"Cent anys del tren a Les Planes"
- foronda 141
- N8
- Posts: 852
- Joined: Monday 14/08/2006 21:14
- Location: Poblenou
Re: "Cent anys del tren a Les Planes"
Al mateix dia i hora que la presentació del llibre del Metro Transversal a Universitat.
Re: "Cent anys del tren a Les Planes"
Lo han hecho así para fastidiar.foronda 141 wrote:Al mateix dia i hora que la presentació del llibre del Metro Transversal a Universitat.
frankrodriguez.net
signatura
signatura
-
- N6
- Posts: 180
- Joined: Sunday 31/12/2006 17:23
- Location: Esquerra de l'Eixample
Re: "Cent anys del tren a Les Planes"
Com a mínim aquesta vegada no han dit "Cent anys del Metro del Vallès fins a Les Planes"
Amb la tracció sang això no passava
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: "Cent anys del tren a Les Planes"
Mateix dia i hora? Caram! Ha d'haver estat manca de coordinació. Segur que no ho han fet aposta, no tindria sentit.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Re: "Cent anys del tren a Les Planes"
A la foto amb text veureu el programa.
Re: "Cent anys del tren a Les Planes"
*Bostezo*
Sacarán los Brill un día y ni siquiera circularán. "Acto institucional", a saber si los mortales no dejarán verlos de cerca siquiera o si tendrá que ser desde el otro andén.
Sacarán los Brill un día y ni siquiera circularán. "Acto institucional", a saber si los mortales no dejarán verlos de cerca siquiera o si tendrá que ser desde el otro andén.
Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
Re: "Cent anys del tren a Les Planes"
Típic.Don Ramón wrote:*Bostezo*
Sacarán los Brill un día y ni siquiera circularán. "Acto institucional", a saber si los mortales no dejarán verlos de cerca siquiera o si tendrá que ser desde el otro andén.
I jo encara estic esperant que facin alguna cosa semblant a aquesta amb les 111.
El metro de Barcelona amb motoristes!
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: "Cent anys del tren a Les Planes"
I quin dia tindrà lloc, l'acte de commemoració?
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: "Cent anys del tren a Les Planes"
Ei, que això és Catalunya!!! Aquí les úniques celebracions es fan quan guanya el barça.Miquel wrote:I jo encara estic esperant que facin alguna cosa semblant a aquesta amb les 111.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: "Cent anys del tren a Les Planes"
"Cent anys del tren a Les Planes"
http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... -planes.do
FGC presenta els actes de commemoració del Centenari del tren a Les Planes
Una exposició gràfica itinerant recorre els 100 anys d’història de la línia Pl. Catalunya-Les Planes
El programa d’activitats inclou un cicle de conferències sobre l’arquitectura modernista a les estacions, els impulsors de la línia Frank Stark Pearson i Carles Emili Montañés, i la presentació del nou llibre de Joan Carles Salmerón
El president de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), Enric Ticó, acompanyat del director general, Pere Calvet, han presentat a l’Espai Provença d’FGC els actes de commemoració del Centenari de l’arribada del tren a Les Planes.
El proper 28 de novembre farà 100 anys que el primer tren va sortir de l’estació de Pl. Catalunya i va arribar fins a Les Planes. Per a commemorar aquesta efemèride, juntament amb la de la construcció del túnel de Vallvidrera i l’electrificació de la línia Sarrià-Les Planes, FGC ha preparat un complet programa d’activitats per a celebrar amb els usuaris aquesta data i poder transmetre la importància i la transcendència que va suposar, a principis del segle XX, poder unir Barcelona amb els nuclis urbans del Vallès travessant directament Collserola.
Visita dels automotors
L’acte central de la commemoració serà el mateix dia 28 de novembre i se celebrarà a l’estació de Les Planes, on es podran visitar els automotors Brill històrics FCC 18 i FSB 301.
Fins arribar a aquesta data, tindran lloc altres accions:
Exposició gràfica “100 anys del tren a Les Planes” a l’Espai Provença d’FGC, amb imatges dels 100 anys de l’entrada en servei del tren a Les Planes, la construcció del túnel de Vallvidrera i l’entrada en servei dels automotors Brill.
Cicle de conferències sobre l’arquitectura modernista de les estacions o les figures de l’industrial americà Frank Stark Pearson i Carles Emili Montañés, impulsors de la línia.
Presentació del llibre Els trens Brill i els Ferrocarrils de Catalunya. Cent anys d'història entre Barcelona i el Vallès de Joan Carles Salmerón.
Bateig de dues unitats de tren amb els noms de Frank Stark Pearson i de l’empleat d’FGC i soci veterà de l’Associació d’Amics del Ferrocarril de Barcelona (AAFCB) Lluís Bruguera.
Emissió d’un segell commemoratiu i un cupó de la ONCE personalitzats amb la imatge i el logotip de la efemèride.
L’origen de les comunicacions entre Barcelona i el Vallès
A principis del segle XX sorgeixen a Barcelona les primeres iniciatives per a comunicar, mitjançant el tren, la ciutat amb els nuclis més importants del Vallès, tot seguint la línia del Tren de Sarrià que funcionava amb èxit des del 1863, i travessant Collserola. L’impulsor principal va ser l’enginyer Carles Emili Montañés, promotor de l’electrificació de la indústria catalana, qui va convèncer l’industrial americà Frank Stark Pearson perquè invertís en el projecte.
El resultat va ser la creació de l’empresa Ferrocarriles de Cataluña, SA (FCC) que el 1912 va iniciar les obres del perllongament de la línia de Sarrià fins a Les Planes amb la construcció del túnel sota Vallvidrera i després amb els treballs de la resta de la línia. Finalment, el 28 de novembre de 1916, es fa el primer recorregut en tren entre Pl. Catalunya i Les Planes, amb parada a l’estació de Sarrià.
L’època daurada dels berenadors
L’arribada del tren a Les Planes va convertir aquest indret en la destinació d’esbarjo preferida de la societat barcelonina. A partir d’aleshores, cada diumenge milers de persones van començar a aprofitar el dia per a viatjar en el nou tren fins als berenadors de la zona, que van viure una època daurada.
L’arribada a Les Planes no va suposar un punt i final, sinó el contrari. La línia va continuar creixent fins a Sant Cugat (1917), Rubí (1918), Terrassa (1919), Sabadell Estació (1922) i finalment Sabadell Rambla (1925), tot convertint-la en la línia suburbana més moderna d’Europa.
http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... -planes.do
FGC presenta els actes de commemoració del Centenari del tren a Les Planes
Una exposició gràfica itinerant recorre els 100 anys d’història de la línia Pl. Catalunya-Les Planes
El programa d’activitats inclou un cicle de conferències sobre l’arquitectura modernista a les estacions, els impulsors de la línia Frank Stark Pearson i Carles Emili Montañés, i la presentació del nou llibre de Joan Carles Salmerón
El president de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), Enric Ticó, acompanyat del director general, Pere Calvet, han presentat a l’Espai Provença d’FGC els actes de commemoració del Centenari de l’arribada del tren a Les Planes.
El proper 28 de novembre farà 100 anys que el primer tren va sortir de l’estació de Pl. Catalunya i va arribar fins a Les Planes. Per a commemorar aquesta efemèride, juntament amb la de la construcció del túnel de Vallvidrera i l’electrificació de la línia Sarrià-Les Planes, FGC ha preparat un complet programa d’activitats per a celebrar amb els usuaris aquesta data i poder transmetre la importància i la transcendència que va suposar, a principis del segle XX, poder unir Barcelona amb els nuclis urbans del Vallès travessant directament Collserola.
Visita dels automotors
L’acte central de la commemoració serà el mateix dia 28 de novembre i se celebrarà a l’estació de Les Planes, on es podran visitar els automotors Brill històrics FCC 18 i FSB 301.
Fins arribar a aquesta data, tindran lloc altres accions:
Exposició gràfica “100 anys del tren a Les Planes” a l’Espai Provença d’FGC, amb imatges dels 100 anys de l’entrada en servei del tren a Les Planes, la construcció del túnel de Vallvidrera i l’entrada en servei dels automotors Brill.
Cicle de conferències sobre l’arquitectura modernista de les estacions o les figures de l’industrial americà Frank Stark Pearson i Carles Emili Montañés, impulsors de la línia.
Presentació del llibre Els trens Brill i els Ferrocarrils de Catalunya. Cent anys d'història entre Barcelona i el Vallès de Joan Carles Salmerón.
Bateig de dues unitats de tren amb els noms de Frank Stark Pearson i de l’empleat d’FGC i soci veterà de l’Associació d’Amics del Ferrocarril de Barcelona (AAFCB) Lluís Bruguera.
Emissió d’un segell commemoratiu i un cupó de la ONCE personalitzats amb la imatge i el logotip de la efemèride.
L’origen de les comunicacions entre Barcelona i el Vallès
A principis del segle XX sorgeixen a Barcelona les primeres iniciatives per a comunicar, mitjançant el tren, la ciutat amb els nuclis més importants del Vallès, tot seguint la línia del Tren de Sarrià que funcionava amb èxit des del 1863, i travessant Collserola. L’impulsor principal va ser l’enginyer Carles Emili Montañés, promotor de l’electrificació de la indústria catalana, qui va convèncer l’industrial americà Frank Stark Pearson perquè invertís en el projecte.
El resultat va ser la creació de l’empresa Ferrocarriles de Cataluña, SA (FCC) que el 1912 va iniciar les obres del perllongament de la línia de Sarrià fins a Les Planes amb la construcció del túnel sota Vallvidrera i després amb els treballs de la resta de la línia. Finalment, el 28 de novembre de 1916, es fa el primer recorregut en tren entre Pl. Catalunya i Les Planes, amb parada a l’estació de Sarrià.
L’època daurada dels berenadors
L’arribada del tren a Les Planes va convertir aquest indret en la destinació d’esbarjo preferida de la societat barcelonina. A partir d’aleshores, cada diumenge milers de persones van començar a aprofitar el dia per a viatjar en el nou tren fins als berenadors de la zona, que van viure una època daurada.
L’arribada a Les Planes no va suposar un punt i final, sinó el contrari. La línia va continuar creixent fins a Sant Cugat (1917), Rubí (1918), Terrassa (1919), Sabadell Estació (1922) i finalment Sabadell Rambla (1925), tot convertint-la en la línia suburbana més moderna d’Europa.
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: "Cent anys del tren a Les Planes"
Dilluns 28 de novembre, entenc.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Re: "Cent anys del tren a Les Planes"
Ya estamos otra vez con "Frank", el señor se llamaba FREDERICK.
http://www.biographi.ca/en/bio.php?id_nbr=7645
https://en.wikisource.org/wiki/The_Cycl ... rick_Stark
http://www.biographi.ca/en/bio.php?id_nbr=7645
https://en.wikisource.org/wiki/The_Cycl ... rick_Stark
Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: "Cent anys del tren a Les Planes"
El Brill 301 a Tradinsa (Artesa de Lleida), en procés de restauració. Salut!
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: "Cent anys del tren a Les Planes"
Veritablement trista, molt trista i ridícula commemoració dels 100 anys dels Ferrocarrils de Catalunya. De primer, fa uns mesos va semblar que anàvem a posar en circulació els dos Brills; fins i tot, com a mínim el 301 el van portar a la factoria de Tradinsa a Artesa de Lleida, i pensava que el deixarien en condicions de fer circulacions, però ni això. També es va parlar de que preservaven el furgó-automotor nº 3, i hagués estat un bon motiu per restaurar-lo, però res de res. Hi vaig passar el dissabte un moment, per Les Planes, i també el dia era trist.
Salut!
Salut!
Re: "Cent anys del tren a Les Planes"
Aviam, de fet tots dos poden moure's per si sols. El que passa es que per x, per y, per z, i per més enllà no ho volen. Del que no s'en fien en absolut és de la rampa entre Vallvidrera i Sarrià.122-042-132 wrote:Veritablement trista, molt trista i ridícula commemoració dels 100 anys dels Ferrocarrils de Catalunya. De primer, fa uns mesos va semblar que anàvem a posar en circulació els dos Brills; fins i tot, com a mínim el 301 el van portar a la factoria de Tradinsa a Artesa de Lleida, i pensava que el deixarien en condicions de fer circulacions, però ni això. També es va parlar de que preservaven el furgó-automotor nº 3, i hagués estat un bon motiu per restaurar-lo, però res de res. Hi vaig passar el dissabte un moment, per Les Planes, i també el dia era trist.
Salut!
Imagino que si baixen del burro quedaran fent algun servei especial per la línia de Terrassa o Sabadell, que el tram es més pla.
Tot cas sempre són excuses. No costava res tampoc treure el 400 a fer serveis entre Catalunya i Les Planes, amb aquests no poden tenir cap excusa, que el 2013 ja va pujar amb passatgers Sarrià amunt
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: "Cent anys del tren a Les Planes"
Darrerament FGC en matèria de circulació de material històric és molt pitjor que la Fundación/Adif...
-
- N6
- Posts: 180
- Joined: Sunday 31/12/2006 17:23
- Location: Esquerra de l'Eixample
Re: "Cent anys del tren a Les Planes"
El Brill 18 pujant pel pendent Sarrià-Vallvidrera "en els bons temps" (minut 5,30)
https://www.youtube.com/watch?v=tAl9jmgtDXE
https://www.youtube.com/watch?v=tAl9jmgtDXE
Amb la tracció sang això no passava
- uriol108
- N8
- Posts: 919
- Joined: Sunday 30/12/2007 21:04
- Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
- Location: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
- Contact:
Re: "Cent anys del tren a Les Planes"
Heu vist aquesta imatge gegant que hi ha al vestíbul de l'estació de Provença de FGC ? al primer terme es veu que algú llença o cau quelcom cap a la via, que us sembla que deu ser ?
un paper que algu llença ? una burilla de cigarret ? una escopinada ?
un paper que algu llença ? una burilla de cigarret ? una escopinada ?
Re: "Cent anys del tren a Les Planes"
Té pinta de defecte fotogràfic o defecte de conservació. Algun expert en arxius al fòrum?