Em va semblar llegir que sí. Pero bueno, una despesa totalment fora de si per una línia que llevat Balaguer, és via única.oriolp13 wrote:Millora de senyalització? A que es deuen referir? Implementaran algun tipus nou de sistema de seguretat diferent al BT?
Notícies línia de La Pobla de Segur
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Deu ser fibra òptica per telemandar-ho tot des de Balaguer
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Per cert, aquesta línia ara només té 2 trens, que són els que li fan falta per prestar els viatges programats, correcte?
Llavors si no vaig errat, la fallada tècnica d'una de les dues unitats de tren resultaria en desquadrar tots els horaris, oi?
En cas afirmatiu, no tindria lògica que hi hagués almenys una 3ra unitat de tren?
Bé aviam si algú em pot respondre, o no...
Salut!
Llavors si no vaig errat, la fallada tècnica d'una de les dues unitats de tren resultaria en desquadrar tots els horaris, oi?
En cas afirmatiu, no tindria lògica que hi hagués almenys una 3ra unitat de tren?
Bé aviam si algú em pot respondre, o no...
Salut!
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Correctegracienc wrote:Per cert, aquesta línia ara només té 2 trens, que són els que li fan falta per prestar els viatges programats, correcte?
En totes aquelles franjes horàries que hi ha els 2 trens circulant, sí. El que es fa, es posar un autobús, amb la conseqüent baixada de qualitat i rapidesa.gracienc wrote:Llavors si no vaig errat, la fallada tècnica d'una de les dues unitats de tren resultaria en desquadrar tots els horaris, oi?
Te tota la lògica del planeta, per a qualsevol operador, excepte per a la Generalitat de Catalunya que com són els millors del planeta, tot ho fan bé.gracienc wrote:En cas afirmatiu, no tindria lògica que hi hagués almenys una 3ra unitat de tren?
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
O sigui que fgc està jugant al límit en aquesta línia...
Mersi per la info!
Mersi per la info!
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Home, és un primer pas per si algun dia es crea algun punt de creuament en alguna altra part de la línia, ja que d'altra manera t'obligaria a posar dependències de circulació sí o sí.Miquel wrote:Em va semblar llegir que sí. Pero bueno, una despesa totalment fora de si per una línia que llevat Balaguer, és via única.oriolp13 wrote:Millora de senyalització? A que es deuen referir? Implementaran algun tipus nou de sistema de seguretat diferent al BT?
Salutacions,
Oriol
Oriol
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Si les 2 fallen, tot el servei de la línia s'haurà de prestar amb busos substitutoris. No obstant, els Stadler GTW tenen un índex molt baix d'incidències, això sí, s'hauria de demanar JA la tercera unitat, cosa que no només permetria donar descans a les titulars 01 i 02, sino també que permetria afegir més serveis addicionals i a més fer rotacions de material.gracienc wrote:Per cert, aquesta línia ara només té 2 trens, que són els que li fan falta per prestar els viatges programats, correcte?
Llavors si no vaig errat, la fallada tècnica d'una de les dues unitats de tren resultaria en desquadrar tots els horaris, oi?
En cas afirmatiu, no tindria lògica que hi hagués almenys una 3ra unitat de tren?
Bé aviam si algú em pot respondre, o no...
Salut!
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Si avui dia són els Maquinistes els que fan els canvis d'agulla a Balaguer, fent que es perdi temps de trajecte ja que ha de fer les dues agulles. Per la quantitat de trens simultanis que te la línia jo no ho veig gens prioritari. De fet, el que trobo més urgent es que FGC deixi de fer el tonto i faci que el cap d'estació de Balaguer (ignoro si controla ara la circulació o no) faci les agulles.oriolp13 wrote:Home, és un primer pas per si algun dia es crea algun punt de creuament en alguna altra part de la línia, ja que d'altra manera t'obligaria a posar dependències de circulació sí o sí.Miquel wrote:Em va semblar llegir que sí. Pero bueno, una despesa totalment fora de si per una línia que llevat Balaguer, és via única.oriolp13 wrote:Millora de senyalització? A que es deuen referir? Implementaran algun tipus nou de sistema de seguretat diferent al BT?
Comparat amb Adif, la gestió actual és estrambòtica i els Maquinistes ja s'han queixat per aquest tema, al haver-hi algun ensurt a Balaguer ja que algú es va deixar l'agulla mal posada i quasi colisionen els dos trens.
La solució no passa per gastar-se 1,6 milions d'euros en senyalització, si no de tenir un cap d'estació i de circulació com hi havia hagut fins ara ja que a la línia només corren 2 trens.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Evidentment que controla la circulació... és ell el que ha de trucar a Lleida i demanar l'expedició d'un tren cap a Lleida. I és ell el que ha d'autoritzar l'expedició d'un tren des de Lleida cap a Balaguer. I és ell que n'és responsable de controlar el tram fins a La Pobla.Miquel wrote:De fet, el que trobo més urgent es que FGC deixi de fer el tonto i faci que el cap d'estació de Balaguer (ignoro si controla ara la circulació o no) faci les agulles
No fotem, no té sentit mantenir bloqueig telefònic. I implantar un sistema de bloqueig i senyalització automàtics permetrà, entre d'altres, motoritzar les agulles de Balaguer i de pas aprofitar Tremp per poder fer creuaments. El personal a Balaguer igualment el tindràs sí o sí, per tant no hi ha discussió possible.
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
El que em referia era a si el Cap d'estació s'encarrega alhora de la circulació, o hi ha algú encarregat de la circulació. No volia donar a entendre que no hi havia cap cap de circulació.Granolleri wrote:Evidentment que controla la circulació... és ell el que ha de trucar a Lleida i demanar l'expedició d'un tren cap a Lleida. I és ell el que ha d'autoritzar l'expedició d'un tren des de Lleida cap a Balaguer. I és ell que n'és responsable de controlar el tram fins a La Pobla.Miquel wrote:De fet, el que trobo més urgent es que FGC deixi de fer el tonto i faci que el cap d'estació de Balaguer (ignoro si controla ara la circulació o no) faci les agulles
No fotem, no té sentit mantenir bloqueig telefònic. I implantar un sistema de bloqueig i senyalització automàtics permetrà, entre d'altres, motoritzar les agulles de Balaguer.
Òbviemtn que hi ha algú fent la gestió de la circulació, però el cap de circulació i d'estació d'FGC NO fa els canvis d'agulla i són els maquinistes els que ho fan. A diferència de quan hi havia Adif gestionant la circulació, que ho feien tot ells. I això ja ha donat algun espant i de cara a l'usuari fa perdre el temps.
El que seria normal es que fos el cap de circulació qui tornés a fer aquesta tasca.
La línia ara per ara te d'altres urgències, i penso que aquests 1,6 milions poden dedicar-se a una altre cosa (per ara) en comptes de facilitar-li la feina al cap de circulació.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Els usuaris del nou tren de la Pobla reclamen canviar els horaris
Els viatgers elogien, però, la puntualitat, comoditat i l'augment de combois
Quan es compleixen sis mesos de l'entrada en funcionament dels nous tens de la línia de Lleida-La Pobla de Segur la valoració és positiva tant per part de les institucions com dels usuaris. L'alcalde de la Pobla de Segur, Lluís Bellera, destaca les millores en seguretat, l'augment de combois i sobretot que la gestió estigui en mans de la Generalitat. L'alcalde de Tremp, Joan Ubach, destaca la comoditat, la reducció en el temps de trajecte i les millores tecnològiques dels nous combois. Pel que fa als usuaris destaquen la puntualitat dels nous trens, la comoditat en els serveis i l'augment de combois. Però tots, tant institucions com usuaris, troben a faltar un ajustament en els horaris. Mentre uns creuen que faltaria un tren al migdia per tornar cap al Pallars, els altres els agradaria que el tren de la tarda es passés a última hora de la nit.
Bellera recorda que els petits ajustaments horaris, que als veïns del Pallars agradarien, són difícils de realitzar donat que suposaria modificar tots els horaris dels trens que operen a la línia, inclosos els que van fins a Balaguer.
Ubach destaca el que suposa la possibilitat de connectar amb els trens d'alta velocitat per anar cap a Barcelona. Per Ubach la comoditat que dona el tren per anar a Lleida no la dona cap cotxe o autobús, ja que la carretera és molt sinuosa.
Els usuaris d'edat més avançada destaquen la comoditat dels nous trens i valoren molt positivament els banys. De la seva part, els usuaris més joves elogien la possibilitat de connexió a Internet durant tot el recorregut i la puntualitat.
Aquesta línia ferroviària de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya va registrar 111.116 viatgers durant el 2016, un 84% més que els 60.205 de l'any anterior. Del total d'usuaris, 75.545 es van assolir a partir del 25 de juliol passat, moment en què van entrar en funcionament els dos nous trens adquirits per FGC i en què també es van incrementar les freqüències a la línia i es va reduir el temps de trajecte.
Aquesta tendència a l'alça fa ser optimistes els responsables de Ferrocarrils de la Generalitat, motiu pel qual confien superar en aquesta línia els 125.000 viatgers durant aquest 2017. Durant el 2016, l'índex de satisfacció dels clients d'aquesta línia va ser del 75,61%, el més alt de les tres línies ferroviàries gestionades per Ferrocarrils, segons dades facilitades per FGC.
http://www.naciodigital.cat/lleida/noti ... ar/horaris
Els viatgers elogien, però, la puntualitat, comoditat i l'augment de combois
Quan es compleixen sis mesos de l'entrada en funcionament dels nous tens de la línia de Lleida-La Pobla de Segur la valoració és positiva tant per part de les institucions com dels usuaris. L'alcalde de la Pobla de Segur, Lluís Bellera, destaca les millores en seguretat, l'augment de combois i sobretot que la gestió estigui en mans de la Generalitat. L'alcalde de Tremp, Joan Ubach, destaca la comoditat, la reducció en el temps de trajecte i les millores tecnològiques dels nous combois. Pel que fa als usuaris destaquen la puntualitat dels nous trens, la comoditat en els serveis i l'augment de combois. Però tots, tant institucions com usuaris, troben a faltar un ajustament en els horaris. Mentre uns creuen que faltaria un tren al migdia per tornar cap al Pallars, els altres els agradaria que el tren de la tarda es passés a última hora de la nit.
Bellera recorda que els petits ajustaments horaris, que als veïns del Pallars agradarien, són difícils de realitzar donat que suposaria modificar tots els horaris dels trens que operen a la línia, inclosos els que van fins a Balaguer.
Ubach destaca el que suposa la possibilitat de connectar amb els trens d'alta velocitat per anar cap a Barcelona. Per Ubach la comoditat que dona el tren per anar a Lleida no la dona cap cotxe o autobús, ja que la carretera és molt sinuosa.
Els usuaris d'edat més avançada destaquen la comoditat dels nous trens i valoren molt positivament els banys. De la seva part, els usuaris més joves elogien la possibilitat de connexió a Internet durant tot el recorregut i la puntualitat.
Aquesta línia ferroviària de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya va registrar 111.116 viatgers durant el 2016, un 84% més que els 60.205 de l'any anterior. Del total d'usuaris, 75.545 es van assolir a partir del 25 de juliol passat, moment en què van entrar en funcionament els dos nous trens adquirits per FGC i en què també es van incrementar les freqüències a la línia i es va reduir el temps de trajecte.
Aquesta tendència a l'alça fa ser optimistes els responsables de Ferrocarrils de la Generalitat, motiu pel qual confien superar en aquesta línia els 125.000 viatgers durant aquest 2017. Durant el 2016, l'índex de satisfacció dels clients d'aquesta línia va ser del 75,61%, el més alt de les tres línies ferroviàries gestionades per Ferrocarrils, segons dades facilitades per FGC.
http://www.naciodigital.cat/lleida/noti ... ar/horaris
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Exemple gràfic de que encara hi ha mooooooooooolt a millorar en tema horaris.
I no, ara la culpa no es de Madrit....
I no, ara la culpa no es de Madrit....
El metro de Barcelona amb motoristes!
-
- N9
- Posts: 2271
- Joined: Sunday 17/07/2011 20:23
- Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
- Location: Tota TUS excepte: 11,80,23
- Contact:
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
En serio que sólo te dan dos minutos desde el Rodalies al FGC de La Pobla? Vamos, que si se retrasa tan sólo 30 segundos, entre subir y bajar las escaleras lo pierdes. Si vas con maletas y haciendo uso de ascensores, olvídate. Y lo de 12 minutos a Balaguer, entiendo que el tren permanece siete minutos detenido en la estación. Con lo fácil que era retrasar su salida de Lleida 5 minutos y todos los viajeros del rodalies lo cogerían sin hacer rally por las escaleras de la estación y sin saltar vías.Miquel wrote:Exemple gràfic de que encara hi ha mooooooooooolt a millorar en tema horaris.
I no, ara la culpa no es de Madrit....
¿De verdad lo hacen aposta o les falta media neurona a la hora de planificar horarios para que la gente coja el coche?
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Suposo que això respon la teva pregunta.França451 wrote:En serio que sólo te dan dos minutos desde el Rodalies al FGC de La Pobla? Vamos, que si se retrasa tan sólo 30 segundos, entre subir y bajar las escaleras lo pierdes. Si vas con maletas y haciendo uso de ascensores, olvídate. Y lo de 12 minutos a Balaguer, entiendo que el tren permanece siete minutos detenido en la estación. Con lo fácil que era retrasar su salida de Lleida 5 minutos y todos los viajeros del rodalies lo cogerían sin hacer rally por las escaleras de la estación y sin saltar vías.
¿De verdad lo hacen aposta o les falta media neurona a la hora de planificar horarios para que la gente coja el coche?
Cal recordar que és competencia de la Generalitat de Catalunya la planificació dels horaris, tant de la línia R12 com la de la LP. Eii, però la gestió de la Generalitat en els seus ferrocarrils és excel·lent!!
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Aquest horari tenia sentit amb la "renfedependència" (tenir al de Renfe el mínim temps possible esperant a Balaguer)
Ara un horari 2.0 revisat i consensuat amb el territori inclus ajudaria a millorar més les xifres.
Ara un horari 2.0 revisat i consensuat amb el territori inclus ajudaria a millorar més les xifres.
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Al setembre passat es va anunciar que en aquest mes de gener s'augmentarien les freqüències a la R12, però no se'n ha tornat a parlar: http://www.lleida.com/noticia_canal/la- ... carrec-del
Tindria sentit que aprofitessin per a modificar els horaris i facilitar els transbordaments amb la LP...
Tindria sentit que aprofitessin per a modificar els horaris i facilitar els transbordaments amb la LP...
- bigcoaster
- N8
- Posts: 953
- Joined: Sunday 12/04/2015 16:50
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Ai els horaris... Que malament els van fer, i que malament estan.
De vegades quan vull usar la línia, estic més temps per aclarir quins serveis corren el dia que busco i quins no. Quin desperdici, ni que fos tan difícil!
De vegades quan vull usar la línia, estic més temps per aclarir quins serveis corren el dia que busco i quins no. Quin desperdici, ni que fos tan difícil!
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
-
- N9
- Posts: 2271
- Joined: Sunday 17/07/2011 20:23
- Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
- Location: Tota TUS excepte: 11,80,23
- Contact:
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Supones bien. Los horarios de Ida son una broma de mal gusto (léase hechos antes de acostarse con la pareja por la noche).Miquel wrote:Suposo que això respon la teva pregunta.França451 wrote:En serio que sólo te dan dos minutos desde el Rodalies al FGC de La Pobla? Vamos, que si se retrasa tan sólo 30 segundos, entre subir y bajar las escaleras lo pierdes. Si vas con maletas y haciendo uso de ascensores, olvídate. Y lo de 12 minutos a Balaguer, entiendo que el tren permanece siete minutos detenido en la estación. Con lo fácil que era retrasar su salida de Lleida 5 minutos y todos los viajeros del rodalies lo cogerían sin hacer rally por las escaleras de la estación y sin saltar vías.
¿De verdad lo hacen aposta o les falta media neurona a la hora de planificar horarios para que la gente coja el coche?
Cal recordar que és competencia de la Generalitat de Catalunya la planificació dels horaris, tant de la línia R12 com la de la LP. Eii, però la gestió de la Generalitat en els seus ferrocarrils és excel·lent!!
Los de vuelta sencillamente están hechos a mala leche. (léase después de la noche con la pareja y acabar a medias)
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
En línia general els horaris que s'estan aplicant en la resta de franges no ho tocaria, únicament tocaria els primers i últims La Pobla-Lleida del dia, a unes hores més adequades: 6:55h en el cas del primer La Pobla-Lleida del dia i 19:10h en el darrer.
No obstant, també caldria modificar horaris de l'R12 per permetre les correspondències entre la línia de La Pobla i l'R12, endarrerint 5-6 minuts les sortides d'aquesta línia en direcció Cervera/L'Hospitalet. Es podria fer-ho aprofitant que en breu s'introduiran nous serveis Lleida-Cervera.
No obstant, també caldria modificar horaris de l'R12 per permetre les correspondències entre la línia de La Pobla i l'R12, endarrerint 5-6 minuts les sortides d'aquesta línia en direcció Cervera/L'Hospitalet. Es podria fer-ho aprofitant que en breu s'introduiran nous serveis Lleida-Cervera.
- bigcoaster
- N8
- Posts: 953
- Joined: Sunday 12/04/2015 16:50
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Home, abans que canviar els horaris de la R12, que significa canviar solcs als túnels de Bcn, cosa impossible, no creus que seria més fàcil canviar els horaris de la línia de la Pobla?
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.