Retards, avaries i deficiències a FGC

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
User avatar
Renfe451
N9
N9
Posts: 1932
Joined: Tuesday 01/08/2006 12:12
Location: Barcelona
Contact:

Re: Retards, avaries i deficiències a FGC

Post by Renfe451 »

trenesrenfe123 wrote:Últimament sembla que FGC ha agafat el virus Rodalies, i la línia del Vallès no para amb incidències. Avui una incidència a les instal·lacions del Baixador de Vallvidrera ha provocat retards durant tot el matí, en alguns casos de fins a mitja hora.

I quan passa això, com que a FGC estan acostumats a gestionar una xarxa molt puntual i amb servei correcte, se'ls acumula la feina i no poden amb tot. Esperem que només siguin incidències puntuals.
Avui, de la mateixa manera que el passat divendres, m'ha tornat a afectar l'incidència, però aquesta vegada he pogut agafar el meu S1 habitual de les 8:46 que miraculosament ha arribat puntual a l'estació, però un cop més hem tornat anar com si fossim bestiar, amb una Provença novament bloquejada i col·lapsada que no donava abast un cop més. Els trens han tornat a anar amb retards que superaven els 20-30 min, i en algunes ocasions d'1 hora. La causa pel que sembla ser ha estat l'enclavament de Sarrià que ha caigut i això ha provocat tot el caos viscut novament avui. I ja portem dos divendres consecutius. I encara gràcies que he pogut agafar el meu tren a l'hora prevista perquè si hagués anat amb retard al meu lloc de feina m'haurien cridat l'atenció (ja va passar la setmana passada), per culpa d'FGC.

És una VERGONYA el que està passant aquests darrers dies a la línia del Vallès, i aquí cap responsable d'FGC (ni tan sols el sr. Ticó) dóna la cara per donar explicacions sobre les constants avaries i retards que estem patint. Com segueixin en aquest camí, m'hauré de passar definitivament al bus. :evil:

I a sobre diuen que FGC és una de les millors del món... més mentiders no poden ser!
Last edited by Renfe451 on Saturday 03/12/2016 0:24, edited 1 time in total.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Retards, avaries i deficiències a FGC

Post by metring »

Renfe451 wrote:
És una VERGONYA el que està passant aquests darrers dies a la línia del Vallès, i aquí cap responsable d'FGC (ni tan sols el sr. Ticó) dóna la cara per donar explicacions sobre les constants avaries i retards que estem patint. Com segueixin en aquest camí, m'hauré de passar definitivament al bus. La meva paciència s'està acabant, així que vagin en compte! :evil:
Mal assumpte això d'amenaçar...

A més, al metro darrerament hi han també moltes incidències tècniques, no és només aquí.
User avatar
Renfe451
N9
N9
Posts: 1932
Joined: Tuesday 01/08/2006 12:12
Location: Barcelona
Contact:

Re: Retards, avaries i deficiències a FGC

Post by Renfe451 »

metring wrote:
Renfe451 wrote:
És una VERGONYA el que està passant aquests darrers dies a la línia del Vallès, i aquí cap responsable d'FGC (ni tan sols el sr. Ticó) dóna la cara per donar explicacions sobre les constants avaries i retards que estem patint. Com segueixin en aquest camí, m'hauré de passar definitivament al bus. La meva paciència s'està acabant, així que vagin en compte! :evil:
Mal assumpte això d'amenaçar...

A més, al metro darrerament hi han també moltes incidències tècniques, no és només aquí.
La mala llet m'ha provocat que digués aquestes paraules que no volia dir-ho en cap moment, per tant demano disculpes. Només volia expressar el meu cabreig davant d'aquesta onada inexplicable d'incidències i el subconscient m'ha traït. No era la meva intenció, per tant, ho sento i retiro i edito tot el que he dit.

El problema és que això no ha passat una vegada i prou, portem 2 setmanes (i en divendres precisament) amb irregularitats constants, que si una avaria entre Pl. Cat i Provença, després a Les Planes, i ahir amb l'agulla de Sarrià... com a persona que utilitza FGC Vallès l'únic que demano és que hi hagi fiabilitat i puntualitat al servei, tampoc demano impossibles. I bona part de l'origen d'aquestes incidències dedueixo que han de venir de l'infraestructura ferroviària, i si aquestes es comencen a fer malbé, és l'inici de que pot provocar problemes al servei, només cal veure el que ha passat a Rodalies. En aquest cas però, parlem d'una infraestructura de la qual n'és titular la Generalitat, que és la que ha de portar les actuacions necessàries en matèria de modernització i posada al dia d'elements bàsics per a l'explotació ferroviària i aquí sí que no pot dir que "la culpa és de Madrid", perquè ELLS són els responsables. I si hi ha alguna cosa que està fallant, doncs que ho intentin arreglar-lo per sol·lucionar-ho.
oriolp13
N9
N9
Posts: 2191
Joined: Sunday 13/05/2007 22:44
Location: Llinars del Vallès

Re: Retards, avaries i deficiències a FGC

Post by oriolp13 »

A més informatització i augment de tecnologia a les xarxes, o es fa un manteniment òptim i constant o cada vegada seran més habituals aquestes averies... :(
Salutacions,

Oriol
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: Retards, avaries i deficiències a FGC

Post by victorcasta »

Ahir va ser un carril trencat.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Retards, avaries i deficiències a FGC

Post by metring »

User avatar
UT440_132M
N10
N10
Posts: 3951
Joined: Monday 03/03/2008 17:18
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contact:

Re: Retards, avaries i deficiències a FGC

Post by UT440_132M »

Un vehicle ha caigut per un barranc baixant de Montserrat, resultant una persona finada. El vehicle pel que sembla ha quedat suspès sobre les malles de protecció del Cremallera, i ha calgut tallar la circulació perquè els Bombers i el GRAE, accedissin al lloc de l'accident, ja que a aquest rescat, han hagut d'acudir-hi amb el Cremallera, donada la dificultat de l'accés a la zona.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a
User avatar
bigcoaster
N8
N8
Posts: 953
Joined: Sunday 12/04/2015 16:50

Re: Retards, avaries i deficiències a FGC

Post by bigcoaster »

La línia del Vallès va al límit, normal que a la mínima que passi alguna cosa sigui un caos.

Hi ha molta feina a fer, començant per la renovació de carril i travesses, que encara hi ha molt llocs que són de fusta i estan descollades del carril (això es pot veure a Porvença, sense anar més lluny, al tros amb més circulacions i tenen travesses de fustes sueltes sota els carrils. Fixeu-vos-hi, quan passa un tren el carril s'esfonsa uns cm la via sentit Plaça Catalunya, a la part de l'andana més tocant a Plaça Catalunya.)

Hi ha molta feina a fer, per no parlar que si no fan cap obra de gran envergadura morirà d'èxit.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
Granolleri

Re: Retards, avaries i deficiències a FGC

Post by Granolleri »

bigcoaster wrote:Hi ha molta feina a fer, començant per la renovació de carril i travesses, que encara hi ha molt llocs que són de fusta
La travessa de fusta, per si mateixa, no és més dolenta que una de formigó.
User avatar
Adolescent barceloní
N9
N9
Posts: 2377
Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
Location: Entre el Barcelonès i Osona
Contact:

Re: Retards, avaries i deficiències a FGC

Post by Adolescent barceloní »

Quines són les diferències tècniques entre una travessa de fusta i una de formigó?
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
User avatar
bigcoaster
N8
N8
Posts: 953
Joined: Sunday 12/04/2015 16:50

Re: Retards, avaries i deficiències a FGC

Post by bigcoaster »

Granolleri wrote:
bigcoaster wrote:Hi ha molta feina a fer, començant per la renovació de carril i travesses, que encara hi ha molt llocs que són de fusta
La travessa de fusta, per si mateixa, no és més dolenta que una de formigó.
Em sembla perfecte, el que jo deia és que el carril no està fixat a la travessa, i això passa més amb travesses de fusta que de ciment, perquè la fusta es va asclant amb el temps.

I tenir travesses de fusta en una zona amb tantes circulacions, doncs home, no sóc un expert, però si em donessis a triar em quedaria amb les de ciment sens dubte.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
trenesrenfe123
N6
N6
Posts: 183
Joined: Wednesday 30/03/2016 20:36

Re: Retards, avaries i deficiències a FGC

Post by trenesrenfe123 »

bigcoaster wrote:si em donessis a triar em quedaria amb les de ciment sens dubte.
En tot cas amb la de formigó, que fer-les totes de ciment costaria una millonada ;)
User avatar
Renfe451
N9
N9
Posts: 1932
Joined: Tuesday 01/08/2006 12:12
Location: Barcelona
Contact:

Re: Retards, avaries i deficiències a FGC

Post by Renfe451 »

bigcoaster wrote:La línia del Vallès va al límit, normal que a la mínima que passi alguna cosa sigui un caos.

Hi ha molta feina a fer, començant per la renovació de carril i travesses, que encara hi ha molt llocs que són de fusta i estan descollades del carril (això es pot veure a Porvença, sense anar més lluny, al tros amb més circulacions i tenen travesses de fustes sueltes sota els carrils. Fixeu-vos-hi, quan passa un tren el carril s'esfonsa uns cm la via sentit Plaça Catalunya, a la part de l'andana més tocant a Plaça Catalunya.)

Hi ha molta feina a fer, per no parlar que si no fan cap obra de gran envergadura morirà d'èxit.
Doncs com a mínim podrien renovar el carril i les travesses, perquè és totalment incomprensible que no es renovin quan demanen a crits ser canviades en un tram on en hores punta passa un tren cada 1 minut. La renovació ha de ser urgent, i quan es més aviat es fagi millor. Sempre poden fer-ho en caps de setmana o en períodes vacacionals per reduir al mínim l'afectació.
adriaesc
N7
N7
Posts: 490
Joined: Sunday 04/05/2014 18:54
Location: Llucmajor (L4)

Re: Retards, avaries i deficiències a FGC

Post by adriaesc »

Renfe451 wrote:
bigcoaster wrote:La línia del Vallès va al límit, normal que a la mínima que passi alguna cosa sigui un caos.

Hi ha molta feina a fer, començant per la renovació de carril i travesses, que encara hi ha molt llocs que són de fusta i estan descollades del carril (això es pot veure a Porvença, sense anar més lluny, al tros amb més circulacions i tenen travesses de fustes sueltes sota els carrils. Fixeu-vos-hi, quan passa un tren el carril s'esfonsa uns cm la via sentit Plaça Catalunya, a la part de l'andana més tocant a Plaça Catalunya.)

Hi ha molta feina a fer, per no parlar que si no fan cap obra de gran envergadura morirà d'èxit.
Doncs com a mínim podrien renovar el carril i les travesses, perquè és totalment incomprensible que no es renovin quan demanen a crits ser canviades en un tram on en hores punta passa un tren cada 1 minut. La renovació ha de ser urgent, i quan es més aviat es fagi millor. Sempre poden fer-ho en caps de setmana o en períodes vacacionals per reduir al mínim l'afectació.
Podrien haver aprofitat durant les obres a Sarrià, que si mal no recordo van tallar la línia alguns dies.
UT447Barcelona
N6
N6
Posts: 188
Joined: Tuesday 12/10/2010 15:47

Re: Retards, avaries i deficiències a FGC

Post by UT447Barcelona »

User avatar
Renfe451
N9
N9
Posts: 1932
Joined: Tuesday 01/08/2006 12:12
Location: Barcelona
Contact:

Re: Retards, avaries i deficiències a FGC

Post by Renfe451 »

Malgrat que de nou m'ha tornat a agafar de ple l'incidència, aquest cop el meu S1 només ha vingut amb 2 min de retard. Per tant, no hi ha hagut gaire problema per la meva part, això sí, tots enllaunats com sardines...

La qualitat del servei a la B-V està baixant però de quina manera... el tercer dia amb els horaris habituals després de festes i ja hem tingut la primera avaria del 2017...
Hopobcn
N2
N2
Posts: 16
Joined: Thursday 12/05/2016 18:27

Re: Retards, avaries i deficiències a FGC

Post by Hopobcn »

Avui ha passat una cosa ben estranya :o . Resulta que un S1, pels voltants de les 8:20 ha entrat (per error?) a la via 3 de Gràcia, la que va cap a Avinguda Tibidabo.
Fins hi tot m'han dit que l'han anunciat per megafonia en plan: 'S1 direcció Terrassa via 3 :x'
Ha deixat passar un L6, ha fet marxa enrere direcció Provença, ha tornat a entrar a Gràcia per la via correcta. :martell1
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Re: Retards, avaries i deficiències a FGC

Post by Renfe445 »

Hopobcn wrote:Avui ha passat una cosa ben estranya :o . Resulta que un S1, pels voltants de les 8:20 ha entrat (per error?) a la via 3 de Gràcia, la que va cap a Avinguda Tibidabo.
Quería atreverse a entrar en el ramal de Avinguda Tibidabo. :D
Last edited by Renfe445 on Friday 03/02/2017 23:36, edited 1 time in total.
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Retards, avaries i deficiències a FGC

Post by Miquel »

Ostres, llàstima no haver estat present xD I el tren ha reculat fins l'estació de Provença o fins alliberar el cantó de l'agulla? jajaja

Ara bé, és una llàstima que els maquinistes d'FGC hagin caigut en els despistos ara que circulen en ATO. Doncs (si no ho han tret fa poc), la senyal que protegeix el CV del cantó de Gràcia, i el CV del cantó anterior a aquest indiquen al maquinista a quin ramal accedirà amb antelació. (2 avisos!).

És incomprensible que el maquinista no ho hagi vist aquests senyals, aturat el tren, i avisat al CTC de que li havien fet un itinerari incorrecte abans de plantar-se per via 3 i generar retards totalment innecessaris.
El metro de Barcelona amb motoristes!
UT447Barcelona
N6
N6
Posts: 188
Joined: Tuesday 12/10/2010 15:47

Re: Retards, avaries i deficiències a FGC

Post by UT447Barcelona »

Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”