Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
si, la verdad, es que es de cajon, la construccion del tranvia tardaria en el mejor de los casos 2 años por lo que nos pondriamos en el 2019/20, mientras se construye y desde ahora, ademas viendo que quieren sacar la mayoria de buses de la diagonal, se puede implementar la D30 como linea puente hasta el tranvia.
Lo de los solaris electricos ahora estoy en fuera de juego ya que los 18 que vienen son hibridos o es que me he perdido alguna cosa por el camino?
Lo de los solaris electricos ahora estoy en fuera de juego ya que los 18 que vienen son hibridos o es que me he perdido alguna cosa por el camino?
-
- N6
- Posts: 183
- Joined: Wednesday 30/03/2016 20:36
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Aquests dies he accedit i analitzat els informes oficials no públics demanats per l'Ajuntament per la unió del tramvia per la Diagonal, i aquestes són les meves reflexions.
1. L'informe de rentabilitat econòmica mostra un potencial brutal del tramvia. L'ajuntament tardarà segons en trobar un inversor per construir la infraestructura. Fins i tot en les pitjors de les previsions, la concessionària trauria un benefici econòmic elevadíssim per ser aquest tipus de projectes. Per altra banda, veient els bons resultats econòmics, per què no pot ser d'explotació pública?
2. L'informe de rentabilitat social no és una tan bona notícia. Últimament s'està parlant molt d'arguments a favor de la unió (temps de viatge menor, comoditat, accessibilitat, alternatives, etc), però estic segur que la gent que parla d'això no pensaria el mateix després de veure les dades que donen els informes. De vegades la gent té sensacions massa optimista respecte el que els informes de viabilitat prediuen. Així que jo els demanaria una mica de prudència.
A països com EEUU, UK, França o Canadà, independentment del que diguin les dades econòmiques, una infraestructura com aquesta requereix un determinat percentatge de rentabilitat social. Si no hi arriba, la infraestructura no es fa. Només diré que si Barcelona estigués en un d'aquests països, el tramvia per la Diagonal no es construiria.
3. La conclusió que jo trec de tot això és que l'únic beneficiari d'aquesta unió del tramvia serà la futura concessionària.
1. L'informe de rentabilitat econòmica mostra un potencial brutal del tramvia. L'ajuntament tardarà segons en trobar un inversor per construir la infraestructura. Fins i tot en les pitjors de les previsions, la concessionària trauria un benefici econòmic elevadíssim per ser aquest tipus de projectes. Per altra banda, veient els bons resultats econòmics, per què no pot ser d'explotació pública?
2. L'informe de rentabilitat social no és una tan bona notícia. Últimament s'està parlant molt d'arguments a favor de la unió (temps de viatge menor, comoditat, accessibilitat, alternatives, etc), però estic segur que la gent que parla d'això no pensaria el mateix després de veure les dades que donen els informes. De vegades la gent té sensacions massa optimista respecte el que els informes de viabilitat prediuen. Així que jo els demanaria una mica de prudència.
A països com EEUU, UK, França o Canadà, independentment del que diguin les dades econòmiques, una infraestructura com aquesta requereix un determinat percentatge de rentabilitat social. Si no hi arriba, la infraestructura no es fa. Només diré que si Barcelona estigués en un d'aquests països, el tramvia per la Diagonal no es construiria.
3. La conclusió que jo trec de tot això és que l'únic beneficiari d'aquesta unió del tramvia serà la futura concessionària.
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Si? I qui treu benefici de promoure el bus elèctric?
-
- N6
- Posts: 183
- Joined: Wednesday 30/03/2016 20:36
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Els estudis també inclouen alternativa. El cert és que la rentabilitat econòmica del bus elèctric i el tramvia no té comparació, però la social és molt similar. Socialment no hi hauria molta diferència en fer un tramvia o implantar el bus elèctric. En el cas del tramvia per un túnel soterrat, socialment podria arribar a ser deficitari. I no m'ho invento jo, ho diuen estudis de l'Ajuntament. Altra cosa és que qui hi estigui al càrrec intenti filtrar la informació segons els convé per fer-ho tot més amable.metring wrote:Si? I qui treu benefici de promoure el bus elèctric?
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Vivimos en un pais que se gasta la pasta gansa en el AVE para que llegue a sitios inverosimiles.trenesrenfe123 wrote:Aquests dies he accedit i analitzat els informes oficials no públics demanats per l'Ajuntament per la unió del tramvia per la Diagonal, i aquestes són les meves reflexions.
1. L'informe de rentabilitat econòmica mostra un potencial brutal del tramvia. L'ajuntament tardarà segons en trobar un inversor per construir la infraestructura. Fins i tot en les pitjors de les previsions, la concessionària trauria un benefici econòmic elevadíssim per ser aquest tipus de projectes. Per altra banda, veient els bons resultats econòmics, per què no pot ser d'explotació pública?
2. L'informe de rentabilitat social no és una tan bona notícia. Últimament s'està parlant molt d'arguments a favor de la unió (temps de viatge menor, comoditat, accessibilitat, alternatives, etc), però estic segur que la gent que parla d'això no pensaria el mateix després de veure les dades que donen els informes. De vegades la gent té sensacions massa optimista respecte el que els informes de viabilitat prediuen. Així que jo els demanaria una mica de prudència.
A països com EEUU, UK, França o Canadà, independentment del que diguin les dades econòmiques, una infraestructura com aquesta requereix un determinat percentatge de rentabilitat social. Si no hi arriba, la infraestructura no es fa. Només diré que si Barcelona estigués en un d'aquests països, el tramvia per la Diagonal no es construiria.
3. La conclusió que jo trec de tot això és que l'únic beneficiari d'aquesta unió del tramvia serà la futura concessionària.
Pero no debemos gastar dinero en unir una red tranviaria que se proyecto unida desde el principio.
Yo acepto tus conclusiones pero no las comprendo y menos que el unico beneficiario sera la concessionaria, vamos digo Yo que los Usuarios tambien se Beneficiarian no?
Saludos.
-
- N6
- Posts: 183
- Joined: Wednesday 30/03/2016 20:36
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Sin duda, si mirarmos en términos económicos y sociales la mitad de las LAV no se hubieran construido.ortegote wrote:Vivimos en un pais que se gasta la pasta gansa en el AVE para que llegue a sitios inverosimiles.trenesrenfe123 wrote:Aquests dies he accedit i analitzat els informes oficials no públics demanats per l'Ajuntament per la unió del tramvia per la Diagonal, i aquestes són les meves reflexions.
1. L'informe de rentabilitat econòmica mostra un potencial brutal del tramvia. L'ajuntament tardarà segons en trobar un inversor per construir la infraestructura. Fins i tot en les pitjors de les previsions, la concessionària trauria un benefici econòmic elevadíssim per ser aquest tipus de projectes. Per altra banda, veient els bons resultats econòmics, per què no pot ser d'explotació pública?
2. L'informe de rentabilitat social no és una tan bona notícia. Últimament s'està parlant molt d'arguments a favor de la unió (temps de viatge menor, comoditat, accessibilitat, alternatives, etc), però estic segur que la gent que parla d'això no pensaria el mateix després de veure les dades que donen els informes. De vegades la gent té sensacions massa optimista respecte el que els informes de viabilitat prediuen. Així que jo els demanaria una mica de prudència.
A països com EEUU, UK, França o Canadà, independentment del que diguin les dades econòmiques, una infraestructura com aquesta requereix un determinat percentatge de rentabilitat social. Si no hi arriba, la infraestructura no es fa. Només diré que si Barcelona estigués en un d'aquests països, el tramvia per la Diagonal no es construiria.
3. La conclusió que jo trec de tot això és que l'únic beneficiari d'aquesta unió del tramvia serà la futura concessionària.
Pero no debemos gastar dinero en unir una red tranviaria que se proyecto unida desde el principio.
Yo acepto tus conclusiones pero no las comprendo y menos que el unico beneficiario sera la concessionaria, vamos digo Yo que los Usuarios tambien se Beneficiarian no?
Saludos.
En el caso del tramvia yo solo estoy hablando en base a los estudios. Estos dicen que habrá beneficio para los usuarios, sí, pero si fuera en otros países no sería el beneficio suficiente para que se construyera la infraestructura. No sé si puedo ir al grano y decir datos del estudio porque no es público (de momento), pero si los vieras entenderías a lo que me refiero.
Rendibilitat
Si la infraestructura és molt rendible econòmicament i, a més a més, aporta beneficis als usuaris (menor temps de trajecte, més freqüències, més fiabilitat en no compartir calçada amb el trànsit, menor impacte mediambiental, etc.) quin motiu hi hauria per a no construir-la a aquests "altres països"?
-
- N6
- Posts: 183
- Joined: Wednesday 30/03/2016 20:36
Re: Rendibilitat
Doncs que no supera un percentatge determinat de rentabilitat social, bàsic per decidir si una infraestructura és útil o no.Javi M wrote:Si la infraestructura és molt rendible econòmicament i, a més a més, aporta beneficis als usuaris (menor temps de trajecte, més freqüències, més fiabilitat en no compartir calçada amb el trànsit, menor impacte mediambiental, etc.) quin motiu hi hauria per a no construir-la a aquests "altres països"?
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Rendibilitat social
I aquesta rendibilitat social, segons quins paràmetres i llindars es defineix?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N6
- Posts: 183
- Joined: Wednesday 30/03/2016 20:36
Re: Rendibilitat social
Temps de trajecte respecte les alternatives, comoditat, accessibilitat, afectacions al trànsit privat i autobusos, soroll, contaminació... en definitiva, tot allò que pugui afectar a la societat (no només usuaris) per bé o per malament. I d'aquí se'n treu un balanç.Guigui wrote:I aquesta rendibilitat social, segons quins paràmetres i llindars es defineix?
Aclarir que en cap cas m'estic mostrant contrari a construir el tramvia, només estic analitzant els estudis.
- uriol108
- N8
- Posts: 919
- Joined: Sunday 30/12/2007 21:04
- Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
- Location: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
- Contact:
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Creieu que l'any vinent començaran les obres de la connexió dels tramvies ? O això va per llarg, veient la falta de consens a l'ajuntament per aprovar el pressupost... ?
- uriol108
- N8
- Posts: 919
- Joined: Sunday 30/12/2007 21:04
- Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
- Location: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
- Contact:
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
De la Web de BTV, publicat el 7 de Novembre de 2016 :
La connexió del tramvia per la Diagonal també inclourà millores urbanístiques
http://www.btv.cat/btvnoticies/2016/11/ ... nistiques/
Actualitzat el 07.11.2016 a les 15:43
El nou projecte de la Diagonal, que unirà el Trambaix i el Trambesòs per l'avinguda, deixa enrere la iniciativa anterior del govern de Trias de remodelació de la via. Tot i això, el director d'Estratègia de la Connexió del Tramvia, Pere Macías, ja ha anunciat que inclourà mesures per renovar el tram del passeig de Gràcia a la plaça de les Glòries. El projecte continua sense tenir el suport de l'Associació Diagonal Barcelona.
La remodelació de la Diagonal continua sense crear consens. Segons el director d’Estratègia de la Connexió del Tramvia per la Diagonal, Pere Macías, s’implantaria un mitjà de transport sostenible i, alhora, s’hi inclourien millores urbanístiques: ”Ara hi ha trams de la Diagonal en què tens una vorera que fa metre i mig, no hi ha prou espais per càrrega i descàrrega, això també és una millora urbanística, millorar la quantitat de verd, eliminar la contaminació”, explica Macías.
Tot i això, el projecte, que encara està en fase d’adjudicar-ne la redacció, no convenç els comerciants. Segons la presidenta de l’Associació Diagonal Barcelona, Marta Canut, el tramvia és un “mitjà de transport rígid” que obligaria a canviar l’organització semafòrica i desestabilitzaria el centre de la ciutat. Considera que el trajecte es pot fer amb autobusos elèctrics i, d’aquesta manera, s’aconseguiria un transport igual de sostenible que el tramvia. Aquesta impressió sobre el tramvia també la comparteixen alguns veïns, però en el que sí que estan d’acord és que entre el passeig de Gràcia i la plaça de les Glòries hi falten millores urbanístiques.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
País d'opinadors
Ja hi tornen els de sempre, a opinar d'allò que no entenen.
"Qui no sap res i sap que no sap res, sap molt més que qui no sap res i no sap que no sap res."
"Qui no sap res i sap que no sap res, sap molt més que qui no sap res i no sap que no sap res."
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- El Maño amañado
- N7
- Posts: 463
- Joined: Wednesday 12/10/2016 11:21
- Location: Sant Martí (Barcelona).
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Tindrien que començar com abans, millor. A Barcelona fa falta aquesta unió dels tramvies, ho demana a crits!
Tramvies en doble composició cada 2', 3' en el millor del casos. Què més voleu!? Ni efectes acordió ni hosties en vinagre com passa amb els busos.
Tramvies en doble composició cada 2', 3' en el millor del casos. Què més voleu!? Ni efectes acordió ni hosties en vinagre com passa amb els busos.
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Una mica d'intel·ligència, siusplau. Amb la contestació actual i la precarietat numèrica del govern municipal, fer el tramvia com s'havia dit és un error. La solució? Que facin la part que tothom veu bé -de Glòries a Verdaguer- i ningú s'hi oposarà. I d'aquí a un parell d'anys només quedarà el tros Francesc Macià - Verdaguer i el que vingui haurà de fer la connexió, de la manera que sigui.
Una mica d'intel·ligència, si us plau!
El que sí que no té cap mena de sentit es fer les obres en dues fases. Estem parlant d'un tram de poc més de 3 km, no de cap obra monumental! Què vols? Haver de muntar i desmuntar dos cops tot el desplegament per a les obres (el que representa una bona part del cost total de les mateixes) i amb les consegüents molèsties per a tothom? O es fa o no es fa, pero així no.
- El Maño amañado
- N7
- Posts: 463
- Joined: Wednesday 12/10/2016 11:21
- Location: Sant Martí (Barcelona).
Re: Una mica d'intel·ligència, si us plau!
Tu mateix ho has dit! És una cosa que va a ras de terra, que no hi ha que fer túnels ni res d'això i a més, és en línia recta. Un altre cosa serà el calvari que es muntarà amb el trànsit tan de vehicles privats com de la resta de les línies de busos de TMB.Javi M wrote:El que sí que no té cap mena de sentit es fer les obres en dues fases. Estem parlant d'un tram de poc més de 3 km, no de cap obra monumental! Què vols? Haver de muntar i desmuntar dos cops tot el desplegament per a les obres (el que representa una bona part del cost total de les mateixes) i amb les consegüents molèsties per a tothom? O es fa o no es fa, pero així no.
Re: Una mica d'intel·ligència, si us plau!
Glòries - Francesc Macià: 3,7kmJavi M wrote:El que sí que no té cap mena de sentit es fer les obres en dues fases. Estem parlant d'un tram de poc més de 3 km, no de cap obra monumental! Què vols? Haver de muntar i desmuntar dos cops tot el desplegament per a les obres (el que representa una bona part del cost total de les mateixes) i amb les consegüents molèsties per a tothom? O es fa o no es fa, pero així no.
El tram Glòries-Verdaguer ja són 1,5km. Els fas. Connectes tramvia amb L4 i L5 a Verdaguer, i L2 a Monumental. A tothom li sembla bé, perquè tot aquest tram és un desastre urbanísticament parlant (medalla d'honor per a la cruïlla Diagonal-Aragó-Marina). Un tram on no hi ha autobusos. Fins i tot pots allargar-ho fins Girona i Bruc. I d'aquí a 2 anys tens aquest 1,5 km en servei (o més) i poses pressió perquè s'acabi el tram pendent.
O pots barallar-te amb tothom, no aconseguir prou suports i acabar la legislatura sense ni un metre de tramvia i tirant-nos els trastos pel cap.
Re: Una mica d'intel·ligència, si us plau!
Mentrestant als habitants de part del Baix Llobregat (als quals amb l'arribada de la xarxa ortogonal de busos se'ls hi va treure serveis, p.e. l'escurçament del 157), se'ls hi fa fer 3 transbordaments i triguen el que no està escrit en arribar a zones que es van potenciar (com ara, el 22@ o els polígons industrials del Vallés)Oriolix wrote:...
El tram Glòries-Verdaguer ja són 1,5km. Els fas. Connectes tramvia amb L4 i L5 a Verdaguer, i L2 a Monumental. A tothom li sembla bé, perquè tot aquest tram és un desastre urbanísticament parlant (medalla d'honor per a la cruïlla Diagonal-Aragó-Marina). Un tram on no hi ha autobusos. Fins i tot pots allargar-ho fins Girona i Bruc. I d'aquí a 2 anys tens aquest 1,5 km en servei (o més) i poses pressió perquè s'acabi el tram pendent.
...
Fora de les zones cobertes per metro tenim un problema, la veritat, i és fotut de resoldre.