Notícies línia de La Pobla de Segur
És que és un grup de noticies. Si vols, pots configurar-lo per al teu client de correu (MS Outlook o similar). Ves a "news.zoo-logique.org" i ja veruas com fer-ho. Un cop l'hagis configurat, avisa que et diré quin és el missatge. Però que jo sàpiga no es pot consultar via web (bé, si, però no veuries les imatges).
Algú sap com quedaran les velocitats màximes de circulació en funció dels trams?, Imagino que, per fí, es podran superar els 40 km/h en la majoria del recorregut. Veurem al Superman arribant a 140 Km/h? (potser m´he passat una mica...)
Salutacions.
Salutacions.
Cuando veo un Civia, mi corazón palpita...
...como una patata frita.
...como una patata frita.
Com sabeu, recentment el DPTOP ha aprovat inicialment el Pla de l'Alt Pirineu i Aran, que intenta ordenar el creixement de les zones de muntanya fins a l'horitzó 2025.
Doncs bé, referent a l'ampliació de la línia de la Pobla fins a Esterri o França, el Pla recull el següent:
6.2.2.2. La viabilitat d’ampliar la xarxa ferroviària actual
Un hipotètic perllongament de la línia de la Pobla cap a França no sembla viable en l’horitzó temporal del Pla
Les dades de mobilitat actuals i previstes per aquest corredor donen valors excessivament baixos. La mobilitat que podria induir la polaritat formada per la Val d’Aran-Vaquèira no és suficient ni prou estable en el temps. Tampoc no es justifica prendre en consideració la polaritat de Tolosa degut al fet que exigiria, a més de l’obertura del túnel de Salau, una forta aposta francesa per construir la línia des de la frontera fins la línia de Tolosa, cosa que no sembla que s’hagi de produir quan tant a prop ja existeix la línia entre la Cerdanya i Tolosa, un camí més curt, a més, entre les grans polaritats com València o Barcelona i Tolosa.
Si afegim a l’anàlisi previ els elevats costos econòmics, per raó d’una orografia que exigeix nombrosos túnels i viaductes, de la construcció d’una línia pel Pallars Sobirà, la conclusió es referma. En concret, podem situar per sobre dels 700 milions d’euros el perllongament fins a Esterri d’Àneu, valor que per si sol supera el pressupost global en infraestructures del Pla Territorial.
No obstant això, el Pla insta a elaborar un projecte tècnic per al perllongament de la línia fèrria fins a Sort, Esterri d’Àneu i Salau que permeti quantificar amb major exactitud els costos de cara a possibles escenaris de mobilitat més enllà del 2025.
Suposo que queda clar, oi? Al menys fins al 2025.....
Doncs bé, referent a l'ampliació de la línia de la Pobla fins a Esterri o França, el Pla recull el següent:
6.2.2.2. La viabilitat d’ampliar la xarxa ferroviària actual
Un hipotètic perllongament de la línia de la Pobla cap a França no sembla viable en l’horitzó temporal del Pla
Les dades de mobilitat actuals i previstes per aquest corredor donen valors excessivament baixos. La mobilitat que podria induir la polaritat formada per la Val d’Aran-Vaquèira no és suficient ni prou estable en el temps. Tampoc no es justifica prendre en consideració la polaritat de Tolosa degut al fet que exigiria, a més de l’obertura del túnel de Salau, una forta aposta francesa per construir la línia des de la frontera fins la línia de Tolosa, cosa que no sembla que s’hagi de produir quan tant a prop ja existeix la línia entre la Cerdanya i Tolosa, un camí més curt, a més, entre les grans polaritats com València o Barcelona i Tolosa.
Si afegim a l’anàlisi previ els elevats costos econòmics, per raó d’una orografia que exigeix nombrosos túnels i viaductes, de la construcció d’una línia pel Pallars Sobirà, la conclusió es referma. En concret, podem situar per sobre dels 700 milions d’euros el perllongament fins a Esterri d’Àneu, valor que per si sol supera el pressupost global en infraestructures del Pla Territorial.
No obstant això, el Pla insta a elaborar un projecte tècnic per al perllongament de la línia fèrria fins a Sort, Esterri d’Àneu i Salau que permeti quantificar amb major exactitud els costos de cara a possibles escenaris de mobilitat més enllà del 2025.
Suposo que queda clar, oi? Al menys fins al 2025.....
22/05/2006 20.02
Lleida // La Pobla de Segur
El tren de la Pobla tornarà a funcionar a principis de juny després d'un any d'obres a la línia
Ja hi ha data per tornar a obrir la línia de tren de la Pobla entre Balaguer i la Pobla de Segur. Serà el diumenge 4 de juny, després de gairebé un any d'obres per millorar la via i el conjunt de la infraestructura. Ferrocarrils de la Generalitat, que és titular de tota la línia des del 2005, té previst destinar-hi 4 trens de Renfe -dos per a 50 passatgers i dos per a 150- i ara n'està ultimant els horaris definitius.
La previsió és que hi hagi cinc expedicions diàries per fer aquest trajecte, i l'objectiu és duplicar el nombre d'usuaris de tota la línia, que ara és d'uns 3.000 viatgers setmanals.
Abans que comencessin les obres -quan la Generalitat va assumir la titularitat de la línia- el tram entre Balaguer i Tremp tenia una mitjana d'ocupació d'uns 50 viatgers diaris, mentre que el tram entre Tremp i la Pobla era d'uns 24.
Ferrocarrils de la Generalitat també ha anunciat que es mantindrà el servei d'autobús que allarga el trajecte entre la Pobla i Sort, i que farà coincidir-ne els horaris amb els del tren. Aquest autobús es va posar en funcionament al juliol de 2005, juntament amb el servei alternatiu per carretera que s'ofereix mentre la línia està tancada.
http://www.telenoticies.cat/pnoticies/n ... int=125161
Lleida // La Pobla de Segur
El tren de la Pobla tornarà a funcionar a principis de juny després d'un any d'obres a la línia
Ja hi ha data per tornar a obrir la línia de tren de la Pobla entre Balaguer i la Pobla de Segur. Serà el diumenge 4 de juny, després de gairebé un any d'obres per millorar la via i el conjunt de la infraestructura. Ferrocarrils de la Generalitat, que és titular de tota la línia des del 2005, té previst destinar-hi 4 trens de Renfe -dos per a 50 passatgers i dos per a 150- i ara n'està ultimant els horaris definitius.
La previsió és que hi hagi cinc expedicions diàries per fer aquest trajecte, i l'objectiu és duplicar el nombre d'usuaris de tota la línia, que ara és d'uns 3.000 viatgers setmanals.
Abans que comencessin les obres -quan la Generalitat va assumir la titularitat de la línia- el tram entre Balaguer i Tremp tenia una mitjana d'ocupació d'uns 50 viatgers diaris, mentre que el tram entre Tremp i la Pobla era d'uns 24.
Ferrocarrils de la Generalitat també ha anunciat que es mantindrà el servei d'autobús que allarga el trajecte entre la Pobla i Sort, i que farà coincidir-ne els horaris amb els del tren. Aquest autobús es va posar en funcionament al juliol de 2005, juntament amb el servei alternatiu per carretera que s'ofereix mentre la línia està tancada.
http://www.telenoticies.cat/pnoticies/n ... int=125161
El Pais
El tren de La Pobla volverá a funcionar el próximo 4 de junio
La línea de tren que une La Pobla de Segur (Pallars Jussà) con Lleida (Segrià) dejará de ser pronto la hermana pobre de la red ferroviaria catalana. Después de casi un año de obras para adecuar y modernizar una infraestructura que se había quedado obsoleta, principalmente en el tramo Balaguer-La Pobla, el tren volverá funcionar a partir del 4 de junio en mejores condiciones de seguridad y de comodidad para los viajeros.
Ferrocarrils de la Generalitat (FGC), que asumió la titularidad de la línea en enero de 2005, inició el pasado verano una reforma integral del tramo de vía que se encontraba más deteriorado (entre La Pobla y Balaguer, de 63 kilómetros). Tras una inversión de 20 millones de euros de los 60 aprobados para el conjunto de la infraestructura, el llamado "tren de La Pobla" ha conseguido salir del largo túnel de más de 20 años de abandono que estuvo a punto de hacerlo desaparecer.
FGC ha informado de que, de momento, no ha adquirido nuevos trenes para esta línea, sino que el servicio entre Lleida y La Pobla se reforzará con dos unidades cedidas por Renfe, una con capacidad para 50 viajeros y otra para 150. A partir del 4 de junio habrá ocho trenes entre Lleida y Balaguer, de los cuales sólo tres realizarán todo el trayecto hasta La Pobla. También se mantendrá el autobús que prolonga el viaje hasta Sort.
Desde que comenzaron las obras, el servicio ferroviario quedó suspendido entre Balaguer y La Pobla, y fue sustituido por tres autobuses diarios en cada sentido. La Generalitat prevé que la línea, una vez modernizada en su totalidad, funcione con frecuencias propias de cercanías entre Lleida y Balaguer.[/url]
El tren de La Pobla volverá a funcionar el próximo 4 de junio
La línea de tren que une La Pobla de Segur (Pallars Jussà) con Lleida (Segrià) dejará de ser pronto la hermana pobre de la red ferroviaria catalana. Después de casi un año de obras para adecuar y modernizar una infraestructura que se había quedado obsoleta, principalmente en el tramo Balaguer-La Pobla, el tren volverá funcionar a partir del 4 de junio en mejores condiciones de seguridad y de comodidad para los viajeros.
Ferrocarrils de la Generalitat (FGC), que asumió la titularidad de la línea en enero de 2005, inició el pasado verano una reforma integral del tramo de vía que se encontraba más deteriorado (entre La Pobla y Balaguer, de 63 kilómetros). Tras una inversión de 20 millones de euros de los 60 aprobados para el conjunto de la infraestructura, el llamado "tren de La Pobla" ha conseguido salir del largo túnel de más de 20 años de abandono que estuvo a punto de hacerlo desaparecer.
FGC ha informado de que, de momento, no ha adquirido nuevos trenes para esta línea, sino que el servicio entre Lleida y La Pobla se reforzará con dos unidades cedidas por Renfe, una con capacidad para 50 viajeros y otra para 150. A partir del 4 de junio habrá ocho trenes entre Lleida y Balaguer, de los cuales sólo tres realizarán todo el trayecto hasta La Pobla. También se mantendrá el autobús que prolonga el viaje hasta Sort.
Desde que comenzaron las obras, el servicio ferroviario quedó suspendido entre Balaguer y La Pobla, y fue sustituido por tres autobuses diarios en cada sentido. La Generalitat prevé que la línea, una vez modernizada en su totalidad, funcione con frecuencias propias de cercanías entre Lleida y Balaguer.[/url]
Explica't, quin és l'altre?entfe001 wrote:He he he, aconseguiré la fita de pujar a dos automotors dièsel d'un sol cotxe diferents i cap d'ells explotat per Renfe en menys d'un any?Telenotícies wrote:FGC [...] té previst destinar-hi 4 trens de Renfe -dos per a 50 passatgers i dos per a 150-
Cuando veo un Civia, mi corazón palpita...
...como una patata frita.
...como una patata frita.
Si, costa, ... si tens tens una conexio de 56k, amb tarifa ondulada,aarongilp wrote:Xato...tan costa buscar-les tu mateix??? Hi ha moltes pagines on pots veure-n fotos...i tens el google, que tot ho soluciona...no se que mes vols...
El món és un teatre. Hi vens, hi actues i marxes. ... ... (I deixes de molestar, ... emprenyar, .... etz., etz.)
Ho faria, però... per començar, resulta que aquests no eren els trens que jo volia. Em sembla que per aquí deien, que a part d'aquests dos, en ficarien dos més de nous. Però no posava ni model ni res.aarongilp wrote:Xato...tan costa buscar-les tu mateix??? Hi ha moltes pagines on pots veure-n fotos...i tens el google, que tot ho soluciona...no se que mes vols...