Reforma de la sèrie 2000

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Re: Reforma de la sèrie 2000

Post by Fran-Ikarus »

Miquel wrote:A tots els trens cal abans indicar el costat d'obertura abans d'obrir i això es fa manualment.
Ostres, això es fa manualment encara? :|
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Re: Reforma de la sèrie 2000

Post by Renfe445 »

Sí, donde está el grupo de botones de control de las puertas hay dos botones amarillos (uno por lado) para indicar el lado que abrirás en la próxima estación.

Eso creo...
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Reforma de la sèrie 2000

Post by Miquel »

Fran-Ikarus wrote:
Miquel wrote:A tots els trens cal abans indicar el costat d'obertura abans d'obrir i això es fa manualment.
Ostres, això es fa manualment encara? :|
A les sèries 2000, 2100, 3000 i 4000, sí. És el motorista el que indica el costat al passatge, i després dona el permís.

A les sèries 5000, 6000 i 9000, si el tren està localitzat, ho fa automàticament el fet d'indicar al passatge pel costat que ha de sortir. No obstant, crec que igualment el motorista ha de confirmar amb el botó corresponent el costat d'obertura i donar permís.

En tot cas, el problema es que molts motoristes NO indiquen el costat d'obertura fins que el tren està aturat a l'estació, això implica que primer ha de prémer el botó i després donar permís. Si li sumem que el motorista està amb el telèfon, diari, llibre, o gratant-se el que ja sabem, el temps de resposta es va incrementant.
Jo ja ni provo d'obrir portes si no veig la indicació activada :roll:

El cas es que el motorista ha d'indicar el costat d'obertura al sortir de l'estació anterior (sigui la sèrie que sigui) i molts no ho fan.
El metro de Barcelona amb motoristes!
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Coherència, senyors, coherència!

Post by Guigui »

Miquel wrote:El cas es que el motorista ha d'indicar el costat d'obertura al sortir de l'estació anterior (sigui la sèrie que sigui) i molts no ho fan.
Que estrany que això no entri dins la no-és-una-vaga-encoberta-sinó-un-compliment-estricte-del-reglament...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Coherència, senyors, coherència!

Post by Miquel »

Guigui wrote:
Miquel wrote:El cas es que el motorista ha d'indicar el costat d'obertura al sortir de l'estació anterior (sigui la sèrie que sigui) i molts no ho fan.
Que estrany que això no entri dins la no-és-una-vaga-encoberta-sinó-un-compliment-estricte-del-reglament...
Sense defensar a ningú, però el treballador és el que determina que cumplir estrictament :twisted:

Si fos per mi, tots complirien estrictament el que hi ha establert, que després passa el que passa :roll:
El metro de Barcelona amb motoristes!
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Re: Reforma de la sèrie 2000

Post by Fran-Ikarus »

Miquel wrote:El cas es que el motorista ha d'indicar el costat d'obertura al sortir de l'estació anterior (sigui la sèrie que sigui) i molts no ho fan.
Jo em pensava que, en aquests casos, es tractava d'un error de configuració, o problema d'algun sistema... És una tendència que ha anat apareixent amb els anys. Amb la implantació dels 3000 i 4000, l'indicador s'il·luminava de manera pràcticament instantània només començar a sortir de l'estació anterior (per això pensava que el sistema era automàtic)

Imagino que s'han anat "relaxant" alguns bons costums...
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: Reforma de la sèrie 2000

Post by victorcasta »

La indicació de sortida la fa automàtica l'ATP/ATO a tots els trens de totes les línies, excepte a la L4, que encara es fa manual. Això evita que es doni permissió al costat equivocat.
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Reforma de la sèrie 2000

Post by Miquel »

Fran-Ikarus wrote:
Miquel wrote:El cas es que el motorista ha d'indicar el costat d'obertura al sortir de l'estació anterior (sigui la sèrie que sigui) i molts no ho fan.
Jo em pensava que, en aquests casos, es tractava d'un error de configuració, o problema d'algun sistema... És una tendència que ha anat apareixent amb els anys. Amb la implantació dels 3000 i 4000, l'indicador s'il·luminava de manera pràcticament instantània només començar a sortir de l'estació anterior (per això pensava que el sistema era automàtic)

Imagino que s'han anat "relaxant" alguns bons costums...
És fàcil d'entendre. Com que 5000, 6000 i 9000 ho fan automàtic, els motoristes s'han anat acostumant a no fer-ho i això a les sèries més velles es nota. Ho pots comprovar cada dia.
I quan s'il·lumina de manera instantània, es per que han triat el costat just després de tancar portes, així ja se n'obliden fins la propera estació.
victorcasta wrote:La indicació de sortida la fa automàtica l'ATP/ATO a tots els trens de totes les línies, excepte a la L4, que encara es fa manual. Això evita que es doni permissió al costat equivocat.
L'ATP/ATO verifica el costat per on es poden obrir les portes (el motorista no pot obrir portes per la esquerra si l'andana està a la dreta per molt que vulgui si l'ATP està encès), però a les sèries velles no informa a l'usuari del costat per on s'ha de sortir, tal i com es veu dia si, dia també. I en cas que suposadament ho faci, o no ho tenen activat, o només ho porten alguns trens o falla mil cops més que una escopeta de fira.

5000, 6000 i 9000 si que ho fan només llegeixen la balisa per a la propera estació.
El metro de Barcelona amb motoristes!
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: Reforma de la sèrie 2000

Post by victorcasta »

Rectifico: el que fa l'ATP és impedir-te seleccionar, donar permissió i obrir, però cal seleccionar-ho manual.
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Reforma de la sèrie 2000

Post by Miquel »

Actualitzo llista segons el que m'han "xivat" :D

2001-2004: Reformada i en Servei.
2005-2008: Reformada i en Proves.
2009-2012: En Reforma a Lleida.
2013-2016: Original i en Servei.
2017-2020: Original i en Servei.
2021-2024: Original i en Servei.

Lamentablement només queden dos trens pintats de blanc a la L3. :'( :'(
El metro de Barcelona amb motoristes!
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Reforma de la sèrie 2000

Post by Miquel »

Actualitzo llista :D

2001-2004: Reformada i en Servei.
2005-2008: Reformada i en Servei.
2009-2012: En Reforma a Lleida.
2013-2016: Original i en Servei.
2017-2020: Original i en Servei.
2021-2024: Original i en Servei.

A la 2005-2008 els hi han posat un desblocador de portes molt lleig de color vermell tipus alarma d'incendis. Juraria que la 2001-2004 no els duu. Quan les caci de nou m'hi fixaré millor, no vagi a ser que m'hagi patinat la vista ja que ho vaig veure una mica de lluny.
El metro de Barcelona amb motoristes!
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Re: Reforma de la sèrie 2000

Post by Fran-Ikarus »

El Joan Carles Salmerón acaba de publicar una foto del 2009 en gòndola tornant, ja reformat, de Tradinsa, amb un altre cotxe (del mateix tren, se suposa) al costat.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Reforma de la sèrie 2000

Post by Miquel »

Fran-Ikarus wrote:El Joan Carles Salmerón acaba de publicar una foto del 2009 en gòndola tornant, ja reformat, de Tradinsa, amb un altre cotxe (del mateix tren, se suposa) al costat.
Vaja, ja n'han desgraciat una altre :'(

En fi, actualitzem llista:

2001-2004: Reformada i en Servei.
2005-2008: Reformada i en Servei.
2009-2012: Reformada
2013-2016: Original i en Servei. (Avui o demà marxarà m'imagino)
2017-2020: Original i en Servei.
2021-2024: Original i en Servei.
El metro de Barcelona amb motoristes!
davida
N9
N9
Posts: 1800
Joined: Wednesday 04/05/2005 15:46
Contact:

Re: Reforma de la sèrie 2000

Post by davida »

El remolc 2303 esta entrant ara a Barcelona desde la c-58
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Re: Reforma de la sèrie 2000

Post by wefer »

Actualment hi ha més trens de la sèrie 2000 fent la C-58 que fent la L3 :x
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Cadena de missatges fora de lloc moguda

Post by Guigui »

Els missatges sobre la incidència amb un tren de la L3 a Valldaura per no obrir portes han sigut moguts a l'enllaç indicat: http://www.transport.cat/viewtopic.php?p=265066#p265066

Aprofitem l'avinentesa per a recordar-vos que no obriu off-topics gratuïtament si no tenen res a veure amb cap missatge del fil.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
adriaesc
N7
N7
Posts: 490
Joined: Sunday 04/05/2014 18:54
Location: Llucmajor (L4)

Re: Reforma de la sèrie 2000

Post by adriaesc »

Acabo de veure un de la sèrie 2000 (crec que) preparat per sortir cap a Lleida a les cotxeres de Vilapiscina,ja al pati.
BCN2008
N8
N8
Posts: 738
Joined: Monday 18/02/2008 20:31

Re: Reforma de la sèrie 2000

Post by BCN2008 »

Avui he viatjat en el 2013-2016 i m'he creuat amb el 2005-2008 ja en servei.
User avatar
Adolescent barceloní
N9
N9
Posts: 2377
Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
Location: Entre el Barcelonès i Osona
Contact:

Re: Reforma de la sèrie 2000

Post by Adolescent barceloní »

Justament aquest matí hi he passat per davant un parell de cops i he vist que la porta del carrer estava tancada; normalment quan hi passo la veig oberta. Per cert, ha de ser curiós veure un S-2000 per la L5 :D
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Re: Reforma de la sèrie 2000

Post by Renfe445 »

Adolescent barceloní wrote:Justament aquest matí hi he passat per davant un parell de cops i he vist que la porta del carrer estava tancada; normalment quan hi passo la veig oberta. Per cert, ha de ser curiós veure un S-2000 per la L5 :D
El Llop tiene una foto de un 2000 en la vía desviada de Vilapicina.
Post Reply

Return to “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”