El futuro del aeropuerto del Prat...
Re: El futuro del aeropuerto del Prat...
El Prat tendrá que cerrar la pista principal durante un mes por unas obras
Aena invertirá 25 millones en la mejora de las instalaciones y los trabajos se iniciarán en octubre
EL PERIÓDICO / BARCELONA - Miércoles, 27 de abril del 2016 - 19:22 CEST
http://www.elperiodico.com/es/noticias/ ... as-5090765
Aena invertirá 25 millones en la mejora de las instalaciones y los trabajos se iniciarán en octubre
EL PERIÓDICO / BARCELONA - Miércoles, 27 de abril del 2016 - 19:22 CEST
http://www.elperiodico.com/es/noticias/ ... as-5090765
Re: El futuro del aeropuerto del Prat...
Unes 500 persones es desplacen de Dubai a Barcelona cada setmana per a tractaments de salut
Emirates destaca Barcelona com el destí europeu amb més creixement entre els turistes del Pròxim Orient
JÚLIA MANRESA Barcelona ACTUALITZADA EL 15/06/2016 20:44
http://www.ara.cat/economia/persones-de ... 40624.html
Emirates destaca Barcelona com el destí europeu amb més creixement entre els turistes del Pròxim Orient
JÚLIA MANRESA Barcelona ACTUALITZADA EL 15/06/2016 20:44
http://www.ara.cat/economia/persones-de ... 40624.html
Re: El futuro del aeropuerto del Prat...
AEROPUERTO 24 HORAS
El Prat no duerme
La ampliación de horarios de las aerolíneas mantienen el aeropuerto despierto toda la noche
DAVID GUERRERO, El Prat de Llobregat 19/06/2016 06:39 | Actualizado a 19/06/2016 11:45
http://www.lavanguardia.com/local/barce ... uerme.html
El Prat no duerme
La ampliación de horarios de las aerolíneas mantienen el aeropuerto despierto toda la noche
DAVID GUERRERO, El Prat de Llobregat 19/06/2016 06:39 | Actualizado a 19/06/2016 11:45
http://www.lavanguardia.com/local/barce ... uerme.html
Re: El futuro del aeropuerto del Prat...
La condemna de l’aeroport del Prat
La crisi de Vueling fa aflorar la crua realitat: Catalunya no té el ‘hub’ que volia, sinó un aeroport amb el 70% del trànsit copat per les ‘low cost’. Per què?
JÚLIA MANRESA Barcelona ACTUALITZADA EL 10/07/2016 00:01
http://www.ara.cat/economia/condemna-la ... 38985.html
La crisi de Vueling fa aflorar la crua realitat: Catalunya no té el ‘hub’ que volia, sinó un aeroport amb el 70% del trànsit copat per les ‘low cost’. Per què?
JÚLIA MANRESA Barcelona ACTUALITZADA EL 10/07/2016 00:01
http://www.ara.cat/economia/condemna-la ... 38985.html
Re: El futuro del aeropuerto del Prat...
El Prat transporta el doble de passatgers 'low cost' que Barajas
En dos anys l'aportació de viatgers d'aerolínies de baix cost per part de la infraestructura catalana s'ha més que duplicat
JÚLIA MANRESA Barcelona ACTUALITZADA EL 18/07/2016 16:50
http://www.ara.cat/economia/Catalunya-t ... 38507.html
En dos anys l'aportació de viatgers d'aerolínies de baix cost per part de la infraestructura catalana s'ha més que duplicat
JÚLIA MANRESA Barcelona ACTUALITZADA EL 18/07/2016 16:50
http://www.ara.cat/economia/Catalunya-t ... 38507.html
Re: El futuro del aeropuerto del Prat...
Singapore Airlines cancel·la els vols directes Barcelona-Singapur
Marta Escobar Martí - Barcelona. Dilluns, 25 de juliol de 2016
http://www.elnacional.cat/ca/economia/s ... 0_102.html
Marta Escobar Martí - Barcelona. Dilluns, 25 de juliol de 2016
http://www.elnacional.cat/ca/economia/s ... 0_102.html
Re: El futuro del aeropuerto del Prat...
No sabia que actualment hi haguessin vols amb boeing 747 a Barcelona. He vist que hi ha un 747 diari Tel Aviv Bacelona de la companyia Elal. I 4 vols diaris amb Tel Aviv operats per 3 companyies
Re: Notícies de Vueling
Qatar aconsegueix amb Vueling el que volia amb Spanair
L’aerolínia del Golf volia una xarxa de vols des de Barcelona que alimentés els seus avions. Comprant el 20% d’IAG s’ha assegurat els avions de Vueling
XAVIER GRAU ACTUALITZADA EL 04/09/2016 00:03
http://www.ara.cat/suplements/emprenem/ ... 35565.html
L’aerolínia del Golf volia una xarxa de vols des de Barcelona que alimentés els seus avions. Comprant el 20% d’IAG s’ha assegurat els avions de Vueling
XAVIER GRAU ACTUALITZADA EL 04/09/2016 00:03
http://www.ara.cat/suplements/emprenem/ ... 35565.html
Re: El futuro del aeropuerto del Prat...
Suposo que la posada en marxa del vol de LATAM a Sao Paulo, amb tota la xarxa d'aquesta companyia a Sudamérica, els ha colpejat fort. Avui en dia ja hi han tres opcions bones per viatjar a Sudamérica, Avianca, LATAM y Aerolineas.jaezcurra wrote:Singapore Airlines cancel·la els vols directes Barcelona-Singapur
Marta Escobar Martí - Barcelona. Dilluns, 25 de juliol de 2016
http://www.elnacional.cat/ca/economia/s ... 0_102.html
Re: El futuro del aeropuerto del Prat...
Avui el vol de Singapore Barcelona - Sao Paulo està volant. No es deu haver cancelat.
Re: El futuro del aeropuerto del Prat...
L’assignatura pendent del Prat
L’aeroport de Barcelona opera només un terç dels vols de llarg recorregut que té el de Madrid
JÚLIA MANRESA Barcelona ACTUALITZADA EL 18/09/2016 00:00
http://www.ara.cat/economia/Lassignatur ... 34768.html
L’aeroport de Barcelona opera només un terç dels vols de llarg recorregut que té el de Madrid
JÚLIA MANRESA Barcelona ACTUALITZADA EL 18/09/2016 00:00
http://www.ara.cat/economia/Lassignatur ... 34768.html
Re: El futuro del aeropuerto del Prat...
A PUNTO DE TOCAR TECHO
El aeropuerto de El Prat vuela hacia el límite de su capacidad
La Generalitat advierte que la infraestructura requiere una nueva terminal antes del 2023
DAVID GUERRERO, El Prat de Llobregat - 13/11/2016 03:01 | Actualizado a 13/11/2016 07:51
http://www.lavanguardia.com/local/barce ... cidad.html
El aeropuerto de El Prat vuela hacia el límite de su capacidad
La Generalitat advierte que la infraestructura requiere una nueva terminal antes del 2023
DAVID GUERRERO, El Prat de Llobregat - 13/11/2016 03:01 | Actualizado a 13/11/2016 07:51
http://www.lavanguardia.com/local/barce ... cidad.html
T2...
Com pot ser que ja ens calgui una nova terminal... si la T2 està allà desèrtica i mig abandonada?
Més que les terminals, el que ja està apurant ben bé el límit de la seva capacitat són les pistes. Malauradament això té molt difícil solució en el cas de El Prat.
Més que les terminals, el que ja està apurant ben bé el límit de la seva capacitat són les pistes. Malauradament això té molt difícil solució en el cas de El Prat.
Re: El futuro del aeropuerto del Prat...
No es va dir que es deixava preparada una zona per crear una terminal satèl·lit de la T1?
EL tema de les pistes, com comenta en Javi, té molt difícil sol·lució....
L'únic que es podria fer és guanyant espai al mar, però al haver-hi la platja enmig ho veig molt molt complicat, i per l'altra banda hi ha tota la banda d'espai d'interés natural del delta del Llobregat...
EL tema de les pistes, com comenta en Javi, té molt difícil sol·lució....
L'únic que es podria fer és guanyant espai al mar, però al haver-hi la platja enmig ho veig molt molt complicat, i per l'altra banda hi ha tota la banda d'espai d'interés natural del delta del Llobregat...
Salutacions,
Oriol
Oriol
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Previsió, no estat actual
Tampoc n'hi ha per tant, tot i que encara disti força d'estar al límit, si més no vist des de fora.Javi M wrote:Com pot ser que ja ens calgui una nova terminal... si la T2 està allà desèrtica i mig abandonada?
Ara bé, el que sembla voler dir l'article és que, amb les previsions de creixement i seguint la tendència actual (cosa que queda per veure si es confirma, perquè sembla que a l'horitzó ja comença a treure el nas la següent patacada econòmica, atiada per l'entranyable Donald Trump), s'arribaria a la saturació el 2023.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Pistes saturades
Si la T2 tornés a estar a ple rendiment alhora que ho està la T1, el primer que caldria ampliar per a poder programar més vols són les pistes i no les terminals. De fet ara mateix ja hi ha massa terminal per a tan poca pista.
Jo més aviat em penso que volen construir la terminal satèl·lit per a no haver de tornar a fer servir la "antiga i obsoleta" T2 (des del punt de vista dels polítics, és clar) de forma habitual. La deuen voler només per a absorbir pics de demanda puntuals en els períodes de major afluència, i la resta de l'any anar tirant amb la T1 i la seva satèl·lit, i deixar la T2 mig desèrtica com ho està ara.
Altrament, amb tres terminals (o dues i mitja, més aviat), ja podrien anar començant a abocar terra al mar per a fer més pistes.
Jo més aviat em penso que volen construir la terminal satèl·lit per a no haver de tornar a fer servir la "antiga i obsoleta" T2 (des del punt de vista dels polítics, és clar) de forma habitual. La deuen voler només per a absorbir pics de demanda puntuals en els períodes de major afluència, i la resta de l'any anar tirant amb la T1 i la seva satèl·lit, i deixar la T2 mig desèrtica com ho està ara.
Altrament, amb tres terminals (o dues i mitja, més aviat), ja podrien anar començant a abocar terra al mar per a fer més pistes.
Re: El futuro del aeropuerto del Prat...
L'article parla de que la solució més econòmica és agafar el model Londres, amb el qual les "Low-cost" anirien a Girona i Reus i la resta al Prat.
Re: El futuro del aeropuerto del Prat...
Anar tirant terra al mar... o directament pensar en un nou aeroport davant de la costa ?
- bigcoaster
- N8
- Posts: 953
- Joined: Sunday 12/04/2015 16:50
Re: El futuro del aeropuerto del Prat...
A veure, a veure, tranquilitat.
L'aeroport del Prat no està al límit de la seva capacitat ni ho estarà en molt temps, ni en terminals ni en pistes.
L'únic que falta actualment a l'aeroport del Prat són fingers per a wide-bodies, i ja hi ha una part de la T1 reservada per aquests on falten per construir (que s'hauria de fer el més aviat possible, i més veient que les rutes internacionals no paren de créixer. A més, també hi ha la T2A, que es troba tancada al públic, i que està precisament dissenyada per a wide-bodies, però, segurament per no donar la *suposadament* mala imatge de la T2, prefereixen embutir-ho tot a la T1. Segons Aena, la T2A està en obres. No ho està, però està llesta per ser obert demà mateix, algun usuari de SSC n'havia penjat fotos demostrant que tot està perfectament al seu lloc, només amb una mica de pols.
Finalment, si la preocupació és el futur, hi ha moltes coses a fer abans de construir la terminal satèl·lit:
- Obrir la T2A
- Posar la T2 al 100% (com ho havia estat abans de que s'inaugurés la T1) actualment no arriba ni al 70% de la seva capacitat. (Obrir els mostradors check-in tancats, les plantes tancades, els controls tancats, tot!)
- Obrir tots els mostradors check-in, tant de la T1 (els de la planta de sota), com els de la T2 (a la zona abans dels controls de seguretat).
- Obrir ambdues terminals de l'aeroport 24 h.
- Millor repartició dels solcs a les pistes, que hi ha coses a millorar, com fer sortir un wide-body per la pista d'aterratge, comprometent 2 o 3 solcs d'aterratge. Les dues pistes tenen la longitud mínima per a que hi despeguin avions com els A380, però per comoditat ho fan per la pista llarga. I em sembla que inclús la pista diagonal té la longitud mínima, però d'aquesta no n'estic segur.
- Construcció de fingers per a wide-bodies allí on estan preparats i construcció de tots els fingers normals possibles a la T1, la T2 ja està al màxim en aquest sentit.
I per últim, la més important. Derivar vols a Girona i Reus, això es pot fer apujant els cànons per fingers al Prat o donant incentius per anar a Girona i Reus, mig-obligant a les low-cost a anar a Girona i Reus, com abans de que obrís la T1.
L'aeroport del Prat no està al límit de la seva capacitat ni ho estarà en molt temps, ni en terminals ni en pistes.
L'únic que falta actualment a l'aeroport del Prat són fingers per a wide-bodies, i ja hi ha una part de la T1 reservada per aquests on falten per construir (que s'hauria de fer el més aviat possible, i més veient que les rutes internacionals no paren de créixer. A més, també hi ha la T2A, que es troba tancada al públic, i que està precisament dissenyada per a wide-bodies, però, segurament per no donar la *suposadament* mala imatge de la T2, prefereixen embutir-ho tot a la T1. Segons Aena, la T2A està en obres. No ho està, però està llesta per ser obert demà mateix, algun usuari de SSC n'havia penjat fotos demostrant que tot està perfectament al seu lloc, només amb una mica de pols.
Finalment, si la preocupació és el futur, hi ha moltes coses a fer abans de construir la terminal satèl·lit:
- Obrir la T2A
- Posar la T2 al 100% (com ho havia estat abans de que s'inaugurés la T1) actualment no arriba ni al 70% de la seva capacitat. (Obrir els mostradors check-in tancats, les plantes tancades, els controls tancats, tot!)
- Obrir tots els mostradors check-in, tant de la T1 (els de la planta de sota), com els de la T2 (a la zona abans dels controls de seguretat).
- Obrir ambdues terminals de l'aeroport 24 h.
- Millor repartició dels solcs a les pistes, que hi ha coses a millorar, com fer sortir un wide-body per la pista d'aterratge, comprometent 2 o 3 solcs d'aterratge. Les dues pistes tenen la longitud mínima per a que hi despeguin avions com els A380, però per comoditat ho fan per la pista llarga. I em sembla que inclús la pista diagonal té la longitud mínima, però d'aquesta no n'estic segur.
- Construcció de fingers per a wide-bodies allí on estan preparats i construcció de tots els fingers normals possibles a la T1, la T2 ja està al màxim en aquest sentit.
I per últim, la més important. Derivar vols a Girona i Reus, això es pot fer apujant els cànons per fingers al Prat o donant incentius per anar a Girona i Reus, mig-obligant a les low-cost a anar a Girona i Reus, com abans de que obrís la T1.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
Re: El futuro del aeropuerto del Prat...
Això és més que evident, m'agradaria quin percentatge d'aquesta ocupació és a causa de Ryanair. I després podem parlar de les low-cost però no tant tipus Vueling o Transavia.adriaesc wrote:L'article parla de que la solució més econòmica és agafar el model Londres, amb el qual les "Low-cost" anirien a Girona i Reus i la resta al Prat.