Autobusos de Lleida
Re: Autobusos de Lleida
“Bus assequible, de qualitat i per a tothom” de Sergi Talamonte
Quan una cosa no funciona va molt bé escoltar als que en saben d’allò per cercar les millors solucions. Això és el que hem fet des del Comú de Lleida per llençar una proposta d’autobusos que confirma el que preveiem: amb els diners que aboquem a aquesta concessió -8,1 milions al 2016- podríem tenir un servei de gran qualitat. Ens vam reunir moltes hores amb un grup de professionals que porten molts anys en el servei i vam cercar la manera de fer-lo més efectiu i adaptat a la demanda dels usuaris. El primer que vam constatar és que per millorar el servei de bus no cal una modificació substancial sinó petits reajustaments i recuperar allò que funcionava abans de les dos grans modificacions en les línies d’autobusos (2013 i 2014).
I què cal canviar? Convé retocar la freqüència de pas de manera flexible per reforçar, en hores punta, les línies que així ho requereixin. Cal garantir el compliment dels horaris, fent-los realistes perquè els usuaris recuperin la confiança a l’hora d’agafar l’autobús i per acabar amb la impuntualitat i amb l’obligació dels conductors d’anar al límit. És necessari adequar la velocitat comercial, perquè els conductors no pateixin un major grau d’estrès, que repercuteix en la qualitat de conducció i per tant, també afecta directament la seguretat dels usuaris. La millora del servei comença als barris, amb petites modificacions en 8 de les línies actuals i la posada en marxa d’una nova línia a la Mariola. Tot plegat, implica només l’ampliació d’un vehicle en servei, tot passant dels 35 actuals a 36, una ampliació que no suposa noves inversions perquè la concessionària compta amb una flota de 46 vehicles.
Regalar bitllets a mansalva encareix el servei
La Paeria argumenta que han augmentat els viatgers, però la presumpta bona notícia fa figa quan posem la lupa en els números i comprovem l’increment desmesurat d’usuaris que viatgen gratuïtament: un 48%. Regalar a tort i a dret targetes de bus, especialment en anys electorals, ha permès maquillar el nombre d’usuaris globals, mentre els que paguen cada vegada són menys.
Regalar bitllets no és la manera. Sense progressivitat, sense cap criteri social, es donen situacions com que un jubilat de renda molt alta pugi gratis al bus mentre una aturada de llarga durada i mare de família nombrosa potser no hi pot pujar. Com en tot servei públic, la Paeria ha de vetllar per facilitar l’accés a aquelles persones de renda més baixa. A la resta pensem que cal atreure-les oferint un servei bo i eficient. Les roses pagades amb diner públic no enamoren. El que si atraurà a la gent de Lleida són serveis de qualitat: oferim-los un transport públic excel·lent i farem que es tornin a sentir atrets per l’opció del bus. L’objectiu s’ho val: una ciutat amable, amb menys circulació de vehicles privats, menys soroll, menys perill i menys contaminació. Si bé ens neguem a regalar bitllets sense cap criteri de progressivitat, sí que pensem que cal ajustar el preu del bitllet, que plantegem rebaixar en vint cèntims, situant-lo a un euro. Amb tots els canvis que proposem des de l’agrupació d’electors, que són d’aplicació immediata, a mig termini és pot recuperar el milió i mig de viatgers de pagament que s’han perdut.
Els autobusos més cars que mai ha tingut Lleida
En 14 anys de concessió, mai els autobusos de Lleida havien sortit tant cars a la ciutadania, que pagarà per aquest concepte 8,1 milions al 2016. Perquè regalar bitllets a tort i dret, òbviament, encareix la factura. No han sabut millorar el servei i n’han disparat el cost fins als 55 milions en els darrers 9 anys, segons hem constatat des del Comú. I, tot plegat, amb la improvisació marca de la casa, que ha provocat un decalatge superior al milió d’euros anuals de mitjana entre el que es pressuposta i el que es gasta en aquest temps.
El 2015 es va tancar amb un diferencial de 888.626 euros entre el que s’havia pressupostat i la despesa real, un decalatge superior fins i tot al que vam denunciar un any enrere des del Comú. Malgrat que vam alçar la veu per corregir una gestió més que deficient, res ha millorat. L’equip de govern segueix amb la seua deriva en la gestió de tot, en especial dels serveis públics. No saben escoltar als usuaris, no saben escoltar als que tenen expertesa en cada àmbit. I no saben escoltar als grups municipals que, fent la feina propositiva que ens demana la ciutadania, seguim tenint el menyspreu com a resposta recurrent.
Sergi Talamonte Sánchez
Regidor del Comú de Lleida
http://www.holalleida.com/bus-assequibl ... talamonte/
Quan una cosa no funciona va molt bé escoltar als que en saben d’allò per cercar les millors solucions. Això és el que hem fet des del Comú de Lleida per llençar una proposta d’autobusos que confirma el que preveiem: amb els diners que aboquem a aquesta concessió -8,1 milions al 2016- podríem tenir un servei de gran qualitat. Ens vam reunir moltes hores amb un grup de professionals que porten molts anys en el servei i vam cercar la manera de fer-lo més efectiu i adaptat a la demanda dels usuaris. El primer que vam constatar és que per millorar el servei de bus no cal una modificació substancial sinó petits reajustaments i recuperar allò que funcionava abans de les dos grans modificacions en les línies d’autobusos (2013 i 2014).
I què cal canviar? Convé retocar la freqüència de pas de manera flexible per reforçar, en hores punta, les línies que així ho requereixin. Cal garantir el compliment dels horaris, fent-los realistes perquè els usuaris recuperin la confiança a l’hora d’agafar l’autobús i per acabar amb la impuntualitat i amb l’obligació dels conductors d’anar al límit. És necessari adequar la velocitat comercial, perquè els conductors no pateixin un major grau d’estrès, que repercuteix en la qualitat de conducció i per tant, també afecta directament la seguretat dels usuaris. La millora del servei comença als barris, amb petites modificacions en 8 de les línies actuals i la posada en marxa d’una nova línia a la Mariola. Tot plegat, implica només l’ampliació d’un vehicle en servei, tot passant dels 35 actuals a 36, una ampliació que no suposa noves inversions perquè la concessionària compta amb una flota de 46 vehicles.
Regalar bitllets a mansalva encareix el servei
La Paeria argumenta que han augmentat els viatgers, però la presumpta bona notícia fa figa quan posem la lupa en els números i comprovem l’increment desmesurat d’usuaris que viatgen gratuïtament: un 48%. Regalar a tort i a dret targetes de bus, especialment en anys electorals, ha permès maquillar el nombre d’usuaris globals, mentre els que paguen cada vegada són menys.
Regalar bitllets no és la manera. Sense progressivitat, sense cap criteri social, es donen situacions com que un jubilat de renda molt alta pugi gratis al bus mentre una aturada de llarga durada i mare de família nombrosa potser no hi pot pujar. Com en tot servei públic, la Paeria ha de vetllar per facilitar l’accés a aquelles persones de renda més baixa. A la resta pensem que cal atreure-les oferint un servei bo i eficient. Les roses pagades amb diner públic no enamoren. El que si atraurà a la gent de Lleida són serveis de qualitat: oferim-los un transport públic excel·lent i farem que es tornin a sentir atrets per l’opció del bus. L’objectiu s’ho val: una ciutat amable, amb menys circulació de vehicles privats, menys soroll, menys perill i menys contaminació. Si bé ens neguem a regalar bitllets sense cap criteri de progressivitat, sí que pensem que cal ajustar el preu del bitllet, que plantegem rebaixar en vint cèntims, situant-lo a un euro. Amb tots els canvis que proposem des de l’agrupació d’electors, que són d’aplicació immediata, a mig termini és pot recuperar el milió i mig de viatgers de pagament que s’han perdut.
Els autobusos més cars que mai ha tingut Lleida
En 14 anys de concessió, mai els autobusos de Lleida havien sortit tant cars a la ciutadania, que pagarà per aquest concepte 8,1 milions al 2016. Perquè regalar bitllets a tort i dret, òbviament, encareix la factura. No han sabut millorar el servei i n’han disparat el cost fins als 55 milions en els darrers 9 anys, segons hem constatat des del Comú. I, tot plegat, amb la improvisació marca de la casa, que ha provocat un decalatge superior al milió d’euros anuals de mitjana entre el que es pressuposta i el que es gasta en aquest temps.
El 2015 es va tancar amb un diferencial de 888.626 euros entre el que s’havia pressupostat i la despesa real, un decalatge superior fins i tot al que vam denunciar un any enrere des del Comú. Malgrat que vam alçar la veu per corregir una gestió més que deficient, res ha millorat. L’equip de govern segueix amb la seua deriva en la gestió de tot, en especial dels serveis públics. No saben escoltar als usuaris, no saben escoltar als que tenen expertesa en cada àmbit. I no saben escoltar als grups municipals que, fent la feina propositiva que ens demana la ciutadania, seguim tenint el menyspreu com a resposta recurrent.
Sergi Talamonte Sánchez
Regidor del Comú de Lleida
http://www.holalleida.com/bus-assequibl ... talamonte/
- 121 POBLE SEC
- N4
- Posts: 59
- Joined: Sunday 13/07/2014 12:11
- Location: L5 BORDETA, L17 BORDETA-CIUTAT JARDI, LP POLIGONS
Re: Autobusos de Lleida
El 4056 lo dejaria para refuerzo en la CC tanto de turno mañana como de turno tardesag470 wrote:Estoy contigo, y añadiria la baja del 4056, para quedar los 4129 al 4134 de reserva.sergilleida wrote:No se si darán tantos buses de baja... Vale que llegan 9 standard y 1 de 9 metros pero creo que del 4129 al 4132 seguirán rodando. Opto que la baja sea 4122, 4124, 4127 y 4128.
- bigcoaster
- N8
- Posts: 953
- Joined: Sunday 12/04/2015 16:50
Re: Autobusos de Lleida
Algú ha vist algun dels busos nous? Jo encara no he notat res, ni busos nousni tan sols que hagin canviat busos de línia, res.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
-
- N7
- Posts: 460
- Joined: Monday 29/09/2008 17:48
- Location: 2 Ronda- Hospitals / 3 Exterior - Hospitals / 20 Ronda
Re: Autobusos de Lleida
Es que encara no han arribat els nous busos i de moment tot segueix igual.
Re: Autobusos de Lleida
La Paeria modifica el recorregut de l’extensió dels Instituts de la línia de bus L3
A partir del proper dilluns, 14 de novembre, amb l’objectiu de facilitar l’accés i sortida dels estudiants d’aquests centres escolars
L’Ajuntament de Lleida, a través de l’empresa concessionària del transport urbà de la ciutat, modifica, a partir del proper dilluns 14 de novembre, el recorregut de l’extensió dels Instituts de la línia de bus L3, amb l’objectiu de facilitar l’accés i sortida dels estudiants dels tres centres escolars.
Aquesta modificació suposa que un cop passada la rotonda de l’avinguda de l’Exèrcit amb el Camí de Rufea, enlloc de circular pels carrers Leandre Cristòfol i Ton Sirera, el nou recorregut tornarà per l’avinguda de l’Exèrcit i el carrer Cós-Gayon, reincorporant-se llavors al recorregut normal de la línia.
Les dues parades que hi havia en aquests punts es traslladen a les parades d’Instituts/Camí de Rufea (L2, ATM) i Instituts (L3). Els horaris no canvien i, per tant, seran els mateixos que els actuals.
http://www.paeria.cat/cat/ajuntament/no ... icia=26739
A partir del proper dilluns, 14 de novembre, amb l’objectiu de facilitar l’accés i sortida dels estudiants d’aquests centres escolars
L’Ajuntament de Lleida, a través de l’empresa concessionària del transport urbà de la ciutat, modifica, a partir del proper dilluns 14 de novembre, el recorregut de l’extensió dels Instituts de la línia de bus L3, amb l’objectiu de facilitar l’accés i sortida dels estudiants dels tres centres escolars.
Aquesta modificació suposa que un cop passada la rotonda de l’avinguda de l’Exèrcit amb el Camí de Rufea, enlloc de circular pels carrers Leandre Cristòfol i Ton Sirera, el nou recorregut tornarà per l’avinguda de l’Exèrcit i el carrer Cós-Gayon, reincorporant-se llavors al recorregut normal de la línia.
Les dues parades que hi havia en aquests punts es traslladen a les parades d’Instituts/Camí de Rufea (L2, ATM) i Instituts (L3). Els horaris no canvien i, per tant, seran els mateixos que els actuals.
http://www.paeria.cat/cat/ajuntament/no ... icia=26739
Re: Autobusos de Lleida
I el 10?
Seguirà anant per Leandre Cristòfol i Ton Sirera o directe per Av. Exèrcit i Av. Madrid (com les llançadores CC)
Seguirà anant per Leandre Cristòfol i Ton Sirera o directe per Av. Exèrcit i Av. Madrid (com les llançadores CC)
Re: Autobusos de Lleida
El 4166 ja porta el Bkb gran
Avistat avui a la cotxera per darrere (els finestrals mig ronyosos que donen al carrer Santa Cecilia) un Volvo 7900.
Llàstima que no li he pogut distingir ni matrícula ni número de calca
Avistat avui a la cotxera per darrere (els finestrals mig ronyosos que donen al carrer Santa Cecilia) un Volvo 7900.
Llàstima que no li he pogut distingir ni matrícula ni número de calca
-
- N7
- Posts: 460
- Joined: Monday 29/09/2008 17:48
- Location: 2 Ronda- Hospitals / 3 Exterior - Hospitals / 20 Ronda
Re: Autobusos de Lleida
Efectivament jo també l'he vist a través dels finestrals el primer hibrid a la espera de la resta. No l'he vistq ue portes ja la numeració. Li estevn provant/configurant el bkb.
- 121 POBLE SEC
- N4
- Posts: 59
- Joined: Sunday 13/07/2014 12:11
- Location: L5 BORDETA, L17 BORDETA-CIUTAT JARDI, LP POLIGONS
Re: Autobusos de Lleida
Buenas noches el danilleida y yo hemos visto también el volvo y esta pendiente de ser matriculado, yo creo que realizaran presentación oficial con los 10 nuevos autobuses
- 121 POBLE SEC
- N4
- Posts: 59
- Joined: Sunday 13/07/2014 12:11
- Location: L5 BORDETA, L17 BORDETA-CIUTAT JARDI, LP POLIGONS
Re: Autobusos de Lleida
Se estan instalando paradas en lleida las zonas son: Joc de la Bola al lado del carrefour (parada taxis) y Prat de la Riba con la Plaza Ricard Viñes (zona taxis)
Re: Autobusos de Lleida
¿No serán marquesinas para los usuarios del taxi? Como la que ya hay delante de la estación de trenes (es el mismo modelo que usa Autobusos).
- Danilleida
- N7
- Posts: 578
- Joined: Friday 03/10/2008 2:16
- Location: 6 Mercat Bordeta - Arnau de vilanova... 7 costa Magraners - av.st. Pere / Seca.
Re: Autobusos de Lleida
Son pals de parada... podria ser per la linia 7 i 8 a ricard vinyes... i el carrefour potser modifiquen la 4 o la 5.Sky wrote:¿No serán marquesinas para los usuarios del taxi? Como la que ya hay delante de la estación de trenes (es el mismo modelo que usa Autobusos).
Re: Autobusos de Lleida
Ah, d'acord! Suposo que voldran cobrir d'alguna manera el sector de Joc de la Bola/Camp d'Esports que ara no té cap línia que el penetri.
Per cert:
Plantegen ampliar la bonificació en el bitllet d’autobús a tots els menors de 26 anys
El Pla Jove 2016-2020 de Lleida, elaborat per la Paeria d’acord amb les propostes de 255 joves i vint entitats juvenils de la ciutat, preveu mesures com la universalització del descompte a l’autobús a tots els menors de 26 anys. Actualment, tenen dret a utilitzar la T-Estudiant, que costa 5 euros per deu viatges, només els menors de 25 anys matriculats en algun centre educatiu de Lleida.
[...]
http://www.lleida.com/noticia/plantegen ... de-26-anys
Per cert:
Plantegen ampliar la bonificació en el bitllet d’autobús a tots els menors de 26 anys
El Pla Jove 2016-2020 de Lleida, elaborat per la Paeria d’acord amb les propostes de 255 joves i vint entitats juvenils de la ciutat, preveu mesures com la universalització del descompte a l’autobús a tots els menors de 26 anys. Actualment, tenen dret a utilitzar la T-Estudiant, que costa 5 euros per deu viatges, només els menors de 25 anys matriculats en algun centre educatiu de Lleida.
[...]
http://www.lleida.com/noticia/plantegen ... de-26-anys
- 121 POBLE SEC
- N4
- Posts: 59
- Joined: Sunday 13/07/2014 12:11
- Location: L5 BORDETA, L17 BORDETA-CIUTAT JARDI, LP POLIGONS
Re: Autobusos de Lleida
Alguien sabe cuando se presentaran los nuevos autobuses a mi me dijeron el día 1 diciembre y el 2 para linea
- Danilleida
- N7
- Posts: 578
- Joined: Friday 03/10/2008 2:16
- Location: 6 Mercat Bordeta - Arnau de vilanova... 7 costa Magraners - av.st. Pere / Seca.
Re: Autobusos de Lleida
http://www.paeria.es/cat/ajuntament/not ... p&Pagina=1
La setmana vinent entren amb funcionament els 10...
La setmana vinent entren amb funcionament els 10...
-
- N7
- Posts: 460
- Joined: Monday 29/09/2008 17:48
- Location: 2 Ronda- Hospitals / 3 Exterior - Hospitals / 20 Ronda
Re: Autobusos de Lleida
Tenim els 10 a cotxeres ja? Perque jo he vist passant per fora només 3 volvo i i el mini que es veguessin...
Re: Autobusos de Lleida
La línia 5 amplia el seu recorregut:
“Una xarxa ja consolidada en què s’han anat incorporant petits canvis i altres que s’incorporaran durant el primer trimestres de l’any vinent, com és l’ampliació de la línia 5 per fer arribar el transport públic a la zona nova del barri de Cappont, que donarà cobertura a 1.400 unitats immobiliàries”
- 121 POBLE SEC
- N4
- Posts: 59
- Joined: Sunday 13/07/2014 12:11
- Location: L5 BORDETA, L17 BORDETA-CIUTAT JARDI, LP POLIGONS
Re: Autobusos de Lleida
Quien asistira al acto de presentacion de los 10 nuevos autobuses yo por supuesto voy a ir para no perderme nada
Re: Autobusos de Lleida
Quatre de cada deu usuaris dels autobusos viatgen gratis per les bonificacions socials
El nombre d’usuaris dels autobusos que viatgen sense pagar ja se situa en el 40,36% del total –quatre de cada deu–, 3,8 punts més que fa un any (+10%), com a conseqüència de les bonificacions socials que aplica la Paeria, en especial als jubilats. Així, la targeta T-Temps, que permet viatjar gratis als majors de 65 anys, ha generat 1,5 milions dels 5.210.673 de desplaçaments amb autobús registrats entre els mesos de gener i octubre (un 28,9%), molts més, per exemple, que els que van comprar un bitllet ordinari (1,14 milions), segons les dades que es van fer públiques ahir a la comissió municipal de seguiment del servei.
Actualment, els usuaris sufraguen poc menys del 40% del cost del servei, mentre que la resta va a càrrec de la Paeria com a subvenció al transport públic. De fet, la recaptació durant els deu primers mesos de l’any va descendir lleugerament a 2.760.197 euros (-0,3%), a pesar que el nombre de viatgers creix l’any 2016 a un ritme del 2%. Des de la posada en marxa de la T-Temps a l’inici del 2015, la recaptació ha caigut un 5,67%.
L’enquesta de satisfacció del servei ofereix dades bastant bones, amb una nota mitjana de 7,4. La línia amb més viatgers és la dels Magraners (L7), amb 1,4 milions d’usuaris, gairebé el doble que la 6, la segona més utilitzada. La flota estrenarà el dia 7 els primers cinc busos híbrids i un de normal i a finals d’any n’arribaran quatre més.
Per part d’ERC, el regidor Josep Maria Baiget va reclamar millorar el funcionament del sistema de geoposicionament dels autobusos, perquè s’anunciïn bé les parades per megafonia i la informació de les aplicacions de mòbils sigui correcta. També va reclamar acabar d’adaptar les parades per a persones amb mobilitat reduïda i millorar la línia del polígon.
Canvi de recorregut per millorar el servei a Cappont
La Paeria té previst posar en marxa durant el primer trimestre del 2017 una modificació del recorregut de la línia d’autobusos L5 Doctora Castells-Arnau de Vilanova-Pardinyes per millorar el servei a Cappont. En concret, ampliarà el recorregut per incloure parades a la zona del col·legi Francesco Tonucci, al costat de l’hotel Condes d’Urgel, i a la de l’avinguda de Barcelona, a prop de l’Atlètic Segre. D’aquesta forma, va explicar el tinent d’alcalde Fèlix Larrosa, es podrà donar servei a uns 1.400 habitatges que fins ara no tenien cap parada a prop. Els veïns de la zona havien demanat aquesta millora.
http://www.lleida.com/noticia/quatre-de ... ns-socials
El nombre d’usuaris dels autobusos que viatgen sense pagar ja se situa en el 40,36% del total –quatre de cada deu–, 3,8 punts més que fa un any (+10%), com a conseqüència de les bonificacions socials que aplica la Paeria, en especial als jubilats. Així, la targeta T-Temps, que permet viatjar gratis als majors de 65 anys, ha generat 1,5 milions dels 5.210.673 de desplaçaments amb autobús registrats entre els mesos de gener i octubre (un 28,9%), molts més, per exemple, que els que van comprar un bitllet ordinari (1,14 milions), segons les dades que es van fer públiques ahir a la comissió municipal de seguiment del servei.
Actualment, els usuaris sufraguen poc menys del 40% del cost del servei, mentre que la resta va a càrrec de la Paeria com a subvenció al transport públic. De fet, la recaptació durant els deu primers mesos de l’any va descendir lleugerament a 2.760.197 euros (-0,3%), a pesar que el nombre de viatgers creix l’any 2016 a un ritme del 2%. Des de la posada en marxa de la T-Temps a l’inici del 2015, la recaptació ha caigut un 5,67%.
L’enquesta de satisfacció del servei ofereix dades bastant bones, amb una nota mitjana de 7,4. La línia amb més viatgers és la dels Magraners (L7), amb 1,4 milions d’usuaris, gairebé el doble que la 6, la segona més utilitzada. La flota estrenarà el dia 7 els primers cinc busos híbrids i un de normal i a finals d’any n’arribaran quatre més.
Per part d’ERC, el regidor Josep Maria Baiget va reclamar millorar el funcionament del sistema de geoposicionament dels autobusos, perquè s’anunciïn bé les parades per megafonia i la informació de les aplicacions de mòbils sigui correcta. També va reclamar acabar d’adaptar les parades per a persones amb mobilitat reduïda i millorar la línia del polígon.
Canvi de recorregut per millorar el servei a Cappont
La Paeria té previst posar en marxa durant el primer trimestre del 2017 una modificació del recorregut de la línia d’autobusos L5 Doctora Castells-Arnau de Vilanova-Pardinyes per millorar el servei a Cappont. En concret, ampliarà el recorregut per incloure parades a la zona del col·legi Francesco Tonucci, al costat de l’hotel Condes d’Urgel, i a la de l’avinguda de Barcelona, a prop de l’Atlètic Segre. D’aquesta forma, va explicar el tinent d’alcalde Fèlix Larrosa, es podrà donar servei a uns 1.400 habitatges que fins ara no tenien cap parada a prop. Els veïns de la zona havien demanat aquesta millora.
http://www.lleida.com/noticia/quatre-de ... ns-socials
Re: Autobusos de Lleida
Avui divendres ni rastre dels nous pel carrer
A veure com plantegen el 5; jo el trauria pel Pont de Pardinyes, Camí de Grenyana, Victoriano Muñoz, Camí de Picos, Avinguda Alacant fins Doctora Castells.
Però alguna cosa em diu que es limitaran a allargar per Avinguda Garrigues, Agustins, Cronista Muntaner o Doctor Trueta, Cami de Picos, Avinguda Alacant i a Doctora Castells.
A veure com plantegen el 5; jo el trauria pel Pont de Pardinyes, Camí de Grenyana, Victoriano Muñoz, Camí de Picos, Avinguda Alacant fins Doctora Castells.
Però alguna cosa em diu que es limitaran a allargar per Avinguda Garrigues, Agustins, Cronista Muntaner o Doctor Trueta, Cami de Picos, Avinguda Alacant i a Doctora Castells.