Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
User avatar
El Maño amañado
N7
N7
Posts: 463
Joined: Wednesday 12/10/2016 11:21
Location: Sant Martí (Barcelona).

Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC

Post by El Maño amañado »

A tot això (que ja porto temps amb aquest dubte), al final quan s'obririen les 3 estacions restants de Sabadell (la de Macià, Nord i Ca N'Oriac)?
User avatar
bigcoaster
N8
N8
Posts: 953
Joined: Sunday 12/04/2015 16:50

Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC

Post by bigcoaster »

El Maño amañado wrote:A tot això (que ja porto temps amb aquest dubte), al final quan s'obririen les 3 estacions restants de Sabadell (la de Macià, Nord i Ca N'Oriac)?
ç
Teoricament estiu 2017, i segurament sigui així, per sort o per desgràcia en aquest cas.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
User avatar
El Maño amañado
N7
N7
Posts: 463
Joined: Wednesday 12/10/2016 11:21
Location: Sant Martí (Barcelona).

Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC

Post by El Maño amañado »

bigcoaster wrote:Teoricament estiu 2017, i segurament sigui així, per sort o per desgràcia en aquest cas.
Perfecte, moltes gràcies! :ok
User avatar
Carlos González
N9
N9
Posts: 1889
Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
Location: Sant Boi de Llobregat

Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC

Post by Carlos González »

Mai he estat d'acord en què la L6 deixi de passar per Reina Elisenda (futur Sant Joan de Déu), ni estic d'acord en tallar el traçat de la L7.

Jo hagués pensat fer aquesta explotació per la B-V FGC

-Jo crec que s'hauria d'haver de quadruplicar el traçat de Gràcia-Pl.Catalunya.
-O si no, que hi hagi un nou servei directe des de Pl. Catalunya-Les Planes connectant així a les llançadores (L12 i L7).
-Faria parar els S1/S2 només a Pl Catalunya, Provença, Gràcia, Sarrià i Les Planes.
-Entre Muntaner-Les Tres Torres-La Bonanova, les tancaria perquè estàn molt a prop i faria una nova estació, una només per Via Augusta.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
adriaesc
N7
N7
Posts: 490
Joined: Sunday 04/05/2014 18:54
Location: Llucmajor (L4)

Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC

Post by adriaesc »

Carlos González wrote:Mai he estat d'acord en què la L6 deixi de passar per Reina Elisenda (futur Sant Joan de Déu), ni estic d'acord en tallar el traçat de la L7.

Jo hagués pensat fer aquesta explotació per la B-V FGC

-Jo crec que s'hauria d'haver de quadruplicar el traçat de Gràcia-Pl.Catalunya.
-O si no, que hi hagi un nou servei directe des de Pl. Catalunya-Les Planes connectant així a les llançadores (L12 i L7).
-Faria parar els S1/S2 només a Pl Catalunya, Provença, Gràcia, Sarrià i Les Planes.
-Entre Muntaner-Les Tres Torres-La Bonanova, les tancaria perquè estàn molt a prop i faria una nova estació, una només per Via Augusta.
Estic d'acord en els punts 1 i 3, però els matisaria una mica.
Ara per ara, és molt costós, i per tant, inviable, fer la quadruplicació de vies, però és una gran idea.
Els S1-S2 haurien de parar on dius tu però, com no faria el punt 2, deixaria les parades a partir de Sarrià com fins ara.
No caldria fer una estació tenint-ne 3. Tot i això, caldria veure si aquestes estacions són rentables, pel poc ús que tenen (són estacions que no molesten i on només s'aturen l'L6/S5/S55).
User avatar
Carlos González
N9
N9
Posts: 1889
Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
Location: Sant Boi de Llobregat

Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC

Post by Carlos González »

adriaesc wrote: No caldria fer una estació tenint-ne 3. Tot i això, caldria veure si aquestes estacions són rentables, pel poc ús que tenen (són estacions que no molesten i on només s'aturen l'L6/S5/S55).
Vist així suposo, però pensa que entre Les Tres Torres i La Bonanova trigues 3 o 6 minuts arribant caminant, per això, millor tenir una estació enlloc de tres, i també per no fer el servei tant monòton i obtenir serveis més ràpids tot i que no afectin a les línies S1 i S2 com proposava.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
User avatar
fgc113
N8
N8
Posts: 1033
Joined: Monday 09/06/2014 14:05
Location: Borriana-les Alqueries (C6)

Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC

Post by fgc113 »

Carlos González wrote:Mai he estat d'acord en què la L6 deixi de passar per Reina Elisenda (futur Sant Joan de Déu), ni estic d'acord en tallar el traçat de la L7.
És que s'ha de triar entre donar servei directe des de Reina Elisenda fins a Plaça Catalunya o augmentar les freqüències a Sabadell i Terrassa, i és més prioritari açò últim.
Carlos González wrote:-O si no, que hi hagi un nou servei directe des de Pl. Catalunya-Les Planes connectant així a les llançadores (L12 i L7).
Ja existeix, encara que només fins a Sarrià: la L6.
Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.
User avatar
ortegote
N8
N8
Posts: 1231
Joined: Tuesday 25/06/2013 18:11
Location: a prop d' ADIF
Contact:

Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC

Post by ortegote »

El model de FGC que anomenen Metro es aixo moltes frequencies pero Lentitud per fer el recorregut.
Ara el problema es afegir estacions on la gent anira de principi a final en la majoria del casos, fent que els trens vagin a plena capacitat.
Jo crec que FGC hauria de treballar mes en poder oferir mes cotxes que posar 4 vies per fer trens rapids, no m'agrada tardar mes i mes cada cop pero crec que el prioritari es el comfort del passatge i a la linia del Valles no hi ha mes espais per posar trens multiples o mes de 4 cotxes per tren.
Salutacions.
adriaesc
N7
N7
Posts: 490
Joined: Sunday 04/05/2014 18:54
Location: Llucmajor (L4)

Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC

Post by adriaesc »

Sé que ja s'ha dit però una bona solució pot ser fer que el ramal de Balmes es talli a Gràcia. De les 4 vies actuals, convertir l'actual via 3 en la de la llançadora, i deixar la 4 com a via d'apartador per si cal acabar algun servei a Gràcia. Amb aquesta actuació es podria augmentar el ritme dels B-V. Una altra mesura podria ser que en hora punta els trens de l'S1 i S2 no paressin a tot arreu, fent aquestes parades els S5/S55 (o a la inversa, però amb menys parades que ara).
User avatar
Ecomobisostrans
N10
N10
Posts: 3713
Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Location: Barcelona
Contact:

Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC

Post by Ecomobisostrans »

Jo de totes les possibilitats que hi ha la que veig millor (deixant a part minisolucions transitòries) es:

- Allargar la L8, enlloc de Gràcia a Pl.Molina, quedar-se la L7, seguir cap a la UAB i quedar-se la S2 fins Sabadell, havent Sabadell-Sant Boi cada 4 minuts i sempre en doble, caldria allargar l'andana de Pl.Molina direcció al nord, suprimir Padua, Putxet direcció al sud, Av.Tibidabo en la direcció que sigui, nova parada amb sortida al Cosmocaixa i avisar que de Sant Quirze en amunt des del 1r i l'últim cotxe no es podrà sortir que no passa res perque estan comunicats
- La S1 aniria també cada 4 minuts i alternativament un se salta Les Fonts, Valldoreix i La Floresta i l'altre Mirasol, Baixador de Vallvidrera i Peu del Funicular (S1a i S1b, i si només posa S1 es que para a totes)
- La S2 quedaria només de Sant Cugat a UAB, se li pot fer una andana just abans d'arribar a la bifurcació amb un pas subterrani que connecti amb el que ara hi ha entre les 2 andanes i fins i tot una sortida per la part nord
- L6 Pl.Catalunya-Sarrià cada 4 minuts per tant entre L6 i S1 cada 2 minuts. (No costaria res posar una agulla i fer-la entrar per via 3 i anar a Reina Elisenda i tornada per l'esquerra i entrar ja per via 2, seria l'únic cisallament de la xarxa que com a molt et fa esperar 1 minut)
- Allargar la L5 des de Vall d'Hebrón fins al Cosmocaixa perque enllaci amb la L8, (de pas amb una sortida per darrere al C/Collserola que hi ha el centre d'estudis La Violeta que va molta gent) i faria que molta gent no tingués que anar fins provença per agafar la L5, sobretot si van al tram Vall d'Hebron-Verdaguer, o per agafar la L3 cap al tram Fontana-Trinitat Nova
User avatar
ortegote
N8
N8
Posts: 1231
Joined: Tuesday 25/06/2013 18:11
Location: a prop d' ADIF
Contact:

Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC

Post by ortegote »

Ecomobisostrans wrote:Jo de totes les possibilitats que hi ha la que veig millor (deixant a part minisolucions transitòries) es:

- Allargar la L8, enlloc de Gràcia a Pl.Molina, quedar-se la L7, seguir cap a la UAB i quedar-se la S2 fins Sabadell, havent Sabadell-Sant Boi cada 4 minuts i sempre en doble, caldria allargar l'andana de Pl.Molina direcció al nord, suprimir Padua, Putxet direcció al sud, Av.Tibidabo en la direcció que sigui, nova parada amb sortida al Cosmocaixa i avisar que de Sant Quirze en amunt des del 1r i l'últim cotxe no es podrà sortir que no passa res perque estan comunicats
- La S1 aniria també cada 4 minuts i alternativament un se salta Les Fonts, Valldoreix i La Floresta i l'altre Mirasol, Baixador de Vallvidrera i Peu del Funicular (S1a i S1b, i si només posa S1 es que para a totes)
- La S2 quedaria només de Sant Cugat a UAB, se li pot fer una andana just abans d'arribar a la bifurcació amb un pas subterrani que connecti amb el que ara hi ha entre les 2 andanes i fins i tot una sortida per la part nord
- L6 Pl.Catalunya-Sarrià cada 4 minuts per tant entre L6 i S1 cada 2 minuts. (No costaria res posar una agulla i fer-la entrar per via 3 i anar a Reina Elisenda i tornada per l'esquerra i entrar ja per via 2, seria l'únic cisallament de la xarxa que com a molt et fa esperar 1 minut)
- Allargar la L5 des de Vall d'Hebrón fins al Cosmocaixa perque enllaci amb la L8, (de pas amb una sortida per darrere al C/Collserola que hi ha el centre d'estudis La Violeta que va molta gent) i faria que molta gent no tingués que anar fins provença per agafar la L5, sobretot si van al tram Vall d'Hebron-Verdaguer, o per agafar la L3 cap al tram Fontana-Trinitat Nova
El primer Punt de Sant Boi a Sabadell, implicaria canviar l'ample (estic a favor de a tota la linea LL-A) i no se si canviar els sistemes de seguretat per la circulacio de Trenes entre Sant Boi i plaça Espanya.
Salutacions.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC

Post by metring »

Nois, per a les propostes ja existeix un fil :fijate http://www.transport.cat/viewtopic.php? ... 35#p268835
albe6
N8
N8
Posts: 1035
Joined: Friday 17/02/2012 20:15
Location: Almacelles (Lleida)

Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC

Post by albe6 »

Em comenta un conegut de Sabadell, que es baralla l'opció de limitar a Sarrià el futur increment de servei a S1 i S2.
La cua de maniobres donaria prou de si per L6 / S1 / S2?
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Quin sentit tindria?

Post by Guigui »

No tindria cap sentit. Per una banda, si l'obstacle dels túnels barcelonins és precisament l'acumulació de línies, els S1/S2 podrien absorbir la L6. De l'altra, seria totalment absurd fer acabar els trens suburbans a una estació que durant anys no tindrà cap connexió ferroviària, i el dia que la tingui, tampoc connectarà amb el centre.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC

Post by metring »

Si no vau tenir prou amb la visita nocturna del 300... :D

http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... es-dfgc.do

El conseller Rull visita les obres de millora de la línia Barcelona-Vallès d'FGC

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, acompanyat del president de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC), Enric Ticó, visitarà la matinada de dimarts a dimecres les obres que s’estan duent a terme al túnel 4 de la línia Barcelona-Vallès d’FGC.
També participaran en l’acte l’alcaldessa de Sant Cugat del Vallès, Mercè Conesa, i els alcaldes de Terrassa, Jordi Ballart, i de Sabadell, Juli Fernández.

El punt de trobada serà l’estació de Peu de Funicular d’FGC, a les 00.30 hores de la nit de dimarts, 16 de maig, a dimecres, 17 de maig.

· Es recomana portar calçat còmode i tancat i roba d’abric, atès que caldrà caminar per un tram de túnel durant la visita.

· Per raons d’organització, us preguem que confirmeu assistència al més aviat possible als telèfons 93 366 33 34/933663187 o a premsa@fgc.cat

· S’habilitarà un transport de minibús cap a l’estació de Peu de Funicular que sortirà de la seu d’FGC a les 00.15h (c. dels Vergós, 44).
16-05-2017 23.59 | Estació d'FGC Peu del Funicular (avinguda de Vallvidrera) | Barcelona (Barcelonès) | Barcelona
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, acompanyat del president de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC), Enric Ticó, visitarà les obres que s’estan duent a terme al túnel 4 de la línia Barcelona-Vallès d’FGC. El punt de trobada serà l’estació de Peu de Funicular d’FGC, a les 00.30 hores de la nit de dimarts, 16 de maig, a dimecres, 17 de maig.
victorromo99
N5
N5
Posts: 112
Joined: Saturday 21/12/2013 14:01

Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC

Post by victorromo99 »

Sobre les 8 del matí he pujat a una 112 i m'ha donat per fixar-me en els termòmetres i surt que els serveis que fins ara són S5 Rubí, passen a ser S7, i els S55 a la UAB passen a ser S6, la nomenclatura S5 Sant Cugat no canvia. Lo estrany es que a les pantalles d'informació on surten les sortides dels trens surt la nomenclatura de sempre, així que segurament encara no s'haurà aplicat el canvi i algú haurà tret les enganxines. També a les estacions de Sabadell hi ha una enganxina, suposo que a sota sortiran les noves estacions de Sabadell, hauràn aprofitat el perllongament de Sabadell per canviar les nomenclatures, que segurament es faci el canvi el mateix dia que entri en servei el perllongament.
Us adjunto foto del termòmetre:
https://goo.gl/photos/8bPMSJby25QiYiUZ9
marc_bcn_2
N5
N5
Posts: 117
Joined: Friday 07/06/2013 16:28
Location: L1 Santa Coloma

Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC

Post by marc_bcn_2 »

Algú sap perquè hi ha una enganxina a Sabadell Plaça Major?
User avatar
122-042-132
N9
N9
Posts: 1659
Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC

Post by 122-042-132 »

victorromo99 wrote:Sobre les 8 del matí he pujat a una 112 i m'ha donat per fixar-me en els termòmetres i surt que els serveis que fins ara són S5 Rubí, passen a ser S7, i els S55 a la UAB passen a ser S6, la nomenclatura S5 Sant Cugat no canvia. Lo estrany es que a les pantalles d'informació on surten les sortides dels trens surt la nomenclatura de sempre, així que segurament encara no s'haurà aplicat el canvi i algú haurà tret les enganxines. També a les estacions de Sabadell hi ha una enganxina, suposo que a sota sortiran les noves estacions de Sabadell, hauràn aprofitat el perllongament de Sabadell per canviar les nomenclatures, que segurament es faci el canvi el mateix dia que entri en servei el perllongament.
Us adjunto foto del termòmetre:
https://goo.gl/photos/8bPMSJby25QiYiUZ9
Moltes gràcies per la informació. Tota una primícia!. Salut!
marc_valldo
N3
N3
Posts: 35
Joined: Friday 16/09/2016 19:42
Location: Sabadell

Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC

Post by marc_valldo »

marc_bcn_2 wrote:Algú sap perquè hi ha una enganxina a Sabadell Plaça Major?
Crec que és perquè quan el final de línia de la S2 sigui Parc del Nord, el nom de Sabadell Plaça Major deixarà d'estar en negreta ja que ja no serà final de línia.
User avatar
Carlos González
N9
N9
Posts: 1889
Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
Location: Sant Boi de Llobregat

I l'altre llançadora??

Post by Carlos González »

Se sap alguna cosa sobre el futur de la L7?? es a dir, se sap quan serà llançadora i tal??
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”