelona-Sentmenat FYTSA
e11 Barcelona-Mataró (amb dos sublínies, e11.1 i e11.2) Empresa CASAS
e12 Barcelona-Vic 25 Osona Bus
e13 Mataró-Sabadell Cingles Bus
e14 Barcelona-Sant Pere de Ribes Monbus
e15 Barcelona-Vilanova i la Geltrú Monbus
e16 Barcelona-Sitges Monbus
e17 Barcelona-Vallirana Soler i Sauret
e18 Barcelona-Sant Sadurní d'Anoia La Hispano Llacuense
No incloc els serveis universitaris Salou-Tarragona ni Reus-Tarragona al no ser pròpiament línies independents de la xarxa exprés.cat, sinó que són variants de les línies e4 i e6.
Re: Exprés.cat
Des d'avui algunes expedicions de la línia e1 de Barcelona arriben a Castellar del Vallès. La prolongació no s'ha pogut fer de manera més matussera: a Castellar només fa una parada, que es troba a l'entrada del poble i per tant allunyada de la majoria de població (fins a la Plaça Major són deu minuts a peu, als barris més allunyats més de vint minuts a peu). A més a més, a efectes tarifaris és una línia de Marfina Bus, de manera que si es vol fer Castellar-Sabadell amb l'e1 perquè l'enganxes de casualitat no es pot fer servir la targeta multiviatge V1 de La Vallesana... a més a més, a Sabadell no s'atura a la Plaça Espanya tot i passar-hi de manera que és impossible fer transbord amb RENFE, l'autobús urbà de Sabadell o en un futur pròxim amb FGC... sembla fet a pròposit perquè l'ajuntament puguin fardar de tenir autobús directe a Barcelona tot i que a la majoria de Castellarencs li agafi lluny i a més a més ni tan sols serveix com reforç del servei de La Vallesana entre Castellar i Sabadell, i això que el primer autobús en sentit Barcelona surt abans del primer servei diürn de la Vallesana.
Sincerament, jo no ho hauria fet. Hauria sigut molt millor quan hagués arribat FGC fins a la Plaça Espanya de Sabadell posar serveis de reforç fins allà amb un estil semblant a l'autobús llançadora que tenen a Matadepera i més barat, ja que serviria no només per anar a Sabadell, sinó també per anar a Barcelona, Barberà, Cerdanyola, Sant Cugat, Terrassa, etc... de fet, l'e1 et deixa a Sagrera així que enlloc de transbordar a Sabadell es farà a Barcelona. I ja veurem quan l'autobús es quedi enmig de l'embús de la C-58... curiosament, a l'ajuntament s'obliden que cap al Vallès Oriental (i Sentmenat) estan pràcticament incomunicats en transport públic. I el mateix amb Terrassa. I la C-1415a no va precisament buida.
Adjunto les notes de premsa de l'ajuntament i de la Generalitat:
I els horaris: http://www.moventis.es/sites/moventis/f ... e_2016.pdf
Sincerament, jo no ho hauria fet. Hauria sigut molt millor quan hagués arribat FGC fins a la Plaça Espanya de Sabadell posar serveis de reforç fins allà amb un estil semblant a l'autobús llançadora que tenen a Matadepera i més barat, ja que serviria no només per anar a Sabadell, sinó també per anar a Barcelona, Barberà, Cerdanyola, Sant Cugat, Terrassa, etc... de fet, l'e1 et deixa a Sagrera així que enlloc de transbordar a Sabadell es farà a Barcelona. I ja veurem quan l'autobús es quedi enmig de l'embús de la C-58... curiosament, a l'ajuntament s'obliden que cap al Vallès Oriental (i Sentmenat) estan pràcticament incomunicats en transport públic. I el mateix amb Terrassa. I la C-1415a no va precisament buida.
Adjunto les notes de premsa de l'ajuntament i de la Generalitat:
Ajuntament de CastellarAjuntament de Castellar del Vallès wrote:Un nou servei exprés.cat connecta amb autobús Castellar i Barcelona des d’avui dimecres, 2 de novembre
Dimecres, 2 de novembre de 2016
Programes| e1 Exprés Castellar - Sabadell - Barcelona
La plaça d’El Mirador ha acollit aquest migdia la presentació de la línia d’autobús de la xarxa exprés.cat que, des d’avui dimecres, 2 de novembre, comunica Castellar del Vallès amb Barcelona. L’acte ha comptat, entre d’altres, amb l’assistència de l’alcalde, Ignasi Giménez, del director general de Transports i Mobilitat de la Generalitat de Catalunya, Pere Padrosa, i del conseller delegat de Moventis, Josep Maria Martí.
El servei és una prolongació de la línia e1 existent entre Sabadell i Barcelona, que s’estendrà a Castellar del Vallès amb un total de 8 expedicions d’anada a Barcelona (4 entre les 5.45 i les 7 h i 4 més entre les 16.50 i les 17.35 h) i 9 de tornada (1 a les 6.15 h, 4 entre les 16 i les 16.45 h i 4 més entre les 20.25 i les 21.20 h), totes elles de dilluns a divendres (excepte el mes d’agost).
A Castellar, les expedicions d’anada tindran parada a la carretera de Sabadell (Pedrissos) i a Can Bages, mentre que al seu pas per Sabadell s’aturarà a la plaça de la Concòrdia, a l’Eix Macià (Paraires i Embarcador) i a la ronda de Ponent (plaça de Catalunya i Margenat), per arribar a les parades de Barcelona situades a l’avinguda Meridiana (Escòcia i La Sagrera).
Pel que fa a la tornada, la línia sortirà de Barcelona (La Sagrera i estació d’autobusos Fabra i Puig), passarà per les parades de Sabadell Ronda de Ponent/Joan Plans, pl. de Catalunya i Eix Macià/Pi i Margall i finalitzarà a les parades de Castellar Can Bages i carretera de Sabadell (Pedrissos).
La durada estimada dels trajectes entre Castellar i Barcelona és de 40 i 55 minuts, en funció del trànsit.
Els horaris complets d’aquesta nova línia d’autobús es poden consultar clicant aquí: http://www.castellarvalles.cat/10990/descriptiu/-2215/. El preu del bitllet senzill per utilitzar el servei entre Castellar del Vallès i Barcelona és de 4 euros. També es podrà adquirir un títol propi de Sarbus, la targeta S3, que té un cost de 22,15 euros per a 10 viatges sense transbordament. A més, són vàlids els títols de transport integrat de 3 zones (per exemple, la T10, que té un cost 26,75 euros), que permeten fer transbordaments amb altres serveis de transport públic. Cal tenir en compte, però, que no es poden utilitzar els títols propis de la Vallesana, V1, V2 i V3
Generalitat de CatalunyaGeneralitat de Catalunya wrote:Territori i Sostenibilitat amplia el recorregut del bus exprés Barcelona-Sabadell fins a Castellar del Vallès en hores punta
El nou servei entra en funcionament aquest dimecres i permetrà fer el trajecte entre Castellar i Barcelona en 45 minuts
L’extensió del servei abasta vuit expedicions d’anada i vuit de tornada de dilluns a divendres feiners, tret de l'agost, per atendre la mobilitat obligada
El Departament de Territori i Sostenibilitat ampliarà el recorregut del bus exprés que connecta Barcelona i Sabadell (e1) per donar servei a Castellar del Vallès (Vallès Occidental), a partir d’aquest dimecres. Aquesta extensió de l’e1, que atén una demanda del municipi, vol respondre a les necessitats de mobilitat obligada. Així, abastarà 8 expedicions d’anada i 8 de tornada de dilluns a divendres feiners, excepte el mes d’agost. Aquest servei permet fer el trajecte entre Castellar i l’estació de Sagrera de Barcelona en 45 minuts, punt des d’on es pot fer intercanvi amb altres mitjans de transport públic. El director general de Transports i Mobilitat, Pere Padrosa, i l’alcalde de Castellar del Vallès, Ignasi Giménez, han presentat aquest dimecres el nou servei.
En concret, quatre de les expedicions de primera hora del bus exprés Barcelona-Sabadell passaran per Castellar del Vallès en direcció cap a Barcelona a primera hora del matí; quatre de les expedicions que surten de Barcelona entre les 16 hores i les 16.45 hores arribaran fins a Castellar i després es dirigiran cap a Barcelona. Finalment, les quatre últimes expedicions de l’e1 que surten de Barcelona entre les 20.25 i les 21.20 hores també arribaran a Castellar del Vallès.
Primera línia de Catalunya
L’e1, que va entrar en funcionament l’octubre de 2012, va ser la primera línia de bus exprés de Catalunya. Durant el 2013, va registrar 115.848 viatgers i el 2014, 143.283, fet que va representar un increment del 23,7%. Durant el 2015 es van portar 148.805 viatgers, un 3,8% més respecte de l’any anterior. Enguany, la tendència segueix sent de creixement, ja que comparant el període gener – setembre, el nombre de passatgers ha augmentat un 7,6%.
I els horaris: http://www.moventis.es/sites/moventis/f ... e_2016.pdf