Allí la Formación Profesional está muy solicitada también, por lo que la línea de los Catalans pasando por Hospital Clínic será muy interesante para los que vengan de zonas del Baix Llobregat.Javi M wrote:
Només com a dada i per a que es tingui en consideració: l'EUETIB es tanca i es trasllada al Campus Besòs a partir d'aquest Setembre mateix. Si bé és cert que al recinte de l'Escola Industrial hi ha molts altres equipaments (centre d'FP, instal·lacions esportives, oficines de la Diputació, etc.), el que imagino que més viatgers de certa distància generava era la Universitat.
Licitat projecte unió FGC Vallès - Llobregat-Anoia
Re: Escola Industrial
frankrodriguez.net
signatura
signatura
Re: Reproduir les coses tal com s'han dit
Pues mira no iba por ti, mas que nada por la gente que piensa que es duplicar servicios y que estan contentisimos de seguir haciendo Transbordos.Guigui wrote:Per al·lusions, i ja que veig que agafes el titular del meu missatge, et pregaria que te'l llegissis sencer i ho tinguis tot en compte:
Guigui wrote:un altre tema és millorar-hi els enllaços, però no és incompatible, ja que els intercanviadors de Barcelona necessiten una millora generalitzada
Saludos.
Re: Licitat projecte unió FGC Vallès - Llobregat-Anoia
http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... -gracia.do
Territori i Sostenibilitat adjudica el projecte bàsic del perllongament de la línia Llobregat-Anoia d'FGC entre Plaça Espanya i Gràcia
La proposta consisteix en la construcció de quatre quilòmetres nous i tres noves estacions i la remodelació de la de Plaça Espanya, amb una inversió estimada de 321 milions d'euros
El projecte s’ha adjudicat per 1,7 milions d’euros i té un termini de redacció de 10 mesos
El Departament de Territori i Sostenibilitat ha adjudicat per 1,7 milions la redacció del projecte bàsic de perllongament de la línia Llobregat - Anoia de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) entre les estacions de Plaça Espanya i Gràcia, a Barcelona. L’actuació consistirà en la construcció de 4,1 quilòmetres nous de túnel i de tres noves estacions i inclou la remodelació de la de Plaça Espanya, amb un pressupost estimat de 321 MEUR. El termini de redacció del projecte és de 10 mesos.
El perllongament de la línia Llobregat-Anoia, inclosa com a prioritària al Pla Director d’Infraestructures 2011-2020, millorarà i ampliarà la cobertura en transport públic a la Nova Esquerra de l’Eixample, en una zona densament poblada que, a més, compta amb diversos equipaments de rellevància (com l’Hospital Clínic o l’Escola Industrial). També afavorirà la connectivitat ferroviària del districte de Gràcia i incrementarà la intermodalitat, ja que les noves estacions facilitaran l’intercanvi amb l’L5, el tramvia –que ara finalitza a la Plaça Francesc Macià sense connexió ferroviària– i altres línies d’FGC.
Amb el perllongament quedaran connectades les línies Llobregat-Anoia i Barcelona-Vallès i els usuaris de la línia Llobregat-Anoia d’FGC tindran un accés més directe cap al centre de la ciutat, quan ara han de fer transbordament amb metro (L1 o L3). En total, es preveu beneficiar més de 19 milions de viatgers anuals (inclosos els usuaris actuals de la Llobregat-Anoia), més de 68.000 usuaris/dia. En paral·lel, el projecte pretén augmentar els usuaris en transport públic i reduir l’ús del vehicle privat (fins a 9.000 usuaris dia provindrien del vehicle privat) i, d’aquesta manera, contribuir a la descongestió del trànsit i la promoció d’una mobilitat sostenible.
Dos túnels de 6,7 metres de diàmetre
La prolongació d’aquesta línia constarà de dos túnels independents de 6,7 metres de diàmetre que s’executaran mitjançant tuneladora. El projecte desenvoluparà la solució prevista a l’estudi informatiu de l’actuació, que comprèn quatre estacions adaptades a persones amb la mobilitat reduïda, tres de les quals seran de nova construcció:
Hospital Clínic, al carrer d’Urgell, entre Rosselló i Còrsega, que permetrà l’intercanvi amb l’L5 del metro
Francesc Macià, al carrer d’Urgell entre Buenos Aires i la plaça F. Macià, que facilitarà l’intercanvi amb el Trambaix
Gràcia, a Travessera de Gràcia, entre Balmes i Via Augusta, que connectarà amb la línia d’FGC Barcelona-Vallès
Plaça Espanya, que comportarà la remodelació del vestíbul de l’estació d’FGC existent i de l’intercanviador amb l’L1 i l’L3 de metro.
Les línies Llobregat-Anoia i Barcelona-Vallès
Actualment, la línia Llobregat-Anoia d’FGC té en servei 98 quilòmetres i comprèn 42 estacions, amb una demanda de 23 milions de viatgers anuals. Connecta les comarques del Bages, l’Anoia i el Baix Llobregat amb la ciutat de Barcelona, on ara compta només amb dues estacions (Magòria- la Campana i Plaça Espanya).
La línia Barcelona-Vallès té prop de 50 quilòmetres en servei i 35 estacions
–que s’ampliaran amb el perllongament en marxa a Sabadell– i registra uns 58 milions d’usuaris l’any.
Territori i Sostenibilitat adjudica el projecte bàsic del perllongament de la línia Llobregat-Anoia d'FGC entre Plaça Espanya i Gràcia
La proposta consisteix en la construcció de quatre quilòmetres nous i tres noves estacions i la remodelació de la de Plaça Espanya, amb una inversió estimada de 321 milions d'euros
El projecte s’ha adjudicat per 1,7 milions d’euros i té un termini de redacció de 10 mesos
El Departament de Territori i Sostenibilitat ha adjudicat per 1,7 milions la redacció del projecte bàsic de perllongament de la línia Llobregat - Anoia de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) entre les estacions de Plaça Espanya i Gràcia, a Barcelona. L’actuació consistirà en la construcció de 4,1 quilòmetres nous de túnel i de tres noves estacions i inclou la remodelació de la de Plaça Espanya, amb un pressupost estimat de 321 MEUR. El termini de redacció del projecte és de 10 mesos.
El perllongament de la línia Llobregat-Anoia, inclosa com a prioritària al Pla Director d’Infraestructures 2011-2020, millorarà i ampliarà la cobertura en transport públic a la Nova Esquerra de l’Eixample, en una zona densament poblada que, a més, compta amb diversos equipaments de rellevància (com l’Hospital Clínic o l’Escola Industrial). També afavorirà la connectivitat ferroviària del districte de Gràcia i incrementarà la intermodalitat, ja que les noves estacions facilitaran l’intercanvi amb l’L5, el tramvia –que ara finalitza a la Plaça Francesc Macià sense connexió ferroviària– i altres línies d’FGC.
Amb el perllongament quedaran connectades les línies Llobregat-Anoia i Barcelona-Vallès i els usuaris de la línia Llobregat-Anoia d’FGC tindran un accés més directe cap al centre de la ciutat, quan ara han de fer transbordament amb metro (L1 o L3). En total, es preveu beneficiar més de 19 milions de viatgers anuals (inclosos els usuaris actuals de la Llobregat-Anoia), més de 68.000 usuaris/dia. En paral·lel, el projecte pretén augmentar els usuaris en transport públic i reduir l’ús del vehicle privat (fins a 9.000 usuaris dia provindrien del vehicle privat) i, d’aquesta manera, contribuir a la descongestió del trànsit i la promoció d’una mobilitat sostenible.
Dos túnels de 6,7 metres de diàmetre
La prolongació d’aquesta línia constarà de dos túnels independents de 6,7 metres de diàmetre que s’executaran mitjançant tuneladora. El projecte desenvoluparà la solució prevista a l’estudi informatiu de l’actuació, que comprèn quatre estacions adaptades a persones amb la mobilitat reduïda, tres de les quals seran de nova construcció:
Hospital Clínic, al carrer d’Urgell, entre Rosselló i Còrsega, que permetrà l’intercanvi amb l’L5 del metro
Francesc Macià, al carrer d’Urgell entre Buenos Aires i la plaça F. Macià, que facilitarà l’intercanvi amb el Trambaix
Gràcia, a Travessera de Gràcia, entre Balmes i Via Augusta, que connectarà amb la línia d’FGC Barcelona-Vallès
Plaça Espanya, que comportarà la remodelació del vestíbul de l’estació d’FGC existent i de l’intercanviador amb l’L1 i l’L3 de metro.
Les línies Llobregat-Anoia i Barcelona-Vallès
Actualment, la línia Llobregat-Anoia d’FGC té en servei 98 quilòmetres i comprèn 42 estacions, amb una demanda de 23 milions de viatgers anuals. Connecta les comarques del Bages, l’Anoia i el Baix Llobregat amb la ciutat de Barcelona, on ara compta només amb dues estacions (Magòria- la Campana i Plaça Espanya).
La línia Barcelona-Vallès té prop de 50 quilòmetres en servei i 35 estacions
–que s’ampliaran amb el perllongament en marxa a Sabadell– i registra uns 58 milions d’usuaris l’any.
- bigcoaster
- N8
- Posts: 953
- Joined: Sunday 12/04/2015 16:50
Re: Licitat projecte unió FGC Vallès - Llobregat-Anoia
Porteu pa que tots hi volem sucar. Suma y sigue.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
A mitges
A tot plegat, el que em sembla surrealista -per no dir res més gros- és que enlloc es plantegi seriosament l'enllaç amb la L3 a Gràcia. Serà que no tindrà potencial enllaçar tota la part alta de la ciutat (Vall d'Hebron, Nou Barris, Vallcarca) amb Francesc Macià i totes les altres estacions per una via més directa que no la volta que fa la L3 pel port...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: A mitges
És cert que el text no ho planteja però en el plànol sí que "ho pinten"Guigui wrote:A tot plegat, el que em sembla surrealista -per no dir res més gros- és que enlloc es plantegi seriosament l'enllaç amb la L3 a Gràcia. Serà que no tindrà potencial enllaçar tota la part alta de la ciutat (Vall d'Hebron, Nou Barris, Vallcarca) amb Francesc Macià i totes les altres estacions per una via més directa que no la volta que fa la L3 pel port...
Tot plegat, tant és... Si les tones de plànols que es van generar en l'era Nadal van acabar on van acabar, imagina't on acabaran amb la conjuntura pressupostària actual
Abans de somiar amb nous túnels, executem les infraestructures amb altra taxa de retorn (connexió de trams) o ja avançades (L9/L10)
-
- N6
- Posts: 180
- Joined: Sunday 31/12/2006 17:23
- Location: Esquerra de l'Eixample
Re: Licitat projecte unió FGC Vallès - Llobregat-Anoia
Qualsevol ampliació de la xarxa de transport és, en principi, un avantatge però, sincerament, no crec que aquest enllaç sigui prioritari; sembla més aviat producte d'una "idea d'empresa" (unir ambdues xarxes d'FGC) que d'una anàlisi mínimament objectiva del que és més urgent.
Si això és així hi ha una cosa que em preocupa especialment: la xarxa Vallès d'FGC en hores punta està al límit, comprometent la comoditat mínima dels usuaris (viatjar enxubats, limitació a venir de la línia del Tibidabo), i la fiabilitat (incidents que acaben amb retards). Diuen que compraran més unitats però això no farà més que posar més risc en tot el sistema. Raonablement s'haurien de buscar altres alternatives.
Per altra banda no estaria malament fer una estació a Urgell/Aragó; actualment hi ha un buit en la cobertura de metro.
Si això és així hi ha una cosa que em preocupa especialment: la xarxa Vallès d'FGC en hores punta està al límit, comprometent la comoditat mínima dels usuaris (viatjar enxubats, limitació a venir de la línia del Tibidabo), i la fiabilitat (incidents que acaben amb retards). Diuen que compraran més unitats però això no farà més que posar més risc en tot el sistema. Raonablement s'haurien de buscar altres alternatives.
Per altra banda no estaria malament fer una estació a Urgell/Aragó; actualment hi ha un buit en la cobertura de metro.
Amb la tracció sang això no passava
Re: Licitat projecte unió FGC Vallès - Llobregat-Anoia
Si l'estació final es fés a Travessera entre Balmes i Via Augusta, imagino que voldran ficar la tuneladora per allà i caldrà obrir tot el carrer...
Què pensen fer amb tot el trànsit que hi passa? i amb el 27 i 32?
Si és fés per exemple a Rambla de Prat, podria servir de connexió amb Fontana i gairebé no afectaria el trànsit ja que és un carrer semi-peatonal
Què pensen fer amb tot el trànsit que hi passa? i amb el 27 i 32?
Si és fés per exemple a Rambla de Prat, podria servir de connexió amb Fontana i gairebé no afectaria el trànsit ja que és un carrer semi-peatonal
Cada vez que subes al tren, empieza una nueva aventura...
Renfe: siempre se puede viajar peor
Renfe: siempre se puede viajar peor
Re: Licitat projecte unió FGC Vallès - Llobregat-Anoia
Doncs desviar el trànsit. AL final semblarà que no es pot fer a Barcelona cap obra de transport públic que impliqui molestar als cotxes.Sanato wrote:Si l'estació final es fés a Travessera entre Balmes i Via Augusta, imagino que voldran ficar la tuneladora per allà i caldrà obrir tot el carrer...
Què pensen fer amb tot el trànsit que hi passa? i amb el 27 i 32?
Si és fés per exemple a Rambla de Prat, podria servir de connexió amb Fontana i gairebé no afectaria el trànsit ja que és un carrer semi-peatonal
Salutacions,
Oriol
Oriol
- Carlos González
- N9
- Posts: 1889
- Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
- Location: Sant Boi de Llobregat
Re: Licitat projecte unió FGC Vallès - Llobregat-Anoia
He vist a la pàgina de Facebook de la PTP parlant sobre de quantes previsions de viatgers anirien si es fa el perllongament fins a Gràcia
Sé perfectament que vaig dir que per Sants no veig l'ampliació pel fet de que ja pots arribar a Sants amb la L3, però ara veig que potser, no serà mala idea sempre i quant es vegi bó per l'estació de Sants i per la xarxa de Llobregat-Anoia
https://scontent.fmad3-2.fna.fbcdn.net/ ... e=59164CCD
Sé perfectament que vaig dir que per Sants no veig l'ampliació pel fet de que ja pots arribar a Sants amb la L3, però ara veig que potser, no serà mala idea sempre i quant es vegi bó per l'estació de Sants i per la xarxa de Llobregat-Anoia
https://scontent.fmad3-2.fna.fbcdn.net/ ... e=59164CCD
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Re: Licitat projecte unió FGC Vallès - Llobregat-Anoia
I si utilitzessin una de les tuneladores aturades de l'L9?Sanato wrote:Si l'estació final es fés a Travessera entre Balmes i Via Augusta, imagino que voldran ficar la tuneladora per allà i caldrà obrir tot el carrer...
Re: Licitat projecte unió FGC Vallès - Llobregat-Anoia
I com les vols utilitzar? Per fer això s'hauria de "tunelar" entre on està ara la tuneladora i per on hauria de transcòrrer el traçat de l'ampliació, i això tampoc ho regalen.adriaesc wrote:I si utilitzessin una de les tuneladores aturades de l'L9?Sanato wrote:Si l'estació final es fés a Travessera entre Balmes i Via Augusta, imagino que voldran ficar la tuneladora per allà i caldrà obrir tot el carrer...
Salutacions,
Oriol
Oriol
Re: Licitat projecte unió FGC Vallès - Llobregat-Anoia
Volia dir que no caldria comprar una tuneladora nova. Amb aquella ja es faria, per molt que, si no recordo malament, no serien del mateix diàmetre.oriolp13 wrote:I com les vols utilitzar? Per fer això s'hauria de "tunelar" entre on està ara la tuneladora i per on hauria de transcórrer el traçat de l'ampliació, i això tampoc ho regalen.adriaesc wrote:I si utilitzessin una de les tuneladores aturades de l'L9?Sanato wrote:Si l'estació final es fés a Travessera entre Balmes i Via Augusta, imagino que voldran ficar la tuneladora per allà i caldrà obrir tot el carrer...
Re: Licitat projecte unió FGC Vallès - Llobregat-Anoia
Molt béoriolp13 wrote:Doncs desviar el trànsit. AL final semblarà que no es pot fer a Barcelona cap obra de transport públic que impliqui molestar als cotxes.
Per on?
Per això, abans de ficar-se en un altre projecte faraònic, millor que acabin el que van deixar a mitgesadriaesc wrote:I si utilitzessin una de les tuneladores aturades de l'L9?
Després, ja podríem parlar d'altres ampliacions
I ja per acabar...
Si no vaig errat, parlaven de fer dos túnels paral·lels.
Podria ser que si només en fessin un amb dues vies, es reduirien els costos aproximadament a la meitat?
Cada vez que subes al tren, empieza una nueva aventura...
Renfe: siempre se puede viajar peor
Renfe: siempre se puede viajar peor
Re: Licitat projecte unió FGC Vallès - Llobregat-Anoia
La veritat ni idea, de fet, caldria saber si era més barat a pic i pala i a cel obert que amb tuneladora. A causa d'això el traçat fa una volta altament absurda per culpa del radi de gir de la tuneladora.Sanato wrote:Molt béoriolp13 wrote:Doncs desviar el trànsit. AL final semblarà que no es pot fer a Barcelona cap obra de transport públic que impliqui molestar als cotxes.
Per on?
Per això, abans de ficar-se en un altre projecte faraònic, millor que acabin el que van deixar a mitgesadriaesc wrote:I si utilitzessin una de les tuneladores aturades de l'L9?
Després, ja podríem parlar d'altres ampliacions
I ja per acabar...
Si no vaig errat, parlaven de fer dos túnels paral·lels.
Podria ser que si només en fessin un amb dues vies, es reduirien els costos aproximadament a la meitat?
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: A mitges
anarres wrote:És cert que el text no ho planteja però en el plànol sí que "ho pinten"Guigui wrote:A tot plegat, el que em sembla surrealista -per no dir res més gros- és que enlloc es plantegi seriosament l'enllaç amb la L3 a Gràcia. Serà que no tindrà potencial enllaçar tota la part alta de la ciutat (Vall d'Hebron, Nou Barris, Vallcarca) amb Francesc Macià i totes les altres estacions per una via més directa que no la volta que fa la L3 pel port...
Tot plegat, tant és... Si les tones de plànols que es van generar en l'era Nadal van acabar on van acabar, imagina't on acabaran amb la conjuntura pressupostària actual
Abans de somiar amb nous túnels, executem les infraestructures amb altra taxa de retorn (connexió de trams) o ja avançades (L9/L10)
Sanato wrote:
Si és fés per exemple a Rambla de Prat, podria servir de connexió amb Fontana i gairebé no afectaria el trànsit ja que és un carrer semi-peatonal
La distancia entre l'estació de Fontana i la Travessera de Gràcia no és poca.., només cal recordar que en el passat estava previst fer una estació de L3 sota la Travessera per aquest motiu. (https://ca.wikipedia.org/wiki/Llista_d' ... _Barcelona)
Llavors és aquesta estació la que s'hauria de construir per fer el transbordament que dieu. (i no caldria inventar gaires projectes nous de transbordaments faraònics quan ja n'hi ha d'anteriors vàlids).
En tot cas, el que jo afegiria a aquest projecte de L8 seria que no s'acabés a Gràcia(-FGC) sinó que és fes arribar arribes fins la plç Joanic (una estació més per fer transbordament amb L4 que crec que ja estava prevista en la seva 2na fase...).
Salut!
Re: Licitat projecte unió FGC Vallès - Llobregat-Anoia
Com ja vaig dir anteriorment, és una pena que no hagin previst una parada a Sants per facilitar l'enllaç amb Rodalies, Regionals i LD, tindria un potencial enorme. Encara hi són a temps per modificar-ho...
Re: Licitat projecte unió FGC Vallès - Llobregat-Anoia
Ja hi ha L3 d'Espanya a Sants (i a 10 minuts caminant, i encara menys amb el V3), i R2 de Gornal a Sants.Renfe451 wrote:Com ja vaig dir anteriorment, és una pena que no hagin previst una parada a Sants per facilitar l'enllaç amb Rodalies, Regionals i LD, tindria un potencial enorme. Encara hi són a temps per modificar-ho...
Tenim pocs recursos, no els malgastem duplicant trajectes. El que realment li falta a això és una para a l'eixample entre Hospital Clínic i Rocafort :/
El metro de Barcelona amb motoristes!
- Carlos González
- N9
- Posts: 1889
- Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
- Location: Sant Boi de Llobregat
Re: Licitat projecte unió FGC Vallès - Llobregat-Anoia
Per no dir que quan arribi la R3 a Sant Boi (passant per Pg. de Gràcia), ja seria encara millor que NO es faci el traçat a Sants.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Re: Licitat projecte unió FGC Vallès - Llobregat-Anoia
Veig que a tot arreu només consta la prolongació fins a Gràcia, quan en projectes previs es pensava allargar la L8 fins a Glòries i el Besós. Buscant, ho he vist en aquesta nota de premsa de 2010 sobre el PDI 2009-2018 (amb un munt de projectes dels quals només uns pocs estaran en servei realment el 2018...)
http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/docs ... 3da1f5.pdf
http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/docs ... 3da1f5.pdf