Totalment d'acord, tot i que no crec que se'ls hagi d'exigir res. El que ha de fer TB és reforçar la línia, ja que seria altament absurd que es discriminés al viatger.oriolp13 wrote:Tot i que puc entendre que sigui una molèstia per els usuàris habituals de la línia, aquests turistes tenen el mateix dret que nosaltres a utilitzar la línia.Adolescent barceloní wrote:Anys després, el problema amb la línia 24 ha empitjorat.
El conflicte dels busos de barri convertits en busos turístics
Cada cop hi ha més grups de turistes asiàtics que volen conèixer Gaudí, i molts ho han començat a fer amb visites guiades en transport públic, en metro o autobús
http://www.ccma.cat/324/el-conflicte-de ... a/2766198/
Trobaria un fet força preocupant que se'ls prohibís l'entrada al bus. El que ha de fer TMB és, sabent que es dona aquesta situació en determinades línies, reforçar-les.
Un exemple del que aquí s'explica me'l vaig trobar a Kyoto, Japó. És la ciutat amb més temples de tot Japó, n'hi ha moltíssims. Alguns més famosos que d'altres. Hi viuen quasi 1.500.000 habitants (per tant, més o menys igual que Barcelona). Hi ha pròpiament dues línies de metro més algunes línies de ferrocarril suburbà (que fan la funció de metro dins la ciutat), però a la majoria de temples s'hi arriba amb bus. Doncs aquests busos anaven sempre plens, i eren línies normals i corrents.
L'únic que sí que trobo que es podria exigir és a aquests grups que portin un guia que busquin un autocar propi per a fer el transport, doncs al final és una empresa que s'està lucrant fent visites turístiques.
Val a dir que aquest tipus de turistes coreans o japonesos me'ls he trobat força cops per L3, i són l'exemple més cívic de turista que he vist en la meva vida. La guia parlava pel micròfon amb una veu baixa que amb prou feines se la sent i la resta escolta amb els auriculars, no parlen, no xisclen, no fan l'imbècil. Per si fos poc validen un títol integrat com tothom.
Més enllà de l'espai, que al cap i a la fi l'ocupa qualsevol individu, no es fan ni notar.