Obres a Gràcia i Sarrià FGC

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
User avatar
Trenscat
N10
N10
Posts: 2742
Joined: Friday 22/04/2005 1:19
Location: Terrassa-Estació del Nord
Contact:

Re: Obres a Gràcia i Sarrià FGC

Post by Trenscat »

De http://www.fgc.cat/downloads/notes_prem ... isenda.pdf
FGC wrote:Dilluns es restableix el servei de trens entre les estacions de Sarrià i Reina Elisenda

> FGC ha fet un esforç per avançar la posada en servei d’aquest tram i
fer-lo coincidir amb l’inici del curs escolar

> El servei de trens llançadora entre Sarrià i Reina Elisenda que
habitualment es donava a les hores punta, es mantindrà durant tot el
dia


Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) tornarà a oferir servei de trens
entre les estacions de Sarrià i Reina Elisenda a partir del proper dilluns 12 de
setembre. Tot i que inicialment el restabliment del servei en aquest tram estava
previst quan finalitzessin les obres a Sarrià, FGC ha fet un esforç per fer-lo
coincidir amb l’inici del curs escolar 2016-2017. Cal tenir en compte l’alt volum
d’estudiants i docents que habitualment utilitzen el servei de Ferrocarrils per
arribar als centres educatius concentrats en aquesta zona.
La bona evolució que estan tenint les obres d’adaptació a les persones amb
mobilitat reduïda a l’estació de Sarrià han permès avançar la posada en servei
d’aquest tram interromput des del passat 25 de juliol. Per donar la millor atenció al
client, FGC reforçarà la senyalització a les estacions, el nombre d’agents
d’estacions, guies escolars, megafonia específica i informació a través de les
xarxes socials corporatives.

L6 Sarrià i L12 Reina Elisenda

D’aquesta manera tots els clients de Ferrocarrils podran viatjar entre les estacions
de Sarrià i Reina Elisenda amb un servei de tren llançadora. La llançadora, que
abans de les obres d’adaptació a Sarrià només funcionava a les hores punta,
passarà a donar servei durant tot el dia.
Les millores a Sarrià també suposaran canvis en la configuració de les línies
d’FGC. Una vegada acabin definitivament els treballs d’adaptació de l’estació i la
instal·lació dels tres nous ascensors, la línia L6 passarà a donar servei entre les
estacions de Pl. Catalunya i Sarrià. Per arribar fins a Reina Elisenda s’haurà
d’utilitzar el servei de tren llançadora que passarà a anomenar-se L12.
Caldrà veure també si a partir del 12 de setembre la L6 Pl.Catalunya-Sarrià es fa ja tal com havia de quedar a partir de l'1 d'octubre (fent servir la nova cua de maniobres a Sarrià) o encara no i els S1/S2 segueixen parant a totes les estacions excepte hores punta. La veritat és que espero que ja es reforcin molt els horaris, ja que els S1 i S2 van a rebentar últimament (sobretot els S1).
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Obres a Gràcia i Sarrià FGC

Post by Miquel »

Dissabte passat, ja hi havia els carrils, tot i que no instal·lats AIxò sí, juraria que de catenària res de res. Poder fent un 24/7 aquests dies aconsegueixen habilitar la cua de maniobres pel cap de setmana.
El metro de Barcelona amb motoristes!
User avatar
ortegote
N8
N8
Posts: 1231
Joined: Tuesday 25/06/2013 18:11
Location: a prop d' ADIF
Contact:

Re: Obres a Gràcia i Sarrià FGC

Post by ortegote »

Si la B-V es converteix en la LL-A i començen a parar a totes les estacions els trens que abans eren semidirectes crec que sera un pas enrere, si per el contrari quan tot torni a la normalitat un cop finalitzades les obres i com diuen amb mes trens S1/S2 semidirectes en un futur, la cosa sera diferent.
Salutacions
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Cap tren de la B-V ja no és "semidirecte"

Post by Guigui »

Saltar tres parades comptades i res és pràcticament el mateix. I amb una malla més densa, la tendència anirà en el sentit de trens que parin a tot arreu.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
ortegote
N8
N8
Posts: 1231
Joined: Tuesday 25/06/2013 18:11
Location: a prop d' ADIF
Contact:

Re: Cap tren de la B-V ja no és "semidirecte"

Post by ortegote »

Guigui wrote:Saltar tres parades comptades i res és pràcticament el mateix. I amb una malla més densa, la tendència anirà en el sentit de trens que parin a tot arreu.
Suposo que no son tantes com a la LL-A pero potser es va començar com tu dius dient "bueno solament es parar a 4 estacions" i al final gairebe paren a totes desde Martorell.
Tambe i depenent del temps de trajecte entre Terrassa/Sabadel amb renfe la gent vagi al reves per enllaçar amb renfe i fer el viatge a Barcelona, gracies als perllorgaments.
Salutacions.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Tres estacions comptades

Post by Guigui »

A la B-V són tres parades. I prou. Per als S1/S2: Sant Gervasi, La Bonanova i Les Tres Torres; per als S5/S55: Peu del Funicular, Baixador de Vallvidrera i Les Planes. No n'hi ha més. Ah, i els S1/S2, igualment han de fer parada tècnica en una o vàries de les estacions que se salten comercialment per no encalçar el tren del davant.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
bigcoaster
N8
N8
Posts: 953
Joined: Sunday 12/04/2015 16:50

Re: Obres a Gràcia i Sarrià FGC

Post by bigcoaster »

També és veritat, que tot i que ja hi som acostumats perquè ho han estat fent sempre, les parades entre Sant Cugat i Sarrià es podrien saltar, i les que hi ha entre Sarrià i Gràcia també. Això reduiria potser 10 minuts el temps de viatge, i es podria fer tenint 4 vies a Sarrià i a alguna altra estació com a les Planes, per exemple.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
User avatar
Ecomobisostrans
N10
N10
Posts: 3713
Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Location: Barcelona
Contact:

Re: Obres a Gràcia i Sarrià FGC

Post by Ecomobisostrans »

La veritat es que no entenc res d'aquest canvi L6-L12, no podien haver fotut una agulla a l'entrada de Sarrià perque els L6 vagin a la via 4 i segueixin a Reina Elisenda? Ara resulta que amb aquest canvi la L6 segueix portant el mateix nº de torns (ja que entrant i sortint de la cua de maniobres apenes es triga 1 minut menys que anant i tornant de Reina Elisenda) i 1 torn més per la L12 (que per cert, deu ser la línia de metro més curta del mon, no? O hi ha alguna que la supera?). Vamos que amb la L11 encara van tenir la mig-excusa de fer la infraestructura més barata però ara amb aquesta???
User avatar
Kane_84
N5
N5
Posts: 145
Joined: Sunday 27/06/2010 14:30
Location: Artigues|Sant Adrià L2 - Llefià L10

Re: Obres a Gràcia i Sarrià FGC

Post by Kane_84 »

Ecomobisostrans wrote:(que per cert, deu ser la línia de metro més curta del mon, no? O hi ha alguna que la supera?)
En nombre d'estacions, està igualada amb el Ramal de Madrid, o amb la Waterloo & City line de Londres.
En quant a longitud, potser si que es més curta que aquestes dues.
User avatar
ortegote
N8
N8
Posts: 1231
Joined: Tuesday 25/06/2013 18:11
Location: a prop d' ADIF
Contact:

Re: Obres a Gràcia i Sarrià FGC

Post by ortegote »

Ecomobisostrans wrote:La veritat es que no entenc res d'aquest canvi L6-L12, no podien haver fotut una agulla a l'entrada de Sarrià perque els L6 vagin a la via 4 i segueixin a Reina Elisenda? Ara resulta que amb aquest canvi la L6 segueix portant el mateix nº de torns (ja que entrant i sortint de la cua de maniobres apenes es triga 1 minut menys que anant i tornant de Reina Elisenda) i 1 torn més per la L12 (que per cert, deu ser la línia de metro més curta del mon, no? O hi ha alguna que la supera?). Vamos que amb la L11 encara van tenir la mig-excusa de fer la infraestructura més barata però ara amb aquesta???
De Sarria a Reina Elisenda son 600m
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: Obres a Gràcia i Sarrià FGC

Post by victorcasta »

Des d'avui, Sarrià està adaptada amb els 3 ascensors operatius i el passadís inferior reobert. Ara, només queda El Putxet.
davroca5
N7
N7
Posts: 574
Joined: Saturday 01/06/2013 16:47
Contact:

Re: Obres a Gràcia i Sarrià FGC

Post by davroca5 »

:plas :plas :plas :plas
Salut!
#volemL9
Hopobcn
N2
N2
Posts: 16
Joined: Thursday 12/05/2016 18:27

Re: Obres a Gràcia i Sarrià FGC

Post by Hopobcn »

victorcasta wrote:Des d'avui, Sarrià està adaptada amb els 3 ascensors operatius i el passadís inferior reobert. Ara, només queda El Putxet.
Crec que a Gràcia, encara falta per adaptar l'andana direcció Pl. Catalunya.
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Obres a Gràcia i Sarrià FGC

Post by Miquel »

Hopobcn wrote:
victorcasta wrote:Des d'avui, Sarrià està adaptada amb els 3 ascensors operatius i el passadís inferior reobert. Ara, només queda El Putxet.
Crec que a Gràcia, encara falta per adaptar l'andana direcció Pl. Catalunya.
No, hi ha un parell d'ascensors que comuniquen les dues andanes. I després el de l'andana nova al nou vestíbul.
El metro de Barcelona amb motoristes!
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Obres a Gràcia i Sarrià FGC

Post by metring »

Doncs des d'avui mateix, ja hi han ascensors en funcionament a El Putxet :plas
User avatar
oscar440
N8
N8
Posts: 778
Joined: Tuesday 13/09/2005 18:26
Location: Vilapicina i la Torre Llobeta (Nou Barris, Barcelona)

Re: Obres a Gràcia i Sarrià FGC

Post by oscar440 »

metring wrote:Doncs des d'avui mateix, ja hi han ascensors en funcionament a El Putxet :plas
Sí, de fet jo vaig tenir l´honor de ser de les primeres persones en fer-los servir. Era una obra que feia falta, ja que el mercat de Sant Gervasi està al costat i molta gent hi va a comprar i després pujar i baixar escales amb el carro de la compra o les bosses. Un ascensor comunica el vestíbul amb l´andana direcció Pl. Catalunya amb una parada intermitja al passadís d´enllaç amb l´altre ascensor que comunica, sense parades, amb l´andana direcció Av. Tibidabo. Cal destacar, a més, que al nou vestíbul hi ha un lavabo adaptat a PMR, amb opertura de la porta mitjançant un intèrfon.

Salutacions.
Attachments
Nou vestíbul de l´estació de El Putxet. Foto: Oscar440. Prohibida la reproducció de la foto sense el permís previ de l´autor.
Nou vestíbul de l´estació de El Putxet. Foto: Oscar440. Prohibida la reproducció de la foto sense el permís previ de l´autor.
DSCF7597.JPG (214.07 KiB) Viewed 12021 times
Last edited by oscar440 on Monday 18/09/2017 12:28, edited 1 time in total.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Arquitectònicament horrible

Post by Guigui »

L'altre dia que hi vaig passar, vaig constatar que l'edicle queda com un monumental pegot a la plaça. Com si no hi hagués una forma constructiva més lleugera que aquelles plaques de formigó grolleres...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Arquitectònicament horrible

Post by Miquel »

Guigui wrote:L'altre dia que hi vaig passar, vaig constatar que l'edicle queda com un monumental pegot a la plaça. Com si no hi hagués una forma constructiva més lleugera que aquelles plaques de formigó grolleres...
No anirà a terra aquest accés per quan hi arribi la L9?
El metro de Barcelona amb motoristes!
User avatar
oscar440
N8
N8
Posts: 778
Joined: Tuesday 13/09/2005 18:26
Location: Vilapicina i la Torre Llobeta (Nou Barris, Barcelona)

Re: Arquitectònicament horrible

Post by oscar440 »

Miquel wrote:
Guigui wrote:L'altre dia que hi vaig passar, vaig constatar que l'edicle queda com un monumental pegot a la plaça. Com si no hi hagués una forma constructiva més lleugera que aquelles plaques de formigó grolleres...
No anirà a terra aquest accés per quan hi arribi la L9?
Potser sí, és molt semblant a l´edifici provisional de Gràcia quan es van fer les obres d´accesibilitat.
User avatar
oscar440
N8
N8
Posts: 778
Joined: Tuesday 13/09/2005 18:26
Location: Vilapicina i la Torre Llobeta (Nou Barris, Barcelona)

Re: Obres a Gràcia i Sarrià FGC

Post by oscar440 »

Han començat fa poc unes obres junt a l´edicle de l´estació de El Putxet. Pel que sembla es tracta de fer accesible la plaça Joaquim Folguera i els seus accesos al mercat de Sant Gervasi. Quan els veïns pensàvem que ja estava tot fet i que ja no podien deixar-nos la plaça Joaquim Folguera encara més lletja, ara ens trobem de nou amb obres, sorolls i molèsties que inclouen l´ús d´una excavadora, justament per la mateixa banda de l´edicle on es van fer les fotos oficials els senyors Rull i Ticó el dia de la inauguració de l´edicle. Ara bé, si aquestes obres són per millorar l´accesibilitat i en conseqüència la qualitat de vida dels veïns i veïnes, benvingudes siguin. Adjunto una fotografia (propia).

Salutacions.
Attachments
Obres a la plaça de Joaquim Folguera, al costat del nou edicle de l´estació de El Putxet. Foto: Oscar440. Prohibida le reproducció de la foto sense el permís previ de l´autor.
Obres a la plaça de Joaquim Folguera, al costat del nou edicle de l´estació de El Putxet. Foto: Oscar440. Prohibida le reproducció de la foto sense el permís previ de l´autor.
DSCF8313.JPG (140.93 KiB) Viewed 11420 times
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”