Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.

Hi esteu d'acord en el traçat alternatiu que volen fer?

No, la xarxa s'ha d'unir per la Diagonal, la unió natural
101
75%
No, però tampoc aniria malament per un altre lloc
11
8%
Si, ben pensat, és millor un carrer alternatiu, massa complicat amb tanta circulació de cotxes i altres motius
5
4%
Per mi, que els tramvies es quedin com estan
4
3%
Millor, una línia de metro per unir els dos tramvies
10
7%
Altres (expliqueu)
4
3%
 
Total votes: 135

User avatar
Ecomobisostrans
N10
N10
Posts: 3713
Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Location: Barcelona
Contact:

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by Ecomobisostrans »

Eiii quina sorpresa, heu utilitzat la meva proposta com a banner !!!! :o :)
Image
Ecomobisostrans wrote:Jo ho faria així:

Image
(se m'ha oblidat borrar els nºs antics, es igual, feu cas nomes a les linies de colors, a dalt hi ha la llegenda).
  • Els nºs que he posat en negre es la frequencia d'aquell troç en hora punta (els nºs entre parentesi es la frecuencia cap a Barcelona allà on també hi ha linies locals)
  • A la Diagonal cada 2 minuts, igual en simple n'hi ha prou o igual caldria en doble, o intermig, afegint-lis un mòdul al mig, crec que es pot. La finalitat es que no hi hagi busos redundants, que si es construeix una infraestructura amb lo que costa es per aprofitar-la be, no per seguir llençant calers amb combustible quan un tramvia gasta moltíssim menys. Si es pogués alguns dels serveis tindrien que ser semidirectes, nomes caldria que algunes parades tinguessin via d'avançament. A no ser que es posin rodalies, llavors amb un tramvia cada 4 minuts i parant a totes n'hi ha prou.
  • Als ramals del costat Llobregat un tram cada 6 minuts i si calgués fins i tot reforços fins a Ernest Lluc, però res d'autobusos que se solapin en bon troç tipus 57, 157, 63, etc. i els Soler Sauret i Autocorb que venen de dalt, la meitat directes per autopista de Molins a BCN i l'altra meitat acabar a Sant Feliu (o si cal sempre pot anar cap a dins de Sant Just o Sant Joan Despí, o a l'hospital comarcal, etc.)
  • El bucle en realitat no son mes que 2 ramals units, estalviant haver d'enllaçar a Bon Viatge, la frecuencia es la mateixa que si estiguessin separats.
  • El troç de Laureà Miró que es tant estret lo millor seria limitar-lo pels cotxes, que des dels 2 costats sigui direcció prohibida i nomes s'hi accedeixi pel mig, des d'algun carrer, i cada troç tingui 1 sol sentit (de sortida) i com a carretera es vagi per un altre lloc (St.Marti de l'Erm, etc.). Si no hi ha mes remei doncs que segueixi sent carretera amb el tramvia junt amb els cotxes.
  • Al costat Besòs lo mateix, frequencies altissimes i fora autobusos, tot i que si en algun moment es veu que 3 min es massa sempre algunes poden acabar a Glòries. Si es així en algun lloc faria falta una via apartador. O conductors de relleu i que surti d'inmediat, pero tant i aixi millor que hi hagi alguna via d'apartador per si de cas.
  • El T4 crec que amb 6 minuts n'hi ha prou, ja que per Pg.Colom han de seguir passant busos per anar del Paral·lel o la Rambla a la Barceloneta i la resta no crec que tingui tanta gent, pero sempre es pot reforçar de Drassanes a Glòries si cal.
  • Funcionaria les 24h, però a la nit les linies poden ser simpliflicades, que en general hi hagués una frequència de 15-20 min.
  • Des de Drassanes per anar be tindria que prolongar-se a Francesc Macia o inclus al metro de Muntaner.
  • Les cruilles on no totes les línies tinguin un tronc comú es tindrien que fer que la parada sigui sempre després de la cruilla. Així, totes les línies passen nomes per 1 andana. Per enllaçar nomes cal posar-se a la cua del tramvia i dones directe al pas de vianants que et porta a l'altra andana (Tambe pot ser sempre abans, pero millor despres per no topar-te amb el semàfor vermell o que el tramvia es topi amb el semafor vermell). En aquest cas hi ha així Montesa i Sant Marti de l'Erm.
¿Què us sembla? Crec que no em deixo res, si falta algo ja ho posaré.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by metring »

T'agrada? Era una imatge genial ;)
User avatar
Carlos González
N9
N9
Posts: 1889
Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
Location: Sant Boi de Llobregat

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by Carlos González »

metring wrote:T'agrada? Era una imatge genial ;)
És que no és encara genial?? :)
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by Fran-Ikarus »

Muevo aquí mi propia respuesta, porque la pregunta en cuestión ya no tenía nada que ver con el tema original ("Xarxa quadriculada")
França451 wrote:criticamos que se deje la Diagonal en manos de una empresa privada, pero no somos conscientes de que nuestro coche, al cual le estorba el Tram a su paso por la Diagonal, es tan privado como la empresa Tram. ¿Alguien lo entiende o me lo explica, por favor?
Un coche particular es una propiedad privada destinada "per se", como tal, a un uso privado. No ha lugar a comparaciones como ésa.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Baró de MunChausson
N6
N6
Posts: 180
Joined: Sunday 31/12/2006 17:23
Location: Esquerra de l'Eixample

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by Baró de MunChausson »

Fran-Ikarus wrote:Muevo aquí mi propia respuesta, porque la pregunta en cuestión ya no tenía nada que ver con el tema original ("Xarxa quadriculada")
França451 wrote:criticamos que se deje la Diagonal en manos de una empresa privada, pero no somos conscientes de que nuestro coche, al cual le estorba el Tram a su paso por la Diagonal, es tan privado como la empresa Tram. ¿Alguien lo entiende o me lo explica, por favor?
Un coche particular es una propiedad privada destinada "per se", como tal, a un uso privado. No ha lugar a comparaciones como ésa.
Una cosa és la propietat i una altra l'ús que se'n fa. El tramvia és un vehicle propietat d'una empresa privada però per a ús públic, com també és el cas de (ara mateu-me) el taxi. El cotxe és un vehicle privat per a ús privat, com també és el cas (ara mateu-me) de les bicis particulars.
Amb la tracció sang això no passava
User avatar
Carlos González
N9
N9
Posts: 1889
Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
Location: Sant Boi de Llobregat

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by Carlos González »

Només fixeu-vos adalt de la pàgina lo que diu "Voler unir el tramvia amb un bus elèctric és com voler fer el mateix amb la L9" I PUNT.

Ja començo a estar fart de tantes pegues al tram de la Diagonal i etc. Per què no fem també un bus elèctric des de Manresa fins a Pl. Espanya?
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
mpn90
N5
N5
Posts: 110
Joined: Sunday 27/09/2015 17:59

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by mpn90 »

Carlos González wrote:Per què no fem també un bus elèctric des de Manresa fins a Pl. Espanya?
Perquè seria la mateixa bogeria que posar-hi un tramvia.
User avatar
UT440_132M
N10
N10
Posts: 3951
Joined: Monday 03/03/2008 17:18
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contact:

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by UT440_132M »

Carlos González wrote:Per què no fem també un bus elèctric des de Manresa fins a Pl. Espanya?
Perquè a Sant Vicenç de Castellet ja s'hauria quedat sense bateria.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a
User avatar
ortegote
N8
N8
Posts: 1231
Joined: Tuesday 25/06/2013 18:11
Location: a prop d' ADIF
Contact:

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by ortegote »

mpn90 wrote:
Carlos González wrote:Per què no fem també un bus elèctric des de Manresa fins a Pl. Espanya?
Perquè seria la mateixa bogeria que posar-hi un tramvia.
Permitidme el OFF TOPIC pero tengo un estudio de la linia Igualada a Martorell donde se plantea utilizar la plataforma del Tren para substituirlo por un Bus Electrico, asi cuidado con lo que se comenta XD
User avatar
Carlos González
N9
N9
Posts: 1889
Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
Location: Sant Boi de Llobregat

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by Carlos González »

UT440_132M wrote: Perquè a Sant Vicenç de Castellet ja s'hauria quedat sense bateria.
Es que ningú ha entès que ho he dit amb ironia xD?
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
User avatar
UT440_132M
N10
N10
Posts: 3951
Joined: Monday 03/03/2008 17:18
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contact:

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by UT440_132M »

Carlos González wrote:
UT440_132M wrote: Perquè a Sant Vicenç de Castellet ja s'hauria quedat sense bateria.
Es que ningú ha entès que ho he dit amb ironia xD?
Es clar, per això el meu comentari també tenia un cert to d'ironia, només faltaria que un bus elèctric es quedés sense bateria al cap de 10 minuts d'arrancar.
Tornem al tema, si us plau. :topic
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a
jaezcurra
N8
N8
Posts: 1184
Joined: Friday 16/04/2010 21:50
Location: L4 (Selva de Mar, BCN)

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by jaezcurra »

Tramvia per decret
L’Ajuntament prepara amb fets consumats la connexió per la Diagonal encara no aprovada
RAMON SUÑÉ, Barcelona | 20/02/2017 01:31
http://www.lavanguardia.com/encatala/20 ... ecret.html
França451
N9
N9
Posts: 2271
Joined: Sunday 17/07/2011 20:23
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Location: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contact:

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by França451 »

No sé, pero la noticia me da que está redactada de forma demagógica y populista. Habla de un referéndum perdido, de las intenciones "aviesas" del ayuntamiento de implantar el TRAM por la fuerza, de que TMB perdería líneas importantes y por tanto se vería obligada a echar a algunos trabajadores.... :blah :blah :blah

Tiene la sensación de que todo es demonizar. La cuestión por parte de los medios es demonizar: si nos fijamos la prensa oficial siempre está igual: si hay avería en los trenes de Rodalies, a cacarearlo en primera página y a chillar, para que luego los usuarios en sus comentarios también protesten. Si hay un atropello o un accidente, la culpa siempre es del maquinista y los medios salen chillando penas de cárcel para los maquinistas. Si FGC tiene retrasos, los medios también se ponen a chillar que se va pareciendo a Rodalies. Si se hace la V fase de la NXB, los medios salen chillando. Si se hace el tranvía por la Diagonal, los medios a chillar otra vez. Es uy triste que el transporte público, sea el que sea, siempre se acabe usando como arma política y que los medios siempre lo pongan a parir. Cuando no es esto, es lo otro. Y digo que es muy triste, porque aquí, al igual que en Madrid y me imagino que en otras ciudades y puntos del país, cada vez que sale una noticia hablando mal del transporte público, siempre he escuchado a gente que lo lee frases de tipo "menos mal que yo tengo coche y a mí no me afecta eso"... Qué razón tenéis en este foro cuando decís que todo este tipo de "noticias" promueven el uso del coche privado. Una vez más, aquí tenemos la prueba. ¿Por qué siempre hay que sacarle las tripas a cualquier tipo de transporte público? Así conseguimos que la opinión pública le tenga un completo asco, muchos dejen de utilizarlo o se estén todo el día quejando y esa es la excusa que los gobiernos tienen para financiarlo cada vez menos, y si pueden, acabar tirándolo a la basura. Estamos hablando de la movilidad de cientos, miles, millones de personas. Pero como bien dicen algunos, todavía en pleno Siglo XXI, se sigue considerando el transporte público como "transporte de ganado", se trata como tal, como tal se financia y como tal se critica cada vez que se quiere hacer algo.

Si en Barcelona la gente está en contra del transporte público es porque hay un grupo de tiparracos que ya se han encargado de demonizarlo y nos tienen acostumbrados a tirarle el vómito encima, si no veríais cómo se le tiene más respeto. Con el Tram, pasa igual: los coches se cruzan delante de los tranvías, porque la sociedad aquí tiene a toda la ciudad acostumbrada a que no se le tenga ningún tipo de respeto. Con la gente pasando delante de los pasos a nivel de los trenes igual. Es cuestión de educación y de tener respeto al transporte público. Pero si ni siquiera La Vanguardia es capaz de fomentar un mínimo de respeto por el Tranvía en esta noticia, no esperemos que la gente mañana coja sus coches y se detenga delante de la línea para dejar paso al Tram.
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
User avatar
Javi M
N9
N9
Posts: 1618
Joined: Wednesday 18/11/2009 16:49
Location: Sant Feliu

"Diagonal o Diagonal"

Post by Javi M »

Totalment vomitiu i fastigós tant la forma com el contingut de l'article, ja habitual a La Vanguardia sobre l'assumpte tramviari.

Tampoc no entenc amb quin criteri defensen que el tramvia només es pot construir prèvia aprovació per referèndum, però no així amb la resta d'obres que s'executen per tota la ciutat. Hi ha decisions eminentment tècniques què, sentint-ho molt, corresponen únicament als tècnics experts en la matèria.

El Sr. Trias es va passar per on va voler el resultat del referèndum que es va fer sobre la Diagonal, i va executar unes obres inútils havent guanyat l'opció C, obres que ara s'hauran de desfer amb el tramvia. Així que val més que tanquin la boca, i lliçons de democràcia per part de CiU, les justes.
User avatar
uriol108
N8
N8
Posts: 919
Joined: Sunday 30/12/2007 21:04
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Location: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contact:

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by uriol108 »

ja sabem de quin peu calça La Vanguardia... son de la banda d'Unió i una mica del CDC de Xavier Tries...
User avatar
Javi M
N9
N9
Posts: 1618
Joined: Wednesday 18/11/2009 16:49
Location: Sant Feliu

La Vanguardia i CiU

Post by Javi M »

Això és es una obvietat. A aquestes alçades de la pel·lícula, és com plantejar-se la inclinació política de l'ABC, InterEconomía o la COPE.
User avatar
Oriolix
N6
N6
Posts: 307
Joined: Saturday 09/10/2010 0:07

Re: "Diagonal o Diagonal"

Post by Oriolix »

Javi M wrote:El Sr. Trias es va passar per on va voler el resultat del referèndum que es va fer sobre la Diagonal, i va executar unes obres inútils havent guanyat l'opció C, obres que ara s'hauran de desfer amb el tramvia. Així que val més que tanquin la boca, i lliçons de democràcia per part de CiU, les justes.
Pensava que el tema ja estava aclarit, però ho tornem a recordar. Va guanyar l'opció "C-Cap de les anterior". El sr.Trias, a qui no conec de res, en aquest cas va fer exactament el que va sortir en la consulta: fer unes obres que no eren ni l'A ni la B (evidentment ho va fer per interès, no per complir el mandat popular)
User avatar
Javi M
N9
N9
Posts: 1618
Joined: Wednesday 18/11/2009 16:49
Location: Sant Feliu

Opció C

Post by Javi M »

De la pròpia Vanguardia:


CONSULTA SOBRE LA DIAGONAL

Opción C: Varapalo al alcalde Hereu
El 79,8% de los participantes en la consulta popular vota no reformar la Diagonal y la propuesta preferida por el alcalde logra sólo el 11,38%


[...] La opción C (no tocar ahora la Diagonal) ha conseguido 137.474 votos en la polémica consulta



Res més a dir, senyoria.
User avatar
Oriolix
N6
N6
Posts: 307
Joined: Saturday 09/10/2010 0:07

Re: Opció C

Post by Oriolix »

Javi M wrote:De la pròpia Vanguardia:

CONSULTA SOBRE LA DIAGONAL

Opción C: Varapalo al alcalde Hereu
El 79,8% de los participantes en la consulta popular vota no reformar la Diagonal y la propuesta preferida por el alcalde logra sólo el 11,38%


[...] La opción C (no tocar ahora la Diagonal) ha conseguido 137.474 votos en la polémica consulta

Res més a dir, senyoria.
Ja té nassos que citis La Vanguardia quan està clar que és un mitjà anti-tramvia. Els que tenim memòria recordem que la C era "Cap de les anteriors", tot i que els periodistes simplificaven en "no reformar la Diagonal".

El video del TN amb el discurs d'Hereu que en el 2:55 diu literalment "l'opció que deia literalment, així estava en les bases, ni la primera ni l'altra, ni l'A ni la B, cap de les dues anteriors"

http://www.ccma.cat/324/Lopcio-C-simpos ... ia/677945/

Caso sobreseguido !
User avatar
Oriolix
N6
N6
Posts: 307
Joined: Saturday 09/10/2010 0:07

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by Oriolix »

INFORME CONSULTA CIUTADANA DE LA DIAGONAL
28 maig 2010

https://bcnroc.ajuntament.barcelona.cat ... 1/5324.pdf

p.66:

La Comissió va tornar a manifestar la seva preocupació per la confusió que generava l‘opció de resposta «C», i va acordar emetre una nota de premsa amb el significat concret d‘aquesta opció de resposta, segons constava recollit en el tercer dictamen aprovat en sessió plenària: la tercera opció en la Consulta sobre la Diagonal ha de ser interpretada com la disconformitat amb els dos projectes de reforma plantejats pel Govern de la Ciutat i no com la negativa a la transformació de la Diagonal en els termes proposats per acord de tots els grups polítics municipals en el Ple Municipal i amb el suport d'aquest Consell, en la línia d'augmentar el transport públic, reduir-ne el privat, millorar-ne la qualitat mediambiental i augmentar-hi els usos per vianants. Altrament, implicaria un canvi d'enfocament a l'adoptat inicialment pel mateix Consistori i per aquest mateix Consell, improcedent en aquest moment del procés participatiu i incoherent amb els orígens i les raons d'aquesta iniciativa
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”