La reforma (per normativa) de les unitats del Tramvia Blau
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
La reforma (per normativa) de les unitats del Tramvia Blau
Us passo la foto que ha fet en José María, secretari d'ARCA, del número 6 aquest mateix matí a la sortida de la cotxera.
I, ja posats, la que va fer-li en Dewi Williams fa quasi exactament 50 anys (agost del 1956) durant la seva visita a Barcelona.
I, ja posats, la que va fer-li en Dewi Williams fa quasi exactament 50 anys (agost del 1956) durant la seva visita a Barcelona.
Last edited by Fran-Ikarus on Saturday 02/11/2013 22:19, edited 3 times in total.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Déu meu, quina restauració tant mal feta!!!!
Tant costa posar uns colors més fidels a l'original?
Tant costa posar uns colors més fidels a l'original?
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Calma, que la cosa no és pas tan simple. Els colors del 1956 no eren, ni de bon tros, els originals.
Uns quants temes interessants, del fòrum de Tramvia.org, on s'en parlava. En "aco" és un implicat directe en la reforma, llavors... això, llegiu, que és interessant
http://boards4.melodysoft.com/app?ID=tr ... &ORDERBY=1
http://boards4.melodysoft.com/app?ID=tr ... &ORDERBY=1
http://boards4.melodysoft.com/app?ID=tr ... &ORDERBY=1
http://boards4.melodysoft.com/app?ID=tr ... &ORDERBY=1
Uns quants temes interessants, del fòrum de Tramvia.org, on s'en parlava. En "aco" és un implicat directe en la reforma, llavors... això, llegiu, que és interessant
http://boards4.melodysoft.com/app?ID=tr ... &ORDERBY=1
http://boards4.melodysoft.com/app?ID=tr ... &ORDERBY=1
http://boards4.melodysoft.com/app?ID=tr ... &ORDERBY=1
http://boards4.melodysoft.com/app?ID=tr ... &ORDERBY=1
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Home, sí que és un color més alegre, però els criteris d'una restauració consisteixen no en alegrar la vista sino fer una recreació, és a dir, utilitzar no el color idèntic, sinó un de semblant, es tracta no de deixar-ho com al primer dia, perquè s'ha de diferenciar els elements afegits dels originals en una restauració, sinó d'ajudar a entendre com era un element al principi, en cas contrari es tractaria d'una reconstrucció
- Serie-1000-metro
- N7
- Posts: 506
- Joined: Thursday 19/05/2005 21:39
- Location: Barcelona i Osseja (Cerdanya Francesa)
- Contact:
No es tan sols el color que esta mal fet, sino que la refoma en si es una vestiesa, on ses vist un tramvia que casi be te 100 anys que funcioni amb mause (ratolí), o que un tramvia com aquet porti intermitens, o dos focus alogens o similiar a la part baixa? O que porti vidres enfosquits de color blau pel sol? O que porti netejaparabrises d'Autobús? O que porti un sensor per indicar si les reixes de les plataformes estan obertes o tancades? O que porti una bocina de camió? Tot això u porta el num 6, i amb el temps u portaran tots incluit el Tramvia num 129 (la jardinera), ecxempte el Tramvia num 2 que es l'unic que se salva, la unica cosa bona de aquesta reforma es que es recupera un Tramvia Blau, el num 7.
En resum una destrosa del material movil que disposa el conegut i entrenyable Tramvia Blau, una reforma feta amb el cul, i molt mal feta i amb mal gust.
Una cosa es restaurar i l'altre reformar, en aquet caus haurien d'haver restaurat, no reformar, ja que pert tota la gràcia.
Salut!
Llarga vida als 1000ls!!!!!!!!!!!!!!!!
En resum una destrosa del material movil que disposa el conegut i entrenyable Tramvia Blau, una reforma feta amb el cul, i molt mal feta i amb mal gust.
Una cosa es restaurar i l'altre reformar, en aquet caus haurien d'haver restaurat, no reformar, ja que pert tota la gràcia.
Salut!
Llarga vida als 1000ls!!!!!!!!!!!!!!!!
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Serie-1000-metro wrote:No es tan sols el color que esta mal fet, sino que la refoma en si es una vestiesa, on ses vist un tramvia que casi be te 100 anys que funcioni amb mause (ratolí), o que un tramvia com aquet porti intermitens, o dos focus alogens o similiar a la part baixa? O que porti vidres enfosquits de color blau pel sol? O que porti netejaparabrises d'Autobús?
Tot això que comentes és molt pitjor del que em pensava.
Realment, quina destrossa
És una vergonya el poc respecte que es té per la nostra història. Han convertit un tramvia històric en una espècie de Tunnig... ara és el tramvia del neng de Castefa.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Hola, amb la col·lecció que m'estic fent, de l'historia de Barcelona, que ve amb la Vanguardia, avui sortia el "sobre ruedas" que tracta dels cotxes a la citada ciutat. En una de les imatges, surt una carrera al Tibidabo, i sortia el peu del funicular i els tramvies en estat original, com a curiositat, es veia la contnuació avui desapareguda fins a Vallvidrera. En fí, que els tranvies no tenen res a veure amb la actualitat
- Mortadel·lo
- N9
- Posts: 1381
- Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13
I per on es feia aquesta continuació fins a Vallvidrera?Ferrovi wrote:Hola, amb la col·lecció que m'estic fent, de l'historia de Barcelona, que ve amb la Vanguardia, avui sortia el "sobre ruedas" que tracta dels cotxes a la citada ciutat. En una de les imatges, surt una carrera al Tibidabo, i sortia el peu del funicular i els tramvies en estat original, com a curiositat, es veia la contnuació avui desapareguda fins a Vallvidrera. En fí, que els tranvies no tenen res a veure amb la actualitat
aqui tens un mapa!, es feia continuant pel mateix carrer on acaba al peu del funicular http://www.tramvia.org/tb/tb-historic.swf el planol es interactiudewit wrote:I per on es feia aquesta continuació fins a Vallvidrera?Ferrovi wrote:Hola, amb la col·lecció que m'estic fent, de l'historia de Barcelona, que ve amb la Vanguardia, avui sortia el "sobre ruedas" que tracta dels cotxes a la citada ciutat. En una de les imatges, surt una carrera al Tibidabo, i sortia el peu del funicular i els tramvies en estat original, com a curiositat, es veia la contnuació avui desapareguda fins a Vallvidrera. En fí, que els tranvies no tenen res a veure amb la actualitat
Estic d'acord amb tu si es tracta de posar aquest tramvia restaurat en un museu, perquè el que es vol és mostrar-lo tal i com era en els seus anys de glòria. Però si del que es tracta és de posar-lo en servei, aleshores la restauració que han fet ja no em fa tanta recança, per què al cap i a la fi continua essent el tramvia blau. I com que jo em creia que el posarien a donar servei, doncs a mi ja m'estava bé que el deixessin així, amb aquest to de blau i la resta del tunatge que li han fet. 8)metring wrote:Home, sí que és un color més alegre, però els criteris d'una restauració consisteixen no en alegrar la vista sino fer una recreació, és a dir, utilitzar no el color idèntic, sinó un de semblant, es tracta no de deixar-ho com al primer dia, perquè s'ha de diferenciar els elements afegits dels originals en una restauració, sinó d'ajudar a entendre com era un element al principi, en cas contrari es tractaria d'una reconstrucció
Baixador per a Can Bonastre (entre Piera i Masquefa) ja!
Rodalies per Diagonal i Gran Via ja!
TAV per Roma i Aragó ja!
Rodalies per Diagonal i Gran Via ja!
TAV per Roma i Aragó ja!
- Serie-1000-metro
- N7
- Posts: 506
- Joined: Thursday 19/05/2005 21:39
- Location: Barcelona i Osseja (Cerdanya Francesa)
- Contact:
Opino que la "restauració" es una vergonya, i u segire opinan, perque això no es una "restauració" això es una modernització, i espereu cuan estigin tots "restaurats"...... Sort que almenys el tramvia numero 2 que es el unic original de la linia, es l'unic que queda de la primera serie que va tenir aquesta linia no li faràn res.
Salut!
Llarga vida als 1000ls!!!!!!!!!!!!!
Salut!
Llarga vida als 1000ls!!!!!!!!!!!!!
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
En alguns països més cultes que el nostre, les perones que han perpetrat aquest tunning anirien a la presó.
Només em faltava veure que fins i tot li han posat fars hal·lògens del carrefour a sota el frontal.
Ja posats, que completin la restauració amb tapiceria de lleopard, daus peluts penjant dels retrovisors i una franja de leds vermells al frontal tipus "Coche fantástico"
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT