Seguiment de les obres de la L9
Re: Seguiment de les obres de la L9
Bona Noticia
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Seguiment de les obres de la L9
Gràcies Metring per la noticia.
Sí tot va bé d' aquí un any tindrem la L10 Sud, de Collblanc fins el viaducte amb l'estació final de Zona Franca-Litoral, amb estacions intermitges: Torrassa, Can Trias-Gornal, Foneria i Foc Cisell. Salut i Bon Any!
Sí tot va bé d' aquí un any tindrem la L10 Sud, de Collblanc fins el viaducte amb l'estació final de Zona Franca-Litoral, amb estacions intermitges: Torrassa, Can Trias-Gornal, Foneria i Foc Cisell. Salut i Bon Any!
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Seguiment de les obres de la L9
Finalment l' Ajuntament de Barcelona aportarà 40 milions d'€ per pagar una part de les obres de les dues estacions del Passeig de la Z.F.
Informació extreta de LV
"El metro fins al passeig de la Zona Franca està una mica més a prop d'entrar en funcionament. La nova data marcada és principis de 2018 després de l'acord de finançament assolit entre l'Ajuntament de Barcelona i la Generalitat de Catalunya i rubricat aquest dimarts.
El govern municipal adquirirà edificis i solars del govern català per valor de 40 milions d'euros amb el compromís de destinar aquesta quantitat íntegrament a la posada en marxa de dues estacions de la L10 Sud del metro: Foneria i Foc Cisell, les dues estacions del passeig de la Zona Franca que prestaran servei als 70.000 habitants dels barris de la Marina del Prat Vermell, l'últim racó de la ciutat que encara no té metro. "És una reivindicació històrica i justa", ha remarcat l'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau".
Salut!
Informació extreta de LV
"El metro fins al passeig de la Zona Franca està una mica més a prop d'entrar en funcionament. La nova data marcada és principis de 2018 després de l'acord de finançament assolit entre l'Ajuntament de Barcelona i la Generalitat de Catalunya i rubricat aquest dimarts.
El govern municipal adquirirà edificis i solars del govern català per valor de 40 milions d'euros amb el compromís de destinar aquesta quantitat íntegrament a la posada en marxa de dues estacions de la L10 Sud del metro: Foneria i Foc Cisell, les dues estacions del passeig de la Zona Franca que prestaran servei als 70.000 habitants dels barris de la Marina del Prat Vermell, l'últim racó de la ciutat que encara no té metro. "És una reivindicació històrica i justa", ha remarcat l'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau".
Salut!
Last edited by 122-042-132 on Tuesday 27/12/2016 17:36, edited 1 time in total.
Re: Seguiment de les obres de la L9
L’Ajuntament avançarà 40 M € per acabar dues estacions de l’L10 Sud a canvi del Borsí
Actualitzat el 27.12.2016 a les 13:18
http://www.btv.cat/btvnoticies/2016/12/ ... ici-borsi/
Actualitzat el 27.12.2016 a les 13:18
http://www.btv.cat/btvnoticies/2016/12/ ... ici-borsi/
Re: Seguiment de les obres de la L9
La llista d'edificis que es compren:
http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... -franca.do
IMMOBLE/SOLAR
DIRECCIÓ
DISTRICTE
SUPERFICIE
PREU (euros/ sense impostos/ lliures de càrregues)
Antigues cotxeres de Borbó
C. Costa i Cuixart, 14-22
Nou Barris
4567,00 m2
8.000.000,00
Dues finques del Pla General Metropolità Batlló-Magòria
C. Mossèn Amadeu Oller, 3 i 15
Sants-Montjuïc
584,00 m2
2.461,50 m2
10.500.000,00
Cinc finques del Pla General Metropolità Batlló-Magòria (tret dels terrenys que ocupa el centre cívic de l’antiga estació de ferrocarril)
Gran Via de les Corts Catalanes, 181-247
Sants-Montjuïc
10.965,70 m2
3.528,00 m2
4.847,89 m2
188,34 m2
687,00 m2
13.500.000,00
Edifici del Borsí
Pl. Verònica i c. Avinyó, 23
Ciutat Vella
918,21 m2
8.020.614,34
Total
27829,43 m2
40.020.614,34
http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... -franca.do
IMMOBLE/SOLAR
DIRECCIÓ
DISTRICTE
SUPERFICIE
PREU (euros/ sense impostos/ lliures de càrregues)
Antigues cotxeres de Borbó
C. Costa i Cuixart, 14-22
Nou Barris
4567,00 m2
8.000.000,00
Dues finques del Pla General Metropolità Batlló-Magòria
C. Mossèn Amadeu Oller, 3 i 15
Sants-Montjuïc
584,00 m2
2.461,50 m2
10.500.000,00
Cinc finques del Pla General Metropolità Batlló-Magòria (tret dels terrenys que ocupa el centre cívic de l’antiga estació de ferrocarril)
Gran Via de les Corts Catalanes, 181-247
Sants-Montjuïc
10.965,70 m2
3.528,00 m2
4.847,89 m2
188,34 m2
687,00 m2
13.500.000,00
Edifici del Borsí
Pl. Verònica i c. Avinyó, 23
Ciutat Vella
918,21 m2
8.020.614,34
Total
27829,43 m2
40.020.614,34
- uriol108
- N8
- Posts: 919
- Joined: Sunday 30/12/2007 21:04
- Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
- Location: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
- Contact:
Re: Seguiment de les obres de la L9
Proposo que s'inclogui L10Sud al títol d'aquest tema...
- uriol108
- N8
- Posts: 919
- Joined: Sunday 30/12/2007 21:04
- Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
- Location: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
- Contact:
Re: Seguiment de les obres de la L9
Segons el diari Ara només s'obriran 2 estacions de la L10Sud al 2018... Foc Cisell i Foneria... i cito un fragment :
http://www.ara.cat/societat/L10-zona-fr ... 28799.htmlL'acord determina que el govern municipal adquirirà béns immobles de la Generalitat per valor de 40 milions d'euros, que es destinaran a equipaments i habitatge públic. La Generalitat, per la seva banda, es compromet a invertir aquests 40 milions íntegrament a la Línia 10 sud per posar en funcionament dues noves estacions, Foneria i Foc Cisell, que donaran servei a una població potencial de 70.000 habitants. El patrimoni que l'Ajuntament adquirirà inclou dues grans naus de l'àmbit de Can Batlló i cinc solars, l'edifici de la Llotja, i part de les antigues cotxeres de Borbó, al districte de Nou Barris.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Jo el que he entés de tot plegat és que es posarà en servei la L10 sud, i que els diners que posarà l'ajuntament de Barcelona serviran per acabar i obrir les estacions de Foneria i Foc Cisell. No sé`, i de fet dubto que obrin el ramal només per aquestes dues estacions, doncs no sé fins a quin punt sortiria gaire a compte...uriol108 wrote:Segons el diari Ara només s'obriran 2 estacions de la L10Sud al 2018... Foc Cisell i Foneria... i cito un fragment :
http://www.ara.cat/societat/L10-zona-fr ... 28799.htmlL'acord determina que el govern municipal adquirirà béns immobles de la Generalitat per valor de 40 milions d'euros, que es destinaran a equipaments i habitatge públic. La Generalitat, per la seva banda, es compromet a invertir aquests 40 milions íntegrament a la Línia 10 sud per posar en funcionament dues noves estacions, Foneria i Foc Cisell, que donaran servei a una població potencial de 70.000 habitants. El patrimoni que l'Ajuntament adquirirà inclou dues grans naus de l'àmbit de Can Batlló i cinc solars, l'edifici de la Llotja, i part de les antigues cotxeres de Borbó, al districte de Nou Barris.
Salutacions,
Oriol
Oriol
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Seguiment de les obres de la L9
Sí tot va bé d' aquí un any tindrem la L10 Sud, de Collblanc fins el viaducte amb l'estació final de Zona Franca-Litoral, amb estacions intermitges: Torrassa, Can Trias-Gornal, Foneria i Foc Cisell. Salut i Bon Any!oriolp13 wrote:Jo el que he entés de tot plegat és que es posarà en servei la L10 sud, i que els diners que posarà l'ajuntament de Barcelona serviran per acabar i obrir les estacions de Foneria i Foc Cisell. No sé`, i de fet dubto que obrin el ramal només per aquestes dues estacions, doncs no sé fins a quin punt sortiria gaire a compte...uriol108 wrote:Segons el diari Ara només s'obriran 2 estacions de la L10Sud al 2018... Foc Cisell i Foneria... i cito un fragment :
http://www.ara.cat/societat/L10-zona-fr ... 28799.htmlL'acord determina que el govern municipal adquirirà béns immobles de la Generalitat per valor de 40 milions d'euros, que es destinaran a equipaments i habitatge públic. La Generalitat, per la seva banda, es compromet a invertir aquests 40 milions íntegrament a la Línia 10 sud per posar en funcionament dues noves estacions, Foneria i Foc Cisell, que donaran servei a una població potencial de 70.000 habitants. El patrimoni que l'Ajuntament adquirirà inclou dues grans naus de l'àmbit de Can Batlló i cinc solars, l'edifici de la Llotja, i part de les antigues cotxeres de Borbó, al districte de Nou Barris.
Re: Seguiment de les obres de la L9
L’Hospitalet advierte de que el acuerdo sobre la L10 creará ciudadanos de primera y de segunda
La alcaldesa Núria Marín insiste en reclamar la apertura integral de toda la línea
EUROPA PRESS, L’Hospitalet de Llobregat - 27/12/2016 21:18 | Actualizado a 28/12/2016 09:39
http://www.lavanguardia.com/local/baix- ... imera.html
La alcaldesa Núria Marín insiste en reclamar la apertura integral de toda la línea
EUROPA PRESS, L’Hospitalet de Llobregat - 27/12/2016 21:18 | Actualizado a 28/12/2016 09:39
http://www.lavanguardia.com/local/baix- ... imera.html
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
De primera i de segona
Ciutadans de primera: gent que diu animalades i cobra per fer-ho
Ciutadans de segona: gent que suporta animalades i paga per fer-ho
Ciutadans de primera: gent que va a la feina amb cotxe oficial pagat per altri
Ciutadans de segona: gent que va a la feina amb transport públic pagant-s'ho ella mateixa
Continuo?
Ciutadans de segona: gent que suporta animalades i paga per fer-ho
Ciutadans de primera: gent que va a la feina amb cotxe oficial pagat per altri
Ciutadans de segona: gent que va a la feina amb transport públic pagant-s'ho ella mateixa
Continuo?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Si algú vol anar com a premsa, que envii mail abans de les 20 h!
http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... es-ll10.do
El conseller visita Foneria!
http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... es-ll10.do
El conseller visita Foneria!
Re: Seguiment de les obres de la L9
Al nostre Twitter podeu veure missatges amb vídeos de la visita d'avui a Foneria.
Re: Seguiment de les obres de la L9
http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... na-ll10.do
Rull anuncia que al febrer començaran les obres de les dues estacions de Barcelona de l'L10
El conseller de Territori i Sostenibilitat confirma l’entrada en servei de les estacions de Foneria i Foc Cisell l’any 2018 i avança que hi ha una proposta que permetrà finançar les dues de l’Hospitalet de Llobregat
Rull durant la visita d'avui a l'estació de Foneria.
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, ha anunciat avui que les obres per construir les dues estacions de Barcelona de l’L10 començaran aquest mateix mes de febrer. Es tracta de les de Foc Cisell i Foneria. Aquest matí Rull ha visitat l’estat de les obres juntament amb els veïns de la zona. El titular de Territori i Sostenibilitat ha avançat que l’Ajuntament de l’Hospitalet ja té una proposta que permetrà finançar les dues estacions del seu terme municipal.
Durant la visita Rull ha recordat que el Govern mai ha deixat de treballar en les línies 9 i 10 del metro: “L’endemà mateix de posar en servei el tram l’L9 de l’Aeroport, el Departament de Territori i Sostenibilitat va continuar treballant en el ramal de l’L10”, ha dit. “Vam decidir continuar l’actuació construint la segona via i la segona catenària en el túnel, des del pou de Can Tunis fins a Provençana, i això vol dir una inversió de 38 milions d’euros”, ha explicat. També ha posat de relleu l’acord amb l’Ajuntament de Barcelona “per obtenir els recursos que ens permeten afrontar la construcció de dues estacions amb l’objectiu que entrin en funcionament l’any 2018”.
Rull ha manifestat que per fer possible l’L10, el Govern va invertir 80 milions d’euros els anys 2012 i 2013 per construir el túnel; 38 milions més els anys 2016 i 2017 per fer la segona via i catenària; i que gràcies a l’acord amb l’Ajuntament de Barcelona es podran construir dues estacions. Pel que fa al tram central de l’L9, Rull ha insitit que per al Govern “és una prioritat” i ha explicat que el Departament està treballant “amb les empreses constructores, amb les entitats financeres i els fons d’inversió per tal de trobar un desllorigador, és a dir, la reformulació de l’arquitectura financera que permeti afrontar el tram central”. “No té sentit que paguem 450 milions d’euros any rere any per una obra que no està acabada i que sense el tram central no genera prou mobilitat ni prou rendibilitat”, ha manifestat. I ha afegit: “El que volem és alliberar durant un període de temps una part d’aquests 450 milions d’euros per tal d’injectar-los en obra efectiva”. Rull ha avançat que la Generalitat treballa per tenir una proposta al llarg d’aquest primer semestre.
Les dues estacions de l’Hospitalet de Llobregat
El conseller Rull ha avançat que l’Ajuntament de l’Hospitalet té sobre la taula des del 2 de gener una proposta per acabar les dues estacions del seu terme municipal, les d’Ildefons Cerdà i Provençana. “Entenem que no podem usar la mateixa fórmula que l’Ajuntament de Barcelona perquè no tenen aquesta disponibilitat però ara estem més a prop de l’objectiu final que és fer entrar en servei les dues de Barcelona i les dues de l’Hospitalet”, ha dit. “Quan vam arribar a l'acord amb l’Ajuntament de Barcelona ja vaig dir que seria difícilment comprensible que hi hagués un decalatge molt gran entre l’entrada en servei de les dues estacions de Barcelona i les de l’Hospitalet, perquè seria difícilment comprensible per als veïns de l’Hospitalet que el tren els passés per sota i no s’aturés ni hi hagués cap mena d’expectativa per aturar-se. Per tant, treballarem perquè això passi i ho farem amb el màxim sentit institucional que és com fem les coses el Govern de la Generalitat”, ha reblat.
Rull anuncia que al febrer començaran les obres de les dues estacions de Barcelona de l'L10
El conseller de Territori i Sostenibilitat confirma l’entrada en servei de les estacions de Foneria i Foc Cisell l’any 2018 i avança que hi ha una proposta que permetrà finançar les dues de l’Hospitalet de Llobregat
Rull durant la visita d'avui a l'estació de Foneria.
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, ha anunciat avui que les obres per construir les dues estacions de Barcelona de l’L10 començaran aquest mateix mes de febrer. Es tracta de les de Foc Cisell i Foneria. Aquest matí Rull ha visitat l’estat de les obres juntament amb els veïns de la zona. El titular de Territori i Sostenibilitat ha avançat que l’Ajuntament de l’Hospitalet ja té una proposta que permetrà finançar les dues estacions del seu terme municipal.
Durant la visita Rull ha recordat que el Govern mai ha deixat de treballar en les línies 9 i 10 del metro: “L’endemà mateix de posar en servei el tram l’L9 de l’Aeroport, el Departament de Territori i Sostenibilitat va continuar treballant en el ramal de l’L10”, ha dit. “Vam decidir continuar l’actuació construint la segona via i la segona catenària en el túnel, des del pou de Can Tunis fins a Provençana, i això vol dir una inversió de 38 milions d’euros”, ha explicat. També ha posat de relleu l’acord amb l’Ajuntament de Barcelona “per obtenir els recursos que ens permeten afrontar la construcció de dues estacions amb l’objectiu que entrin en funcionament l’any 2018”.
Rull ha manifestat que per fer possible l’L10, el Govern va invertir 80 milions d’euros els anys 2012 i 2013 per construir el túnel; 38 milions més els anys 2016 i 2017 per fer la segona via i catenària; i que gràcies a l’acord amb l’Ajuntament de Barcelona es podran construir dues estacions. Pel que fa al tram central de l’L9, Rull ha insitit que per al Govern “és una prioritat” i ha explicat que el Departament està treballant “amb les empreses constructores, amb les entitats financeres i els fons d’inversió per tal de trobar un desllorigador, és a dir, la reformulació de l’arquitectura financera que permeti afrontar el tram central”. “No té sentit que paguem 450 milions d’euros any rere any per una obra que no està acabada i que sense el tram central no genera prou mobilitat ni prou rendibilitat”, ha manifestat. I ha afegit: “El que volem és alliberar durant un període de temps una part d’aquests 450 milions d’euros per tal d’injectar-los en obra efectiva”. Rull ha avançat que la Generalitat treballa per tenir una proposta al llarg d’aquest primer semestre.
Les dues estacions de l’Hospitalet de Llobregat
El conseller Rull ha avançat que l’Ajuntament de l’Hospitalet té sobre la taula des del 2 de gener una proposta per acabar les dues estacions del seu terme municipal, les d’Ildefons Cerdà i Provençana. “Entenem que no podem usar la mateixa fórmula que l’Ajuntament de Barcelona perquè no tenen aquesta disponibilitat però ara estem més a prop de l’objectiu final que és fer entrar en servei les dues de Barcelona i les dues de l’Hospitalet”, ha dit. “Quan vam arribar a l'acord amb l’Ajuntament de Barcelona ja vaig dir que seria difícilment comprensible que hi hagués un decalatge molt gran entre l’entrada en servei de les dues estacions de Barcelona i les de l’Hospitalet, perquè seria difícilment comprensible per als veïns de l’Hospitalet que el tren els passés per sota i no s’aturés ni hi hagués cap mena d’expectativa per aturar-se. Per tant, treballarem perquè això passi i ho farem amb el màxim sentit institucional que és com fem les coses el Govern de la Generalitat”, ha reblat.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Fotos del Facebook de La Marina Viva https://m.facebook.com/media/set/?set=a ... 704c008aa8
Apart, avui han visitat les estacions de l'Hospitalet
Apart, avui han visitat les estacions de l'Hospitalet
Re: Seguiment de les obres de la L9
Si a Barcelona ens hem pagat una part de les dues estacions que s'obriran de la L10, exigeixo i seria just que s'apliqui exactament el mateix sistema a les estacions de L'H, que, a més a més, hem hagut d'aguantar tota la parafernàlia i propaganda política de la seva alcaldessa (PSC) en contra de la Generalitat, enlloc de buscar solucions útils.
Salutacions,
Oriol
Oriol
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Seguiment de les obres de la L9
El problema és que el pressupost de l'ajuntament de Barcelona ronda els 2.300 milions d'euros, i el de L'Hospitalet no arriba als 250 milions.
Re: Seguiment de les obres de la L9
I que Barcelona fa bé la seva feina i no té deutes, i L'H sí.victorcasta wrote:El problema és que el pressupost de l'ajuntament de Barcelona ronda els 2.300 milions d'euros, i el de L'Hospitalet no arriba als 250 milions.
Aleshores el que no pot fer l'alcaldessa és carregar i carregar contra la Generalitat, per a què després vinguin a fer-li les obres.
Salutacions,
Oriol
Oriol
Re: Seguiment de les obres de la L9
Ni l'Hospitalet ni Barcelona haurien de pagar cap estació. L'obra l'ha dissenyat la Generalitat, l'està executant la Generalitat i l'ha d'inaugurar la Generalitat. No hi ha més.
Si Barcelona tenia capacitat econòmica per pagar 2 dues estacions és molt ben rebut, però que tots els municipis per on passa la línia pugin o no fer el mateix que Barcelona és un altre tema. En el cas de l'Hospitalet es evident que no pot pressupostar 40 milions per fer les dues estacions del seu terme municipal, per tant és obvi que l'Ajuntament exigeixi aquestes estacions a la Generalitat (una d'elles, per cert, és vital per a que la L10 Sud a la Marina tingui sentit: Ildefons Cerdà).
Si Barcelona tenia capacitat econòmica per pagar 2 dues estacions és molt ben rebut, però que tots els municipis per on passa la línia pugin o no fer el mateix que Barcelona és un altre tema. En el cas de l'Hospitalet es evident que no pot pressupostar 40 milions per fer les dues estacions del seu terme municipal, per tant és obvi que l'Ajuntament exigeixi aquestes estacions a la Generalitat (una d'elles, per cert, és vital per a que la L10 Sud a la Marina tingui sentit: Ildefons Cerdà).
Salut!
#volemL9
#volemL9