Són rendibles els trens privats de FGC?
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Són rendibles els trens privats de FGC?
Nota: fil provinent de la divisió de http://transport.cat/viewtopic.php?f=8&t=14380
El comentari sobre si és un tren privat per a nens d'aquesta escola, falta a la veritat.
El tren escolar que surt de Plaça Catalunya fins a Bellaterra pels matins, si bé la majoria de usuaris són de l'escola Viaró, està obert a qualsevol escolar de fins a 16 anys i als adults que acompanyin al menor. De fet, s'hi baixen bastants a Sarrià i al Peu del Funicular, i un petit grup a Valldoreix. Que va pràcticament buit és quelcom totalment fals: és bastant complicat moure's per dins del tren de ple que va. També està obert a qualsevol escolar el tren reservat que finalitza al Baixador de Vallvidrera, encara que la majoria de nens van a l'escola El Xiprer, de titularitat pública.
En quant als escolars de la tarda, no hi ha trens sencers reservats sinó 1 o 2 cotxes reservats, i són especialment per als grups de nens més petits, però mai reservats per a cap escola en concret, excepte en un tren, que és el que porta els nens més petits de l'escola Xiprer.
El comentari sobre si és un tren privat per a nens d'aquesta escola, falta a la veritat.
El tren escolar que surt de Plaça Catalunya fins a Bellaterra pels matins, si bé la majoria de usuaris són de l'escola Viaró, està obert a qualsevol escolar de fins a 16 anys i als adults que acompanyin al menor. De fet, s'hi baixen bastants a Sarrià i al Peu del Funicular, i un petit grup a Valldoreix. Que va pràcticament buit és quelcom totalment fals: és bastant complicat moure's per dins del tren de ple que va. També està obert a qualsevol escolar el tren reservat que finalitza al Baixador de Vallvidrera, encara que la majoria de nens van a l'escola El Xiprer, de titularitat pública.
En quant als escolars de la tarda, no hi ha trens sencers reservats sinó 1 o 2 cotxes reservats, i són especialment per als grups de nens més petits, però mai reservats per a cap escola en concret, excepte en un tren, que és el que porta els nens més petits de l'escola Xiprer.
Re: Xenofobia a FGC i es rentable un tren privat.
I els de la tardes crec que la majoria que he vist eren els 112 que poden separar fàcilment els escolars dels noescolarsvictorcasta wrote:El comentari sobre si és un tren privat per a nens d'aquesta escola, falta a la veritat.
El tren escolar que surt de Plaça Catalunya fins a Bellaterra pels matins, si bé la majoria de usuaris són de l'escola Viaró, està obert a qualsevol escolar de fins a 16 anys i als adults que acompanyin al menor. De fet, s'hi baixen bastants a Sarrià i al Peu del Funicular, i un petit grup a Valldoreix. Que va pràcticament buit és quelcom totalment fals: és bastant complicat moure's per dins del tren de ple que va. També està obert a qualsevol escolar el tren reservat que finalitza al Baixador de Vallvidrera, encara que la majoria de nens van a l'escola El Xiprer, de titularitat pública.
En quant als escolars de la tarda, no hi ha trens sencers reservats sinó 1 o 2 cotxes reservats, i són especialment per als grups de nens més petits, però mai reservats per a cap escola en concret, excepte en un tren, que és el que porta els nens més petits de l'escola Xiprer.
-
- N6
- Posts: 283
- Joined: Sunday 11/01/2015 18:45
Re: Xenofobia a FGC i es rentable un tren privat.
Aquest tren que dius es per casualitat un S1 que ve de Terrassa amb el últim cotxe reservat?victorcasta wrote:El comentari sobre si és un tren privat per a nens d'aquesta escola, falta a la veritat.
El tren escolar que surt de Plaça Catalunya fins a Bellaterra pels matins, si bé la majoria de usuaris són de l'escola Viaró, està obert a qualsevol escolar de fins a 16 anys i als adults que acompanyin al menor. De fet, s'hi baixen bastants a Sarrià i al Peu del Funicular, i un petit grup a Valldoreix. Que va pràcticament buit és quelcom totalment fals: és bastant complicat moure's per dins del tren de ple que va. També està obert a qualsevol escolar el tren reservat que finalitza al Baixador de Vallvidrera, encara que la majoria de nens van a l'escola El Xiprer, de titularitat pública.
En quant als escolars de la tarda, no hi ha trens sencers reservats sinó 1 o 2 cotxes reservats, i són especialment per als grups de nens més petits, però mai reservats per a cap escola en concret, excepte en un tren, que és el que porta els nens més petits de l'escola Xiprer.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Xenofobia a FGC i es rentable un tren privat.
No. Aquest tren a què et refereixes té l'últim cotxe reservat per als alumnes de l'escola d'educació especial Vil.la Joana.
-
- N6
- Posts: 283
- Joined: Sunday 11/01/2015 18:45
Re: Xenofobia a FGC i es rentable un tren privat.
Val, és que tenia curiositat . Gràcies!victorcasta wrote:No. Aquest tren a què et refereixes té l'últim cotxe reservat per als alumnes de l'escola d'educació especial Vil.la Joana.
Control accès
Com controlen l'accès a aquests cotxes (i que els nanos no baixin on no toca)? Hi ha personal a cada porta?
Si t'enxampen allà, és sancionable?
Les escoles paguen a FGC?
Potser donaria com per obrir un fil, tot això.
Si t'enxampen allà, és sancionable?
Les escoles paguen a FGC?
Potser donaria com per obrir un fil, tot això.
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Re: Xenofobia a FGC i es rentable un tren privat.
No hi havia una empresa que donava treball a persones amb discapacitat i que s'encarregava de controlar-ho? O m'estic confonent amb el Kangoo?
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Xenofobia a FGC i es rentable un tren privat.
Hi ha el Taller Amat Roumens a Valldoreix, per a persones amb discapacitat psíquica. El Kangoo és un control per a que els nens vagin sols en transport públic: els nens tenen un codi QR i a cada etapa per on els hi escanegen el codi, el pare rep un SMS al seu mòbil.
L'accés a aquests cotxes sempre està limitat per personal propi a bord o a les andanes, auxiliars de servei, vigilants de seguretat, i en algun tren monitors propis de l'escola impedeixen el pas. No es cobra res per a la reserva d'aquests cotxes.
L'accés a aquests cotxes sempre està limitat per personal propi a bord o a les andanes, auxiliars de servei, vigilants de seguretat, i en algun tren monitors propis de l'escola impedeixen el pas. No es cobra res per a la reserva d'aquests cotxes.
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Xenofobia a FGC i es rentable un tren privat.
Jo sí que separaria els dos temes (pel que fa a "temes de fòrum"), perquè tenint cadascun d'ambdós el seu propi interès "transportil", l'incident (greu) no mereix quedar com a simple McGuffin de la conversa sobre els "trens privats". Els missatges que en facin referència es podrien desdoblar com a "Xenofòbia al transport públic" (per fer-ho més genèric, perquè malauradament ocasions d'ampliar-ho no mancaran)
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Re: Xenofobia a FGC i es rentable un tren privat.
Fet! Al primer missatge hi ha l'enllaç cap el fil sobre els missatges de xenofòbia als transports.Fran-Ikarus wrote:Jo sí que separaria els dos temes (pel que fa a "temes de fòrum"), perquè tenint cadascun d'ambdós el seu propi interès "transportil", l'incident (greu) no mereix quedar com a simple McGuffin de la conversa sobre els "trens privats". Els missatges que en facin referència es podrien desdoblar com a "Xenofòbia al transport públic" (per fer-ho més genèric, perquè malauradament ocasions d'ampliar-ho no mancaran)
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Són rentables els trens privats de FGC?
Si us plau, els trens, en aquest cas, no son rentables, son rendibles. Modifiqueu el títol, sí us plau.
I no és un servei rendible, és un servei públic donat a moltes escoles, El Servei Escolar, és un punt molt important del servei de FGC-Vallès. Fins i tot ha tingut premis per la iniciativa. Salut!
I no és un servei rendible, és un servei públic donat a moltes escoles, El Servei Escolar, és un punt molt important del servei de FGC-Vallès. Fins i tot ha tingut premis per la iniciativa. Salut!
Re: Són rentables els trens privats de FGC?
Esperem que també siguin rentables122-042-132 wrote:Si us plau, els trens, en aquest cas, no son rentables, son rendibles. Modifiqueu el títol, sí us plau.
I no és un servei rendible, és un servei públic donat a moltes escoles, El Servei Escolar, és un punt molt important del servei de FGC-Vallès. Fins i tot ha tingut premis per la iniciativa. Salut!
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Són rendibles els trens privats de FGC?
Sí, perquè per exemple els del metro (TMB) sovint no ho semblen (o no n'estan segurs), a la vista de la brutícia...
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Re: Són rendibles els trens privats de FGC?
Inclús canviaria el títol, doncs tal com s'ha dit, aquests trens són públics, és a dir, no els fleta ni paga ningú en específic ( a no ser que els autors es referissin a privat, de que només admet escolars..) El fil es podria anomenar: tenen sentit els trens escolars de FGC?
Per altra banda i referent al fil, el tren escolar que surt mes o menys sobre les 8.20 del matí a Plaça catalunya surt de la via 5 i no s'anuncia, de tal forma que si no s'anuncia per a molts no existeix. I ha algun altre tren mes al dia, a part d'aquest?
Per altra banda i referent al fil, el tren escolar que surt mes o menys sobre les 8.20 del matí a Plaça catalunya surt de la via 5 i no s'anuncia, de tal forma que si no s'anuncia per a molts no existeix. I ha algun altre tren mes al dia, a part d'aquest?
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Són rendibles els trens privats de FGC?
Sí que s'anuncia. Surt a totes les pantalles com a S5 Tren escolar i també s'anuncia per megafonia amb la locució de que és un tren reservat per a escolars i no admet passatge.
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Són rentables els trens privats de FGC?
Molt bona, Metring; i gràcies!metring wrote:Esperem que també siguin rentables122-042-132 wrote:Si us plau, els trens, en aquest cas, no son rentables, son rendibles. Modifiqueu el títol, sí us plau.
I no és un servei rendible, és un servei públic donat a moltes escoles, El Servei Escolar, és un punt molt important del servei de FGC-Vallès. Fins i tot ha tingut premis per la iniciativa. Salut!
Re: Són rendibles els trens privats de FGC?
Ara mateix un amic meu em comenta que és a Provença i no funcionen bé els FGC i que hi ha un tren escolar on no deixen pujar a la gent que hi ha a l'andana, plena a vessar. No es podria fer una excepció i deixar entrar altes usuaris, en un cas així i tenint el compte que el tren escolar no està ple?
Re: Són rendibles els trens privats de FGC?
Que yo me acuerde hay un S1 en que dos coches están reservados a escolares.metring wrote:Ara mateix un amic meu em comenta que és a Provença i no funcionen bé els FGC i que hi ha un tren escolar on no deixen pujar a la gent que hi ha a l'andana, plena a vessar. No es podria fer una excepció i deixar entrar altes usuaris, en un cas així i tenint el compte que el tren escolar no està ple?
frankrodriguez.net
signatura
signatura
Re: Són rendibles els trens privats de FGC?
Com a ex-alumne de Viaró puc dir que aquests trens reservats, un al matí i un altre a la tarda son molt necessaris. No es tracta de un tracte a favor, és un problema senzill de demanda.
A una línia de tren normalment la corba de demanda es bastant fluida durant el dia, però si ocorren pics sobtats anormals causats per fenòmens concrets i calculables és perfectamente raonable que FGC adapti l'horari per encarregar-se d'aquest pics especials per que aquests no influeixin un seguit de trens ample. Sobretot estant el FGC a plena capacitat.
Sobre els nens, dir que és veritat que hi ha molt garrulo de 12-15 anys sempre que fan nosa. És el que té que no hi hagi noies per calmar-los (viaró es una escola no mixta del opus dei)
Els directors del cole cada any es passen el curs repetint que s'han de portar bé.
Crec que el principal problema és el fet que van en grups grans de 5-10 amics i la mentalitat de grup s'apodera d'ells.
Tampoc es per defensar irracionalment el meu antic cole, però individualment solen ser nois més educats i tranquils que els de moltes àrees de Barcelona. Passa que porten l'uniforme a sobre i es veu.
Per cert, aprofito per deixar per escrit una història sobre la raó de l'existència de l'estació de Sant Joan, segons em van explicar.
Quan a l'any 1963 un grup de families poderoses de l'Opus van voler fundar una gran escola, van buscar uns terrenys en mig del camp per aprofitar per inculcar als nens un sens de natura i de virilitat i nosequé.
Amb diners, influències, i etc. van comprar els terrenys actuals i van aconseguir no sé com que l'empresa anterior a FGC, Ferrocarrils de Catalunya, privada, els posés una petita estació només per l'escola, Sant Joan.
Però aleshores perquè l'estació no està a l'altura de l'escola, just abans de l'autopista? Es veu que els fundadors van voler posar-la expressament lluny perquè els nois caminessin 10 minuts, i 'es forméssin un esperit més dur'.
Això és l'origen de tot el conglomerat empresarial i institucional de l'àrea de Sant Joan.
No estic segur de si això es 100% veritat, però és el que sempre s'ha dit per aquí.
A una línia de tren normalment la corba de demanda es bastant fluida durant el dia, però si ocorren pics sobtats anormals causats per fenòmens concrets i calculables és perfectamente raonable que FGC adapti l'horari per encarregar-se d'aquest pics especials per que aquests no influeixin un seguit de trens ample. Sobretot estant el FGC a plena capacitat.
Sobre els nens, dir que és veritat que hi ha molt garrulo de 12-15 anys sempre que fan nosa. És el que té que no hi hagi noies per calmar-los (viaró es una escola no mixta del opus dei)
Els directors del cole cada any es passen el curs repetint que s'han de portar bé.
Crec que el principal problema és el fet que van en grups grans de 5-10 amics i la mentalitat de grup s'apodera d'ells.
Tampoc es per defensar irracionalment el meu antic cole, però individualment solen ser nois més educats i tranquils que els de moltes àrees de Barcelona. Passa que porten l'uniforme a sobre i es veu.
Per cert, aprofito per deixar per escrit una història sobre la raó de l'existència de l'estació de Sant Joan, segons em van explicar.
Quan a l'any 1963 un grup de families poderoses de l'Opus van voler fundar una gran escola, van buscar uns terrenys en mig del camp per aprofitar per inculcar als nens un sens de natura i de virilitat i nosequé.
Amb diners, influències, i etc. van comprar els terrenys actuals i van aconseguir no sé com que l'empresa anterior a FGC, Ferrocarrils de Catalunya, privada, els posés una petita estació només per l'escola, Sant Joan.
Però aleshores perquè l'estació no està a l'altura de l'escola, just abans de l'autopista? Es veu que els fundadors van voler posar-la expressament lluny perquè els nois caminessin 10 minuts, i 'es forméssin un esperit més dur'.
Això és l'origen de tot el conglomerat empresarial i institucional de l'àrea de Sant Joan.
No estic segur de si això es 100% veritat, però és el que sempre s'ha dit per aquí.
Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!