El Maño amañado wrote:A Arc de Triomf sí que hi caben dos 464, ja que molts trens de la R1 es fan amb aquesta composició i entren perfectament. El que no entrava en el seu moment era la triple composició de 440 que possaven per pujar a Puigcerdà i La Tour de Carol. Aquí sempre es quedava una porta sencera fora de l'andana i la penúltima entrava a ras si el maquinista s'arrimava molt per davant.
Lo que tornem a lo que estàveu explicant: 465 dobles per la R3. Sincerament, jo no veig la necessitat de possar dues composicions de 465 per pujar cap a Vic o més enllà, si és que en algun cas ho volen fer. Amb un 465 ja es va bé. Si volen anar més lluny, lo que podrien fer és combinar 463+463 o 463+464 que tampoc estaria malament. Ara clar, una altra cosa és el tema de la llargada de les andanes, si els trens entren sencers o no...
Quins records, quan les 440 de dos cotxes circulaven pel Transpirinenc, anant en composicions triples alguns divendres o diumenges al vespre, en composició 2+2+3 cotxes de 440.
Tornant al present.
Més enllà de Vic, excepte en hores punta de dies festius i caps de setmana, no veig necessitat de fer circular un 465 més un altre Civia, de la sèrie que sigui. Amb una 447 doble, per mi ja es fa prou. Els dies feiners pels matins, les vegades que he anat de Vic en amunt, els trens, normalment 447 en simple, no van massa plens. Els caps de setmana i festius, amb l'afluència de turistes i excursionistes, sí que cal una 447 doble, però molt poca gent va dreta durant el trajecte. Amés, que més enllà de Vic, la següent terminal es Ripoll. En aquest cas, jo personalment penso que de Vic en amunt tots els serveis s'haurien de prestar amb les 447 que es van remodelar específicament per aquesta línia, amb seients tous, porta esquís i porta bicicletes. Bàsicament, perquè com he dit més amunt, els usuaris d'aquest tram de línia, a partir de Ripoll, sol ser gent que fa esport de muntanya, que va a Núria, o a fer la Ruta del Ferro fins a Sant Joan de les Abadesses o Ogassa, o qualsevol altre punt de la Vall de Ribes o Cerdanya. Tot i que també hi ha gent que es desplaça per feina, òbviament.
Els únics dies que crec que pot anar bé circular un 465 doble a la R3, serien els dies de les dues principals fires de Vic, i que causen nombrosos embussos als accessos de Vic. Parlo del Mercat del Ram, i del Mercat Medieval. Tot i fer circular un tren excepcional, no n'hi ha prou, ni tan sols doblant les 447 en tots els trajectes. La resta de l'any, amb un 465 n'hi ha d'haver de sobra, almenys aniria menys gent dreta, fins La Garriga almenys, que ara amb les 447 en simple en hora punta.