Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelona)
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Atenció al fil on publiqueu!
Els missatges centrats en propostes sobre el nucli de Barcelona s'han traslladat al fil corresponent. Així mateix, us preguem que pareu atenció a encertar el fil, per a evitar que es dispersi temàticament.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- robertotlh
- N7
- Posts: 324
- Joined: Thursday 15/10/2015 14:47
Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon
Diversos comentaris:Carlos González wrote:Ja que es parla del TRAM Bages, he pensat la nomenclatura de les línies, a veure què us sembla
R5A: Manresa RENFE-Súria
R5B: Manresa RENFE-Sallent
R55: Sant Joan de Vilatorrada-Manresa FGC
R51: Manresa FGC-Berga
R52: Berga-Guardiola de Berguedà
1. No crec que estigui justificat fer la línia fins a Guardiola. Recordem que el motiu que arribés l'antic carrilet a Guardiola era principalment per les mercaderies i la nova línia estaria pensada per passatgers.
2. La possible demanda Marresa - Berga no crec que justifiqués electrificar i fer un tranvia. Posant-hi uns Stadler com els de la Pobla es donaria un servei més que digne.
3. Si s'ampliés de Sallent a Berga, perquè no fer-ho de Súria a Cardona i Solsona, que també es capital de comarca?
Visiteu el meu bloc http://blogscat.com/a/ferrocarrilsinexistents
Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon
En el punt numero 1 potser tinguis rao per que ara les mercaderies serien 0.robertotlh wrote:Diversos comentaris:Carlos González wrote:Ja que es parla del TRAM Bages, he pensat la nomenclatura de les línies, a veure què us sembla
R5A: Manresa RENFE-Súria
R5B: Manresa RENFE-Sallent
R55: Sant Joan de Vilatorrada-Manresa FGC
R51: Manresa FGC-Berga
R52: Berga-Guardiola de Berguedà
1. No crec que estigui justificat fer la línia fins a Guardiola. Recordem que el motiu que arribés l'antic carrilet a Guardiola era principalment per les mercaderies i la nova línia estaria pensada per passatgers.
2. La possible demanda Marresa - Berga no crec que justifiqués electrificar i fer un tranvia. Posant-hi uns Stadler com els de la Pobla es donaria un servei més que digne.
3. Si s'ampliés de Sallent a Berga, perquè no fer-ho de Súria a Cardona i Solsona, que també es capital de comarca?
Al punt numero 2, crec que per unificar material hauria de ser electrificat, els Stadler de via metrica no son mal material pero de segur que el model no tindria res a veure amb el tren de la pobla, pero si podria ser perfectament igual als del Cremallera de Montserrat o Nuria pero sense el sistema de Cremallera.
Al punt numero 3 si parlem de traçats antics i existents, a Cardona i Solsona serien plataformes noves al 100% sense aprofitar res, i que quedi clar no estic en contra de fer arribar un Tren a aquestes dues ciutats, simplement que parlem de reobertures i no de linies noves.
Salutacions.
Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon
Bon dia,
us deixo aquí un mapa (una millora de l'anterior que tenia fet) sobre com hauria de ser la xarxa ferroviària catalana, amb estacions i quantitat de vies (a excepció de les estacions, que no he posat quantes vies haurien de tenir). És majoritàriament pensat per a transport de passatgers o mixte passatgers-mercaderies. Més enllà de les vies existents he projectat algunes millores:
https://drive.google.com/open?id=1DkLil ... sp=sharing
us deixo aquí un mapa (una millora de l'anterior que tenia fet) sobre com hauria de ser la xarxa ferroviària catalana, amb estacions i quantitat de vies (a excepció de les estacions, que no he posat quantes vies haurien de tenir). És majoritàriament pensat per a transport de passatgers o mixte passatgers-mercaderies. Més enllà de les vies existents he projectat algunes millores:
- 1- Via doble a la línia del Maresme, i ampliació fins a Lloret de Mar, i per conseqüent fins a Vidreres i Sils.
2- Traslladar l'estacio d'enllaç entre el corredor del Vallès i el del Maresme de Maçanet-Massanes a Sils.
3- Traçat paral·lel a l'LGV entre Sils i Girona per a un servei passant per l'Aeroport de Girona, Vilablareix i Salt
4- Creació de la circular del Baix Empordà
5- Girona - Ripoll, per Olot
6- Eix Transversal Ferroviari: Girona - Santa Coloma de Farners - Vic - Manresa - Lleida
7- Ampliació de Manresa a Solsona, per Súria i Cardona
8- Ampliació de Manresa a Berga, per Sallent, i possible ampliació a Bellver de Cerdanya, Seu d'Urgell i Andorra.
9- Completar Línia Orbital Ferroviària, segons plans establerts, excepte la creació de múltiple estacions
10- Creació Vilafranca del Penedès - Igualada
11- Nova línia entre Igualada i Martorell, per Collbató i Esparreguera
12- Nova línia entre Lleida i Manresa, per Balaguer, Guissona i Calaf
13- Completar el nou accés a l'Aeroport del Prat i perllongació fins a Castelldefels per a futurs serveis Costa Daurada - Sitges - Aeroport.
14- Nova línia Viladecans - Sant Boi - Cornellà, amb posterior entrada a Barcelona i túnel Diagonal - Travessera de Gràcia - Sant Antoni Maria Claret
15- Nova estació al centre de Tarragona, prop de la Plaça Imperial Tarraco
16- Conservar les vies actuals de Salou i Cambrils per crear un rodalies entre aqeustes poblacions i Tarragona, Reus i l'Aeroport de Reus, però no en tipologia tren-tram
17- Nova línia Tarragona - Constantí - la Pobla de Mafumet, i una variant que passi pels polígons de Riuclar i el Morell
18- Resituar la línia Tarragona - Reus perquè passi prop de l'Aeroport de Reus i fer estació conjunta amb TAV.
19- Aprofitant línies existents, actualitzar Reus - Roda de Barà
20- Variant per a llarga distància i mercaderies de Tarragona al sud resseguint l'AP7
21- Allargar la línia de la Pobla de Segur fins a Sort, i bifurcar-la fins a Vielha (i Banhèras de Luishon) per una banda i a la Seu d'Urgell i Andorra per l'altra.
22- Línia fins a Amposta, passant per Flix, Móra d'Ebre i Gandesa
23- Apropar les estacions als nuclis urbans de Falset, Amposta, Móra d'Ebre - Móra la Nova, Viladecans, unir Volpelleres i Sant Cugat Renfe i Hospital General i Rubí Renfe
24- Possible ampliació de línia des d'Amposta fins a Sant Carles de la Ràpita, Alcanar i enllaçar altra vegada fins a Vinaròs.
25- Via quàdruple fins a totes les capitals de comarca metropolitanes (Mataró, Granollers, Vilafranca del Penedès, Vilanova i la Geltrú) i fins a Manresa en vies Renfe-Adif.
https://drive.google.com/open?id=1DkLil ... sp=sharing
Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon
Es podrien comprar trens duals, així en una primera fase la línia podria explotar-se en dièsel, i si es plantegés algun dia electrificar-la, tenir ja el material adient. Tampoc crec que hi hagi cap problema en tenir una línia secundària sense electrificar.ortegote wrote:En el punt numero 1 potser tinguis rao per que ara les mercaderies serien 0.robertotlh wrote:Diversos comentaris:Carlos González wrote:Ja que es parla del TRAM Bages, he pensat la nomenclatura de les línies, a veure què us sembla
R5A: Manresa RENFE-Súria
R5B: Manresa RENFE-Sallent
R55: Sant Joan de Vilatorrada-Manresa FGC
R51: Manresa FGC-Berga
R52: Berga-Guardiola de Berguedà
1. No crec que estigui justificat fer la línia fins a Guardiola. Recordem que el motiu que arribés l'antic carrilet a Guardiola era principalment per les mercaderies i la nova línia estaria pensada per passatgers.
2. La possible demanda Marresa - Berga no crec que justifiqués electrificar i fer un tranvia. Posant-hi uns Stadler com els de la Pobla es donaria un servei més que digne.
3. Si s'ampliés de Sallent a Berga, perquè no fer-ho de Súria a Cardona i Solsona, que també es capital de comarca?
Al punt numero 2, crec que per unificar material hauria de ser electrificat, els Stadler de via metrica no son mal material pero de segur que el model no tindria res a veure amb el tren de la pobla, pero si podria ser perfectament igual als del Cremallera de Montserrat o Nuria pero sense el sistema de Cremallera.
Al punt numero 3 si parlem de traçats antics i existents, a Cardona i Solsona serien plataformes noves al 100% sense aprofitar res, i que quedi clar no estic en contra de fer arribar un Tren a aquestes dues ciutats, simplement que parlem de reobertures i no de linies noves.
Salutacions.
Salutacions,
Oriol
Oriol
- Carlos González
- N9
- Posts: 1889
- Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
- Location: Sant Boi de Llobregat
Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon
TRAMBages és un projecte tren-tram, no tram convencional com el TRAMBaix o TRAMBesòs.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon
El porblema que jo veig al tren-tram en aquest cas és que si has d'agafar el tram per anar a Manresa per després fer transbord per anar a Barcelona, o a Viladecavalls, la gent seguirà utilitzant el cotxe, per això crec que és molt millor simplement allargar els FGC tal com estan, que ja Déu n'hi do com de tren-tram són.Carlos González wrote:TRAMBages és un projecte tren-tram, no tram convencional com el TRAMBaix o TRAMBesòs.
Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon
FGC ja sap que es tenir una linia diesel el ramal a Igualada fins el 1998 era diesel, cosa que ja sabem tots.oriolp13 wrote: Es podrien comprar trens duals, així en una primera fase la línia podria explotar-se en dièsel, i si es plantegés algun dia electrificar-la, tenir ja el material adient. Tampoc crec que hi hagi cap problema en tenir una línia secundària sense electrificar.
Pero crec que no seria secundaria o si mes no crec que serien serveis a Barcelona, fer trens i que la gent transbordi, realment no es atractiu, FGC ho sap quan va fer que els R6 paresin a Martorell i fer transbordament a un S8 que parava a totes, a mes dels minutets d'espera a Martorell Central, van arribar les critiques i aquest tipus de servei es va suprimir.
Salutacions.
- Carlos González
- N9
- Posts: 1889
- Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
- Location: Sant Boi de Llobregat
Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon
A mi també m'agradaria, però et dic motius de perquè es millor que sigui com tren-tram,mpn90 wrote: El porblema que jo veig al tren-tram en aquest cas és que si has d'agafar el tram per anar a Manresa per després fer transbord per anar a Barcelona, o a Viladecavalls, la gent seguirà utilitzant el cotxe, per això crec que és molt millor simplement allargar els FGC tal com estan, que ja Déu n'hi do com de tren-tram són.
1- Els municipis del Bages donen millor cobertura a Manresa que a Barcelona pel fet que està a prop i a més el tren-tram es per fer serveis de traçat com tranvia per alguns llocs i de tren en un altre, l'exemple pot ser el TRAM d'Alacant.
2- El traçat d'FGC és impossible fer-ho bifurcar i fer un nou traçat entre Solsona i Berga, només fixat-hi on és l'última parada de la R5.
3- Pensa a la capacitat dels trens d'FGC, si es fa un dia un traçat Solsona/Berga que també m'agradaria, es tindria que fer desdoblament al ramal de Martorell i de Manresa, i no dispossem diners per fer-ho i si no es fa tal cosa, el Carrilet serà el mini Japó del ferro català.
4- FGC són trens suburbans, no com els Rodalies que es suposen que són més "ràpids"
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon
Però són poblacions amb concentració demogràfica baixa (Súria o Sallent no són especialment grossos, i es pot anar caminant a les estacions tranquil·lament), amb entitats poblacionals disperses a qui no posaràs una estació de tren. D'altra banda, el traçat ja està fet, així que no caldria fer-lo de nou pel centre la població. I finalment, el Tram d'Alacant, per la gent que conec d'allà se'n queixa per la lentitud, motiu pel qual el tren-tram no em fa el pes, més enllà del transbord.Carlos González wrote:1- Els municipis del Bages donen millor cobertura a Manresa que a Barcelona pel fet que està a prop i a més el tren-tram es per fer serveis de traçat com tranvia per alguns llocs i de tren en un altre, l'exemple pot ser el TRAM d'Alacant.
El traçat entre Solsona i Berga millor el deixem per un altre dia, però si l'última parada de la R5 és Manresa-Baixador, s'elimina com s'ha fet ara amb Sabadell-Rambla, i es fa una estació a prop de la plaça Prat de la Riba. O et gastes els diners, i a partir de Baixador perfores fins fora de Manresa, i passes per Sant Joan de Vilatorrada i enllaces a Sant Martí de Torroella.Carlos González wrote:2- El traçat d'FGC és impossible fer-ho bifurcar i fer un nou traçat entre Solsona i Berga, només fixat-hi on és l'última parada de la R5.
No sé què vols dir amb el mini-Japó del ferro català. I bé, si amb la R3 han viscut amb via única, no vindrà d'aquí que ho facin des de Súria i Sallent, tot i que si es fan els perllongaments fins a Berga i Solsona, respectivament, un dia o altre s'hauria de desdoblar.Carlos González wrote:3- Pensa a la capacitat dels trens d'FGC, si es fa un dia un traçat Solsona/Berga que també m'agradaria, es tindria que fer desdoblament al ramal de Martorell i de Manresa, i no dispossem diners per fer-ho i si no es fa tal cosa, el Carrilet serà el mini Japó del ferro català.
doncs per això mateix, si ja són suburbans (que dir suburbà a una cosa que arriba a Manresa ja té collons, però això és un altre tema), no veig la necessitat de fer-los encara més suburbans en zones no urbanes.Carlos González wrote:4- FGC són trens suburbans, no com els Rodalies que es suposen que són més "ràpids"
- Carlos González
- N9
- Posts: 1889
- Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
- Location: Sant Boi de Llobregat
Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon
Si el TRAM d'Alacant es queixen és perquè la infraestructura no està ben feta, fixat-hi als trens trams d'Alemanya, allà funcionen bé, i això volen fer al Vallès i al Camp de Tarragona que donaria demanda a futura xarxa metropolitana, sobre des de Suria i Sallent, no fa falta fer gaire cosa, per això no seria un munt de calers com la L9
Malgrat que m'agrada la idea de fer com un traçat de tren convencional, has pensat com fer-ho per arribar en aquest punt? Ara per ara les estacions que n'hi han al Carrilet (la part subterrànea de BCN) és molt difícil fer la quadruplicació de via, excepte a l'Hospitalet-Av. Carrilet que és on hi ha més de dos vies.
Malgrat que m'agrada la idea de fer com un traçat de tren convencional, has pensat com fer-ho per arribar en aquest punt? Ara per ara les estacions que n'hi han al Carrilet (la part subterrànea de BCN) és molt difícil fer la quadruplicació de via, excepte a l'Hospitalet-Av. Carrilet que és on hi ha més de dos vies.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
- Carlos González
- N9
- Posts: 1889
- Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
- Location: Sant Boi de Llobregat
Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon
En això suposo que està ben vist, però què em dius de l'estació d'autobusos de Manresa?, estaria una miqueta més llunympn90 wrote: El traçat entre Solsona i Berga millor el deixem per un altre dia, però si l'última parada de la R5 és Manresa-Baixador, s'elimina com s'ha fet ara amb Sabadell-Rambla, i es fa una estació a prop de la plaça Prat de la Riba. O et gastes els diners, i a partir de Baixador perfores fins fora de Manresa, i passes per Sant Joan de Vilatorrada i enllaces a Sant Martí de Torroella.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon
Per això mateix traslladar l'estació a Prat del a Riba.Carlos González wrote:En això suposo que està ben vist, però què em dius de l'estació d'autobusos de Manresa?, estaria una miqueta més llunympn90 wrote: El traçat entre Solsona i Berga millor el deixem per un altre dia, però si l'última parada de la R5 és Manresa-Baixador, s'elimina com s'ha fet ara amb Sabadell-Rambla, i es fa una estació a prop de la plaça Prat de la Riba. O et gastes els diners, i a partir de Baixador perfores fins fora de Manresa, i passes per Sant Joan de Vilatorrada i enllaces a Sant Martí de Torroella.
"Y" tarragonina
La ubicació de l'estació de l'AVE de Perafort (Camp de Tarragona) és un problema perquè realment doni el potencial de servei que pot donar. Per resoldre-ho proposo una "Y" tarragonina que uneixi Tarragona, Reus, l'aeroport de Reus i la pròpia estació de l'AVE. Per ser eficient hauria d'enllaçar amb les actuals estacions de Renfe de Tarragona i de Reus, i tenir el menor nombre de parades possibles.
Simplificant-ho molt, els números podrien ser aquests
Traçat de vies: 21 km
Serveis
Simplificant-ho molt, els números podrien ser aquests
Traçat de vies: 21 km
Serveis
- Tarragona - Est.AVE Perafort: 11 km
Tarragona - Aeroport Reus: 10 km
Tarragona- Reus: 15 km
Reus - Est.AVE Perafort: 16 km
Reus - Aeroport Reus: 5 km
Est.AVE Perafort - Aeroport Reus: 11 km
- robertotlh
- N7
- Posts: 324
- Joined: Thursday 15/10/2015 14:47
Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon
Aquí va el mapa del que vaig comentar en el seu diarobertotlh wrote:La meva proposta per les Rodalies de Lleida:
RL1: Lleida - Balaguer. Segons els nous serveis proposats per FGC
RL2: Fraga - Lleida - Cervera -Manresa: Nova línia Lleida - Fraga per Soses i Alcarràs. Millora de freqüències Lleida - Cervera, equiparable a la de la RL1. Tots els serveis amb origen a Fraga. Fins a Manresa serveis de la R12 actual. A cobrir amb material existent a curt termini, a substituir a mitja termini per tres o quatre trens GTW elèctrics nous.
RL3: Almacelles - Lleida - Montblanc: a cobrir amb serveis actuals de la R13 i R14 i ampliació a Lleida i Almacelles de alguns serveis actuals BCN-Reus. També ampliaria a Montblanc els serveis Zaragoza - Lleida.
La veieu equilibrada? Excepte la nova línia a Fraga, es podria dur a terme com qui diu demà mateix.
Visiteu el meu bloc http://blogscat.com/a/ferrocarrilsinexistents
- bigcoaster
- N8
- Posts: 953
- Joined: Sunday 12/04/2015 16:50
Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon
Em sembla que seria lo màxim al que Lleida podria aspirar. Jo hi afegiria parada a Alpicat. Per la resta, em sembla perfecte.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon
I si a l'R16 fessin el servei entre l'Aldea, Camp-redó i Tortosa com a llançadora i els Regionals acabessin a Ulldecona (coordinant el servei de llançadora amb l'arribada dels Regionals)?
Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon
Seria interessant fer-ho sobretot per trens que són passants, com el Regional VLC-BCN, o fer-ho en alguns Regionals que, enlloc d'Acabar a Tortosa, ho fessin a Ulldecona (o Vinaròs). Pero els de Trensdignesdel'Ebre et muntarien un sidral si els obliguessis a fer transbordament a un altre tren per arribar a la seva destinació.adriaesc wrote:I si a l'R16 fessin el servei entre l'Aldea, Camp-redó i Tortosa com a llançadora i els Regionals acabessin a Ulldecona (coordinant el servei de llançadora amb l'arribada dels Regionals)?
Salutacions,
Oriol
Oriol
Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon
Per Lleida un model Saragossa (Els regionals són cadenciats a dins del nucli + 1 tren rodalies tot el dia + 1 tren rodalies en hora punta) aniria bé.
Reserva a Lleida sempre n'hi ha una unitat (i moltes vegades 2, amb la qual cosa ja tirem)
Un extrem a Almacelles (o inclús Monzon, previ acord) i els altres a Cervera i Vinaixa
Els R12 / R13 / R14 allargar-los cap al Nord i els R 43 (Zaragoza - Monzon - Lleida) allargar-los a Vinaixa
Però també farien falta adeçentar i tancar peritralment estacions i arreglar LTV's (desconec com està de Lleida a Cervera i Vinaixa, de Lleida.a Almacelles n'hi ha 4, i més encara direcció Aragó.
Reserva a Lleida sempre n'hi ha una unitat (i moltes vegades 2, amb la qual cosa ja tirem)
Un extrem a Almacelles (o inclús Monzon, previ acord) i els altres a Cervera i Vinaixa
Els R12 / R13 / R14 allargar-los cap al Nord i els R 43 (Zaragoza - Monzon - Lleida) allargar-los a Vinaixa
Però també farien falta adeçentar i tancar peritralment estacions i arreglar LTV's (desconec com està de Lleida a Cervera i Vinaixa, de Lleida.a Almacelles n'hi ha 4, i més encara direcció Aragó.
Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon
Ja que es parla de l'àrea de Lleida, jo proposo el següent model per la creació d'una xarxa de rodalia digne que comuniqui i vertebri tota la província, amb l'estació de Lleida Pirineus com a nus central que ha de permetre els enllaços entre les línies.albe6 wrote:Per Lleida un model Saragossa (Els regionals són cadenciats a dins del nucli + 1 tren rodalies tot el dia + 1 tren rodalies en hora punta) aniria bé.
Reserva a Lleida sempre n'hi ha una unitat (i moltes vegades 2, amb la qual cosa ja tirem)
Un extrem a Almacelles (o inclús Monzon, previ acord) i els altres a Cervera i Vinaixa
Els R12 / R13 / R14 allargar-los cap al Nord i els R 43 (Zaragoza - Monzon - Lleida) allargar-los a Vinaixa
Però també farien falta adeçentar i tancar peritralment estacions i arreglar LTV's (desconec com està de Lleida a Cervera i Vinaixa, de Lleida.a Almacelles n'hi ha 4, i més encara direcció Aragó.
La meva proposta consisteix en 3 línies:
RL1 Almacelles-Cervera (operada per Renfe)
Bàsicament es convertirien els actuals serveis parcials de l'R12 en rodalies, allargant-lo fins a Almacelles, amb un increment significatiu de freqüències, passant dels 6 serveis actuals en cada sentit fins als 16, reforçant el servei en hores punta del matí i a la tarda. En això també podria ajudar la creació de tres nous serveis Regionals de l'R12 fins a L'Hospitalet que farien de regional cadenciat, acceptant títols de l'ATM de Lleida fins a Sant Guim de Freixenet. Coordinar els serveis de la línia per enllaçar-los amb els serveis procedents de Balaguer i Les Borges Blanques.
RL2 Lleida-Balaguer (operada per FGC)
Integració del tram Lleida-Balaguer de la línia de La Pobla de Segur a la xarxa de rodalia sota denominació pròpia. No tocaria res pel que fa a horaris i freqüències, ja que de moment sembla que està funcionant i tenint una bona acceptació.
RL3 Lleida-Les Borges Blanques (operada per Renfe)
En un primer moment, posaria 10 trens diaris per sentit. En funció de la demanda, podria variar. Amb serveis especials per a les hores punta de matí i tarda.