Seguiment de les obres de la L9

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.

És encertada la decisió de deixar de fer estacions a causa de la crisi?

Si, si més tard, quan hi hagi prou calers, es fan
70
42%
Si, i com n'hi han moltes i molt juntes, que no les facin, n'hi han de prescindibles
39
23%
M'és indiferent
3
2%
No, s'han de fer totes les estacions planejades!
54
33%
 
Total votes: 166

Hopobcn
N2
N2
Posts: 16
Joined: Thursday 12/05/2016 18:27

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by Hopobcn »

Oriolix wrote:Evidentment a aquestes alçades fer canvis en el projecte del tram central provocaria endarrerir-lo encara més. Però vist que no el pensen obrir en breu, una alternativa seria fer-lo més breu fent-lo anar per Travessera de Gràcia i Travessera de Les Corts, des de Lesseps (baixant per Príncep d'Astúries) i fins Collblanc. Més recte, més curt, amb enllaços amb les mateixes línies de metro i FGC, i donant servei a la zona de Francesc Macià, que és un immens buit de metro des de Numància fins Aribau.
l9_travessera.jpg
Perdona però això no te cap sentit. Ja s'han enterrat masses diners en aquest tram com per ara llençar-ho tot a les escombraries (el tram collblanc - campus nord ja està tunelat). A més a més un punt fort del tram central de la L9 són els intercanviadors de Zona universitària i Sarrià.

El que jo faria es no començar la L8 si el tram central no està acabat.
U-bahn de BCN
N5
N5
Posts: 91
Joined: Thursday 06/01/2011 22:23

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by U-bahn de BCN »

Els "Quinze" és el nom popular del lloc fins on el tramvia que circulava pel passeig Maragall valia 10 cts i a partir d'allà fins a Horta en costava 15. Les actuals estacions de Maragall són justament a aquest lloc. Però això dels noms populars a vegades són mal acceptats. Es de suposar que va ser més selecte posar Diagonal -que és una avinguda moooolt llarga- que Cinc d'Oros que era el nom popular del lloc concret. De tota manera hi ha més noms populars que anomenen estacions: Mercat Nou? Tres Torres?

Si el canvi ha de ser posar Passeig Maragall i Maragall o Plaça Maragall no cal que es toqui res, però l'embolic està servit.

En quan a la idea de la drecera Collblanc a Lesseps de la darrera intervenció sols cal dir que és uns solució més lenta ja que no hi ha projecte fet i per la banda prevista si, a més de molta obra avançada. Podria valdre per si un futur sobren calés :) fer-ne una desviació de la línia 9 (o la 10) pel nou camí, però això ja és pura ficció i sobretot convindria analitzar que la rendabilitat fos raonable.
User avatar
Oriolix
N6
N6
Posts: 307
Joined: Saturday 09/10/2010 0:07

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by Oriolix »

Hopobcn wrote:Perdona però això no te cap sentit. Ja s'han enterrat masses diners en aquest tram com per ara llençar-ho tot a les escombraries (el tram collblanc - campus nord ja està tunelat). A més a més un punt fort del tram central de la L9 són els intercanviadors de Zona universitària i Sarrià.

El que jo faria es no començar la L8 si el tram central no està acabat.
La veritat és que ja és massa tard, però si han de trigar 20 anys a obrir el central ja no vindrà d'aquí. De totes maneres, els enllaços es podrien fer igual, a Gràcia amb FGC i a Les Corts amb L3. I es cobriria la zona de Francesc Macià, per la qual cosa no caldria fer l'ampliació de FGC des de Pl.Espanya
colomenc
N4
N4
Posts: 56
Joined: Wednesday 28/05/2014 13:59

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by colomenc »

Des del punt de vista del transbord amb FFCC Vallés, el fet de que sigui a Sarrià és més pràctic i pot suposar molt més passatge que a Gràcia
xevi
N7
N7
Posts: 608
Joined: Wednesday 05/10/2005 18:43

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by xevi »

Rubí o St. Cugat a l'Aeroport o Pl. Europa amb FGC+L9 molt més ràpid i eficient fent l'enllaç a Sarrià.
User avatar
Renfe451
N9
N9
Posts: 1932
Joined: Tuesday 01/08/2006 12:12
Location: Barcelona
Contact:

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by Renfe451 »

Coincideixo amb el que han dit els companys, és més fàcil i àgil fent l'enllaç a Sarrià que no pas a Gràcia. Per la gent que ve de St. Cugat/Rubí, és l'accés més directe que es pot tenir per anar a l'Aeroport. A part que el tram central dissenyat i construït fins ara és el més lògic ja que donarà cobertura a una part que no disposa de metro i de fet l'L9 es va dissenyar com una línia que ha de cobrir la zona alta de la ciutat.
jaezcurra
N8
N8
Posts: 1184
Joined: Friday 16/04/2010 21:50
Location: L4 (Selva de Mar, BCN)

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by jaezcurra »

La Generalitat destinarà 348 milions a la L9 durant el 2017
Es calcula que 48,5 milions del total hauran de servir per pagar les obres i que l'Ajuntament de Barcelona finançarà 2 de les 10 noves estacions
EFE Barcelona Actualitzada el 30/11/2016 18:15
http://www.ara.cat/societat/Generalitat ... 30506.html
User avatar
Javi M
N9
N9
Posts: 1618
Joined: Wednesday 18/11/2009 16:49
Location: Sant Feliu

Polítics i periodistes...

Post by Javi M »

Ara wrote:El govern de la Generalitat destinarà 348 milions d’euros a la L9 durant el 2017.
Ara wrote:Es calcula que 239 milions serviran per pagar les concessions del departament (68,7%) [...] dels quals 48,5 (13,9%) haurien d’usar-se per pagar les obres.
Això és per plorar.
Ara wrote:En concret, el Govern s’ha proposat continuar fent el tram entre el Gornal i el polígon Pratenc de la Zona Franca de la L9 Sud, i també fer arribar la L10 a la Zona Franca.
I això altre, per riure.
davroca5
N7
N7
Posts: 574
Joined: Saturday 01/06/2013 16:47
Contact:

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by davroca5 »

Salut!
#volemL9
colomenc
N4
N4
Posts: 56
Joined: Wednesday 28/05/2014 13:59

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by colomenc »

¿alguien sabe si hay alguna novedad con respecto a la última estación de la línea 10 (pratenc) ?

He buscado notas de licitación de obras, pero no he encontrado nada. Sin embargo, parece que deben haber expropiado el huerto que había entre ZAL y ZAL2 (o le han retirado el permiso) y han dejado un buen solar en la zona donde debe pasar el metro.
User avatar
Renfe451
N9
N9
Posts: 1932
Joined: Tuesday 01/08/2006 12:12
Location: Barcelona
Contact:

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by Renfe451 »

colomenc wrote:¿alguien sabe si hay alguna novedad con respecto a la última estación de la línea 10 (pratenc) ?

He buscado notas de licitación de obras, pero no he encontrado nada. Sin embargo, parece que deben haber expropiado el huerto que había entre ZAL y ZAL2 (o le han retirado el permiso) y han dejado un buen solar en la zona donde debe pasar el metro.
Supongo que deben de haber hecho la reserva del suelo para poder realizar las obras en un futuro. Esto de hecho ya ha sucedido con la LOF (línea orbital ferroviaria), donde en buena parte de su trazado proyectado, el suelo/terreno se encuentra reservado por la Generalitat, sólo faltaría realizarlo, pero el problema es el dinero.
User avatar
Oriolix
N6
N6
Posts: 307
Joined: Saturday 09/10/2010 0:07

I l'enllaç L9-L10 amb l'estació de Renfe de la Torrassa?

Post by Oriolix »

Ja fa anys que està planificada una nova estació Renfe a la Torrassa que permetria l'enllaç amb metro, tant amb la L1, com amb les noves línies L9 i L10 (aquesta quan arribi). L'actual L9 Sud ja té un enllaç Renfe al Prat, però queda lluny de Barcelona, sobretot si véns del nord (o nord-est, o est). Crec que amb L10 ja serà molt més necessari, perquè aquest ramal no té cap altra connexió amb Renfe. Algú té idea de si Renfe/Adif s'han plantejat ni que sigui obrir una estació temporal?
User avatar
Javi M
N9
N9
Posts: 1618
Joined: Wednesday 18/11/2009 16:49
Location: Sant Feliu

Estació provisional

Post by Javi M »

Oriolix wrote: Algú té idea de si Renfe/Adif s'han plantejat ni que sigui obrir una estació temporal?
No, que jo sàpiga. A més, per l'ubicació on s'ha de situar, no ho tindrien fàcil (ni barat, per tant).
User avatar
ortegote
N8
N8
Posts: 1231
Joined: Tuesday 25/06/2013 18:11
Location: a prop d' ADIF
Contact:

Re: I l'enllaç L9-L10 amb l'estació de Renfe de la Torrassa?

Post by ortegote »

Oriolix wrote:Ja fa anys que està planificada una nova estació Renfe a la Torrassa que permetria l'enllaç amb metro, tant amb la L1, com amb les noves línies L9 i L10 (aquesta quan arribi). L'actual L9 Sud ja té un enllaç Renfe al Prat, però queda lluny de Barcelona, sobretot si véns del nord (o nord-est, o est). Crec que amb L10 ja serà molt més necessari, perquè aquest ramal no té cap altra connexió amb Renfe. Algú té idea de si Renfe/Adif s'han plantejat ni que sigui obrir una estació temporal?
Renfe o Adif no acaben l'estacio d'enllaç amb FGC a Martorell o l'estació de Sagrera que tambe la podrien fer temporal, com vols que es plantegi fer una estació temporal a la Torrassa.

Si fan alguna cosa a Torrassa sera per fer el salt de motllo per conectar costa/costa interior/interior i de pas com bé dius connectar amb el metro, pero tal i com van les coses tardarem en veure aquestes obres i que crec que si es fan seran per una estació definitiva.
Salutacions.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Dificultats

Post by Guigui »

Tampoc hi ajuda l'ajuntament de l'Hospitalet, que s'entesta en voler-ho soterrar tot.

I dit això, tornem al tema, que per l'estació aquesta, ja hi ha altres fils.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
U-bahn de BCN
N5
N5
Posts: 91
Joined: Thursday 06/01/2011 22:23

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by U-bahn de BCN »

S'hi segueix treballant en l'obertura de la L10 al seu pas pel Pg de la Zona Franca?

Ho pregunto ja que a nivell de carrer no he vist que s'hi fes res. Igual no ho he sabut veure.

A banda, hi entra el cas de que l'Ajuntament de L'H reclamaven que també s'obrissin les estacions d'aquella ciutat -com Aprestadora-, això si, sense avançar-hi quartos tal com ha fet BCN. No m'estranyaria que aquestes mogudes dels polítics acabessin aturant o al menys enraderint les obres.
colomenc
N4
N4
Posts: 56
Joined: Wednesday 28/05/2014 13:59

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by colomenc »

A la zona on ha de passar la via fins a la parada "pratenc" s'ha eliminat un hort que hi havia i s'ha aplanat el terreny
User avatar
uriol108
N8
N8
Posts: 919
Joined: Sunday 30/12/2007 21:04
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Location: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contact:

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by uriol108 »

Es veu moviment d'obres a les estacions del Viaducte de L10 ? han posat escales mecàniques / ascensors ? maquines MAE ?
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by Miquel »

uriol108 wrote:Es veu moviment d'obres a les estacions del Viaducte de L10 ? han posat escales mecàniques / ascensors ? maquines MAE ?
Si no vaig errat, aquestes estacions, per la nostra desgràcia no s'obriran :?
El metro de Barcelona amb motoristes!
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by victorcasta »

És probable que se n'obri una.
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”